Zobacz temat - [R75] olej na świecach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] olej na świecach

rafalmis1 - Sob Paź 13, 2012 13:19
Temat postu: [R75] olej na świecach
przy wymianie świec na 3 i 4 cylindrze przy wykręceniu świec zapłonowych ukazał mi się olej. Początkowo wyczyściłem wszystko benzyną i po 200 km sprawdziłem i olej ukazał się ponownie, na zdjęciu zaznaczyłem miejsce wycieku. Dlatego pytanie jaka uszczelka jest do wymiany ?? i czy wymiana uszczelki w tym miejscu wiąże się z rozbieraniem rozrządu ??
SeniorA - Sob Paź 13, 2012 14:45

rafalmis1 napisał/a:
Dlatego pytanie jaka uszczelka jest do wymiany i czy wymiana uszczelki w tym miejscu wiąże się z rozbiorem rozrządu
zacznij od dokręcenia na zimnym śrub od pokryw wałków rozrządu , a potem ewentualna wymiana uszczelek jak w tym temacie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79701
rafalmis1 - Pon Sty 14, 2013 18:04

SeniorA, ja zwykle pomocny :wink: zrobiłem tak jak mówiłeś i tylna pokrywa naprawdę słabo była dokręcona. Dobrze że dzisiaj wymieniałem kolektor, miałem dostęp do wszystkich śrób bezproblemowy

[ Dodano: Pon Sty 14, 2013 18:04 ]
muszę odświeżyć temat, ponieważ kupiłem uszczelki pokrywy zaworów i po rozebraniu kolektora okazuje się, że wyciek nie znajduje są z pod pokrywy zaworów, tylko pokrywy wałków rozrządu dodaje zdjęcia, aby ocenić czy się nie mylę

SeniorA - Pon Sty 14, 2013 22:15

no jest tam ślad oleju,jest możliwość wycieku ,to jest tzw. półgłowiczka.
rafalmis1 - Pon Sty 14, 2013 23:42

Czyli wymiana tylko przy rozegranym rozrzadzie?? Czy powodem rozszczelnienia mogło być słabe dokrecenie tego elementu czy raczej rzadkie wymiany oleju luz przez to ze wlałem olej 10W40 marki Valvolin(w sumie wszystko i nic z wymienionych ma wplyw:D) dlatego taki, ponieważ taka plakietke znalazłem. Teraz myślę nad przejściem na 5W40 Liqui Moly
Może ktoś podrzucić gdzie kupie uszczelke? Bo nie mogę znaleźć

SeniorA - Wto Sty 15, 2013 00:15

rafalmis1 napisał/a:
Czyli wymiana tylko przy rozegranym rozrzadzie?
najlepiej zrobić to przy wymianie rozrządu.
rafalmis1 napisał/a:
Może ktoś podrzucić gdzie kupie uszczelke? Bo nie mogę znaleźć
nie znajdziesz , bo tam jest klej uszczelniający , w głowiczce jest rowek który wypełniony jest środkiem uszczelniającym (nr. oryg. GUG 705963GM ).
rafalmis1 - Wto Sty 15, 2013 01:04

Cytat:
najlepiej zrobić to przy wymianie rozrządu.

Czyli dobrze rozumie, że da się to zrobić również nie dotykają rozrządu??

SeniorA - Wto Sty 15, 2013 08:19

rafalmis1 napisał/a:
da się to zrobić również nie dotykają rozrządu??
nie nie, trzeba ściągnąć półgłowiczkę do zmiany uszczelnienia czyli ruszyć rozrząd.Miałem na myśli to , że jak wyciek jest niewielki to można dojeździć do wymiany rozrządu , może sprawdzić czy jest właściwie dokręcona , może olej Mobil 5W/50 ?.
rafalmis1 - Wto Sty 15, 2013 12:31

SeniorA napisał/a:
wyciek jest niewielki to można dojeździć do wymiany rozrządu

3 miesiące temu dokręcałem i już więcej nie będę ryzykował. Wyciek jest niewielki, bo przez 3 miesiące zrobiłem około 3 tys. km i oleju wysączyło bardzo malutko.
Przed dokręceniem jak wyciągałem cewkę, to była tłusta, a teraz suchutka

SeniorA napisał/a:
Mobil 5W/50 ?

faktycznie jest lepszy i tańszy od 5W40 LIQUI MOLY

SeniorA, :ok2:

[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 12:31 ]
dziwi mnie dlaczego obie głowice w tym miejscu się rozszczelniły, dlaczego nie wyżej :/ chociaż przedni rząd po dokręceniu się uspokoił

SeniorA - Wto Sty 15, 2013 14:37

rafalmis1 napisał/a:
Wyciek jest niewielki, bo przez 3 miesiące zrobiłem około 3 tys. km i oleju wysączyło bardzo malutko.
no to da się żyć .
rafalmis1 napisał/a:
faktycznie jest lepszy i tańszy od 5W40 LIQUI MOLY
ceny są porównywalne , ale Mobil przewyższa własnościami bo ma wyższy wskaźnik lepkości 180 i lepkość w 100 st.C 17.5 , 5W40 LIQUI MOLY ma odpowiednio 171 i lepkość 14.8. i dlatego zaproponowałem bo może nie wyciekać. Serwisy Rovera w Polsce lały 5W/50 .

[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 14:37 ]
rafalmis1 napisał/a:
dziwi mnie dlaczego obie głowice w tym miejscu się rozszczelniły, dlaczego nie wyżej
być może nie zachowano kiedyś siły i kolejności dokręcania śrub.
domel101 - Wto Sty 15, 2013 20:09

a czy przejście z 10W/40 na 5W/50 tak o sobie nie wiąże się z jakimiś konsekwencjami, czy trzeba najpierw silnik czymś przepłukać.
SeniorA - Wto Sty 15, 2013 20:50

nie trzeba płukać, przecież mieszanie olejów o zbliżonych parametrach a także różnych marek i rodzajów w silnikach bez specyficznych wymagań jest dopuszczalne.