|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214 Si 16v 97r] problem z rozładowujacym akumulatorem
Gutek-145 - Sob Lis 03, 2012 01:06 Temat postu: [Rover 214 Si 16v 97r] problem z rozładowujacym akumulatorem Witam
Mam problem a mianowicie chodzi o to że w roverku rozładowuje mi sie akumulator a wyglada to tam ze odpalam go normalnie troche pojezdze jakies 25 km zrobie po czym zanika mi radio zapala sie kontrolka ABS i na włączonych światłach nie działa mi obrotomierz a na zgaszonych działa normalnie , jezdzi tez bez problemu daje rade bo auto nie gaśnie chodz jak juz zgadnie to nie da rady juz go odpalic .
Jeżeli chodzi o alternator to nie widac zeby był jakiś problem gdyz podczas jazdy nie świeci sie kontrolka z akumulatorem , a jeśli chodzi o sam akumulator to wczoraj kupiłem nowy : Boscha 45AH moc rozruchowa 400 kupiłem nowy gdyż myślałem ze problem wynika z tego ze wcześniejszy był juz stary ale okazała sie ze nowy akumulator tez ma problem.
Prosze o pomoc,
Z góry wielkie dzieki
Szymon199010 - Sob Lis 03, 2012 06:03
Sprawdź ładowanie gdy zapalają ci się kontroli jeśli będzie znacznie powyżej 14,4 V to regulator napięcia w alternatorze do wymiany.
Gutek-145 - Sob Lis 03, 2012 11:21
a może mniej wiecej opisac jak mam to sprawdzi oczywiście posiadam miernik i wiem jak sie nim posługiwac ale powiedz mi gdzie mam sie podłaczyc i w ktorym momencie
Harry - Sob Lis 03, 2012 11:33
podlacz do akumulatora + i - ( na odpalonym silnku. spr. ladowanie), pozniej podlacz do przewodu wychodzacego z alternatora, a drugi koniec miernika do masy spr. ladowanie na alternatorze ( odpalony silnik) i dzieki temu dowiesz sie jaki jest spadek napiecia na przewodach. Spr. przewody masowe od aku do bloku silnika, od aku do belki przedniej
Gutek-145 - Sob Lis 03, 2012 12:52
Wiec tak sprawdziłem na zapalonym silniku aku miał 11.9
A podłaczajac sie do alter to pokazywało mi od 11.4 do 11.9
brkzzz - Sob Lis 03, 2012 14:41
Gutek-145, nie masz ładowania od alternatora, musisz go wymienić lub zregenerować. Nie jeździj tak jak teraz, bo zużyjesz nowy akumulator.
R-200 - Sob Lis 03, 2012 15:14
Pewno szczotki się skończyły.
Gutek-145 - Sob Lis 03, 2012 16:35
Czyli panowie rozumiem ze cały alternator do wymiany
Wielkie dzieki za pomoc wszystkim userkom
Harry - Sob Lis 03, 2012 22:39
wymien szczotki i/lub regulator napiecia. Czasami regulator jest zintegrowany z szczotkami,ale nie wiem jak w Roverze. Nie rozbieralem.
brkzzz - Nie Lis 04, 2012 01:38
ZTCP regulator jest dokręcany z boku i kosztuje koło 100zł, ale obstawiałbym że w tym wypadku jest sprawny, a kontrolki święcą się od za niskiego napięcia w układzie. Wydaje mi się, że gdyby był niesprawny to byłaby dyskoteka
kondzio508 - Nie Lis 04, 2012 08:11
A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .
poizolowac ładnie kable koszulkami termozgrzewalnymi i po problemie .
Harry - Nie Lis 04, 2012 11:13
Cytat: | A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd . |
owszem,ale on ma za małe ładowanie.
Gutek-145 - Nie Lis 04, 2012 19:52
kondzio508 napisał/a: | A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .
poizolowac ładnie kable koszulkami termozgrzewalnymi i po problemie . |
no i przykro mi mowić ale ten 1% przeważył gdyz sprawdziłem tez ten zwoj i tam ani troszke niz nie jest uszkodzone nawet ta gumka chroniaca jest cała , wiec bardziej sie przytule do tego ze alternator jest juz stary.
A co do alternatora to śtwierdziłem ze chyba najlepiej bedzie wymienic cały alternator (w sytuacji kiedy po odkręceniu okaze sie że szczotki sa całe) bo wymiana sama regulatora to okolo 100 zł a może sie okazac ze kupie a jednak nie bedzie to i bede musiał kupic alternator ktory tez bedzie miał regulator więc wole odrazu kupic alternator nowy
brkzzz - Nie Lis 04, 2012 20:21
Gutek-145, gumka wiązki zazwyczaj jest cała. Na skutek ciągłego zginania uszkodzeniu ulega izolacja przewodów, bo z wiekiem traci sprężystość.
Co do altka, możesz kupić cały zregenerowany, bądź samemu powymieniać szczotki, łożyska, itd., jeśli wiesz gdzie takie części dostać u siebie w mieście.
Myślę, że przy drugiej opcji będzie co najmniej 50% taniej.
kzrr - Nie Lis 04, 2012 20:46
Cytat: | bo wymiana sama regulatora to okolo 100 zł a może sie okazac ze kupie a jednak nie bedzie to i bede musiał kupic alternator ktory tez bedzie miał regulator więc wole odrazu kupic alternator nowy |
Jakieś pół roku temu może trochę więcej miałem podobnie jak u Ciebie.
Regeneracja altka czyli wymiana regulatora napięcia z robocizną kosztowała mnie 150 zeta.
Harry - Nie Lis 04, 2012 22:04
kzrr napisał/a: | Regeneracja altka czyli wymiana regulatora napięcia z robocizną kosztowała mnie 150 zeta. |
regeneracja nie tylko polega na samej wymianie regulatora
Gutek-145 - Nie Lis 04, 2012 22:04
no a tu jest nowy altek
http://allegro.pl/alterna...2758019523.html
co sądzicie o tym i koszt 185 zł nowy
ADI-mistrzu - Pon Lis 05, 2012 07:23
Nic koleś nie pisze o gwarancji, więc przypuszczam że są to leżaki magazynowe bądź regenerowane alternatory (albo po prostu wyciągnięte z rozbitków ).
Ja kupowałem do swojego sprężarkę jako leżak magazynowy (w rzeczywistości leży na stercie) i działa dobrze, widać ze miała otarcia itp ale nie mam po za tym zastrzeżeń.
Gutek-145 - Pon Lis 05, 2012 17:40
a co panowie o ktorymś z tych powiecie
http://allegro.pl/listing...tring=rover+200
brkzzz - Pon Lis 05, 2012 17:47
Gutek-145, spisz parametry ze swojego alternatora i dobierz regenerowany o identycznych, ew. możesz dać większy prąd ładowania, o 10A spokojnie.
duklos - Pon Lis 05, 2012 17:49
Wydaje mi się Panowie ,że gdyby się jednak skończyły szczotki to ładowania nie byłoby wcale.
Zbyt małe ładowanie lub za duże spowodowane jest uszkodzeniem regulatora napięcia.
R-200 - Pon Lis 05, 2012 18:33
Ładowania nie ma więc należ go wymontować i sprawdzić dlaczego nie ładuje. Kupowanie przedtem innego to nieporozumienie.
Gutek-145 - Sro Lis 07, 2012 22:54
R-200 napisał/a: | Ładowania nie ma więc należ go wymontować i sprawdzić dlaczego nie ładuje. Kupowanie przedtem innego to nieporozumienie. |
Co do twojej wypowiedzi zgadzam się z toba kolego tylko jak bys przeczytał wszystko uważnie to byś wiedział ze napisałem ze pierw wykrece altek rozbiore i sprawdze szczotki jak beda zuzyte to wymienie tylko szczotki a jeśli szczotki beda oki to wole wymienić całego altka.
A co do ładowania panowie no to tak jak mowiłem czasami jest ładowanie od 11.4 do 11.9 a wczoraj i dzis zaczeła również mrugać kontrolka ładowania wiec w tym przypadku wydaje mi się że regulator nie bedzie tu winny prędzej sam alternator.
Alternator wykrece i rozbiore w środe (nie stety roverek do środy musi meczyć sie na samym akumulatorku bo mam zmiane ransza) w środe bede miał dane do porownania i okaze sie czy szczorki czy nie .
A jeszcze pytanko czy mocniejszy alternator napewno nie spowoduje zadnych problemow ewentualnie co moze zmienic mocniejszy bo ja rozumiem to że mocniejszy to lepiej bedzie ładował akumulator ale czy napewno
[ Dodano: Sro Lis 07, 2012 22:54 ]
Witam
Dziś udało się wykręcić altka no i bez szału okazała sie ze łozysko jedno do wymiany , szczotki wsumie tez juz na wyczerpaniu chodz jeszcze by sie pokreciły ale co najgorsze posypało sie uzwojenie po ściagnieciu połowy obudowy ktora okazął sie tez pęknieta i to mocno , posypało sie pare miedzianych drucikow ktore same az wyleciały.
A wiec , postanowiłem ze no regenerowac tego juz nie bardzo bo wydaje mi ze to sensu nie ma a co do kupna panowie pomożcie bo nie wiem czy wybrac 65A czy moze byc 60A a moze 75A
przykłady:
65A
http://allegro.pl/alterna...2709803422.html
60A
http://allegro.pl/alterna...2769300625.html
75A
http://allegro.pl/alterna...2705965246.html
ktory wy byście wzieli
a moze nie bawic się w regenerowane tylko kupic jakis z demontarzu
Help me !!
brkzzz - Czw Lis 08, 2012 02:39
Gutek-145, przecież już pisałem, taki sam lub większy prąd ładowania.
Najbezpieczniej wymienić na taki sam jak masz, ale jeśli masz klimę i być może jeszcze planujesz w przyszłości wzmacniacz do radia - pokusiłbym się o mocniejszy.
Na pewno nie rób tego Gutek-145 napisał/a: | kupic jakis z demontarzu |
Nowy lub regenerowany.
Gutek-145 - Wto Lis 13, 2012 21:31
Oki wielkie dzięki za pomoc więc pokuszenie się na ten 75A
[ Dodano: Wto Lis 13, 2012 21:31 ]
Witam ponownie , a wiec wymieniłem altka na regeneracje jest wszystko w porządku autko jeżdzi super wszystko ładuje temat można zamknąć
|
|