Zobacz temat - [R 220] problem z elektryka, nie pali.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 220] problem z elektryka, nie pali.


Pyros - Sro Lis 14, 2012 21:30
Temat postu: [R 220] problem z elektryka, nie pali.
Witajcie, mam duzy problem z moja coupeta. W w skrocie, iskra jest paliwo rozwniez, sprezanie na kazdym cylindrze w okolich 14 a mimo to nie ma zamiaru nawet zagadac. Wszystko zaczelo sie kilka dni temu, autem delikatnie szarpalo w przedziale 2500-3000rpm i nie do konca rozwijal prawidlowa moc. Pozniej auto ewidentnie nie dopalalo benzyny i wiekszosc dopalal w wydechu i auto juz w ogole nie chcialo jechac,w chwili jak delikatnie naciskalem gaz silnik jako tako wkrecal sie na obroty, ale jak docinalem gaz do koca to juz sie calkowicie dusilo. Teraz juz nie odpala... Na te chwible wymienilem kopulke z palcem oraz swiece, sprawdzilem opor czujnika polozenia walu jak i walka i wynosza w okolicach 1400om. Wiec wartosci maja raczej prawidlowe? Naprawde juz mi rece opadaja i juz nie mam zadnych pomyslow. Auto kreci bez zadnego efektu, raz na 30 sekund cos tak jakby chcialo zalapac. Ale nic wiecej... Ktos jakis pomysl ma ? ;)
desperado67 - Nie Lis 18, 2012 15:10

sprawdz cewke zaplonowa, moze ma przebicie i iskra jest zbyt slaba.
R-200 - Nie Lis 18, 2012 18:05

Może brakuje paliwa albo filtr zapchany? :cool:
Pyros - Czw Lis 22, 2012 20:49

Nadal lipa, czujniki zakupione "nowe" i nadal nie pali. Taka ciekawostka, że od dwóch tygodni miałem taki problem, że po przekręceniu stacyjki na 0, iskra nadal była podawana i auto gasło dopiero po kilku sekundach....
Wojtek88 - Pią Lis 23, 2012 11:08

Może po prostu masz jakieś odcięcie zapłonu i o tym nie wiesz? :razz: Na poważnie, masy posprawdzałeś wszystkie?
Pyros - Pią Lis 23, 2012 16:03

Wszystko posprawdzane, ale będę musiał zrobić to jeszcze raz. Ogólnie jaja z elektryką pojawiły się w momencie gdy przełożyłem silnik oraz całą wiązkę elektryczną od coupety 2.0T bo seryjnie była tu hondowska Dseria.
Markzo - Sob Lis 24, 2012 07:58

najgorsze jest to, że mało kto ma wtyczkę do Testbooka T4, żeby się połączyć z 2.0T :/ i w zasadzie diagnostyka nie jest możliwa :/

czy masz możliwość podpięcia innego komputera ECU niż Twój? raz nie podpiąłem mapsensora (ale był sprawny) i też były jaja ładne... skoro to nie czujnik i nie cewka to może ECU? rozumiem, że kable do cewki są ok?

Pyros - Sob Lis 24, 2012 10:16

Kable do cewki są ok. Niestety ecu mam tylko od 620Ti a tam, zapłon jest trochę inaczej rozwiązany bo niema kopułki z palcem oraz, czujnika wałka....
dobryziom - Nie Lis 25, 2012 23:14

ja bym stawiał na MAP'a
AndrewS - Pon Lis 26, 2012 23:38

Pyros napisał/a:
i auto gasło dopiero po kilku sekundach.


czyli pewnie wtedy gdy odpuscil przekaznik glowny,

mało czujnikow ma takie "wplywy" zeby byly zdolne unieruchomić silnik,
pomiar rezystancji moze nie wystarczyc, u nas tak bylo, z tym ze w serii K

Markzo - Wto Lis 27, 2012 07:41

Pisał, że podmieniał czujniki, MAP'a tak jak ECU nie podmieniał, a map jest w ecu. Ja bym szedł tym tropem...
dobryziom - Wto Lis 27, 2012 09:32

ja miałem kiedyś podobne jaja ze samochód samoistnie gasł w różnych nieoczekiwanych momentach później się tak nasiliło ze nie dało się ruszyć... oglądało go chyba z 5 „szpeców” i nic… winny był właśnie MAP który się lekko odlutował i raz zwierał raz nie... rozkręć ECU i sprawdź a nóż widelec?
Pyros - Nie Gru 02, 2012 17:18

Kompa też już rozkręcałem, niestety nic a nic nie widać. Ale być może to właśnie map sensor, tzn nic innego już nie zostało, bo całą resztę wymieniłem... Auto nie odpalało, bo przez przypadek nawet nie wiem jak i gdzie uszkodziłem czujnik temp. Po wymianie odpala, ale pracuje nierówno i przy dodawaniu gazu dusi się...
Zmieniłbym kompa, ale niestety na mojej naklejce żadnych numerów nie widać, ktoś je musiał zmazać rozpuszczalnikiem, więc tu powstaje kolejne zagadnienie. A samo map sensora do prze lutowania nie jestem wstanie nigdzie znaleźć...

[ Dodano: Sob Gru 01, 2012 19:20 ]
Kupiłem kompa, przelutowałem immo, niestety nadal jest to samo... Jestem już załamany...

[ Dodano: Nie Gru 02, 2012 17:18 ]
Nagrałem filmik jak sie zachowuje autko..

http://www.youtube.com/wa...sU&feature=plcp

AndrewS - Sro Gru 05, 2012 17:28

nie znam sie na turbo, ale na filmiku slychac ze otwiera sie tak jakby za wczesnie jakis zawor "upustowy" ??
Wojtek88 - Sro Gru 05, 2012 22:18

Auto utrzymuje obroty, czy coś Ci faluje?

PS
Temperatura niska a Ty tak kręcisz auto :/

Markzo - Sro Gru 05, 2012 22:55

On tak strzela w wydech? weź sprawdź czy rozrząd sie nie przestawił..
Wojtek88 - Czw Gru 06, 2012 01:37

http://forum.roverki.eu/v...ht=wojtek+coupe może co nie co naświetli ;>
Pyros - Nie Gru 09, 2012 14:02

Problem rozwiazany... Przyczyna calego zamieszania byla cewka zaplonowa. Na poczatku cewke juz zmienilem, lecz i ta okazala sie uszkodzona. Dopiero w ostatni piatek doszla do mnie w pelni sprawna cewka;)