Zobacz temat - [Rover 214 Si 16v 97r] problem z rozładowujacym akumulatorem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214 Si 16v 97r] problem z rozładowujacym akumulatorem

Gutek-145 - Sob Lis 03, 2012 01:06
Temat postu: [Rover 214 Si 16v 97r] problem z rozładowujacym akumulatorem
Witam
Mam problem a mianowicie chodzi o to że w roverku rozładowuje mi sie akumulator a wyglada to tam ze odpalam go normalnie troche pojezdze jakies 25 km zrobie po czym zanika mi radio zapala sie kontrolka ABS i na włączonych światłach nie działa mi obrotomierz a na zgaszonych działa normalnie , jezdzi tez bez problemu daje rade bo auto nie gaśnie chodz jak juz zgadnie to nie da rady juz go odpalic .
Jeżeli chodzi o alternator to nie widac zeby był jakiś problem gdyz podczas jazdy nie świeci sie kontrolka z akumulatorem , a jeśli chodzi o sam akumulator to wczoraj kupiłem nowy : Boscha 45AH moc rozruchowa 400 kupiłem nowy gdyż myślałem ze problem wynika z tego ze wcześniejszy był juz stary ale okazała sie ze nowy akumulator tez ma problem.
Prosze o pomoc,
Z góry wielkie dzieki

Szymon199010 - Sob Lis 03, 2012 06:03

Sprawdź ładowanie gdy zapalają ci się kontroli jeśli będzie znacznie powyżej 14,4 V to regulator napięcia w alternatorze do wymiany.
Gutek-145 - Sob Lis 03, 2012 11:21

a może mniej wiecej opisac jak mam to sprawdzi oczywiście posiadam miernik i wiem jak sie nim posługiwac ale powiedz mi gdzie mam sie podłaczyc i w ktorym momencie
Harry - Sob Lis 03, 2012 11:33

podlacz do akumulatora + i - ( na odpalonym silnku. spr. ladowanie), pozniej podlacz do przewodu wychodzacego z alternatora, a drugi koniec miernika do masy spr. ladowanie na alternatorze ( odpalony silnik) i dzieki temu dowiesz sie jaki jest spadek napiecia na przewodach. Spr. przewody masowe od aku do bloku silnika, od aku do belki przedniej
Gutek-145 - Sob Lis 03, 2012 12:52

Wiec tak sprawdziłem na zapalonym silniku aku miał 11.9
A podłaczajac sie do alter to pokazywało mi od 11.4 do 11.9

brkzzz - Sob Lis 03, 2012 14:41

Gutek-145, nie masz ładowania od alternatora, musisz go wymienić lub zregenerować. Nie jeździj tak jak teraz, bo zużyjesz nowy akumulator.
R-200 - Sob Lis 03, 2012 15:14

Pewno szczotki się skończyły. :beczy:
Gutek-145 - Sob Lis 03, 2012 16:35

Czyli panowie rozumiem ze cały alternator do wymiany ;(
Wielkie dzieki za pomoc wszystkim userkom

Harry - Sob Lis 03, 2012 22:39

wymien szczotki i/lub regulator napiecia. Czasami regulator jest zintegrowany z szczotkami,ale nie wiem jak w Roverze. Nie rozbieralem.
brkzzz - Nie Lis 04, 2012 01:38

ZTCP regulator jest dokręcany z boku i kosztuje koło 100zł, ale obstawiałbym że w tym wypadku jest sprawny, a kontrolki święcą się od za niskiego napięcia w układzie. Wydaje mi się, że gdyby był niesprawny to byłaby dyskoteka ;]
kondzio508 - Nie Lis 04, 2012 08:11

A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .

poizolowac ładnie kable koszulkami termozgrzewalnymi i po problemie .

Harry - Nie Lis 04, 2012 11:13

Cytat:
A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .

owszem,ale on ma za małe ładowanie.

Gutek-145 - Nie Lis 04, 2012 19:52

kondzio508 napisał/a:
A ja dodam tylko ze na 99% to wina wiązki tylnej kalpy , miałem identyczny objaw , samo wyładowanie akumulatora nawet nowego , bo jest zwarcie w klapie tylnej i pobiera prąd .

poizolowac ładnie kable koszulkami termozgrzewalnymi i po problemie .


no i przykro mi mowić ale ten 1% przeważył gdyz sprawdziłem tez ten zwoj i tam ani troszke niz nie jest uszkodzone nawet ta gumka chroniaca jest cała , wiec bardziej sie przytule do tego ze alternator jest juz stary.
A co do alternatora to śtwierdziłem ze chyba najlepiej bedzie wymienic cały alternator (w sytuacji kiedy po odkręceniu okaze sie że szczotki sa całe) bo wymiana sama regulatora to okolo 100 zł a może sie okazac ze kupie a jednak nie bedzie to i bede musiał kupic alternator ktory tez bedzie miał regulator więc wole odrazu kupic alternator nowy

brkzzz - Nie Lis 04, 2012 20:21

Gutek-145, gumka wiązki zazwyczaj jest cała. Na skutek ciągłego zginania uszkodzeniu ulega izolacja przewodów, bo z wiekiem traci sprężystość.

Co do altka, możesz kupić cały zregenerowany, bądź samemu powymieniać szczotki, łożyska, itd., jeśli wiesz gdzie takie części dostać u siebie w mieście.
Myślę, że przy drugiej opcji będzie co najmniej 50% taniej.

kzrr - Nie Lis 04, 2012 20:46

Cytat:
bo wymiana sama regulatora to okolo 100 zł a może sie okazac ze kupie a jednak nie bedzie to i bede musiał kupic alternator ktory tez bedzie miał regulator więc wole odrazu kupic alternator nowy


Jakieś pół roku temu może trochę więcej miałem podobnie jak u Ciebie.

Regeneracja altka czyli wymiana regulatora napięcia z robocizną kosztowała mnie 150 zeta.

Harry - Nie Lis 04, 2012 22:04

kzrr napisał/a:
Regeneracja altka czyli wymiana regulatora napięcia z robocizną kosztowała mnie 150 zeta.

regeneracja nie tylko polega na samej wymianie regulatora

Gutek-145 - Nie Lis 04, 2012 22:04

no a tu jest nowy altek
http://allegro.pl/alterna...2758019523.html

co sądzicie o tym i koszt 185 zł nowy

ADI-mistrzu - Pon Lis 05, 2012 07:23

Nic koleś nie pisze o gwarancji, więc przypuszczam że są to leżaki magazynowe bądź regenerowane alternatory (albo po prostu wyciągnięte z rozbitków :razz: ).

Ja kupowałem do swojego sprężarkę jako leżak magazynowy (w rzeczywistości leży na stercie) i działa dobrze, widać ze miała otarcia itp ale nie mam po za tym zastrzeżeń.

Gutek-145 - Pon Lis 05, 2012 17:40

a co panowie o ktorymś z tych powiecie
http://allegro.pl/listing...tring=rover+200

brkzzz - Pon Lis 05, 2012 17:47

Gutek-145, spisz parametry ze swojego alternatora i dobierz regenerowany o identycznych, ew. możesz dać większy prąd ładowania, o 10A spokojnie.
duklos - Pon Lis 05, 2012 17:49

Wydaje mi się Panowie ,że gdyby się jednak skończyły szczotki to ładowania nie byłoby wcale.
Zbyt małe ładowanie lub za duże spowodowane jest uszkodzeniem regulatora napięcia.

R-200 - Pon Lis 05, 2012 18:33

Ładowania nie ma więc należ go wymontować i sprawdzić dlaczego nie ładuje. Kupowanie przedtem innego to nieporozumienie. :roll:
Gutek-145 - Sro Lis 07, 2012 22:54

R-200 napisał/a:
Ładowania nie ma więc należ go wymontować i sprawdzić dlaczego nie ładuje. Kupowanie przedtem innego to nieporozumienie. :roll:


Co do twojej wypowiedzi zgadzam się z toba kolego tylko jak bys przeczytał wszystko uważnie to byś wiedział ze napisałem ze pierw wykrece altek rozbiore i sprawdze szczotki jak beda zuzyte to wymienie tylko szczotki a jeśli szczotki beda oki to wole wymienić całego altka.

A co do ładowania panowie no to tak jak mowiłem czasami jest ładowanie od 11.4 do 11.9 a wczoraj i dzis zaczeła również mrugać kontrolka ładowania wiec w tym przypadku wydaje mi się że regulator nie bedzie tu winny prędzej sam alternator.

Alternator wykrece i rozbiore w środe (nie stety roverek do środy musi meczyć sie na samym akumulatorku bo mam zmiane ransza) w środe bede miał dane do porownania i okaze sie czy szczorki czy nie :mrgreen: .

A jeszcze pytanko czy mocniejszy alternator napewno nie spowoduje zadnych problemow ewentualnie co moze zmienic mocniejszy bo ja rozumiem to że mocniejszy to lepiej bedzie ładował akumulator ale czy napewno ??

[ Dodano: Sro Lis 07, 2012 22:54 ]
Witam
Dziś udało się wykręcić altka no i bez szału okazała sie ze łozysko jedno do wymiany , szczotki wsumie tez juz na wyczerpaniu chodz jeszcze by sie pokreciły ale co najgorsze posypało sie uzwojenie po ściagnieciu połowy obudowy ktora okazął sie tez pęknieta i to mocno , posypało sie pare miedzianych drucikow ktore same az wyleciały.
A wiec , postanowiłem ze no regenerowac tego juz nie bardzo bo wydaje mi ze to sensu nie ma a co do kupna panowie pomożcie bo nie wiem czy wybrac 65A czy moze byc 60A a moze 75A
przykłady:
65A
http://allegro.pl/alterna...2709803422.html
60A
http://allegro.pl/alterna...2769300625.html
75A
http://allegro.pl/alterna...2705965246.html

ktory wy byście wzieli ??
a moze nie bawic się w regenerowane tylko kupic jakis z demontarzu ??
Help me !! !! :bezradny:

brkzzz - Czw Lis 08, 2012 02:39

Gutek-145, przecież już pisałem, taki sam lub większy prąd ładowania.
Najbezpieczniej wymienić na taki sam jak masz, ale jeśli masz klimę i być może jeszcze planujesz w przyszłości wzmacniacz do radia - pokusiłbym się o mocniejszy.
Na pewno nie rób tego
Gutek-145 napisał/a:
kupic jakis z demontarzu

Nowy lub regenerowany.

Gutek-145 - Wto Lis 13, 2012 21:31

Oki wielkie dzięki za pomoc więc pokuszenie się na ten 75A

[ Dodano: Wto Lis 13, 2012 21:31 ]
Witam ponownie , a wiec wymieniłem altka na regeneracje jest wszystko w porządku autko jeżdzi super wszystko ładuje temat można zamknąć