Zobacz temat - niuton - Rover 25 2001
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - niuton - Rover 25 2001

niuton - Czw Lis 22, 2012 16:46
Temat postu: niuton - Rover 25 2001
Postanowiłem założyć taki temat nie z potrzeby pochwalenia się a raczej jako temat pomocniczy z moimi problemami z autem, pytania, usterki - ostatnio trochę tego jest w związku z "remontem" auta.

Witam, to moje autko.
Rover 25 z 2001 roku, kupiłem w 2006 i szybko stał się moim oczkiem w głowie (wiadomo pierwsza własna furka)
Wg sprawdzajki vin:

http://i45.tinypic.com/a0c3s2.jpg

Tak jak wspomniałem jest to pierwsze własne auto stąd duży wkład finansowy. Nie będę opisywał czynności serwisowych (filtry, rozrządy, czyszczenia bo to się wie)
Pierwsze co zrobiłem to zmieniłem przepustnice na 52-milimetrową Lotus coś tam ze strony PTP co poskutkowało zwiększeniem wydajności silnika, zmierzone 103 kM, po prostu seria tej lepszej wersji 1.4 (wrzucę tu później wykres).
Z wyposażenia to doposażyłem autko w podgrzewane fotele przednie (skóra tego wymaga), elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, rozpórkę kielichów przednią, amortyzatory nówki od ZR wraz ze sprężynami dedykowanymi X-POWER. Felgi od ZR, wypiaskowane i pomalowane, tłumi końcowy X-POWER. Zmieniłem również sprzęt grający: radyjo Alpine, głośniki przód HELIX DARK BLUE 62.1 na zwrotnicy, a tył HELIXy dwudrożne 13cm. W celu poprawy komfortu jazdy i jakości audio, drzwi zostały wygłuszone matami bitumicznymi - efekt przed-po piorunujący
Zawsze moim celem było zrobienie zadbanej i odstrzelonej serii bez żadnych wynalazków i świecidełek. Auto które uderzałoby raczej zadbaniem niż zmianami, a jazda nim byłaby po prostu przyjemna.
Ostatnimi czasy poszedłem o krok dalej i postanowiłem dołożyć tak brakującą klimatyzacje oraz idąc za ciosem lepszy silnik (1.4 na klimie nie ma osiągów z tego co szukałem). Padło na silnik 1.8 120kM, z którego po założeniu postanowiłem wycisnąć 135 kucy (wersja mg tf). Pewne rzeczy na temat tej zmiany zostały już powiedziane wiec nie chce ich przytaczać raz jeszcze, przejdę do efektów końcowych i teraźniejszych kłopotów.
Na tę chwile mam silnik w trakcie docierania (pół-remont silnika). Komputer wraz z immo jest od MG TF135, założony jest kolektor ssący aluminiowy od VVC (będący w TFach 135, o ile dobrze się orientuje?) ale ze starymi wtryskami (280 155 884: silniki 1.4 1.6 1.8). Auto ma problemy z odpalaniem i z wolnymi obrotami (filmik: http://tinypic.com/r/erbbxx/6 ). Nadmienię, że takie falowanie zdarza się raz na jakiś czas. Czasami jak obroty opadną to tak zaczynają świrować. Co do odpalania to kręci kręci a nie odpala. Przede wszystkim jak jest rozgrzany (tak mi się wydaje, ale zimny też często nie startuje).
Te objawy wyszły dopiero po remoncie silnika i zmianie dolotu (robione razem). Co zrobiłem w tym temacie:
przeczyściłem krokowy, wymieniłem czujnik temperatury silnika, czujnik położenia wałka, sprawdziłem wszelakie wtyczki, przepustnice czy się zamyka, czy linka jest za bardzo naciągnięta, podmieniłem cewki, sprawdziłem świece - brak osadów, elegancko opalone. Zamierzam podmienić krokowy oraz czujnik przepustnicy.

Jak ma ktoś jakieś pomysły/pytania/sugestie proszę śmiało pisać. Szczególnie liczę na wiedzę w zakresie różnic między jednostkami 1.8 120kM a 135kM.
Zdjęcia samego auta wrzucę jak już będzie odpicowane bezbłędnie.

EDYCJA: nie wiecie co z użytkownikiem Bumelant - miał taki twór, sprzedał i zniknął, a wiem, że byłby bardzo pomocny.
EDYCJA: szukam zdjęcia komory silnika z TF 135, posiada ktoścostakiego?

leszczu - Czw Lis 22, 2012 18:23

niuton napisał/a:
Szczególnie liczę na wiedzę w zakresie różnic między jednostkami 1.8 120kM a 135kM.

Tak jak pisałem ci wcześniej na PW. Jednostki różnią się wałkami, kolektorem ssącym wraz z przepustnicą 52 mm i komputerem sterującym. Zapewne tez mają trochę lepszy i wydajniejszy dolot.

niuton - Czw Lis 22, 2012 22:09

Więc wałków i dolotu i brakuje jeszcze, ale czy tomogło by być przyczyną takiego zachowania silnika?
leszczu - Pią Lis 23, 2012 09:52

niuton napisał/a:
Więc wałków i dolotu i brakuje jeszcze, ale czy tomogło by być przyczyną takiego zachowania silnika?

Z tego co teraz czytałem, to wałek ssący jest tak skonstruowany, żeby zawór był dłużej otwarty co za tym idzie dostaje więcej powietrza. Ty masz stare wałki, ale komp już od TF 135 KM, więc tu też może leżeć przyczyna.
Ogólnie twierdzisz, że go zalewa. Pozwól że wrzucą fotkę twojej świecy.


Panowie, czy tak wygląda zalana świeca ?? Moim zdaniem nie. Myślę, że dla pewności powinieneś przejechać się na analizę spalin. Wtedy będziemy wszystko wiedzieć. :grin:

niuton - Pią Lis 23, 2012 10:56

Otóż to, tak jak mówisz świece ladne (szczerze nigdy nie widziałem zalanej świecy i Ty mnie na pw uświadomiłeś hehe), ale mam pewien trop, wrzuce tu cytat z forumki poldka, i nie bede na razie tego roztrząsał bo nei mma czasu - praca.

"Nie wiem czy pompa z 1,4 da radę pociągnąć roverka 1,8.

Co do regulator to śmiało może być ten od 1,4.
U mnie jest pompa walbro 4bary, regulator seryjny od 1,4 i wtryski od calibry 2,0 136KM i auto na wolnych obrotach lekko faluje (za bogata mieszanka) do 4,5tys obrotów ciągnie bosko naprawdę, powyżej znowu ma za bogato i uniwersalnym regulatorem ciśnienia paliwa być może wyregulujesz idealnie silnik, ja to robię na gazie ponieważ jest łatwiej i oszczędniej a uwierz mi że będziesz chciał gaz ponieważ ten silnik potrafi spalić 11 - 12 litrów benzyny przy średniej nodze

Jeżeli gdzieś się mylę niech mnie ktoś poprawi:D"

Więc pytanie o pompę, czy ta sama?
Komputer wykazuje włąsnie bogatą mieszankę, a powyżej 4,5 nim nie jeżdzę bo docieram, ale wydawało mi się, że szedł ładnie (no dobra raz czy dwa go przeciągnąłem)

leszczu - Pią Lis 23, 2012 11:05

niuton napisał/a:
Więc pytanie o pompę, czy ta sama?

Pompy paliwa są takie same w 1.4 jak i 1.8, czyli 3 bar.
Ale teraz podsunął mi się następny pomysł. Regulator ciśnienia paliwa, może być inny. Ty teraz masz wtryski 0 280 155 844, ale z regulatorem od 1.4, a w 1.8 może być inny. :wink:
EDIT.
Według rimmerbros regulatory są takie same. :wink:

niuton - Pią Lis 23, 2012 11:34

Zarówno w 1.4 jak i w 1.8 135kM bo zawsze to może być ianczej miedzy tymi dwoma 1.8
leszczu - Pią Lis 23, 2012 11:40

niuton napisał/a:
Zarówno w 1.4 jak i w 1.8 135kM bo zawsze to może być ianczej miedzy tymi dwoma 1.8

Zarówno w 1.4 8V jak i 1.8 135Km

niuton - Pią Lis 23, 2012 11:56

To znów wracam do punktu wyjścia :???:
ADI-mistrzu - Pią Lis 23, 2012 12:09

Czyli wykazuje że masz za bogatą mieszankę?
Jeśli nie wymieniałeś wałków to może być to. Są one dłużej otwarte (z tego co pamiętam), więc silnik zassie więcej powietrza. Jeśli kompa masz już 135KM to komputer pod taką moc leje paliwo czyli pod większa ilość powietrza.
A z racji że jednak przez wałek masz tego powietrza mniej to i mieszanka wychodzi bogata.

sknerko - Pią Lis 23, 2012 13:42

Trop z pompami paliwa jeszcze bym zbadał dokładniej bo np. Freelander miał za słabe pompy na początku produkcji i potem dali mocniejsze a tam jest tylko 1.8 120KM/117KM

[ Dodano: Pią Lis 23, 2012 13:42 ]
choć przychylam się do teoriiADI-mistrzu.

piotrekcrash - Pią Lis 23, 2012 14:30

Wsadź kompa od 1.8 120 o ile masz takowy i przetestuj...
niuton - Pią Lis 23, 2012 16:35

Nie posiadam takiego. No nic szuakm tych wałków, i ten miesiąc chyba skupię się na nich plus na naprawie jakiś drobnostek - prędkościomierz, klima, bo już kasy brak po tym wszystkim. Po 1wszym zrobie test na hamowni żeby wiedzieć na czym stoje i mieć jakieś rozeznanie w przypadku kolejnych zmian.

Aha co do wałków to wydechowy tylko czy oba są rożne. Bo spotkałem się z takim i takim stwierdzeniem i hciałbym uściślić bo nei wiem czego szukać czy komplet czy tylko wydechowy. Zaraz psozukam danych na temat tych wałkow żeby to ustalić ra, na zawsze.

leszczu - Pią Lis 23, 2012 16:56

niuton napisał/a:
Aha co do wałków to wydechowy tylko czy oba są rożne. Bo spotkałem się z takim i takim stwierdzeniem i hciałbym uściślić bo nei wiem czego szukać czy komplet czy tylko wydechowy. Zaraz psozukam danych na temat tych wałkow żeby to ustalić ra, na zawsze.

Według tego obydwa wałki są inne.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=34487.0

niuton - Pią Lis 23, 2012 19:29

od 2000r silnik na cewkach zapłonowych. wersja 120KM
- wałek ssacy oznaczony symbolami: LGC105970 montowane w samochodach marki MG (dokladnie nie pamietam w ktorym) wersja 120KM
- wałek wydechowy oznaczony symbolami: LGC105990 montowane w samochodach marki MG (dokladnie nie pamietam w ktorym) wersja 120KM
- wałek ssacy oznaczony symbolami: LGC105990 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)
- wałek wydechowy oznaczony symbolami: LGC106000 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)
No to z tego wynika, że wydechowy ze 120kM jest ssącym w 135kM. A głupieje już pwooli z tym tematem :lol:

EDYTA:

dla potomnych jakby szukali, krzywki wałków do wersji 135kM
Cam information:
Inlet: opens 11º BTDC, closes 61º ABDC; lift 9.5mm
Exhaust: opens 51º BBDC, closes 21ºATDC; lift 9.5mm
Valve open duration: 252º

Markzo - Sob Lis 24, 2012 09:39

moim zdaniem powinieneś kompa od 120KM wrzucić, nawet od kogoś na próbę. Inne mapy zapłonu/paliwa z wersji 135KM mogą tak skutkować. A lambdę sprawdzałeś?
leszczu - Sob Lis 24, 2012 12:08

niuton, nie wiem czy dobrze pamiętam, ale pisałeś mi kiedyś, że komp ci ten polecił
Bumelant, że u niego on chodził ??

piotrekcrash - Sob Lis 24, 2012 14:37

Bumelant to żyje w ogóle? pisałem do Niego kilka razy i zero odzewu, a mam temat do niego...
niuton - Sob Lis 24, 2012 15:35

A tak, ten komp mi polecił Bumelant, dużo rzeczy wiedział na temat takiej przekładki, ale zanim ją sfinalizowałem to zniknął. Telefon jego milczy więc jak ktoś nie ma maila/komunikatora do nego to nie złapie kontaktu raczej. A szkoda... W poniedziąłek dzwonie do Tomateam o wałki bo coś tam już wstępnie pytałem, tak po sklepach z użykami ani widu ani słychu, jakby ktoć coś wiedzial to proszę podrzucać kontakt.
piotrekcrash - Sob Lis 24, 2012 15:41

niuton, jak chcesz to dam Ci namiar na dwa składy części do Rovera w okolicach Wielunia. Nawet w jednym jakiś czas temu widziałem dwa TFy rozebrane może któryś był 135
niuton - Nie Lis 25, 2012 11:21

To dawaj. Dzięki
piotrekcrash - Nie Lis 25, 2012 12:08

Masz wiadomośc z numerami na PW
niuton - Sro Lis 28, 2012 15:45

Dzisiaj sobie kontrolnie zaglądnąłem pod maskę i znalazłem pewien mankament. Otóż rozszczelniony mam dolot powietrza przed filtrem. Do filtra wchodzi kolanko i jego przód nigdzie nie jest wpięty. Wygląda to na pękniecie bo próbowałem wcisnąć i nie da rady. Ciężko mi to opisać więc narysowałem:

http://i50.tinypic.com/xaw8ip.jpg
Czerwona linia to tam gdzie jest przerwa między elementami. I tu dwa pytania.
Czy ten element co narysowałem to w praktyce jedna cześć czy dwie?
Czy w wersji VVC z aluminiowym kolektorem ssącym jest taka sama jak w innych Roverach?
Skoro kolektor jest inny (większe przekroje) to myślę że te rury do filtra jak i sam filtr również są inne.

Piotrek Ty masz soczewkowe lampy? Masz jakieś fajne zdjęcie jak to wygląda?

piotrekcrash - Sro Lis 28, 2012 16:18

Mój 25 to przekładany anglik (kiedy go kupiłem lampy były LHD, a RHD były wrecz obłędnie drogie) więc postanowiłem przerobić po swojemu lampy angielskie. Soczewki z ksenonem, czarne środki itp. Wielu ludzi na forum uważa takie rozwiązanie za kiepskie, ale ja jestem bardzo zadowolony;)
Poniżej masz kilka fotek:



Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro

Forum ma problemy z miniaturkami więc jak chcesz większe foto to daj maila podeślę Ci.
Pozdr.

[ Dodano: Sro Lis 28, 2012 16:18 ]
Edit. Pod dolnym rzędem zdjęć jest odnośnik do galerii.

leszczu - Sro Lis 28, 2012 18:00

niuton napisał/a:
Czy ten element co narysowałem to w praktyce jedna cześć czy dwie?

Według tego linka to dwie części.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001364
niuton napisał/a:
Czy w wersji VVC z aluminiowym kolektorem ssącym jest taka sama jak w innych Roverach?

Porównując dolot od 1.4
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-PHD104120
i dolot od ZR 160KM
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-PHD000410
Można stwierdzić, że wlot do puszki jest większy.
Ogólnie sama puszka w ZR 160KM jest większą i filtr jest nieco szerszy.

piotrekcrash - Sro Lis 28, 2012 19:15

W zwiazku z tym, że skrzynka mi się zaczyna zapychać pytaniami, soczewka w mojej lampie to coś takiego:

http://allegro.pl/soczewk...2814359319.html

Pozdrawiam.

tuners - Sro Lis 28, 2012 20:07

Bumelant wystawił swojego Zra na sprzedaż więc pewnie poszedł miał kupić sobie impreze do podkręcenia
piotrekcrash, Takie rozwiązanie nie jest kiepskie tylko, Kozackie :cool: porównywaliśmy jakość świateł w Krakowie fabrycznych i soczewek
Soczi rządzi ;) i to spojrzenie ;) heh...

Niuton wpadnij na spot w Krakowie najbliższy w niedzielę o 17 pod krokusem na bora-komorowskiego

piotrekcrash - Sro Lis 28, 2012 21:22

tuners, w pełni się zgadzam bo też porównywałem swoje z serią;) ale nie każdy tak pozytywnie do tego podchodzi na przykład w jednym z tematów o przerabianiu lamp angielskich użytkownik looke8* " * " żeby nie podawać pełnego nicku tak ostro to krytykował, że pewnie w trakcie popluł sobie monitor;P

Szkoda, że nie zrobiłem wtedy fotorelacji z przeróbki, ale na jakimś angielskim forum widziałem spróbuję znaleźć i przykleić linka.

[ Dodano: Sro Lis 28, 2012 21:22 ]
Jest: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=294895

ADI-mistrzu - Sro Lis 28, 2012 21:44

A jak z ustawienie tam gdzie świeci? Nie oślepiasz przypadkiem innych osób? Sprawdzałeś to? Jeśli tak to jak?
piotrekcrash - Sro Lis 28, 2012 21:55

Mam znajomego na stacji PKS i ustawiliśmy używając parametru na zderzaku bodajże 1,2% w R25.


http://zssplus.pl/prasa/39.htm

Wtedy przeczytałem podobny artykuł i pojechałem na stację kontroli do znajomego.
Tam mają specjalną ścianę do kontroli wysokości świateł.
Skorygowaliśmy jeszcze ustawienie jednej lampy "na boki" jest takie dodatkowe pokrętło na klucz imbusowy bo mój znajmy stwierdził, że w chyba w lewej trzeba to zrobić bo jest trochę nie tak.

ADI-mistrzu - Sro Lis 28, 2012 22:35

No to dobrze że tego nie olałeś, chwała Ci za to.
tuners - Czw Lis 29, 2012 06:11

Ja zacząłem sam przerabiać pierwsze lampy ale maźnełem czymś odbłyśnik od długich regeneracja odbłyśnika 100zł minimum n to za ciosem soczewka też w długich
efekt 2 soczewki a lampy nie da się włożyć po zachodzi 2 cm za pasek od alternatora ;/

Zamówiłem angliki 2 szt prosto do TMC MC firma zajmująca się przeróbką za kilka dni s powrotem łączny koszt 650zł za komplet lamp z przeróbką i przesyłkami, zamontowałem tuż przed przeglądem na przeglądzie po ustawiał i jest lux różnica w tym co było a co jest masakryczna ;D

niuton - Czw Lis 29, 2012 09:29

leszczu napisał/a:
niuton napisał/a:
Czy ten element co narysowałem to w praktyce jedna cześć czy dwie?

Według tego linka to dwie części.
(...)
Można stwierdzić, że wlot do puszki jest większy.
Ogólnie sama puszka w ZR 160KM jest większą i filtr jest nieco szerszy.

OK dzięki, widać słabo próbowałem, to chyba wypadałoby od razu zmienić dolot, np używkę dorwać z VVC?

piotrekcrash - Czw Lis 29, 2012 09:53

wiem, że odbiegamy od tematu głownego ale tuners, wrzuciłbyś fotki swoich lamp?
leszczu - Czw Lis 29, 2012 12:10

niuton napisał/a:
to chyba wypadałoby od razu zmienić dolot, np używkę dorwać z VVC?

Pewnie teraz śmigasz na oryginalnym dolocie z 1.4 ??Motor teraz większy, więc i więcej powietrza potrzebuje. :wink:

tuners - Pią Lis 30, 2012 20:27

piotrekcrash napisał/a:
wiem, że odbiegamy od tematu głownego ale tuners, wrzuciłbyś fotki swoich lamp?


Się robi ;)
Nie chciałem w swoich obwódki bo jest jeden r25 w Krakowie któremu zrobili obwódkę ale nie za piękną jest za duża ;/ dlatego wolałem bez.










niuton - Czw Gru 06, 2012 15:05

Wracając do tematu:)

Dziś poszukałem sobie trochę po forum wypowiedzi Bumelanta - dążę z autem do tego co On osiągnął, mam przetarty szlak przynajmniej.
I tak znalazłem ciekawą informację:
Cytat:
Procz falowania silnika jakie u mnie wystapilo przy probach uzycia kolektora ssacego z vvc w silniku 1.8 nie zauwazylem nic sensownego w tej modyfikacji
niestety nie wiem czy pisze o silniku w wersji 120kM czy 135kM również. Jednak dalej:
Cytat:
Mimo wszystko gdyby ktos byl zainteresowany dysponuje takowym kolektorem ssacym z vvc jakby ktos chcial sie przekonac o tym na swojej skorze.
- co raczej wskazuje że w ogóle się nie przydal mu ten kolektor, miał przecierz orginalny. Jest to mocny trop w moich poszukiwaniach. Co jeszcze się dowiedziałem?
1) żeby zalożyć cewki z VVC - lepsza iskra
2) puszkę filtra dam z VVC, ale to co przed nią stworze sam - spirorura wyprowadzona pod reflektor, dobrze uszczelnione powinno być dużo lepszy efekt. Wszystko na filtrze gąbkowym Pipercross.
Także prawdopodobnie kolektor ssący będę miał do pogonienia jakby ktoś potrzebował, ale do działu sprzedam wrzucę go po nowym roku jak będzie wymienione.
Wie ktoś gdzie taki filtr dostanę, szczerze nie wiem jak to wygląda, miał ktoś z tym do czynienia?

leszczu - Czw Gru 06, 2012 15:30

niuton napisał/a:
Cytat:
Procz falowania silnika jakie u mnie wystapilo przy probach uzycia kolektora ssacego z vvc w silniku 1.8 nie zauwazylem nic sensownego w tej modyfikacji
niestety nie wiem czy pisze o silniku w wersji 120kM czy 135kM również. Jednak dalej:

Z tego co pamiętam Bumelant wymieniał silnik z VVC na zwykły 1.8 od R75. Czyli po tym można sugerować, że kolektor ten był sprawdzany na wersji 120KM.

piotrekcrash - Czw Gru 06, 2012 15:59

To napisał mi Bumalenat na PW odnośnie komputera kiedy z Nim ostatnio pisałem:

Cytat:
Obecnie mam zmodowany komputer z 1.8 ale mapy wsadzone z TF135 bo nie mam juz vvc od pewnego czasu.


Może Ci się przyda

niuton - Czw Gru 06, 2012 16:17

leszczu napisał/a:
niuton napisał/a:
Cytat:
Procz falowania silnika jakie u mnie wystapilo przy probach uzycia kolektora ssacego z vvc w silniku 1.8 nie zauwazylem nic sensownego w tej modyfikacji
niestety nie wiem czy pisze o silniku w wersji 120kM czy 135kM również. Jednak dalej:

Z tego co pamiętam Bumelant wymieniał silnik z VVC na zwykły 1.8 od R75. Czyli po tym można sugerować, że kolektor ten był sprawdzany na wersji 120KM.

No tak ale zważ że sprzedal później kolektor z VVC, może to zabawa w Sherlocka, ale sprzedał prawdopodobnie swoją sztuke, przecierz nie miał dwoch na stanie bo i po co? Więc z tego wynika że wylądował tam zwykły ssak.
Znalazłem taki filtr pipercrossa na ptp: http://www.ptp-ltd.co.uk/...lter_(foam).htm to jest filtr gąbkowy wlaśnie?

leszczu - Czw Gru 06, 2012 18:10

niuton napisał/a:
Znalazłem taki filtr pipercrossa na ptp: http://www.ptp-ltd.co.uk/...lter_(foam).htm to jest filtr gąbkowy wlaśnie?

Jeśli patrząc na obrazek to nie będzie ten filtr pasował. A czemu nie K&N ??

niuton - Pią Gru 07, 2012 09:27

Jeszcze nie wybrałem nic na sztywno, ale przymierzam się do pipercrossa bo nie przepuszcza syfu ponoć. Najpierw muszę puszkę filtra do vvc dorwać, chciałem z Tomim z Pilzna rozliczyć kasę w częściach bo przecież do dziś mi nie oddał no ale się zbunkrował i telefonu nie odbiera:D Co człowiek to obyczaj.

Kolejna rzecz którą chce zdziałać to założyć kilak części i zrobić czytanie prędkości z kola jak w wersjach z ABS, podejrzewam że to idą różne sygnały i komputer z impulsatora nie przerabia tego an prędkość. A na pewno jest od auta z ABS.

Chyba że podważycie w 100 procentach tę teorię?

piotrekcrash - Pią Gru 07, 2012 12:49

Nie każde auto z ABS bierze sygnał prędkości z ABS, niektóre R25 z ABS mają impulsator. np. Moja;)
niuton - Pią Gru 07, 2012 17:05

Piotrek: rocznik? Chyba po 2002 były już tylko czujniki z kół. Co potrzebuje zwrotnice z tym czujnikiem, wiązkę i przegub?
piotrekcrash - Pią Gru 07, 2012 17:16

Mój to końcówka 2001, pierwsza rejestracja 2002. Więc zgadza się z tym co piszesz.

Przecież Ty masz ABS? więc całą zwrotnice z czujnikiem i przegub z trybem masz u siebie.

niuton - Pią Gru 07, 2012 20:15

piotrekcrash napisał/a:
Przecież Ty masz ABS?

Ahh rozmażyłem się :o

Musze zerknąć czy aby zwrotnica nie ma otworu pod czujnik i tylko jego by się dało, to samo czy na przegubie nie ma trybu, wtedy tylko wiązka i gra gitara.

MultecFSO - Pią Gru 07, 2012 22:42

niuton napisał/a:

1) żeby zalożyć cewki z VVC - lepsza iskra


Cewki są takie same, mają tylko dłuższe końcówki (czerwone), bo mostek wałków w VVC jest wyższy o 12mm.

Wałki z TFa135 w praktyce mają numery LGC000300. :) Sprawdzone na dwóch kompletach. :wink:

niuton - Sob Gru 08, 2012 14:37

MultecFSO napisał/a:
niuton napisał/a:

1) żeby zalożyć cewki z VVC - lepsza iskra


Cewki są takie same, mają tylko dłuższe końcówki (czerwone), bo mostek wałków w VVC jest wyższy o 12mm.

Czyli lepszej iskry z tego nie będzie?
MultecFSO napisał/a:
Wałki z TFa135 w praktyce mają numery LGC000300. :) Sprawdzone na dwóch kompletach. :wink:

To jak się to ma do tego?"
- wałek ssacy oznaczony symbolami: LGC105990 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)
- wałek wydechowy oznaczony symbolami: LGC106000 montowane w samochodach marki MG TF (wersja 135KM)

Jest opcja jezszcze piper camsy o ile pewien gość zjedzie z ceną... Wtedy chyba wszsytko przemawiało by za nimi, nie?

MultecFSO - Sob Gru 08, 2012 18:50

Nie będzie.

Tak, że numerami z tej strony można się naciąć na co innego... Na bank LGC000300. :) Informacjami na temat wałków ze 135tki z PTK to się nie sugeruj, bo niewiele osób takowe rzeczywiście widziało...

Btw. piotrekcrash, nie miałbyś przypadkiem wsadu z ECU TFa135 ? :) Za jakiś czas będę miał immo do zdjęcia. :wink:

piotrekcrash - Sob Gru 08, 2012 22:00

MultecFSO, Wsadu od TF135 nie mam, Bumelant miał mi podesłać, ale zwinął się z forum.
Jeżeli chodzi o immo nie ma problemu, jak coś to pisz na PW.

niuton - Pon Gru 10, 2012 10:17

MultecFSO napisał/a:
Nie będzie.

Tak, że numerami z tej strony można się naciąć na co innego... Na bank LGC000300. :) Informacjami na temat wałków ze 135tki z PTK to się nie sugeruj, bo niewiele osób takowe rzeczywiście widziało...

Btw. piotrekcrash, nie miałbyś przypadkiem wsadu z ECU TFa135 ? :) Za jakiś czas będę miał immo do zdjęcia. :wink:

Czyli oba mają ten sam numer, dobrze rozumie? Dwa takie same wałki?

MultecFSO - Pon Gru 10, 2012 18:16

Tak. Dokładnie dwa takie same, oba mają parametry 9.5mm/252st.
niuton - Czw Gru 27, 2012 10:08

Ponżej cytat z forum mg angielskiego. Wyniak że walki LGC 000280 i 000300 to to samo. Vyły na E-bayu i poszły za 95 funów no to przegapiłem.

forummg napisał/a:
I have recently purchaced a set of MG TF 135 Cams, I just want to make sure they are the right ones, the Serial/Casting Number is: LGC 000300

There is another number on the unit, don't know if it helps, there prob to show which one is which: FMCA4 & FMCA6

1955Diesel did mention that the number should be: LGC000280

Can anyone shed some light on this for me. :broon:


CHALRZY

They are one and the same.... part number is 280, but casting number is 300 :broon:


[ Dodano: Czw Gru 27, 2012 10:08 ]
Rozpędziłem tego grata do 160 i wskazowka prędkości drgnęla do 20:D Czyli sygnał idzie rzeczywiście, ale zły, tak jak pisałem o jakies 8 razy.

leszczu - Czw Gru 27, 2012 13:39

A jak tam docieranie. Moc wróciła ??
niuton - Czw Lut 07, 2013 16:09

Nie sprawdzałem nigdzie powiem szczerze. Teraz jeżdżę na emeryta, szukam wałków i jak złapie to mam po nowym roku sesje umówioną z mechanikiem:) Wtedy będzie wszystko jasne dopiero.

[ Dodano: Pią Sty 18, 2013 12:58 ]
Wałków nie dostałem nadal niestety, autko kompresje ma na poziomie 11, to troszkę za mało ale to przy walkach będziemy sprawdzać, bo wcześniej to mija się z celem.
Za to odmłodziłem sobie zawieszenie przód, przez niedokręcenie śrub przez Tomiego poszła reakcja łańcuchowa i lekko spustoszyła zawieszenie, wahacz, drążki kierownicze, gumy drążków reakcyjnych,, przy okazji poszły łączniki stabilizatorów.

Biorąc się za auto zawiozłem od razu do speców od klimy. I tu mam pytanie do Was. Gość diagnozował i mowi że troszke poprawił instalacje bo coś niedopięte było ale sprawdził wszystkei czujniki i są ok, plus idzie do spręzarki z przekaźnika klimy, do którego dochodzi i wychodzi wszystko elegancko, za to masa idzie przez komputer, i tu jest problem bo w łansie z kompa nei wychodzi... Mówi że nei da z tym rady, że możliwe że są błędy silnika które odłączają klime np problemy z meisznką, spalniem, temperatury itp. No i u mnie dwa pierwsze są (brak kata, bogata miesznaka - chyba przez zle wałki) Co Wy sądzicie? jest to możliwe, by już instalacja była ok, ale komputer ją wstrzymywał by nie obciązać silnika który nie bangla prawidłwo?

Klime na którko da się podłączyć ale przecierz z obejściem kompa to chyba nei ma sensu, bo to tam idą sygnały z czujników i są przetwarzane. Pomocy.

[ Dodano: Czw Lut 07, 2013 16:01 ]
Kupiłem i zmaontowałem kompa od 1.8 normalnego 120kM, nie mam czasu na jakies pipercams wałki, a takie jeźdżenie byle do przodu i czekanie na cześci niedostępne mi nie sprawia przyjemności.
Do tego padł mi alternator (peszek) ale juz podmieniłem na używke i hula aż miło, wczesniej radio wysiadło (haha) też już nowe. Także autko odkąd zacząlem w nim grzebać okazlo się być skarbonką bez dna. No cóż...
Pozostaje mi zmienić dolot na prawidłowy (mam aluminiowy od VVC) tamten przezornie sobie zostawiłem więc w weekend powinno się udać. Później składam w końcu konsole środkową plus podłokietnik (teraz rozbebeszone). Pozostaje mi jeszcze montaż shorta, naprawa wycieraczek (1 bieg), prędkościomierza (impuslator narazie muszę sprawdzić) i jade na narty mam nadzieje ZAJAEBISTYM autem. Do przyszłego tygodnia.

[ Dodano: Czw Lut 07, 2013 16:09 ]
Jeszcze mam jedno pytanie/prośbę, czy ktoś z Krakowa ze skrzynią PG1 ustawiłby się na podmiane impulsatora? Musze miec pewność że ten próbowany działa, a taka operacja trwałaby może 3 minuty (ślimak mam sprawdzony, sam impulsator mnie interesuje). Istnieje też taka opcja że ja moge swój wysłać do zainteresowanego pocztą, ten mi sprawdza u siebie przez podmiane i odsyła (dołącze zaadresowany list ze znaczkami). Znajdzie się ktoś chętny? Bo kupować w ciemno za stówke alledrogo mi się nei kalkuluje (brak pewnosci co do mojego czujnika).

leszczu - Czw Lut 07, 2013 16:14

No i jak teraz auto hula na nowym kompie ??
niuton - Pią Lut 08, 2013 17:50

Jak zmienie dolot (bo na tym faluje) to pojade na kompa sprawdzić czy jest autko wolne od błędów i podjade na hamownie. Co rpawda na dużych kapciach, ale będę miał jakies rozeznanie

[ Dodano: Pią Lut 08, 2013 17:50 ]
Wycieraczki naprawione. Blaszka standardowo. Jakby ktos kiedyś to robił to taka uwaga że nie trzeba odkręcać tego elementu między silnikiem a wycieraczką, wystarczy ściągnąć z kulki wycieraczkę i to ramie pozostawić, przez co nie bęzdie trzeba zaznaczać żadnego położenia i operacja stanei siębardzije P&P.