|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Czy to pompa siada?
gralu - Pią Gru 28, 2012 22:32 Temat postu: [R25] Czy to pompa siada? Witam dziś jadąc autem przy prędkości 100 zaczynam wyprzedzać i zaczyna przerywać nie idzie zwalniam do 70 i przyśpieszam idzie tak do 110 i przerywa dławi się. Dodam że od 0 tak do 110 przyśpiesza normalnie (nie przekraczając 2500-3000 obrotów). Gdy samochód chodzi na wolnych obrotach i dodam gazu max to przerywa i dławi się raz przy 4000 obr ,raz przy 4800 obr , a raz przy 3800 i trochę dymi. Gdy przysłuchuje się pompie to słychać takie jakby syczenie chrobotanie czy coś takiego przestaje na chwilę i znowu. Zapala od strzała czy zimny czy ciepły przejechane ma prawie 300 tyś. i nie robione nic. Czy to pompa się kończy? Miał ktos taki objaw?
kadzaf - Pią Gru 28, 2012 23:21
Czy zaswieca sie check przy owym zamulaniu i sprawdzales na odlaczonym przeplywomierzu.ø
gralu - Pią Gru 28, 2012 23:30
Nie nie świeci się check, fakt przepływomierza nie sprawdzałem ale czy była by wina przep. to nie powinien mulić z niskich obrotów lub odwrotnie brak mocy i odcinka przy 4000 obr. a nie szarpanie i dławienie? Myślałem czy może to nie filtr paliwa?
Ukor - Nie Gru 30, 2012 00:58
Filtr paliwa kiedy ostatnio był zmieniany?
[ Dodano: Nie Gru 30, 2012 00:58 ]
ps. Tak w ogóle to widze ze z moich okolic kolega. WWE ...
matys7522 - Nie Gru 30, 2012 02:30
ja może też się wypowiem również mam filtr paliwka do wymiany tyle ze w benzynowym silniku i mam podobne objawy, więc zmieniaj filtr paliwa i GO !
gralu - Nie Gru 30, 2012 10:53
Filtr paliwa pominięty i to samo. Czy mróz czy gorąco pali od strzała. Przepływomierz jest ok, po odpięciu gożej chodzi
matys7522 - Nie Gru 30, 2012 15:39
może czujnik położenia wału ?
gralu - Nie Gru 30, 2012 21:10
Czujnik drugi, to samo.... to coś z paliwem przy tym jak zamula i nagle idzie puszcza bączka na siwo-biało nie czarno. Gdy chodzi na wolnych obrotach i dodam gazu czasami dojdzie do max obr. bez zamulenia to zero dymu czarnego-białego-siwego ale jak zacznie przerywać (zamulać) to puszcza bączki na siwo-biało
Remigiusz - Pon Gru 31, 2012 00:39
Hejka zaraz wrócę filmy bo to samo ja mam u siebie teraz WTF nie wiem co to jest zaraz tobie pokaze filmik tylko ze jak tak jechałem prawie 500km do Wiednia w takim stanie nie da się jechać i co gorsze po jakimś czasie w ogolę spadaj obroty i da się tylko 60km/H jechać z max pedałem w podłodze.
Autka na chodzą czyli mógł paść tylko zaworek czasu wtrysku bo przy innych zaworkach sobie przeczytałem watek jeszcze raz by autko zgasło i już nie odpaliło czyli winna ecu na pompie oraz zaworka dawki wtrysku odpadają.
Paliwo spuscilem do butelki i leci jak sie pompuje gruszka laden i klarowne oraz zalalem tym razem normalny ON oraz V-Power Diesel. Filtr paliwa ma dokładnie 4 dni
[ Dodano: Nie Gru 30, 2012 22:34 ]
Dobrze ze nie muszę nowego tematu otwierać bo mam ten sam problem.
http://www.youtube.com/watch?v=GDZEpVP8TNk
[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 00:39 ]
Znalazłem jeszcze to ale temat nie wiadomo czy poskutkował
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
kadzaf - Pon Gru 31, 2012 15:27
Remi no i jest jakis postęp w temacie ?
gralu - Pon Gru 31, 2012 17:54
U mnie po nowym roku wizyta w BOSCH'U mają mi się podpiąc pod pompę i zobaczymy..... cosik będę wiedział to się odezwę
Remigiusz - Pon Gru 31, 2012 17:57
Temat rozwiązany jest Więcej szczegółów po nowym roku
[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 17:57 ]
gralu, Pompa będzie dobra przyczynna jest inna Jak sie tobie nie pali Check engine to nawet do nich nie jedz
gralu - Pon Gru 31, 2012 18:07
Remi no to co to jest ,czego wina
Remigiusz - Wto Sty 01, 2013 14:55
A wiec tak,
Jak nie wymieniałeś jeszcze u siebie nigdy wężyków paliwowych pod maska, czyli zasilanie do filtra od filtra powrót od pompy oraz przelewowe do wtrysków i pompy to je wymień na nowe węzę.
U siebie 1.5 roku temu wszystko na nowe wymieniałem ale jednak na filtrze paliwa od tych opasek mi się wężyk naciął i odciąłem ten kawałek
Co dalej, winna to co się dzieje u nas jest zapowietrzanie się układu. Tak jak myślałem i jak w linku to wątku co wyżej wkleiłem winna nie jest w baku w 90% ani na przewodach od baju do filtra tylko gdzieś w komorze silnika.
Co zrobiłem spuściłem trochę paliwa do banki, odciąłem te nacięty kawałek wężyka przy filtrze i zamontowałem taki filtr paliwa jak jest do malucha zamiast naszego normalnego. Przynajmniej widać co się dzieje ze paliwem. Włączyłem auto i na postoju robiłem próbę i się luz nie dławił. Godzinę przed tym jechałem bo części do sklepu i było to samo dało się tylko 50km/h jechać.
Objawy ustały wiec była próba na szybsze prędkości i próba tez się powiodła. Teraz to jest albo wina filtra ma jakąś wadę fabryczna bo jest kilki dni stary zaledwie a mrozów nie było lub ten nacięty wężyk.
Teraz pytanie czy nie lepiej pozostać przy tych filierkach od malucha Kosztuje to groszowe sprawę i robić wymianie przy oleju i powietrza co 10tys km sobie
Będę to nadal obserwował ale jak na razie po 20km nic złego jazdy się nie działo
http://youtu.be/PWRFzZNXaF4
kadzaf - Wto Sty 01, 2013 16:07
Remigiusz napisał/a: | Co zrobiłem spuściłem trochę paliwa do banki, odciąłem te nacięty kawałek wężyka przy filtrze i zamontowałem taki filtr paliwa jak jest do malucha zamiast naszego normalnego. Przynajmniej widać co się dzieje ze paliwem. Włączyłem auto i na postoju robiłem próbę i się luz nie dławił. Godzinę przed tym jechałem bo części do sklepu i było to samo dało się tylko 50km/h jechać. |
No to dobrze ze opanowałes sprawe.u mnie na pompie od SDI bez zmian było i jednak dalej odcinał powyzej 3-3,5l
Nie miałem tyle szczescia co u ciebie
P.S teraz ty bedziesz musiał mnie poratowac z tym sterowaniem vnt)
[ Dodano: Wto Sty 01, 2013 16:07 ]
Remigiusz napisał/a: | Teraz pytanie czy nie lepiej pozostać przy tych filierkach od malucha Kosztuje to groszowe sprawę i robić wymianie przy oleju i powietrza co 10tys km sobie |
PRzy maluchu byl od beny ,czyli papierowy jest ,do ropoli sa te wstepne z siatką.conajwyzje mozesz go profilaktycznie zalozyc przez głównym fitrem i bedzie zbierał z grubsza pierwszy siuwaks
A tak dla potomnych to do vp21 najlepsza by była srednica min 8mm a nie 6
chyba ze u mnie na spodzie połowa to szlam
szoso - Wto Sty 01, 2013 16:12
dokładnie
papierowy jest do beny a nie do diesla
mam ten z siatką u siebie przed gruszką
Remigiusz - Wto Sty 01, 2013 16:23
kadzaf, Przy Vp21 tez masz 8mm zasilanie i 6mm powrót
Daj gralu znać czy coś dało czy nie bo kocham tematy jak się coś naprawi to milczenie
gralu - Wto Sty 01, 2013 16:36
A więc tak REMI
Ja u siebie mam wymienione wszystkie przewody (sorki oprócz od pompy do wtrysków) i nadal to samo. Tak jak pisałem pominołem filtr czyli zrobiłem to samo co ty nowy filterek od malucha czy jakiegoś innego auta ważne że był przezroczysty tak samo wszystkie inne przewody przezroczyste aby widzieć co się dzieje z ON i nadal to samo nawet gorzej a dlaczego bo filterek owy malucha (takie moje odczucie) jakby mniał za małą przepustowość ale tylko pod wysokimi obr. Dodając gazu 3500-4500 obr. (na starym filtrze) i patrząc na przewód za filtrem paliwo jest dawkowane cały czas, po zmianie na f. maluch. w przewodzie za filt. paliwa jakby brakowało nie pełny przewód i pęcherzyki powietrza to wszystko na postoju. A jadąc autem na starym filtrze do 3000 obr. idzie normalnie powyrzej raz idzie raz się dławi i oczywiście bączek siwo-biały na filtrze maluch. te same reakcje ale już od 1900-2200obr. powyżej nie idzie. I teraz dylemat czego to wina Może w tym tygodniu będę na BOSCH'U i zobaczymy co z pompą, jak będzie dobra to pomijam ją i szukam dalej.
A cha i jeszcze jedno co ciekawe na starym filtrze dodając gazu badrzo ale to bardzo powoli mogę rozpędzić się do 160-165 potem bryndza
Remigiusz - Wto Sty 01, 2013 16:47
gralu, Zrób sobie test z banka ja ja zrobiłem i będziesz widział bo jak pojawia sie u ciebie powietrze to nie dobrze gdzieś ciągnie powietrze do układu. I jak pisał szoso filterek ten musi mieć siatkę w środku nie papier Mi mojemu nic nie brakuje a pracuje na małym filterku teraz i nie ma odczucia żeby jakoś za mały przepływ miał.
Tylko zalej sobie bankę tak do 15litrow bo mi na postoju w ciągu 5min prawie 5litrow przepompował skubaniec. I odkręć korek paliwa żeby nie robiło się nadciśnienie bo zacznie gdzieś paliwo wyciskać. Ja przewód od baku do filtra śrubą zaślepiłem i zaczęło potem pryskać z niego bo 5minutach
Kup sobie tez nowa gruszkę jak nie masz lub przedmuchaj stara
Zrób test z banka jak pokazałem na filmie i daj znać
[ Dodano: Wto Sty 01, 2013 16:47 ]
Jak na wolnych pali normalnie i do pewnego zakresu jedzie ok a potem puszcza baczki szaro białe to jest powietrze w systemie.
Pompa można wykluczyć jak by z nią coś było lub jak by chodził jak traktor to by był check
gralu - Wto Sty 01, 2013 16:55
Zobaczymy zrobie test z bańką i się odezwe.
A to wszystko zaczęło się dziać po tych mrozach stał ze dwa tyg pod gołym niebem nie odpalany a gdy chciałem go odp. siadł akumulator (gdzie wskaznik na akumulatorze pokazywał że jest ok) po wstawieniu do ciepłego garażu po 3 godz. zapalił od strzała. No i od tej pory takie cyrki się dzieją (paliwo w baku ponad połowa)
szoso - Czw Sty 03, 2013 11:43
gralu - Nie Sty 13, 2013 22:48
A więc przyczyna jaka u mnie była to zle działający elektrozawór(zawieszał się czy coś takiego) i zapchany (filterek czy sitko) w pompie wtryskowej (filtr paliwa to rozumiem) koszt naprawy 350 PLN (elektrozawór z innej pompy + robocizna) auto śmiga jak ta lala A co ciekawe pewien pan który mi to naprawiał powiedział że te pompy VP30 (nie vp44 bo to inna historia) to są dobre pompy przyjerzdzają do nich ludzie (ford focus itp. te same pompy VP30) gdzie jeżdzą przez kilka lat na OO i dobrze to znoszą Jedynie co w nich może siadać to sterownik i nie wymaga to wymontowania pompy a co jeszcze ciekawe powiedział że ludzie przyjeżdzają i zostawiają auta lub przywożą same kompl. pompy a wtedy to jest naciąganie klijenta (czyli co tam się nie zepsuło prawie wszystko) i koszt od 2000-2500 PLN (jakoś servis musi żyć)........ Jaki servis i jaki pan mi to mówił przemilcze bo gdyby boss się dowiedział to raczej on nie miał by po co przychodzic do pracy
Remigiusz - Pon Sty 14, 2013 00:55
gralu, Niby czemu miała by pompa znosić inaczej OO jak Diesel Jedno i to samo to jest tylko kolor się rożni i nic poza tym
Wiesz może gdzie to sitku ma być w tej naszej pompie Nie przypadkiem na tym łączeniu metalowym który tak odstaje od pompy z wężem zasalającego paliwo do pompy
A co do sterownika to on się nie pali tak sobie o tylko wynika z wady mechanicznej w pompie w środku Jedyna osoba która naprawiała sterownik był Jugol co zrobił setki tys km aż znowu padł sterownik
kadzaf - Wto Sty 15, 2013 08:49
Remigiusz napisał/a: | Wiesz może gdzie to sitku ma być w tej naszej pompie Nie przypadkiem na tym łączeniu metalowym który tak odstaje od pompy z wężem zasalającego paliwo do pompy |
W dwoch SDI spotkałem ze były siateczki w oczkach zasilajacych którymi dochodzi paliwo do pompy.
Albo chodziło moze o druga siateczke na zaworku kata wtrysku .
szoso - Wto Sty 15, 2013 18:11
kadzaf napisał/a: | Albo chodziło moze o druga siateczke na zaworku kata wtrysku . |
gdzie ty tam siateczkę widziałeś to ja nie wiem, rozbierałem ten zawór
kadzaf - Wto Sty 15, 2013 22:43
szoso napisał/a: | kadzaf napisał/a: | Albo chodziło moze o druga siateczke na zaworku kata wtrysku . |
gdzie ty tam siateczkę widziałeś to ja nie wiem, rozbierałem ten zawór |
kiciarz -człowiek kitujący okna ?
tam gdzie widac opiłki i inny siuwaks znajduje sie sito,wstepnie zbiera znanieczyszcznia z pompy.
P.S jestes mi winien flache
[ Dodano: Wto Sty 15, 2013 22:43 ]
Cytat: |
kadzaf, Przy Vp21 tez masz 8mm zasilanie i 6mm powrót |
Co do tego prawda ale to sa srednice zewnetrzne (na które zaklada sie weze)
ich srednica wewnetrza jest o ok 2mm mniejsza
Remigiusz - Sro Mar 13, 2013 22:56
Pisze dodatek bo niestety znów mnie dopadło bo 2tys kilometrach ze szarpanie było takie silne ze się ruszasz już nie dało
Pech chciał ze stało się akurat na wyjeździe do Wiednia i zmusiło mnie powrotu do domu i grzebania 6 godzin przy aucie
Co zrobiłem a nic nie dalo:
- Założyłem filterek zaraz przed gruszka
- Założyłem filterek za gruszka
- nowy filtr paliwa
- przedmuchanie przewodów zasilania paliwa oraz powrotu 8bar powietrzem przy filtrze głównym w kierunku baku
Co było w końcu przyczyna:
- Bo tym ze wszystkie filterki oraz filtry były czyste nie było jakoś widocznie ze byl bylo syfu w przewodach
- Odkręciłem śrubę Banjo zasilająca pompę wtryskowa paliwem. Ktoś kiedyś pisał ze jest sitko na pompie i okazuje się ze sitko jest w tej śrubie Banjo zamontowane i było jakimś czarnym syfem zawalone Ciężko jest to trochę zauważyć niestety
- Po wyczyszczeniu tego sitka autko odżyło i aż lepiej się wkręca na obroty teraz i lepszego kopa ma.
Pytanie jest jakim cudem się tam brud znalazł, filtry paliwa wymieniam dwa razy do roku Czyżby filtr główny był taki lipny Wyglądał ten syf jak ten lakier z tej rury metalowej co płynem w niej płyn chłodniczy oraz paliwo nad skrzynia do pompy
szoso - Czw Mar 14, 2013 07:21
Remigiusz napisał/a: | Wyglądał ten syf jak ten lakier z tej rury metalowej co płynem w niej płyn chłodniczy oraz paliwo nad skrzynia do pompy |
metalowy przewód paliwa jest za filtrem i idzie w stronę pompy, więc te paliwo nie przechodzi później przez filtr, te przewody metalowe lubią gnić, jeśli tak się dzieje to polecam dać przewód gumowy po całości od filtra do pompy omijając metalowy i po sprawie, Remi myśl trochę
Remigiusz - Czw Mar 14, 2013 07:37
Tak tylko jakim cudem to gnije w środku oglądałem te przewody i są cacy więc wątpię żeby od środka korodowalo. Jak piszesz bym też zrobił jak by kiepski ich stan był
szoso - Czw Mar 14, 2013 08:00
Remi ja ci tylko napisałem skąd się to mogło wziąć a co ty z tym zrobisz dalej to twoja sprawa
a ja wiesz lepiej to nie zawracaj gitary
|
|