|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Jaki osuszacz będzie pasował
ADI-mistrzu - Wto Paź 09, 2012 22:20 Temat postu: [R45] Jaki osuszacz będzie pasował Witam,
Miałem czekać do wiosny z tym, ale jednak zrobię wszystko od razu.
Mam dziurę w chłodnicy w klimatyzacji więc trzeba ją wymienić, ogółem dużego wyboru niema więc jaką nawet nie będę pytał.
Ale z racji że kupiłem auto już z tą dziurą, wolę wymienić osuszacz dla świętego spokoju.
I tutaj pojawia się problem jaki...
http://allegro.pl/osuszac...2671971783.html
Tutaj jest osuszacz do Land Rovera, ale z tego co widzę złącze powinno pasować. Różnica w tym że mój ma czujnik ciśnienia w nim a ten jakąś chyba śrubkę.
Jak myślicie, wystarczyło by ją wykręcić i wkręcić czujnik? Czy może tak się nie da?
Myślałem aby kupić osuszacz od Delphi, jakoś tym za 60zł mniej ufam, ale może niepotrzebnie?
driftdreamer - Sro Paź 10, 2012 13:39
ADI-mistrzu napisał/a: | Różnica w tym że mój ma czujnik ciśnienia w nim a ten jakąś chyba śrubkę. |
bo właśnie w to miejsce wkręcasz stary czujnik o ile gwinty są te same.
Jeśli będą inne można dorobić przejściówke u tokarza(ja tak robiłem) albo przegwintować w osuszaczu, grunt to nie wkręcać na siłe.
ADI-mistrzu napisał/a: | Myślałem aby kupić osuszacz od Delphi, jakoś tym za 60zł mniej ufam, ale może niepotrzebnie? |
ten z Twojego linka też jest za 6 dych, ja też kupiłem za tyle, jeśłi chcesz lepszy to tylko oryginał i to pewnie z 3 stówki zapłacisz i pewnie ciężko dostępny.
ADI-mistrzu - Pią Paź 12, 2012 12:42
A ile zapłaciłeś za zrobienie przejściówki?
Przewody bez problemu podeszły pod otwory? nie było trzeba kombinować?
[ Dodano: Pią Paź 12, 2012 13:42 ]
No i zrobiłem.
Osuszacz kupiłem od FREELANDER'a, dość długi bo ma 195mm, więc jest prawie 2x dłuższy od oryginału (nie sprawdziłem ile miał oryginał dlatego tak wyszło).
Różni się także tym że ma przyspawane uchwyty to montażu.
Ja z racji że oryginał miał uchwyt, w kupionym egzemplarzu odciąłem te uchwyty.
Podczas jego wkładania okazało się że z racji jego długości może zahaczyć o przewód od klimatyzacji który idzie dołem od skraplacza.
Ale na szczęście miną go o prawie 1cm więc się udało.
Przewody podchodzą dobrze, pasują, czujnik także pasuje bez problemu, nie trzeba nic przerabiać.
Aby go wymienić najlepiej zdjąć górną obudowę puszki filtra z przepustnicy, dolną odkręcić i wyjąć. Następnie wyjąć akumulator i całkowicie zdemontować półkę na niego.
Wtedy mamy bardzo dobry dostęp.
Z skraplacz (chłodnicą) klimatyzacji niema większych problemów.
Trzeba odkręcić środkowy słupek za zderzakiem i go wyjąć, następnie górne mocowania wentylatora do karoserii (na takich gumkach) i zdjąć całość z wentylatorem z dolnych gumek.
Potem wyciągamy skraplacz z łapek dolnych wentylatora i przestawiamy go najbliżej chłodnicy wody.
Następnie wyciągamy wentylatory obkręcjąc je o 90° (pomaga odkręcenie górnych mocować zderzaka w okolicach lamp) i zaraz po nim skraplacz.
I jak by ktoś był ciekawe, tak wygląda osuszacz wewnątrz:
x.klonik - Wto Sie 27, 2013 13:33
ADI, mam z tego rozumieć, że osuszacz powinien pasować jakikolwiek? powinienem kupić osuszacz do mojego R45, szukam informacji, jakiego szukać.. jakieś wskazówki? R45, 2.0, v6.
ADI-mistrzu - Wto Sie 27, 2013 15:05
Land Rover, ja taki dałem, jest dłuższy ale rozstaw połączeń pasuje.
|
|