|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400]Wymiana amortyzatorów a geometria ?
kezmanq - Nie Paź 28, 2012 21:02 Temat postu: [R400]Wymiana amortyzatorów a geometria ? 1.Czy po wymianie przednich amorków w R potrzebne jest ustawienie geometrii zawieszenia ?
2. Czy do wymiany wystarczy odkręcenie trzech śrub pod maską i jednej pod autem ? ( oczywiście razem ze sprężyną)
flapjck1 - Nie Paź 28, 2012 21:25
ad 1. NIE
ad 2. tez nie zostanie ci jeszcze przewod hamulcowy i ew od abs-u jak masz , poza tym klopotliwe jest przelozenie mocowania dolnego nad polska, nie pamietam juz dokladnie ale chyba trzeba bylo odpinac sworzen wahacza, ale to ci pewnie wyjdzie w praniu
greg-si - Nie Paź 28, 2012 22:27
flapjck1 napisał/a: | ad 2. tez nie zostanie ci jeszcze przewod hamulcowy i ew od abs-u jak masz , poza tym klopotliwe jest przelozenie mocowania dolnego nad polska, nie pamietam juz dokladnie ale chyba trzeba bylo odpinac sworzen wahacza, ale to ci pewnie wyjdzie w praniu |
jak dobrze odciągnie się całą kolumnę zawieszenia w dół to amortyzator wyjdzie.
Może być jedynie ciężko wyjąć ten amortyzator z widełek.
Warto odkręcić stabilizator od wahacza wtedy możemy sporo niżej odchylić całe zawieszenie.
A ze zbieżnością jak z zimówkami. Na letnich też zimę przejeździsz.
Jeśli samochód po wymianie amortyzatorów podniesie się to warto zrobić geometrię.
flapjck1 - Nie Paź 28, 2012 23:05
ale czemu mialby sie podniesc?
konstrukcja zawiasu w 400cie jest taka ze geo sie nie zmieni przy zastosowaniu tych samych sprezyn (bo to one odpowiadaja za wysokosc )
to nie mcpherson ze byle zmiana to geo sie rozjezdza
szoso - Pon Paź 29, 2012 07:06
po wymianie amorów zbieżność mi się przestawiła ale na diagnostyce powiedzieli że jeszcze zmieścił się w normie, być może dlatego że amory do końca weszły w te widełki co są przykręcone do wahaczy, stare może nie siedziały tak głęboko
|
|