Zobacz temat - [R200] Obudowa filtra powietrza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R200] Obudowa filtra powietrza

leszczu - Wto Lis 27, 2012 16:22
Temat postu: [R200] Obudowa filtra powietrza
Ostatnio naszła mnie myśl, aby zmienić dolot zimnego powietrza. Typ tropem doszedłem, że puszka/obudowa filtra powietrza w silniku 1.4 16V między R200, a R400 różnią się wielkością. Filtr jest nieco szerszy i puszka wygląda na większą. Wie ktoś może dlaczego wstawali większa puchę do R400. Bo tak sobie pomyślałem, żeby zrobić podmiankę. Wstawić kompletny dolot od MG ZR 160KM (jest taki sam jak w R400) + wkładka K&N. Miałoby to jakiś sens ?? Co o tym myślcie ??
brkzzz - Wto Lis 27, 2012 18:44

Tak na chłopski rozum, wystarczy spojrzeć w dane techniczne 200-tki i 400-tki i porównać, czy coś to dało w tej ostatniej. Moc i moment ten sam, w tym samym zakresie obrotów, więc... Hmmm :]
No chyba, że nie ma wkładki K&N do standardowej obudowy 200 lub jest droższa niż do 400.

leszczu - Sro Lis 28, 2012 10:18

brkzzz napisał/a:
Tak na chłopski rozum, wystarczy spojrzeć w dane techniczne 200-tki i 400-tki i porównać, czy coś to dało w tej ostatniej. Moc i moment ten sam, w tym samym zakresie obrotów, więc... Hmmm

No tak, ale dlaczego dali inna puchę jak moc jest ta sama ?? Przecież mogli wstawić taką samą ja w R200. :wink:
brkzzz napisał/a:
No chyba, że nie ma wkładki K&N do standardowej obudowy 200 lub jest droższa niż do 400.

Wkładki są dostępne bez problemu. :wink:

ADI-mistrzu - Sro Lis 28, 2012 11:05

Najpewniej bo R200 ma dolot z pod reflektora lewego, zaś R400/R45 zza klosza reflektora.
Więc nazwijmy to rekompensatą :wink:

leszczu - Sro Lis 28, 2012 11:19

ADI-mistrzu napisał/a:
Najpewniej bo R200 ma dolot z pod reflektora lewego, zaś R400/R45 zza klosza reflektora.

Pewnie też to miało jakieś znaczenie.
Za to w ZR 160KM też spod reflektora, a pucha taka sama jak w R400. :grin:

A powiedzcie do czego to służy. Z tego co zauważyłem, to tylko ZR 160KM to ma w swoim dolocie.

ADI-mistrzu - Sro Lis 28, 2012 14:25

A może R75?

Patrząc na pole powierzchni to mamy tak:
R25 -> 291,1cm²
R45 -> 320,96cm²
R75 1.8 -> 570cm²

Jak widać R75 ma 2x większą puszkę filtra, wydaje mi się że zależy to od masy pojazdu więc coś pewnie na plus dla Nm daje.

leszczu - Sro Lis 28, 2012 18:07

ADI-mistrzu napisał/a:
A może R75?

Za duża. Nie upchnę jej do komory silnika w R200.

ADI-mistrzu - Sro Lis 28, 2012 19:02

Akumulator na lewą stronę i wejdzie :mrgreen:
greg-si - Sro Lis 28, 2012 19:31

Pytanie retoryczne. Jaką powierzchnię ma filtr w R200/600 2.0T?
ADI-mistrzu - Sro Lis 28, 2012 19:35

greg-si, 320,96cm²
leszczu - Czw Lis 29, 2012 12:11

ADI-mistrzu napisał/a:
Akumulator na lewą stronę i wejdzie :mrgreen:

Albo do bagażnika. :mrgreen:

Perez - Sro Gru 05, 2012 10:00

Załóż większą przepustnicę. Od serii T pasuje, ale chyba najlepsza jest z Poloneza 1.4 Musisz poszukać na forum, bo gdzieś o tym było.
leszczu - Sro Gru 05, 2012 14:52

Perez napisał/a:
Załóż większą przepustnicę. Od serii T pasuje, ale chyba najlepsza jest z Poloneza 1.4 Musisz poszukać na forum, bo gdzieś o tym było.

Miałem kiedyś taka, ale jeszcze w 8V, ale wróciłem do oryginału, po tym jak Kozik udowodnił, że nic nie daje.

Markzo - Pią Gru 07, 2012 08:10

Ładuj aku w bagażnik i duży dolot zakładaj :) nie spotkałem się, żeby ktoś to robił, ale skoro w kv6 na większym filtrze było lepiej, to samo w fiacie 20v z filtrem od 20vt, to moze i tu zadziała? działaj ;)

jak jesteśmy przy temacie przepustnic... ten łącznik elastyczny do którego jest mocowana przepustnica w Tserii, występuje w jakims innym R? moze Poldek ma taki? bo kurde zauwazylem wczoraj, ze mi tam puszcza ciśnienie :/