Zobacz temat - [Rover 400] Skończył się silnik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 400] Skończył się silnik

Bialy1990 - Sro Lis 14, 2012 18:58
Temat postu: [Rover 400] Skończył się silnik
Witam wczoraj wracajac do domu pekl mi pasek ten co napendza pompe i alternator zadzwoniłem po kolege z holował mie do domu no i zaczelo sie oglondanie samochodu no i z ciekawosci zdjelem pokrywe od rozrządu no i psikus pekl pasek tez rozrządu no i rozbieranie pokrywy zaworów no i szklanki sa popekane czy ktos miał moze juz taki przypadek jake moga byc jeszcze skutki pekniecia paska rozrządu ??
pelson91 - Sro Lis 14, 2012 19:07

Twoja polszczyzna jest skutkiem nie uczenia się za czasów szkoły. Tego nie da się czytać. :shock:
kadzaf - Sro Lis 14, 2012 20:12

Potłuc świnke wyjąc ok 600-800zł i na szrot po drugi silnik . :mrgreen:
jerzy53 - Sro Lis 14, 2012 21:16

Jeśli umiesz zdjąć głowicę , to regeneracja jej powinna kosztować 300-450 zł.( zależy w jakim warsztacie ). Jaśli silnik był w dobrym stanie , nie brał oleju , miał dobrą kompresję , to warto to naprawić .Dodając koszt uszczelki pod głowicę , nie przekroczysz w najgorszym wypadku 600zł. Kupując silnik , nigdy nie wiesz na co trafisz i wymiana też nie za darmo .Sam z głowicą nie kombinuj , musi ją zregenerować wyspecjalizowany w tym zaklad ( splanować , wymienić skrzywione zawory itd. ). Ja spotkałem się z wieloma przypadkami pęknięcia paska w dieslu i wiązało sie to tylko z naprawą głowicy .
Bialy1990 - Sro Lis 14, 2012 21:30

dzieki za porade, będę próbował zrobic silnik
JeRRy3D - Sro Lis 14, 2012 23:16

pelson91 napisał/a:
Twoja polszczyzna jest skutkiem nie uczenia się


Trochę OT, ale... IMO - "nieuczenie" (jeżeli już).

Remigiusz - Sro Lis 14, 2012 23:38

Naprawa silnika ok 1.500 zl na dobrych częściach i taniej tego nie zrobisz chyba ze chcesz zaryzykować montażu starych zaworów :neutral: Mnie kosztowała planowanie głowicy z wymiana wszystkich szklanek i popychaczy i zaworek 1000zl do tego jeszcze uszczelka i śruby głowicy i masz już taka kwotę :neutral: Przerabiałem to rok w lutym :wink:

Najtańsza opcja jest inny silnik :wink:

bizon - Czw Lis 15, 2012 11:57

a jakim cudem padly obydwa paski jednoczesnie?
szoso - Czw Lis 15, 2012 12:11

bizon napisał/a:
a jakim cudem padly obydwa paski jednoczesnie?

już ci mówię
jak strzeli wielorowkowy to wali w obudowę i uszkadza pasek rozrządu, wiele już takich przypadków było na forum

Bialy1990 - Pią Lis 16, 2012 20:35

tak wlaśnie sie stało, wyjąlem glowice i sie okazalo ze wszystkie zawory i popychacze do wymiany;(







Sory za moją polszczyzne ale jestem dyslektykiem

[ Dodano: Pią Lis 16, 2012 20:35 ]
Witam czy ktoś wie z jaką siłą dokrecic glowice i jak ustawic rozrząd jesli niemam znaków ??




Przepraszam za moja polszczyzne ale jestem dyslektykem

jerzy53 - Sob Lis 17, 2012 21:38

Dlaczego wszystkie ? Jak pasek pękł mogły być otwarte tylko dwa , góra trzy zawory i w nie uderzył tlok zginajac je i krusząc " szklanki " ( popychacze ) . Pierwsze słyszę żeby po pęknięciu paska zniszczone były wszystkie zawory i popychacze .
kadzaf - Nie Lis 18, 2012 07:30

Pewnie tyczyło sie to tego ze głowica jest szmelc.A jak beda ja regenerowac w zakladzie to przeciez powinni wymienic wszsytkie(w koncu tez nie mały koszt wyjdzie za to)
a nie sprawdzac który dobry a który nie,który jeszcze pochodzi (chyba ze jakis naprawde skromny i oszczedny zaklad,w sumie teraz to ciezko o dobry i uczciwy zakład,ale zycze powodzenia ) :lol:

Bialy1990 - Nie Lis 18, 2012 08:24

Zawory wszystkie sie pogiely a szklanki popękały, zawory nawet niechciały wyjśc z głowicy a wszystko robie sam z teściem mechanikem
jerzy53 - Nie Lis 18, 2012 13:49

Jedyne wytłumaczenie to to , że pasek musiał przeskoczyć o kilka ząbków i dopiero po paru obrotach się zerwał .Dlatego załatwił wszystkie szklanki i zawory .
kadzaf - Nie Lis 18, 2012 14:25

Bialy1990 napisał/a:
Zawory wszystkie sie pogiely a szklanki popękały, zawory nawet niechciały wyjśc z głowicy

To tam pewnie odlew też niezle zniewolony,ja dalbym sobie luz nia ,skoro takiego balaganu narobiło

Bialy1990 - Nie Lis 18, 2012 17:04

pasek pękł poniewaz pasek od alternatora wkrencił sie w rolke rozrządu i dlatego pękł a zarwory sa krzywe i dlatego zmieniam wszystko czyli zawory i szklanki a odlew jest okej. Czy ktoś wie jak ustawic rozrzad
kadzaf - Nie Lis 18, 2012 18:15

Pewnie ,dajesz pierwszy tłok(czyli ten od paska) w gmp i zawory na przepłukiwaniu (oba twarde) i wszystko. Potem na wykreconych wtryskach badz swiecach krecisz za srube wału czy lekko i rowno obraca sie (tak dla upewnienia sie czy jest na 100% ok ustawiony)

[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 18:15 ]
Aha a co dokrecania głowicy to wiadomo zaczynasz od srodka przyciagac (aby w miare równo rozlozony był nacisk )
najpierw dajesz po 30Nm a potem dociagajac koncowo 65Nm (ja zwykle dociagam na wyczucie,bo nie mam klucza dymanometrycznego i nie jest zle :mrgreen: )

Bialy1990 - Nie Lis 18, 2012 20:03

a czy ktos wie jak ustawic dolne kolo rozrządu bo niema znaku ??
Remigiusz - Nie Lis 18, 2012 20:22

Bialy1990, Jest znak musisz je zablokować na kole zamachowym. Ściągnij sobie Rave albo kup książkę Haynes :wink:
kadzaf - Nie Lis 18, 2012 21:02



Szukajcie a znajdziecie :mrgreen:
Tu masz link
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62402

Bialy1990 - Nie Lis 18, 2012 21:27

Czyli wał zablokuje sie tylko w jednej pozycji tak ??
jerzy53 - Nie Lis 18, 2012 21:36
Temat postu: [Rover 400] Skończył się silnik
rozrząd w dieslu

[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 21:36 ]
Wydaje mi się , że jest tylko jedna dziurka w kole zamachowym , ale sprawdź i obróć 360 stopni wałem . U mnie jest jedna .Blokowałem tak koło , jak chcialem odkręcić śrubę na wale głównym przy rozrządzie .

Remigiusz - Nie Lis 18, 2012 22:16

Bialy1990, Tak dolny wałek da się zablokować tylko w jednej pozycji tam się wkłada wiertło przez otwór od skrzyni i zablokuje się.

Na górny walku masz znak na kole który się ma licować z obudowa.

Po naprawie głowicy robiłem tak ze wyciągnąłem blokadę w skrzyni, ustawiałem tłoki w jednakowa pozycje (trochę cofnąłem ), przykręciłem głowice, ta boczna obudowę paska razem z kołem zębatym. Pokręciłem kilka razy górnym walkiem żeby się wałek ułożył i wszystkie zawory się raz otworzyły i zamknęły. Ustawiłem na górny znak wałek. Potem dałem blokadę na dolny wałek do skrzyni , założyłem pasek i tyle :wink:

Bialy1990 - Pon Lis 19, 2012 04:49

Dzieki koledzy za pomoc dziś będe montował szklanki i rozrząd dam znac jak poszlo
jerzy53 - Pon Lis 19, 2012 12:44

Jak wszystko złożysz , przed odpaleniem obróć wałem głownym ze dwa obroty , czy nic nie blokuje ( bo jak byś coś źle zlożył , to znowu kłopocik ). Ja obracałem kluczem za wałek rozrządu ( przed założeniem obudowy ).
Bialy1990 - Pon Lis 19, 2012 13:43

A jak ustawic pompe wtryskowa ??