| 
				
					| 
							
								|  | Forum Klubu ROVERki.pl 
 |  |  Rover serii 600, Honda Accord  - [R620] Problem z hamulcem ręcznym
 
 tomek60c - Pią Gru 07, 2012 10:34
 Temat postu: [R620] Problem z hamulcem ręcznym
 Mam taki problem iż nie mogę podciągnąć linki hamulca ręcznego ponieważ śruba zaznaczona na zdjęciu ma zerwany gwint dlatego dźwignia ręcznego idzie do końca czyli prawie w pion a koła ledwo ledwo hamują.
 
 Moje pytanie jest takie czy można podciągnąć tą linkę w inny sposób? Może jakoś przy kole?
 
 
 
   bazyl1218 - Pią Gru 07, 2012 19:12
 
 A zdejmij podłokietnik i wymień nakrętke.
 thorm - Nie Gru 09, 2012 13:40
 
 raczej to nie jest wina linki sprawdził byś na kołach czy pracują dzwignie od ręcznego jak masz chydrauliczne to umnie tak cięzko chodziły tłoczki ze jednego nie wypychał
 tomek60c - Nie Gru 09, 2012 17:09
 
 
  	  | thorm napisał/a: |  	  | raczej to nie jest wina linki sprawdził byś na kołach czy pracują dzwignie od ręcznego jak masz chydrauliczne to umnie tak cięzko chodziły tłoczki ze jednego nie wypychał | 
 
 Bardzo możliwe bo żeby zaciągnąć hamulec to trzeba dużo siły aby kola coś tam hamowały.
 można jakoś samemu zregenerować te zaciski?
 kruszan - Nie Gru 09, 2012 18:00
 
 Rozbierz hamulce - wykręć tłoczek, wyczyść, nasmaruj - można kupić zestaw naprawczy (uszczelki itp.) Wtedy będzie chodziło lekko.
 
 Linka z biegiem lat się wyciąga, wiec możliwe, że trzeba ją skrócić (tzn. można przed zakończeniem linki/zgrzewem/baryłkami wsadzić np rozcięte i potem ściśnięte żabką na lince nakrętki od śrub, np po 2-3 wtedy skrócisz linkę o te nakrętki tym samym mniej musisz podkręcić ją na śrubie regulacyjnej)
 tomek60c - Pon Gru 10, 2012 13:54
 
 
  	  | kruszan napisał/a: |  	  | 
 Linka z biegiem lat się wyciąga, wiec możliwe, że trzeba ją skrócić (tzn. można przed zakończeniem linki/zgrzewem/baryłkami wsadzić np rozcięte i potem ściśnięte żabką na lince nakrętki od śrub, np po 2-3 wtedy skrócisz linkę o te nakrętki tym samym mniej musisz podkręcić ją na śrubie regulacyjnej)
 | 
 
 Tak właśnie zrobiłem i gdy naciągam ręczny to czuje duży opór i trzeba bardzo dużo siły aby koła hamowały.
 kruszan - Pon Gru 10, 2012 14:43
 
 Więc rozbiórka zacisków, czyszczenie, smarowanie, ew. zestawy naprawcze (ja np wypiaskowałem sobie tłoczki i potem nasmarowałem, usunął się cały nagar i wieloletni syf). Zaciski to nic trudnego, 4 śruby na stronę + wykręcenie tłoczka. Godzinka na stronę i masz jak nowe. Wyczyść też prowadnice/blaszki nierdzewne w których klocek się przesuwa.
 bazyl1218 - Pon Gru 10, 2012 22:30
 
 kruszan,dobre z tymi nakrętkami.
   
 |  |