|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 20:35 Temat postu: [ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze Witam wszystkich forumowiczów.
Mam pewien problem z roverem 416 Si 1.6 16v benzyna + LPG. Mianowicie problem polega na tym że dostaje mi się płyn chłodzący na 2 cylinder. Dodam, że tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą, głowica została splanowana. Przed wymiana uszczelki miałem podobny problem. Proszę o jakieś podpowiedzi co może być z moim roverem? Jestem nowym użytkownikiem wiec proszę o wyrozumiałość co do tematu z góry dziękuję za odpowiedzi.
praktis - Pon Lis 26, 2012 20:47
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka kolektora ssącego.
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 20:58
hmmmm ale czy jeśli by to była uszczelka pod kolektorem ssącym to by leciał na 2 cylinder a na 1 nie?
Adrian - Pon Lis 26, 2012 20:59
Gdyby lało się do I lub IV cylindra to i owszem - można by podejrzewać uszczelkę kolektora ssącego...
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 21:01
u mnie na I, III i IV jest sucho.
kezmanq - Pon Lis 26, 2012 21:02
tak w ogóle to jak stwierdzić, że leje się do cylindra ?
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 21:04
ja stwierdziłem w taki sposób że wykręciłem świece i wsunąłem żaróweczkę przez otwór świecy i na tłoku stał płyn
zdzichu - Pon Lis 26, 2012 21:10
A głowica była sprawdzana czy nie pęknięta?
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 21:17
A da się to sprawdzić na gołe oko ? Czy musi to sprawdzić osoba która planuje ? Na moje oko wygląda na cała.
zdzichu - Pon Lis 26, 2012 21:41
Na gołe oko nie da rady. Domowym sposobem można naftą ale głowica musi być na stole. Przy planowaniu tego też nie widać, musialby sprawdzać pod ciśnieniem.
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 21:49
czy jakby byla peknieta glowica lub tuleja to czy sprezanie bylo by dobre ?
zdzichu - Pon Lis 26, 2012 23:28
Może być OK. To są przeważnie niezauważalne rysy i przy pomiarze ciśnienia ubytek jest minimalny.
leszczu - Wto Lis 27, 2012 09:20
Przy przegrzaniu silnika mógł się odkształcić kolektor ssący, więc w takim przypadku to nawet uszczelka nie pomoże.
Konrad_T - Wto Lis 27, 2012 15:09
Jeżeli gdyby był to odkształcony korektor to czy by tylko na II cylinder leciało ?
zdzichu - Wto Lis 27, 2012 23:16
leszczu, ale jakim cudem spod ssącego na II cylinder? Tam przecież nie ma kanału. Prędzej byłby wyciek na zewnątrz.
leszczu - Sro Lis 28, 2012 10:10
zdzichu napisał/a: | leszczu, ale jakim cudem spod ssącego na II cylinder? Tam przecież nie ma kanału. Prędzej byłby wyciek na zewnątrz. |
Jeśli to nie przez uszczelkę kolektora ssącego lało się do komory spalania, to będzie z uszczelki głowicy, innego wyjścia niema.
Konrad_T - Sro Lis 28, 2012 18:43
Tylko , że uszczelka pod głowica była wymieniana 2 tyg temu to chyba nie powinno lecieć .
Adrian - Sro Lis 28, 2012 21:02
Wiesz, to zależy od tego jak się przyłożył do roboty mechanik. Jedź i złóż reklamację...
Konrad_T - Sro Lis 28, 2012 22:48
chyba nie dam rady na reklamacje bo wymieniałem sam z Ojcem:)
Adrian - Czw Lis 29, 2012 08:40
No to coś Wam nie wyszło prawdopodobnie.
Konrad_T - Czw Lis 29, 2012 20:33
hmmmmm no właśnie się zastanawiam nad ponownym zdjęciem głowicy i oddaniem jej do sprawdzenia, czy konieczne jest ponowne planowanie? 2 tyg temu była planowana.
praktis - Czw Lis 29, 2012 21:07
Jeśli jest równa to nie trzeba ponownie planować. Tym bardziej, że te głowice "nie lubią" zbyt dużego zdjęcia naddatku.
zdzichu - Czw Lis 29, 2012 23:17
Jezeli była planowana to jest dobra jeżeli zachowałeś kolejność dokręcania śrub. Ale jeżeli przed wymianą też miałeś płyn na drugim to ja stawiam na głowicę. Daj ją do sprawdzenia.
Konrad_T - Pią Lis 30, 2012 19:04
kurcze nie wiem dokładnie na którym cylindrze miałem przed wymiana uszczelki. Miałem takie objawy jakie są i teraz czyli ubywający płyn (teraz wiem ze na 2 cylinder leci) i kopci na biało.
[ Dodano: Pią Lis 30, 2012 19:04 ]
i zapomniałem dodać że to nie ja stwierdziłem że jest padnięta uszczelka pod głowicą tylko mechanik po sprawdzaniu CO2
|
|