Zobacz temat - [R75] Wkład termostatu czy z obudową
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wkład termostatu czy z obudową

franki01 - Czw Gru 27, 2012 15:23
Temat postu: [R75] Wkład termostatu czy z obudową
Witam. Na początku zaznaczam, że na forum nie znalazłem podobnego tematu. Termostat nie trzyma temperatury, jest ciągle otwarty duży obieg. Chciałbym go wymienić i mam pytanie. Znalazłem coś takiego: http://s-part.pl/58,pem10...6-benzyna.html. Jest to termostat w obudowie z oringami i rurkami. Jednak w miejscowej hurtowni zaproponowali mi sam wkład do termostatu za 40 zł. Czy miał już ktoś styczność z wymianą samego wkładu? Jak to się ma jakościowo do wymiany całego termostatu z obudową? Warto oszczędzić sobie te 2 stówy?

Jako że trzeba rozebrać kolektor dolotowy, mam jeszcze jedno pytanie. Tam wchodzą 2 takie same uszczelki jak ta: http://s-part.pl/186,lkj1...ml?iProduct=186 ?

EDIT:
Źle zrobiłem, że porównałem wkład z zestawem z rurkami :) http://allegro.pl/termost...2878222108.html - tutaj sam termostat. Oszczędność na wkładzie 120 zł.

mike-l - Czw Gru 27, 2012 15:38

Termostaty do R75 mają wadę: nieszczelne obudowy. Tutaj masz opisane jak można wymienić
http://www.mredd.me.uk/Ph...ermo/thermo.htm
Sam musisz się zdecydować czy warto oszczędzać 120 zł.

Ps w moim R też zacinał się termostat i temp. silnika spadała, rok temu wymienione wszystko na nowe i jest ok.

SeniorA - Czw Gru 27, 2012 18:46

wymieniłbym całość , bo po wymianie samego wkładu zaraz padnie obudowa.
franki01 - Czw Gru 27, 2012 18:46

Skoro obudowy lubią szwankować, nie ma sensu żeby ją rozbierać i składać jeszcze raz, bo się osłabi. Kupuję całość w obudowie :)
zedziczek - Pon Gru 31, 2012 21:40

nowy termostat czasami pada nawet przed upływem roku, kompletnie nieprzewidywalne, obudowa rozkleja się lub rurki jakie z nią łączymy ulegają pęknięciu.
slawx12 - Nie Sty 06, 2013 15:35
Temat postu: [R75] Wymiana termostatu
Witam. Dopinam się do tematu, ponieważ sam ostatnio wymieniałem termostat. Od pewnego czasu ubywało mi płynu w układzie chłodzącym, ale nie mogłem zlokalizować wycieku. Udało się dopiero, gdy dolna obudowa termostatu pękła całkowicie i zlokalizowałem 3 litry płynu na korpusie silnika pomiędzy głowicami.
Termostat wymieniłem samodzielnie na parkingu-czas około 5 godzin. Zamieszczam poniżej zdjęcia, może komuś się przydadzą. Dodam jeszcze, że oprócz termostatu wymieniłem uszczelki pod kolektorami ssącymi i górne oringi na wtryskiwaczach benzynowych.