Zobacz temat - [XW] Rover 200/400/Coupe/Tourer/Cabrio/Concerto suspension!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [XW] Rover 200/400/Coupe/Tourer/Cabrio/Concerto suspension!

Wojtek88 - Nie Lis 11, 2012 17:59
Temat postu: [XW] Rover 200/400/Coupe/Tourer/Cabrio/Concerto suspension!
Jako, że szukam do sedana zestawu do obniżenia natknąłem się na takie oto zestawy sprężyn..

Vogltland
http://www.vogtland.pl/ro...0596-p-688.html

AP
http://autoracing.pl/p/32...awieszenia.html

MTS
http://racingstreet.pl/sp...20-p-23458.html

JAMEX
http://allegro.pl/jamex-s...2765745676.html

H&R
http://www.jtng.pl/pokaz_...der=nazwa&str=1

Jak widać, jest tego trochę, ale sprężyny to jedno, amorki drugie. Słyszałem o Bilstein b8, u siebie w R216 z tyłu mam KONI, czy ktoś wie gdzie można kupić gwint do 'kanciaka / Rover R8 (XW)' bądź też amortyzatory o skróconym skoku, żeby wszystko miało ręce i nogi?

Słyszałem, że w Wielkiej Brytanii ludki wkładają sobie sprężyny G-MAX czy jakoś tak, zna ktoś firmę?

Ogólne założenie tego tematu to zgromadzenie informacji o zawieszeniu do kochanych kanciaków :oops:

greg-si - Nie Lis 11, 2012 18:22

XW ma coś wspólnego z CRX?
Jeśli tak to polecam KYB AGX

Wojtek88 - Nie Lis 11, 2012 18:29

'XW' to oznaczenie modelu/rocznika pojazdu, tak samo jak Rover r8 - wszystko oznacza to, że mamy doczynienie z kanciakiem ;)
greg-si - Nie Lis 11, 2012 18:43

Wojtek88 napisał/a:
XW' to oznaczenie modelu/rocznika pojazdu, tak samo jak Rover r8 - wszystko oznacza to, że mamy doczynienie z kanciakiem ;)

wiem o tym...
pytam czy XW czyli kanciak ma zawieszenie jak w hondzie CRX (nie del sol)
już jaśniej nie umiem...

Wojtek88 - Nie Lis 11, 2012 18:45

greg-si napisał/a:
Wojtek88 napisał/a:
XW' to oznaczenie modelu/rocznika pojazdu, tak samo jak Rover r8 - wszystko oznacza to, że mamy doczynienie z kanciakiem ;)

wiem o tym...
pytam czy XW czyli kanciak ma zawieszenie jak w hondzie CRX (nie del sol)
już jaśniej nie umiem...


Tego nie wiem, jakbym wiedział to bym nie zakładał tego wątku, tylko jeździłbym na mega glebie. Pomyśl trochę. :neutral:

greg-si - Nie Lis 11, 2012 19:18

Wojtek88 napisał/a:
Tego nie wiem, jakbym wiedział to bym nie zakładał tego wątku, tylko jeździłbym na mega glebie. Pomyśl trochę. :neutral:

Następnym razem pomyślę czy Ci odpowiadać...
Skoro tego nie wiesz to sprawdź. Chyba 'szukaj' w katalogu producentów Koni/KYB/KW nie gryzie. Z tego co pamiętam jest tam coś do kanciaka. Nie pamiętam tylko czy concerto jest jedynym modelem które ma zawiechę jak kanciak. A szukał za Ciebie na pewno nie będę.

Wojtek88 - Nie Lis 11, 2012 19:28

greg-si napisał/a:
A szukał za Ciebie na pewno nie będę.


Masz kaciaka? Prosiłem Cię żebyś szukał? Umiesz czytać ze zrozumieniem?

Nie?
cytuję: "Ogólne założenie tego tematu to zgromadzenie informacji o zawieszeniu do kochanych kanciaków "

Napiszę więc drukowanymi:
PROŚBA DO LUDZI, KTÓRZY MAJĄ KACIAKI, MOŻE KTOŚ COŚ WIE O DOBRYCH ZAWIESZENIACH I BĘDZIE W STANIE NA FORUM PRZEDSTAWIĆ SWOJE ZDANIE I PODYSKUTOWAĆ NA TEN TEMAT.

dobryziom - Nie Lis 11, 2012 20:14

ja mam u siebie Voglandy bardzo dobre progresywne spreżyny H&R z doświadczenia wiem że beda twarde. Co do amorków mam u siebie spręzyny koni zółte z regulacja twardości i jestem również zadowolony. Ja swoich szukałem chyba z 3 lata temu i wtedy chyba nic innego do wyboru nie było... Bilstein oprocz B4 nic innego nie ma w ofercie a one jak wiadomo bardzo miekkie wiec bedzie gorzej niz na serii.

http://forum.roverki.eu/v...highlight=cobra

Wojtek88 - Nie Lis 11, 2012 22:15

dobryziom napisał/a:
ja mam u siebie Voglandy bardzo dobre progresywne spreżyny H&R z doświadczenia wiem że beda twarde. Co do amorków mam u siebie spręzyny koni zółte z regulacja twardości i jestem również zadowolony. Ja swoich szukałem chyba z 3 lata temu i wtedy chyba nic innego do wyboru nie było... Bilstein oprocz B4 nic innego nie ma w ofercie a one jak wiadomo bardzo miekkie wiec bedzie gorzej niz na serii.

http://forum.roverki.eu/v...highlight=cobra


Koni, kupowałeś w kraju, czy zamawiałeś jak ja - węże samco :lol: przez polską firmę, czy może ebay? Napiszesz mi na PW albo tutaj w temacie ile Cię kosztowały amorki?

dobryziom - Pon Lis 12, 2012 09:48

i amorki i sprezyny kupowałem u nas przez sklep RS w BlueCity akurat u nich wytargowałęm najtaniej chociaz przedstawicielstwo Koni ma sporo sklepów w PL

http://www.koni.com.pl/car_polska.php?woj=9

płaciłem za komplet coś koło 2,5K

Gekus - Sro Lis 14, 2012 13:58

Przód bankowo jest taki sam jak w jajku. CRX'y, Civic 4g 5g 6g mają podwójny wahacz z przodu. Natomiast tył chyba powinien podejść od angielskiego Civica 6g, czyli bliźniaka 400. Być może również innych Civiców.

Jeśli się mylę - proszę poprawcie. Zawsze to jakaś dodatkowa wiedza. ;)

Pływak - Czw Lis 15, 2012 12:30

Dawno mnie nie było ale mam pytanie czy coś się na forum zmieniło i można teraz zakładać tematy gdzie się chce, a nie w odpowiednich działach? No chyba, ze ten temat ma coś wspólnego z integracją klubową to ok nie wnikam bo nawet moderator sie udziela wiec pewnie stwierdził za zwiazek ma... Po za tym ZTCP o zawiasie do kanciaków już było na forum ;]
gierczol - Nie Lis 25, 2012 16:22

Panowie, a czy do kanciaka Tourer'a z '98 roku sprężyny Vogtland lub inne wymienione w pierwszym poście będą pasowały? Czy mój rocznik już ma inne zawieszenie?
Pływak - Pon Lis 26, 2012 22:54

Wszystkie kanciaki są na tej samej płycie podłogowej z tym samym zawiasem i po 95 zmieniło się tylko wnętrze które pasuje do kanciaka jak świni siodło ;) Jedyna różnica może być w obniżeniu auta jeśli nie ma wersji dedykowanej do touera bo dupa pewnie cięższa troszkę niż w HB.
gierczol - Pon Lis 26, 2012 23:07

Pływak napisał/a:
zmieniło się tylko wnętrze które pasuje do kanciaka jak świni siodło ;) .

Dobrej świni, to i siodło przypasuje ;P

Pływak napisał/a:
Jedyna różnica może być w obniżeniu auta jeśli nie ma wersji dedykowanej do touera bo dupa pewnie cięższa troszkę niż w HB.

Obecnie widać różnicę, ale nie wiem czy to czasem nie przez wysiedziane sprężyny. Pożyjemy, zobaczymy. Nie chciałbym brać JAMEX'a. bo widziałem kilka aut na tym zawieszeniu i nie wygląda to najlepiej. Dość ciekawą propozycją jest AP, gdyż obniża (teoretycznie) przód o 40 a tył o 30. Więc było by fajnie. :)

Pływak - Wto Lis 27, 2012 00:22

Jesli chodzi o wygląd na jamexie auto wygląda zajebiście gorzej z tłumieniem. U mnie w profilu masz foty kanta na jamexach ale nie polecam tego rozwiązania bo w połączeniu z seryjnym amorem jest kicha bo siada wiecej niż producent deklaruje. Natomiast mam teraz w Alfie cały kit Vogtlanda amory + spręzyny i usiadło tyle ile miało usiąść auto wygląda elegancko i jeszcze lepiej sie prowadzi :)
ropsiu - Nie Mar 17, 2013 23:41

Odgrzeję kotleta. Szukam amortyzatorów do swojej hondy kąserto (ta sama podłoga co kanciak). Jedyne rozsądne, jakie udało mi się znaleźć, to:
KONI 8641-1233SPORT przód
KONI 8041-1130SPORT tył

I, o ile tył udało mi się znaleźć na ebayu, to przodu już nie ma. Pytałem u kilku polskich dystrybutorów, ale odpowiedź zawsze ta sama: producent już nie robi tych amortyzatorów, nie da się ściągnąć. Da się to ściągnąć z innego auta, albo wymienić sam wkład? Może ktoś ma sprawdzone jakieś inne amortyzatory? Mam wrażenie, że w zeszłym roku nie miałbym tego problemu :(

EDIT:
Znalazłem ostatni, zakurzony zestaw KONI ssk50 (amortyzatory + springi). Zamówiony. Leci z GB. Mam nadzieję, że podejdzie bez problemu :D