Zobacz temat - [75]ranny problemy z odpaleniem 1.8T
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75]ranny problemy z odpaleniem 1.8T

kister81 - Czw Paź 25, 2012 10:27
Temat postu: [75]ranny problemy z odpaleniem 1.8T
witam chcialbym uzyskak jakas informacje,jaka moze byc przyczyna tego ze po nocy ciezko odpala i musze dlugo krecic rozrusznikiem to samo dzieje sie jak dlugo stoi na forum nie znalazlem zadnego postu dotyczacego tego tematu moj roverek to 75 1.8T z gory dziekuje
sTERYD - Czw Paź 25, 2012 21:18

trzeba sprawdzić cewki zapłonowe.
Jak do tego na zimno szarpie to najprawdopodobniej wypadają zapłony od wilgoci :/

Mestor00 - Pią Paź 26, 2012 07:27

Tak jak kolega wyżej napisał prawdopodobnie cewki. Miałem podobnie z moim 1.8T tylko do tego dochodziło jeszcze szarpanie w czasie jazdy w okolicach 3,5-4 tys. obrotów. Okazało się że jedna z cewek była przepalona. Wymieniłem przy okazji świece i wszystko działa jak należy.
kister81 - Pią Paź 26, 2012 09:11

a jak mozna sprawdzic ktora cewka nie dziala prawidlowo z gory dzieki
wschodni - Pią Paź 26, 2012 17:02

Witam. Chciałbym się dołączyć do tematu. Otóż mam problemy z odpalaniem ale tylko gdy jest bardzo wilgotno. Swiece i cewki wymienialem 3 miesiace temu.
eW. JAK dostać się do filtra paliwa czy też pompy żeby ją wyczyścić?
Jakie są jeszcze możliwe przyczyny?

hvil - Pią Paź 26, 2012 18:48

Cewki i świece i kable w tym silniku to trzeba wręcz w tym samym czasie mieniać. Ale duży problem z paleniem i szarpaniem powoduje dogorywający czujnik położenia wałeczków rozrządu. Jak wymiana pełnego zapłonu nie pomogła to czas sprawdzić błędy.:-) mi ten czujnik od 2 lat wyskakuje i ostatnio coś gorzej palić zaczął....czas zmienić ten czujnik ale drogie ustrojstwo.
kister81 - Sob Paź 27, 2012 11:46

wejscie do pompy paliwa jest pod tylna kanapa,bedziesz widzial ale jest bardzo ciezko odkrecic zabezpieczenie pompy,a co do filtra paliwa totakze znajduje sie przy pompie pozdro
wschodni - Sob Paź 27, 2012 11:49

W 1.8 i 1.8t rozumiem, że jest tak samo? :)
Miałęm się dziś zabrać za grzebanie ale jak na złość pada śnieg i niezbyt ciepło :)

Pzdro

joannak25 - Sob Paź 27, 2012 16:55

wschodni, kister81, mam ten sam problem. Jak uda wam się znaleźć przyczynę to proszę o info, też chciałabym coś z tym zrobić przed zimą.
Mestor00 - Sob Paź 27, 2012 17:51

Masz rację hvil, jest drogi ale nie musisz wymieniać na nowy. Ja kupiłem używkę na allegro bo zaraz po zakupie roverka okazało się że jest padnięty i jeżdżę tak już ponad rok i na razie jest ok.
hvil - Sob Paź 27, 2012 23:46

joannak25, Mestor00, problem w tym że to loteria u jednych jest czujnik z wiązką wymienną u ninnych nie:-) wiec i dostępność ograniczona do nich:) Może się rozejrzę za używką w najbliższym czasie.

I powiadam wam, żadnych eksperymentów z innymi świecami tylko zalecane oryginalnie denso. Był swojego czasu obszerny temat jak postanowiłem się nie poddać i pomimo że prawie każdy 1.8T poszarpuje, znaleźć i usunąć tego przyczynę. Udało się.:-)

joannak25 - Nie Paź 28, 2012 07:12

W moim przypadku chyba nie chodzi o czujnik położenia wałków, bo nic nie poszarpuje, jedyny problem jaki jest, to to że odkąd się lekko ochłodziło i jest wilgotno, rano dosyć długo muszę kręcić żeby odpalić.
Podejrzewam raczej coś z zapłonem.

kister81 - Nie Paź 28, 2012 16:33

ja przeczyscilem sprezynki w cewkach i na razie pomoglo a na jak dlugoto niewiem pozdro dla wszystkich
joannak25 - Wto Paź 30, 2012 09:18

wschodni, a Ty coś wybadałeś?
piotrekcrash - Wto Paź 30, 2012 09:43

A może czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia?
Jednym z objawów jest:
Cytat:
Problemy z uruchomieniem silnika



Treść artykułu

joannak25 - Wto Paź 30, 2012 09:44

piotrekcrash napisał/a:
A może czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia?


W moim przypadku czujnik jest ok, z resztą wymieniany był w tym roku.

wschodni - Wto Paź 30, 2012 19:46

Niestety jeszcze nic bo jak na złość zabrakło wilgoci :)
Mimo, ze jest zimno pali jak pszczółka tylko zaczęła szeleścić przy starcie któraś rolka.
Co do problemu z odpalaniem chyba będę czyścił wszystkie czujniki po kolei. Możliwe, że gdzieś któryś jest lekko zaśniedziały i wtedy jest problem z podawaniem napięcia czy też sygnału. Jutro zaczynam i zobaczymy przy pierwszej większej wilgotności.

A właśnie. Problem z odpalaniem występuje tylko przy 1 odpaleniu auta. Gdy postoi z pół dnia pali elegancko, jakby nigdy nic.

joannak25 - Sro Paź 31, 2012 08:16

wschodni napisał/a:
Problem z odpalaniem występuje tylko przy 1 odpaleniu auta. Gdy postoi z pół dnia pali elegancko, jakby nigdy nic


U mnie dokładnie to samo. Problem tylko rano, później, nawet jak postoi 8 h pod pracą to pali od pyknięcia. Ostatnio po dwóch dniach niejeżdżenia odpalił dopiero za trzecim razem. Nie chcę wymieniać świec, kabli i cewek, jeśli może się okazać, że tylko jedna z tych rzeczy jest wadliwa.

wschodni - Sro Paź 31, 2012 21:19

Hmmm ja mam świece nowe (NGK) przewody (NGK) i cewki (BERu). Wszystko ma koło 3-4 miesięcy więc wątpię aby tutaj leżał problem.
joannak25 - Sob Gru 08, 2012 13:30

Hello chłopaki, odświeżam temat. Znaleźliście przyczynę?
U mnie wymieniony został czujnik temperatury cieczy, świece i kable zapłonowe. Na komputerze błędów nie pokazuje, a z odpalaniem coraz gorzej.
Ale jak już odpali to działa bez zarzutu, silnik pracuje równo, nic nie szarpie.

sebkra - Nie Gru 09, 2012 13:16

Miałem ten sam problem, przyczyna śmieszna, wystarczyło zatankować do pełna, przy poziomie paliwa poniżej połowy zapowietrzała się listwa wtryskowa.
joannak25 - Nie Gru 09, 2012 17:07

Ok, zgadzam się, że problem leży gdzieś w dopływie paliwa. Dziś przed próbą odpalenia włączyłam zapłon 3 razy i po tym odpalił normalnie.

Pytanie co się psuje? Pompa paliwa, czy może jest coś innego, co odpowiada za doprowadzenie paliwa? Nie wiem, jest tam jakiś zawór, czy to wina wtrysków? Tankowanie do pełna to raczej tymczasowe rozwiązanie.

sTERYD - Nie Gru 09, 2012 19:58

czy bak jest pusty, czy pełny, to nie powinno mieć wpływu na ciśnienie w listwie wtryskowej, bo pompa zasysa tak czy inaczej z dna baku. Skoro przy pełnym baku wzrasta ciśnienie, to ewidentnie coś z pompą nie tak, chyba że w 1,8 też jest system z dwoma bakami, wtedy to pewnie jest kwestia tej pompki przepompowującej paliwo z jednej połówki do drugiej :hm:
dzelo23 - Nie Gru 09, 2012 21:28

Tak bak jest dwukomorowy.
Ja też miałem ten problem: cewki, przewody i świece wymieniane latem a miesiąc temu zaczął słabo palić rano. Podmieniłem świece, przewody i cewki i brak poprawy :/ paliwa miałem trochę ponad 1/4 baku.
Teraz przy ujemnych temp. podobno przy niedużej ilości paliwa w baku jest więcej miejsca na wytwarzanie się wody na powierzchni baku od środka (to tak jak by odkręcić zimną wodę w ciepłej łazience to rurka od kranu zrobi się zarosiała).
Ja zalałem stp do czyszczenia układu paliwowego i zatankowałem pod korek. Jak narazie tydzień czasu i eR pali jak chuck :mrgreen: z półobrotu.
Mam instalację lpg i może układ po prosu się trochę zasyfił. Jakby problem powrócił to dam znać.
Pozdro Dzelo

joannak25 - Nie Gru 09, 2012 21:35

dzelo23 napisał/a:
Ja zalałem stp do czyszczenia układu paliwowego i zatankowałem pod korek. Jak narazie tydzień czasu i eR pali jak chuck z półobrotu.
Mam instalację lpg i może układ po prosu się trochę zasyfił. Jakby problem powrócił to dam znać.


Chyba stestuję. Ten preparat to do czyszczenia wtrysków czy ogólnie układu? Ja też na LPG ganiam, czasem pojeżdżę na benzynie dla zasady, ale mogło się coś zakleić ;)
Normalnie ten Twój R to taki trochę bliźniak Caramby. Uważaj gdzie parkujesz w Białym, bo jeszcze Ci podprowadzę ;)

zedziczek - Nie Gru 09, 2012 21:45

Nie wiem czy wam to pomoże ale mg zt i rover 75 ma problem z połączeniem obudowy filtra paliwa, elementy są połączone gwintem, pod wpływem drgań z czasem rozkręcają się co powoduje spadek ciśnienia paliwa, dlatego warto zakupić plastikową złączkę która blokuje te dwa elementy, spinka była zaprojektowanie przez mg rover jako rozwiązanie problemu, dlatego zalecałbym każdemu założenie takiej spinki, niektórzy używali wkręta zamiast spinki. Warto też zaznaczyć, problem dotyczy wszystkich wersji benzynowych, ale gdzieś widziałem, że 2001 wzwyż więc właścicielom starszych aut radziłbym sprawdzić czy maja taki sam typ filtra. Brak ciśnienia w układzie może powodować także wyświetlanie błędu "misfire" ponieważ niewystarczająca ilość paliwa dociera do wtrysków.

numer części: WJC000230

Tylko pamiętajcie nie powinno sie tego robić przy pełnym baku, zwracajcie uwage jak była usytułowana uszczelka i poprawnie ją umieśćcie przy zakręcaniu aby uniknąć zapachu paliwa w przyszłości, używajac młotka i przecinaka do odkręcenia pamiętajcię że pracujecie blisko dużej ilości benzyny dlatego zalecałbym zastąpienie przecinaka jakimś kołkiem drewnianym lub plastikowym aby uniknąć przypadkowej iskry, jeszcze jedno na co trzeba zwrócić uwagę, w układzie paliwowym może być jakieś ciśnienie dlatego powinno się je zmniejszyć dzieki zaworkowi znajdującemu się przy przepustnicy obok silnika zaworek jest umieszczony w metalowej rurce i wygląda jak zaworek w kole, często jest zabezpieczony niebieską zakrętką po odkręceniu której wciskamy zaworek aby zmniejszyć cinśenie.

joannak25 - Nie Gru 09, 2012 21:54

A można to kupić gdzieś w Polsce?
zedziczek - Nie Gru 09, 2012 21:57

joannak25 napisał/a:
A można to kupić gdzieś w Polsce?


niestety nie mam pojęcia bo nie poszukiwałem tego w Polsce, ja dałem za swoją koło 6 funtów więc koło 30 PLN uważajcie na cene bo niektórzy chcą nawet dwukrotnie więcej

Kris - Pią Gru 14, 2012 23:02

potwierdzam dokładnie takie samo zachowanie mojego 1.8T rano jak wilgotno to "koleboce" mam tu filmik: http://www.youtube.com/watch?v=Fa3eMfEQQkM

i to co hvil pisał, poszarpuje między 3000 i 4000 obrotów...

I to o czym pisze:
zedziczek napisał/a:
Nie wiem czy wam to pomoże ale mg zt i rover 75 ma problem z połączeniem filtru paliwa i pompy, te elementy są połączone gwintem, pod wpływem drgań z czasem rozkręcają się co powoduje spadek ciśnienia paliwa, dlatego warto zakupić plastikową złączkę która blokuje te dwa elementy, spinka była zaprojektowanie przez mg rover jako rozwiązanie problemu, dlatego zalecałbym każdemu założenie takiej spinki, niektórzy używali wkręta zamiast spinki. Warto też zaznaczyć, problem dotyczy wszystkich wersji benzynowych, ale gdzieś widziałem, że 2001 wzwyż więc właścicielom starszych aut radziłbym sprawdzić czy maja taki sam typ pompy. Brak ciśnienia w układzie może powodować także wyświetlanie błędu "misfire" ponieważ niewystarczająca ilość paliwa dociera do wtrysków.


ma dokładnie taki sam scenariusz w 1.8

sTERYD - Pią Gru 14, 2012 23:53

Cytat:
A można to kupić gdzieś w Polsce?

dajcie jakieś wymiary, to wam zrobię n sztuk na zapas :cool:

Kris - Pon Gru 17, 2012 11:49

zedziczek napisał/a:
Nie wiem czy wam to pomoże ale mg zt i rover 75 ma problem z połączeniem filtru paliwa i pompy, te elementy są połączone gwintem, pod wpływem drgań z czasem rozkręcają się co powoduje spadek ciśnienia paliwa, dlatego warto zakupić plastikową złączkę która blokuje te dwa elementy, spinka była zaprojektowanie przez mg rover jako rozwiązanie problemu, dlatego zalecałbym każdemu założenie takiej spinki, niektórzy używali wkręta zamiast spinki. Warto też zaznaczyć, problem dotyczy wszystkich wersji benzynowych, ale gdzieś widziałem, że 2001 wzwyż więc właścicielom starszych aut radziłbym sprawdzić czy maja taki sam typ pompy. Brak ciśnienia w układzie może powodować także wyświetlanie błędu "misfire" ponieważ niewystarczająca ilość paliwa dociera do wtrysków.

numer części: WJC000230

Tylko pamiętajcie nie powinno sie tego robić przy pełnym baku, zwracajcie uwage jak była usytułowana uszczelka i poprawnie ją umieście przy zakręcaniu aby uniknąć zapachu paliwa w przyszłości, używajac młotka i przecinaka do odkręcenia pamiętajcię że pracujecie blisko dużej ilości benzyny dlatego zalecałbym zastąpienie przecinaka jakimś kołkiem drewnianym lub plastikowym aby uniknąć przypadkowej iskry, jeszcze jedno na co trzeba zwrócić uwage, w układzie paliwowym może być jakieś ciśnienie dlatego powinno się je zmniejszyć dzieki zaworkowi znajdującemu się przy przepustnicy obok silnika zaworek jest umieszczony w metalowej rurce i wygląda jak zaworek w kole, często jest zabezpieczony niebieską zakrętką po odkręceniu której wciskamy zaworek aby upuścić cinśienie.



Właśnie zamawiam tą spinkę z Rimmer Bros cos koło 10 EUR z przesyłką, jak przyjdzie zrobimy kopię :D

joannak25 - Pon Gru 17, 2012 11:56

Kris napisał/a:
Właśnie zamawiam tą spinkę z Rimmer Bros cos koło 10 EUR z przesyłką, jak przyjdzie zrobimy kopię


Haha tez się przymierzałam, tylko nie mogłam znaleźć namiarów na swojego pay pala, bo nie używam na codzień.

Kris - Pon Gru 17, 2012 19:10

sTERYD napisał/a:
trzeba sprawdzić cewki zapłonowe.
Jak do tego na zimno szarpie to najprawdopodobniej wypadają zapłony od wilgoci :/


Gdzieś ktoś kiedyś pisał ze te cewki "czyścił" czy regenerował? To możliwe?

I jak sprawdzić czy cewka jest OK czy nie?

sTERYD - Pon Gru 17, 2012 22:37

jeśli to są tylko cewki, to trzeba zmierzyć opór na uzwojeniach i to w zasadzie powinno pokazać, czy jest wszystko ok. Jeśli tam jest jeszcze jakaś elektronika, no to zależy co tam siedzi, ale też nie wykluczone, ze się da sprawdzić, a może nawet i naprawić. Jeśli byłyby to same cewki i miały przebicia, to przezwojenie raczej nie będzie się opłacać. Wyczyścić na pewno nie zaszkodzi ;)
Kris - Pon Gru 17, 2012 22:50

sebkra napisał/a:
Miałem ten sam problem, przyczyna śmieszna, wystarczyło zatankować do pełna, przy poziomie paliwa poniżej połowy zapowietrzała się listwa wtryskowa.


mam takiego mechanika od kół, jak zmieniałem ostatnio na zimówki to stał trochę u niego i jak odpalił to właśnie z takim problemem, i on mi powiedział ze wygląda to mu na zawór ciśnienia na listwie, że się paliwo cofa czy jakoś tak to nazwał - co sądzicie?

sTERYD - Pon Gru 17, 2012 22:57

przecież za każdym razem jak przekręcisz kluczyk, to pompa pcha w listwę paliwo.
patol - Nie Wrz 01, 2013 15:30

znalazł może już ktoś rozwiązanie problemu? wymienione przewody, cewki podmienione a poprawy nie ma :neutral:
Kris - Nie Wrz 01, 2013 18:41

patol napisał/a:
znalazł może już ktoś rozwiązanie problemu? wymienione przewody, cewki podmienione a poprawy nie ma :neutral:


hehe ja znalazłem, szkoda że najpierw wymieniłem wszystko co nie trzeba ;)

Marian przejechał się z manometrem na pompie, okazało się że daje 1/3 mniej ciśnienia niż powinna, wymienił i gitara. Do tego była rozszczelniona złączka venturiego czy coś tam przy niej było nie tak, co powodowało zapowietrzanie się listwy i poranny problem z zapalaniem i przerywanie jak się ostro przyspieszało.

To jak się jeździ na rezerwie non stop to podobno norma z tymi pompami.

patol - Pon Paź 14, 2013 17:31

wyczekałem, posprawdzałem wszystko i widocznie czeka mnie to samo....

ma ktoś może wiedzę jaka jest pompa w 1.8T? taka sama jak w 1.8? i ostatnie gdzie kupić? ;)

Kris - Wto Paź 15, 2013 13:41

patol napisał/a:
wyczekałem, posprawdzałem wszystko i widocznie czeka mnie to samo....

ma ktoś może wiedzę jaka jest pompa w 1.8T? taka sama jak w 1.8? i ostatnie gdzie kupić? ;)


tam trzeba wymienić wkład tej pompy, skontaktu się z: http://www.britishcars.pl/kontakt

sapper87 - Sro Gru 25, 2013 11:40

Słuchajcie przestudiowałem całe forum i w/w temat i chciałem się podpiąć ... mój problem wygląda następująco .. Mam problem z odpaleniem autka (ROVER 75 1.8 16V 120KM czyli ten najsłabszy) jak postoi to nie chce palić rozrusznik kręci ale nic, pali tak za 3 - 4 razem popracuje trochę nawet minute dwie zgaszę go i pali od kopa potem jak znowu postoi parę godzin (czyli jak wystygnie) to znowu to samo kilka razy trzeba do pokręcić i pali ... czytałem że to może być mnóstwo przyczyn .. nadmienię że aku na wystudzonym ma około 12.5V a jak pracuje to pokazuje niespełna 15V .. czyli to odpada i z ładowaniem też wszystko ok.

Prosiłbym uprzejmie o wypunktowanie wszystkich możliwych usterek to bym powoli posprawdzał krok po kroku (i najlepiej łopatologicznie wytłumaczyć jak co sprawdzić) bo (możecie mnie teraz zbluzgać) zanim spisał bym wszystko z całego forum to by wieki minęły.

I przy okazji chciałbym podziękować panu Grzegorzowi z WOOX Serwis za zaangażowanie i porady. (miałem problem i był skory przejechać 100km z częścią żeby rozwiązać usterkę ale udało się bez ściągania pana Grzegorza) za co szacun.

Zapomniałem napisać ze około tygodnia temu nie palił wcale bo blokował mi go immo ale okazało się ze miałem zwarcie na kostce w obudowie kierownicy usunęli usterkę i palił normalnie (od kopa) świruje od około 2-óch dni.