Zobacz temat - [R214] Zatkana odma, Dużo pali...Help
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Zatkana odma, Dużo pali...Help

dawidek721 - Pią Gru 21, 2012 11:27
Temat postu: [R214] Zatkana odma, Dużo pali...Help
Mam taki problem. Własnie dzisiaj zobaczyłem że w silniku robi mi się ciśnienie I to dosyć spore. Czyli coś jest z odmą...
Co mam zrobić? gdzie to może być zatkane w kolektorze czy w pokrywie? Jest tam jakiś filtr?...Nie chcę na darmo tego rozbierać...pomocy

Jeszcze jedna sprawa to taka że samochód bardzo dużo mi pali ...wyszło mi 12l/100km :/
Przez tą odmę więcej pali? Po przytkaniu ręką korka wlewu oleju aż silnik przymula...

można odczytać błędy bez użycia komputera?

sTERYD - Pią Gru 21, 2012 12:07

Odma, to jest rurka idąca z kolektora ssącego do pokrywy zaworów. Są dwie takie- jedna idzie przed przepustnicę, druga za. Jak podniesiesz pokrywę zaworów, to w miejscach gdzie dochodzą te rurki są "filtry" z waty stalowej. Zapchać tam się nie ma co.
To że dławi silnik, to jest spowodowane spadkiem ciśnienia po zasłonięciu wlotu oleju. To powinno być skompensowane przez zaworek sterowany krokowcem, chyba że jest tam ostro zapchane. :???:

dawidek721 - Pią Gru 21, 2012 13:11

to trzeba ściągnąć pokrywre zaworów? Albo najpierw ściągne ten wąż i zobacze cz tam coś jakies opwietrze dmuch itd :P może to on jest zabity...

[ Dodano: Pią Gru 21, 2012 13:11 ]
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be O tak się robi..Ta rurka ok kolektora ma tak ciągnąć ? aż po zatkaniu auto przymula ? Po zdejmnięciu tej 2 rurki od odmy co jest przed przepustnicą ...Jest bez zmian ...Może tamta dziurka jest zatkana...jeśli tak to trzeba bedzie pokrywe ściągać

leszczu - Pią Gru 21, 2012 13:15

Ja tu nie widzę żadnego problemu. :wink:
sTERYD - Pią Gru 21, 2012 15:41

ta druga rurka idzie przed przepustnicę, czyli tam, gdzie jest zawsze ciśnienie atmosferyczne, to co ma ciągnąć? BTW nie wiem, na ile to ma znaczenie, ale te rurki powinny być odwrotnie połączone, tak trochę na krzyż.
dawidek721 - Pią Gru 21, 2012 15:52

Leszczu nie masz racji :D

Są źle przewody podłączone do pokrywy :D Ten co idzie do korektora ma być po prawej strony podłączony :P a ten co jest przed przepustnicą ma być po lewej :D
W pokrywie zaworów są otwory inne...

[ Dodano: Pią Gru 21, 2012 15:52 ]
No właśnie sam do tego doszedłem :D :D Ale dzięki :D

sTERYD - Pią Gru 21, 2012 15:55

dawidek721 napisał/a:
korektora

Chyba koLektora ;)

dawidek721 - Pią Gru 21, 2012 16:29

A tam bajka hehe :D :D

[ Dodano: Pią Gru 21, 2012 16:29 ]
Koledzy a to jest powód że więcej pali?

I można sprawdzić błędy bez podpinania kompa?

leszczu - Pią Gru 21, 2012 17:07

dawidek721 napisał/a:
Koledzy a to jest powód że więcej pali?

Pierwsze co bym sprawdził, to sonde lambde.
dawidek721 napisał/a:
I można sprawdzić błędy bez podpinania kompa?

Nie.

dawidek721 - Pią Gru 21, 2012 17:20

A ja się pytam czy to jest powód, te zamienione przewody. Czy przez to może więcej palić?

A z sondą to na kompa trzeba jechać ?

BigBoyPL - Pią Gru 21, 2012 18:58

Multimetr, tutorial i trochę czasu wystarczy.
brkzzz - Sob Gru 22, 2012 02:06

dawidek721, wyczyść porządnie przepustnicę i kontroluj co jakiś czas, ile leci syfu z odmy (oczywiście z wężyka podpinanego przed przepustnicą).
Jeśli będą to duże ilości, może to świadczyć o zużyciu silnika.

Co do sondy lambda, musisz sprawdzić napięcie na jej przewodach podczas pracy silnika. Jak to zrobić, znajdziesz w szukajce.