|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 Si + LPG] Problem z dymieniem ?
smalternative - Sob Paź 06, 2012 15:35 Temat postu: [214 Si + LPG] Problem z dymieniem ? Witam, kochani mam problem, ponieważ raz, że mam dziurawy wydech bodajże w dwóch miejscach, to dwa, że kopci mi z wydechu... Największy buch idzie przy ruszaniu z miejsca (pierwsze odpalenie) potem już raczje nie kopci, może trochę... Jak ruszam ze świateł to też czasami przydymi... Dym ma kolor szary albo biały, sam dokładnie nie wiem, ostatnio było oleju aż za mało to dolałem oczywiście i już poziom jest ok, wycieku jednak nie zauważyłem, jest tylko hmmm lekki wyciek pod kolektorami ? Sami zobaczcie na zdjęciach. Znajomy powiedział, że końcówka rury kiepsko wygląda, poniżej zdjęcia, dodam że mam instalacje LPG BRC...
leszczu - Sob Paź 06, 2012 15:40
Końcówka rury wygląda jak w dieslu. Silnik ile ma najechane Dużo oleju bierze
smalternative - Sob Paź 06, 2012 15:48
Teoretycznie przejechane ma 163345 km, ale samochód kupiłem niedawno, więc może mieć i ponad 200 000 tego wiadomo, że nie wiadomo
A może ktoś przed sprzedażą po prostu kupił wydech od diesla ? Ale swoją drogą już mam do zrobienia dwie dziury w nim, z przodu i z tyłu...
Szczerze to nie wiem ile bierze tego oleju, nie wiem jak to sprawdzić, zejdę za niedługo jak silnik bedzie zimny sprawdzić jeszcze raz poziom oleju, ale wydaje mi się że od rana wiele się nie zmienił... Płyn chłodniczy raczej nie ubywa i nie wiem czy to tak noramlne, czy może czeka mnie jakiś wydatek niedlugo, a kasy brak
leszczu - Sob Paź 06, 2012 15:55
Mi to wygląda na to, że silnik po prostu pali olej.
smalternative - Sob Paź 06, 2012 16:07
Oznacza to konieczność zmiany silnika ? Albo uszczelki ? To koszt powyżej tysiąca ;c a ja nawet na załatanie wydechu na razie nie mam
leszczu - Sob Paź 06, 2012 17:01
smalternative napisał/a: | Oznacza to konieczność zmiany silnika ? |
Koniecznie nie, ale silnik będzie wcinał oleju coraz więcej a jak wiadomo olej trochę kosztuje.
smalternative napisał/a: | Albo uszczelki ? |
Uszczelka tu w niczym nie pomoże.
kangaroo69 - Sob Paź 06, 2012 19:47
To co jest w zbiorniczku na płyn chłodniczy też dobrze nie wygląda, brązowy kolor Jak masz możliwość to spuść płyn, wykręć zbiorniczek i wymyj go dobrze, morze ten brud zniknie, a potem zobaczysz czy nie wraca
robsson78 - Sob Paź 06, 2012 20:57
smalternative napisał/a: | A może ktoś przed sprzedażą po prostu kupił wydech od diesla ? |
Nie. Od diesla jest zakrzywiona rurka.
[ Dodano: Sob Paź 06, 2012 21:57 ]
smalternative napisał/a: | Oznacza to konieczność zmiany silnika ? |
leszczu napisał/a: | Koniecznie, |
Leszczu no co ty ?
smalternative zamiast myśleć o zmianie silnika napisz lepiej jaki olej masz zalany.
brkzzz - Nie Paź 07, 2012 01:52
smalternative napisał/a: |
|
Miejmy nadzieję, że ten zbiorniczek jest tylko brudny...
smalternative, jak sprawdzasz poziom płynu?
leszczu - Nie Paź 07, 2012 09:51
robsson78 napisał/a: | leszczu napisał/a:
Koniecznie,
Leszczu no co ty ? |
Sorka. Pomyliłem się pisząc ten post. Już poprawiłem.
smalternative - Nie Paź 07, 2012 11:14
Hmm z tym olejem to było tak, ze jak go kupiłem to było mało oleju, wczoraj kupiłem w sklepie u znajomego Orlen Oil Platinum 10w40 pól syntetyk, olej tej samej klasy co Mobil i Castrol, wlałem litr bo taka buteleke kupiłem, dziś rano sprawdziłem poziom i dalej mało to dolałem olej Lotos 10w40 polsyntetyk bo taki jeszcze znalazłem no i teraz jest pomiędzy min a Max...
A czy możliwe ze tak kopci przez dziurawy wydech albo katalizator ?
leszczu - Nie Paź 07, 2012 11:18
smalternative napisał/a: | A czy możliwe ze tak kopci przez dziurawy wydech albo katalizator ? |
Raczej nie.
smalternative - Nie Paź 07, 2012 14:06
Tutaj nagrałem krótki filmik po przejechaniu około 5 km, podczas chwilowego postoju (ten dzwięk z rury to dziura przy łączeniu końcowego ze środkowym)
View My Video
robsson78 - Nie Paź 07, 2012 20:50
Więc piszesz że jak kupiłeś to dolałeś litr a potem jeszcze dolałeś ? Czyli ponad litr a może półtora.
Jeśli ktoś jeździł z takim ubytkiem oleju to należało by mu z du..... nogi powyrywać.
A tak już na spokojnie to myślę że silnik kopci bo bierze olej i bez remontu się nie obejdzie.
Przy okazji wymienisz uszczelkę pod głowicą. Wiem że to kosztuje.
Jest jeszcze inne krótkotrwałe rozwiązanie ale nie polecam. Zmienić olej na mineralny.
smalternative - Nie Paź 07, 2012 21:39
Dolałem razem ze 2 litry jak nie 2,5...
A co sądzicie o moto-doktorze? Widziałem taką puszkę w markcie i wyglądało na to, że zajmuje się wszystkimi problemami... Dla mnie osobiście taki doktor dobrze nie wróży, ale ciekaw jestem waszej opinii Z tym remontem to chyba zaczekam, bo wydech jest do zrobienia, opony popękane a jeszcze coś do butli trzeba wlać nie mówiąc o rdzy na nadkolach
brkzzz - Nie Paź 07, 2012 23:53
Moto-doktor, powiadasz?
Odpuść, naprawdę...
kangaroo69 - Pon Paź 08, 2012 09:11
Sprawdź koszty zabawy, policz ile części będą kosztować. Jeśli koszt przekroczy tysiąc złotych (a tak będzie) to zbieraj na drugi silnik a ten na części sprzedasz Ja ostatnio robiłem mały remont silnika, podejrzeniem były pierścienie (z resztą niewinne ) i za przywrócenie kompresji własnymi siłami zapłaciłem 1000 pln. za części Gdybym chciał wtedy jeszcze wymienić pierścienie to 200 pln. więcej i być może honowanie tuleji kolejne 200 pln i to wszystko bez mechanika więc Tobie cena jeszcze minimum o 500-800 pln. podskoczy Na forum Klubowicze mają dużo silników nawet młodszych i na pewno Cię nie wkopią a cena ok. 1000 pln. Nie inwestuj w ten, zbieraj każdy grosz na drugi a tym się nie przejmuj, nawet jeśli padnie to i tak na częściach zarobisz
|
|