Zobacz temat - [ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze

Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 20:35
Temat postu: [ R416 ] Płyn chłodzący na 2 cylindrze
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam pewien problem z roverem 416 Si 1.6 16v benzyna + LPG. Mianowicie problem polega na tym że dostaje mi się płyn chłodzący na 2 cylinder. Dodam, że tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą, głowica została splanowana. Przed wymiana uszczelki miałem podobny problem. Proszę o jakieś podpowiedzi co może być z moim roverem? Jestem nowym użytkownikiem wiec proszę o wyrozumiałość co do tematu :) z góry dziękuję za odpowiedzi.

praktis - Pon Lis 26, 2012 20:47

Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka kolektora ssącego.
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 20:58

hmmmm ale czy jeśli by to była uszczelka pod kolektorem ssącym to by leciał na 2 cylinder a na 1 nie?
Adrian - Pon Lis 26, 2012 20:59

Gdyby lało się do I lub IV cylindra to i owszem - można by podejrzewać uszczelkę kolektora ssącego... :sad:
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 21:01

u mnie na I, III i IV jest sucho.
kezmanq - Pon Lis 26, 2012 21:02

tak w ogóle to jak stwierdzić, że leje się do cylindra ?
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 21:04

ja stwierdziłem w taki sposób że wykręciłem świece i wsunąłem żaróweczkę przez otwór świecy i na tłoku stał płyn
zdzichu - Pon Lis 26, 2012 21:10

A głowica była sprawdzana czy nie pęknięta?
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 21:17

A da się to sprawdzić na gołe oko ? Czy musi to sprawdzić osoba która planuje ? Na moje oko wygląda na cała.
zdzichu - Pon Lis 26, 2012 21:41

Na gołe oko nie da rady. Domowym sposobem można naftą ale głowica musi być na stole. Przy planowaniu tego też nie widać, musialby sprawdzać pod ciśnieniem.
Konrad_T - Pon Lis 26, 2012 21:49

czy jakby byla peknieta glowica lub tuleja to czy sprezanie bylo by dobre ?
zdzichu - Pon Lis 26, 2012 23:28

Może być OK. To są przeważnie niezauważalne rysy i przy pomiarze ciśnienia ubytek jest minimalny.
leszczu - Wto Lis 27, 2012 09:20

Przy przegrzaniu silnika mógł się odkształcić kolektor ssący, więc w takim przypadku to nawet uszczelka nie pomoże.
Konrad_T - Wto Lis 27, 2012 15:09

Jeżeli gdyby był to odkształcony korektor to czy by tylko na II cylinder leciało ?
zdzichu - Wto Lis 27, 2012 23:16

leszczu, ale jakim cudem spod ssącego na II cylinder? Tam przecież nie ma kanału. Prędzej byłby wyciek na zewnątrz.
leszczu - Sro Lis 28, 2012 10:10

zdzichu napisał/a:
leszczu, ale jakim cudem spod ssącego na II cylinder? Tam przecież nie ma kanału. Prędzej byłby wyciek na zewnątrz.

:bezradny: Jeśli to nie przez uszczelkę kolektora ssącego lało się do komory spalania, to będzie z uszczelki głowicy, innego wyjścia niema. :wink:

Konrad_T - Sro Lis 28, 2012 18:43

Tylko , że uszczelka pod głowica była wymieniana 2 tyg temu to chyba nie powinno lecieć .
Adrian - Sro Lis 28, 2012 21:02

Wiesz, to zależy od tego jak się przyłożył do roboty mechanik. Jedź i złóż reklamację...
Konrad_T - Sro Lis 28, 2012 22:48

chyba nie dam rady na reklamacje bo wymieniałem sam z Ojcem:)
Adrian - Czw Lis 29, 2012 08:40

No to coś Wam nie wyszło prawdopodobnie. :razz:
Konrad_T - Czw Lis 29, 2012 20:33

hmmmmm no właśnie się zastanawiam nad ponownym zdjęciem głowicy i oddaniem jej do sprawdzenia, czy konieczne jest ponowne planowanie? 2 tyg temu była planowana.
praktis - Czw Lis 29, 2012 21:07

Jeśli jest równa to nie trzeba ponownie planować. Tym bardziej, że te głowice "nie lubią" zbyt dużego zdjęcia naddatku.
zdzichu - Czw Lis 29, 2012 23:17

Jezeli była planowana to jest dobra jeżeli zachowałeś kolejność dokręcania śrub. Ale jeżeli przed wymianą też miałeś płyn na drugim to ja stawiam na głowicę. Daj ją do sprawdzenia.
Konrad_T - Pią Lis 30, 2012 19:04

kurcze nie wiem dokładnie na którym cylindrze miałem przed wymiana uszczelki. Miałem takie objawy jakie są i teraz czyli ubywający płyn (teraz wiem ze na 2 cylinder leci) i kopci na biało.

[ Dodano: Pią Lis 30, 2012 19:04 ]
i zapomniałem dodać że to nie ja stwierdziłem że jest padnięta uszczelka pod głowicą tylko mechanik :) po sprawdzaniu CO2