|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - Mg Zr 1.4 16v.
DawidMgZr - Sro Lis 07, 2012 16:58 Temat postu: Mg Zr 1.4 16v. Witam przedstawiam moje skromne autko .
Mg Zr 1.4 16v
rok: 2002 .
Posiadaczem tego auta jestem od pół roku .Auto mocno doinwestowane i utrzymywane w jak najlepszym stanie .
Dodatkowe rzeczy (mechanika) :
Wydech końcowy : Mugen
Dolot powietrza
Planowanie głowicy
Odchudzone koło zamachowe
Sportowy air box
Dodatkowe rzeczy ( wizualnie)
Radio Sony x-plode
głośniki przód + tył
Tuba + wzmacniacz (crunch usa)
Maska w czarnym macie
piotrekcrash - Sro Lis 07, 2012 17:23
Cytat: | Odchudzone koło zamachowe |
Kupiłeś czy przerabiałeś swoje? powiedz coś więcej...
leszczu - Sro Lis 07, 2012 17:29
DawidMgZr napisał/a: | Odchudzone koło zamachowe |
Jaki to miało cel
piotrekcrash - Sro Lis 07, 2012 18:38
Gdzies kiedys chyba nawet na tym forum było poruszane to zagadnienie.
Silniki z lżejszym kołem szybciej się wkręcają na obroty z tego co pamiętam.
Ale jakieś minusy też występowały, tyle
że nie mogę namierzyć tego tematu i
podać linka
DawidMgZr - Sro Lis 07, 2012 22:06
1.A więc tak cel był taki aby osiągnąć szybsze wkręcanie się na obroty i poprawić dynamikę jazdy .
2. koło odchudzałem seryjne przy okazji wymiany sprzęgła , kosztowało mnie to 190 zł i 2 dni
kłopotów żadnych nie odczuwam , a wręcz lepiej się jezdzi , dało to pozytywny efekt
Markzo - Sro Lis 07, 2012 22:29
Witamy Kojaże auto z komisu na białej, całkiem spoko wyglądał tylko cholernie głośny jest, bo pare razy Cie mijałem
Odchudzony zamach może sporo poprawić, ile ważył oryginał i do ilu zjechałeś? jakie plany?
pozdro.
DawidMgZr - Sro Lis 07, 2012 22:35
Troszkę głośny Ale zawsze mogę wkręcić (silencer) .koło z 7.1kg na 3.9 kg , planów narazie brak na wiosnę felgi Rh Cup i chyba tyle
ADI-mistrzu - Sro Lis 07, 2012 23:38
Zmniejszyłem prawię o połowę wagę koła zamachowego?!?!
Nie falują Ci obroty na biegu jałowym?
DawidMgZr - Sro Lis 07, 2012 23:43
nic z obrotami się nie dzieje , wszystko w jak najlepszym porządku
Markzo - Czw Lis 08, 2012 06:02
ADI-mistrzu napisał/a: | Zmniejszyłem prawię o połowę wagę koła zamachowego?!?! |
w oplowskich c25xe schodzą z 16kg na 8kg (standard) a niektorzy nawet na 4-5kg
ADI-mistrzu napisał/a: | Nie falują Ci obroty na biegu jałowym? |
a czego miałby falować?
ADI-mistrzu - Czw Lis 08, 2012 08:25
Bo jednak koło zamachowe służy do gromadzenia energii która jest wykorzystywana pomiędzy cyklami pracy.
Na wolnych obrotach przy za lekkim kole obroty mogą tak jak by drgać.
piotrekcrash - Czw Lis 08, 2012 13:18
DawidMgZr, wrzuć fotki tego odchudzone koła jak możesz i posiadasz;]
DawidMgZr - Czw Lis 08, 2012 19:55
niesty z pośpiechu nie zrobiłem jedyny dowód to wskaźnik obrotomierza
Harry - Czw Lis 08, 2012 19:58
lżejsze koło auto szybciej przyśpiesza,a co z prędkością max ?bo przecież wtedy jest coś za coś . jak jedziesz 100 km/h na 5 biegu ile masz obrotów. Sporo CI je zjechali. Ciekawi mnie jak oni je później wyważyli. skoro tyle je zjechali
Jak robiłem malca to zakupiłem lżejsze koło ale obrobione na 5 kg, żeby to jeszcze jakoś jechało
piotrekcrash - Czw Lis 08, 2012 20:26
Ogólnie przy lżejszym kole będzie więcej koni, ale moment obrotowy spadnie...
ADI-mistrzu - Czw Lis 08, 2012 21:06
Harry, jak na tokarce się robi to ono nie traci wyważenia.
greg-si - Czw Lis 08, 2012 22:54
ADI-mistrzu napisał/a: | Harry, jak na tokarce się robi to ono nie traci wyważenia. |
Błąd. Właśnie to najczęstsza bolączka pseudo tuningu.
Pierwsze też słyszę by koło zamachowe miało negatywny wpływ na prędkość maksymalną oraz moment obrotowy.
DawidMgZr - Czw Lis 08, 2012 23:22
Z tego co mi wiadomo po toczeniu i frezowaniu tego koła było wyważane przy 20 tyś/obr. OD dołu jest zrywniejszy , do przysłowiowej "Setki", v-max? nie spadł tyle że się szybciej rozpędza na dole jak i na górze .
piotrekcrash - Pią Lis 09, 2012 00:23
DawidMgZr, daj namiar gdzie robiłeś swoje koło.
ADI-mistrzu - Pią Lis 09, 2012 08:25
greg-si, dlaczego było by źle? Niby tokarka równo ściąga materiał więc nie powinno utracić na wyważeniu.
Chyba że tokarz nie złapie współosiowo, tedy poleci waga
greg-si - Pią Lis 09, 2012 09:17
ADI-mistrzu napisał/a: | greg-si, dlaczego było by źle? Niby tokarka równo ściąga materiał więc nie powinno utracić na wyważeniu.
Chyba że tokarz nie złapie współosiowo, tedy poleci waga |
Koło zamachowe to element który wiruje z bardzo dużą liczbą obrotów. Tokarka zbierze dokładnie ale bez wyważenia bałbym się wsadzić takie koło do samochodu. No chyba że bardzo bym chciał wymieniać za jakiś czas silnik.
Gadałem z kolesiem któremu zdjęto normalnie tokarką na jego oczach trochę mięsa z koła zamachowego. Wszystko równo było ustawione ale wyważanie dynamiczne pokazało że trzeba zrobić korektę. Odchył był niewielki bo kilkanaście gramów ale przy 8k obr nawet tak niewiele może zrobić swoje.
piotrekcrash - Pią Lis 09, 2012 09:47
greg-si, ma rację przy takich obrotach nawet minimalne odchylenie w wyważeniu może doprowadzić do uszkodzenia łożyska wału.
Nie wiem jak w kołach zamachowych, ale np w profesjonalnych zakładach zajmujących się silnikami elektrycznymi wyważa się wirniki poprzez drobne nawierty, lub frezy w odpowiednich miejscach. Widziałem kiedyś taki proces i byłem pod wrażeniem. Człowiek który przewijał dla mnie ten wirnik powiedział, że bez wyważenia przy dużych obrotach momentalni uszkodzi się łożysko i zaraz cała reszta.
Podejrzewam, że w przypadku kół będzie podobnie.
DawidMgZr - Pią Lis 09, 2012 17:22
Kontakt:
gg : 7540226
tel : 888826066
email : otoczak7@gmail.com
U tego goscia
Markzo - Pią Lis 09, 2012 17:32
lekki zamach nie pogarsza osiągów ani nie zmniejsza v-maxa! U otoczaka robiłeś widze, sprawdzona i polecana firma trzeba się kiedyś ustawić i oglądnąć Twoją zr'ke
Harry - Pią Lis 09, 2012 18:02
Markzo napisał/a: | ekki zamach nie pogarsza osiągów ani nie zmniejsza v-maxa! |
no to dlaczego seryjnie nie wrzucają lekkiego koła ?
ADI-mistrzu - Pią Lis 09, 2012 19:31
Z matematycznego punktu widzenia wał korbowy może mieć chwilowe wahania prędkości kątowej, czyli powiedzmy że powstają impulsy szarpnięć.
To jak spalanie stukowe, niby samochód jedzie ale jednak dobrze z nim się nie dzieje.
Zwiększają się naprężenia z powodu większej siły która skręca materiał.
Markzo - Sob Lis 10, 2012 00:11
Harry napisał/a: | no to dlaczego seryjnie nie wrzucają lekkiego koła ? |
znajomy tłumaczył mi to tak, że wrzucając bardzo bardzo lekkie koło auto było by mega agresywne, natychmiastowa reakcja na gaz, brak możliwości płynnego operowania sprzęgłem/gazem. A seryjne auta mają być "dla każdego", stąd troche masy na wale musi być, aby autem mogła ruszyć nawet babcia może coś w tym jest
Remigiusz - Sob Lis 10, 2012 00:25
http://www.uucmotorwerks....wheel_works.htm
http://www.torquecars.com...-lightening.php
http://chicaneculture.com/2010/05/basics-flywheel/
Dobrze opisane co to daje i jakie wady są
DawidMgZr - Nie Lis 11, 2012 16:41
można by coś było na podpromiu czy coś
Remigiusz - Nie Lis 11, 2012 17:36
DawidMgZr, Ty masz maskę foliowana czy Plasti DIp malowana
DawidMgZr - Czw Lis 15, 2012 23:57
Pomalowana czarny mat
[ Dodano: Czw Lis 15, 2012 23:57 ]
Dziś MG dostało podświetlenie ledowe zegarów jak i pokręteł dmuchawy , całkiem ok efekt
mooker - Wto Sty 07, 2014 21:32
Jestem obecnym właścicielem tego ZR'a. Kupiłem go końcem września 2013r. Muszę przyznać auto jest w dość dobrej kondycji mechanicznej, od zakupu zrobiłem już ponad 7 tys km bezawaryjnie. Stoczone koło zamachowe sprawuje się całkiem dobrze, czasem jak zatankuje tańszy gaz to przy schodzeniu z obrotów lubi falować. Końcowy przelotowy tłumik został zastąpiony seryjnym, także jest odrobinę ciszej.
Ma jeszcze kilka rzeczy nad którymi trzeba popracować. W najbliższym czasie planuje naprawić ABS, pęknięty pierścień na przednim przegubie,
uruchomić klimatyzacje (podobno nabita, w komputerze wyskakuje błąd czujnika temperatury oleju).
Obecnie poluje też na przednią dokładkę której brakuje i prawy przedni błotnik w kolorze MNX (ktoś wjechał na parkingu).
Gdy kupowałem MG, jeździło na różowych 17' felgach, na szybko zostały przemalowane na srebrny kolor, jednak na wiosnę planuje je porządnie pomalować (prawdopodobnie ciemny fiolet z jaskrawo-zielonymi wstawkami).
Zastanawia mnie jedynie spalanie które przy dość spokojniej jeździe w mieście wynosi jakieś 11l/100 km gazu a w trasie nie udało mi się zejść jeszcze poniżej 9,5/100 km.
Tak wyglądał w dniu zakupu:
Obecnie:
Zastanawiam się nad pomalowaniem dachu na czarno tak jak tutaj:
pelson91 - Wto Sty 07, 2014 22:09
wydaje mi się, że sam dach w czarnym macie robiłby super robotę, a wraz z maską jest tylko w porządku
camaro17 - Czw Sty 09, 2014 13:23
A dlaczego ta ZR-ka ma przedni zderzak od R25
mooker - Czw Sty 09, 2014 18:25
Po zdjęciach doszedłem do tego że z takim zderzakiem przyjechał z Włoch, prawdopodobnie miał jakąś przygodę i potrzaskana została sama dokładka albo ktoś rzeczywiście zastąpił cały zderzak tym z r25. Ale myślę że na wiosnę już uda mi się jakąś dorwać na allegro
|
|