|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zamiennik termostatu
mat.jach - Nie Gru 30, 2012 17:43 Temat postu: [R75] Zamiennik termostatu http://www.75ztcommunity....ment-t2877.html
Ktos zastosowal to?
Jakie opinie.
Kolejny patent ruskich, termostat z RENAULT 4 5 8 9 10 11 15 16 17 18 19 20 21 Clio
testowany przez anglikow ponad rok.
Test rozpoczet 02/01/2013,
zakonczony 02/02/2013,
1500mil bez problemu.
Zmiana auta na trajet.
mirekbuk120 - Sob Lut 02, 2013 05:05
Postanowiłem zaryzykować i przetestować ten patent. Ponieważ w moim R termostat padł, a oryginalny do najtańszych nie należy zabrałem się do modyfikacji. Koszty:
termostat 22zł
dwie opaski 2zł
Założenie termostatu; pół godziny. Wszystko w/g opisu z linku podanego w poście powyżej. Poskładałem wszystko, włączyłem diagnostykę komp. pozycja 7.0(wskazanie temperatury) i jazda. Po przejechaniu ok 3km wskazówka osiągneła odpowiednią wysokość ( na wyświetlaczu 83st trochę mało). Termostat otwarł się,tzn temperatura spadła o 2st i przy dalszej jeździe wachała się 81-84st. Jest to wciąż za mała temperatura, tylko nie wiem na ile można wierzyć wskazaniom komputera. Na termostacie jest temperatura otwarcia 86st jednak wiadomo że nigdy nie jest to dokładnie jego temperatura otw. Trzeba przyjąć +/- 3st. Zobaczymy jak to się będzie sprawować dalej, a w szczególności latem.
mat.jach - Sro Lut 06, 2013 22:18
230mil i postoj 2g 230mil z powrotem,temperatura na zewnacz srednia14,bylo bez problemu, wskaznik na srodku cala trase.
Nie sprawdzalem na kompie.Autko 1500 milach poszlo do zyda za hyundai trajet, wymogi rodzinne.
zaku4 - Sro Mar 13, 2013 22:35
witam, a ja kupiłem coś takiego Thermostat Renault/Volvo/Rover FTS112.89 na ebay, jak zamontuje to sie odezwe co i jak.
[ Dodano: Sro Mar 13, 2013 22:35 ]
czy wie ktoś może , o ile będzie większe spalanie przy walniętym termostacie? bo mi pali ok 10l i się zastanawiam czy to przez termost. czy może jeszcze coś.
mat.jach - Wto Cze 04, 2013 11:44
Nie osiagnie odpowiedniej temperatury.
MatiNitro - Wto Cze 04, 2013 20:22
To przy sprawnym termostacie CDT(i) jaką powinien temperaturę osiągać? Przy warunkach jakie teraz są na zewnątrz?
Punx - Sro Paź 02, 2013 15:26
Co sądzicie o takim zamienniku oryginalnego termostatu:
Producent: VERNET
Kod: TH6952.88J
zamiennik dla:
PEL100570L LAND ROVER
PEL100570L MAZDA
QTH664K QUINTON HAZELL
PEL000090 ROVER
PEL100570 ROVER
PEM100570 ROVER
Może ktoś testował ten sprzęt ? Ja niecały rok temu kupiłem oryginalny roverowski termostat, ale najprawdopodobniej padł po 10 miesiącach (niestety nie mam paragonu aby go reklamować).
Pieta - Sro Paź 02, 2013 19:18
co oznacza najprawdopodobniej padł? Nie jesteś pewien?
Ile ten zamiennik kosztuje?
Ja wymieniałem termostat na oryginał i 3 lata pracuje jak trzeba
Punx - Sro Paź 02, 2013 20:10
Oryginał na allegro kosztuje > 210pln z przesyłką, zamiennik mam na miejscu koszt poniżej 100pln. Jutro oddaje auto do mechanika może on wyczai co jest grane, problemy opisałem tutaj: http://forum.roverki.eu/v...=62962&start=20
Streszczając to mam taką sytuację że jak się silnik nagrzeje do 90st to zaczyna mi się cyklicznie przegrzewać do max 105/111st C i zazwyczaj po kilkunastu sekundach (max 30) temperatura spada do 88-90st i tak w kółko. Co ciekawe nie mam ciepłego powietrza w nawiewie, chłodnica zimna jak diabli, plastikowa pokrywa silnika też zimna, wystające spod niej metalowe elementy są gorące ale można na nich paluch przez 5 sekund spokojnie potrzymać, a menu serwisowe w pozycji 7 pokazuje ok 100st C.
Nie chciałbym zakatować silnika a auto mi potrzebne do codziennej jazdy po ok 2x8km po mieście.
Pieta - Czw Paź 03, 2013 07:25
Ten silnik sam się odpowietrza i nie trzeba nic robić aby się odpowietrzył.
Szanse aby sam się zapowietrzył są prawie żadne
Sprawdź czy nagrzewnica w kabinie sie nagrzewa. Zdejmij osłone od strony kierowcy i będziesz miał dostęp do niej. Jak się nagrzewa to coś z klapkami masz nie tak.
Jak jest zimna to może kompletnie zapchana kamieniem jest i utrudnia obieg wody.
Punx - Czw Paź 03, 2013 09:33
Ja nie twierdzę że się sam zapowietrzył, miałem dziurę w przewodzie "wody" pod pompą paliwa i nie wiadomo ile się wylało borygo. Mechanik kazał kupić 7l, naprawił przewód, wlał tylko nieco ponad 2l petrygo, włączył odpowietrzanie (2 zaworki) na ok 30-40 min i tyle. Od tamtej pory (2 miesiące) nie potrzebowałem ciepłego nawiewu więc nie wykryłem potencjalnego dużego zapowietrzenia chłodnicy. To tylko moje domysły, mam nadzieję że inny mechanik znajdzie dziś przyczynę.
dawidd - Czw Paź 03, 2013 14:34
Punx napisał/a: | włączył odpowietrzanie (2 zaworki) |
a gdzie takie coś jest?
Punx - Czw Paź 03, 2013 14:41
Na przewodzie gumowym obok pieca webasto jest takie pokrętło do odpowietrzania, drugie podobne jest na innym przewodzie okolice między silnikiem a pompa paliwa - trzeba dokładnie się tam przyjrzeć - nie widać go tak jak tego pierwszego odpowietrzacza.
dawidd - Czw Paź 03, 2013 17:11
faktycznie na webasto jest, ale innego u mnie nie ma. Ten drugi jest chyba przez kogoś dołożony
Punx - Czw Paź 03, 2013 18:01
Zastanawia mnie jedno, jak mialem rok temu uszkodzony termostat, to silnik nagrzewal sie do 65st C i w kabinie lecialo zimne powietrze - ponoc sie nie otwierał obieg na nagrzewnice. Obecnie silnik nagrzewa się bardzo szybko i zaczyna się przegrzewać i nadal nie ma ciepłego powietrza w kabinie (nagrzewnicy), ponoć termostat się zacina. Niech ktoś mi wytłumaczy kiedy termostat puszcza obieg ciepłego płynu na nagrzewnice ?! kiedy się nie dogrzewa czy kiedy się przegrzewa ? Coś mi tu nie pasuje, termostat mam na gwarancji mogę go oddać ale zwrot kasy dostane dopiero jak producent sprawdzi i potwierdzi ze jest popsuty.
Pieta - Czw Paź 03, 2013 19:23
W tym samochodzie nie ma zaworu otwierającego obieg kabiny i nagrzewnicy
Termostat otwiera tylko obieg duży na chłodnicę
Dopóki termostat się nie otworzy, ciepła woda krąży cały czas małym obiegiem, w którym jest wpięta nagrzewnica, czyli nagrzewnica powinna być cały czas ciepła.
Klapa decyduje czy powietrze ma iść przez nagrzewnice czy nie.
Masz problem z termostatem, który się blokuje i nie otwiera się kiedy trzeba. Może pompa wody szwankuje lub układ gdzieś jest częściowo zatkany.
Punx - Czw Paź 03, 2013 20:42
Czyli mam dwa defekty:
1. uwalony termostat
2. zatkana nagrzewnica
?
dawidd - Czw Paź 03, 2013 20:55
zawieszony termostat może doprowadzić do zapowietrzenia małego obiegu i wtedy stracisz ogrzewania - z tym ze na blacie powinieneś widzieć ze wskazówka znacznie sie podniosła powyżej polowy.
Ja bym zrobili tak - zalać na full płynem, odpowietrzyć korkiem kolo webasto. Następnie sprawdzasz czy leci powietrze cieple w kabinie. Jeśli nie leci to musisz dobrać sie fizycznie do nagrzewnicy i sprawdzić czy jest ciepła - jeśli tak to klapki nie otwierając, jeśli nie to albo dalej układ zapowietrzony, albo pompa nie działa prawidłowo albo termostat jest otwarty i ciepło idzie od razu na chłodnicę. To tez możesz sprawdzić - rura od chłodnicy ta na gorze bedzie zaraz ciepła.
Punx - Pią Paź 04, 2013 06:45
Obecnie jest tak że nawet przy 116st C wskazwówka od temp jest w połowie skali (już przy 75 st jest na połowie). W zbiorniczku wyrównawczym jest ponad MAX, więc nie da się więcej tam dolewać, jak płyn się nagrzeje i otworze zbiorniczek to aż z niego wybija. Gdy mam te 100-110st C i otwieram odpowietrzacz to leniwie leci z niego płyn bez bąbelków. Te 100-110st Utrzymuje się tylko przez kilkadziesiąt sekund po czym mimo iż chłodnica zimna a wiatrak szaleje to za chwilę temp spada do tych 90-93st, jak zgasze silnik to już tak zostaje, jak silnik chodzi to znowu rośnie. Przewody przy nagrzewnicy zimniutkie, jedynie ten od silnika lekko nagrzany
A może jest jakiś sposób na wlanie petrygo do chłodnicy z ominięciem zbiorniczka wyrównawczego (nie przez zbiorniczek) ?
dawidd - Pią Paź 04, 2013 12:02
objawy jak z walniętej uszczelki pod głowicą, ale może tak zle nie jest. Rozumiem ze płynu nie ubywa a olej jest czysty? Jeżeli przewody od nagrzewnicy sa zimne to albo masz niedrożny układ, albo zatkana nagrzewnice. Bez wzgledu czy termostat jest otwarty czy zamknięty przewody od nagrzewnicy musza byc cieple. Do sprawdzenia pompa czy nie ma oberwanego wirnika - chociaż wątpię bo by temperatura nie spadała jak sie zagrzeje i drożność małego obiegu
Punx - Pią Paź 04, 2013 17:47
Płynu nie ubywa, wręcz jest go za dużo. Co do oleju to sprawdzany bagnetem na zimnym silniku - czarny jak smoła. Czy mam sprawdzić na gorącym ?
Da się jakoś wymacać przewody idące do nagrzewnicy ale od strony komory silnika (nie w kabinie) ?
A może mam walnięty czujnik temperatury silnika ? Da się to jakoś sprawdzić ?
Czy taka jazda na krótkich odcinkach (2-3km) gdzie silnik na ok 30 sek nagrzewa się do tych 100-115st C jest niebezpieczna ?
[ Dodano: Pią Paź 04, 2013 18:47 ]
Ufff problem rozwiązany, układ był mocno zapowietrzony, po profesjonalnym odpowietrzaniu przez Gawina (specjalną pompką) chłodnica już się nagrzewa podobnie nagrzewnica, temp silnika nie przekracza 92st C (chwilowo) zazwyczaj jesy 90st C, Termostat raczej jest OK, ale będę obserwował. Zostaje do odkamieniał lewą strona nagrzewnicy.
Gorąco polecam usługi u Gawina, szybko i profesjonalnie. Dobrze że nie władowałem się w ciemno w koszty wymiany termostatu ....
dawidd - Pią Paź 04, 2013 20:39
Punx napisał/a: | Zostaje do odkamieniał lewą strona nagrzewnicy |
jezeli lewa strona ci nie grzeje to klapki sie nie otwiraja
Punx - Sob Paź 05, 2013 09:40
To nie tak, lewa strona o wiele słabiej grzeje, jak z prawej leci już gorące to z lewej takie słabo ciepłe. Nagrzewnica na bank zakamieniona.
phuss - Sro Paź 08, 2014 19:39
Zamontowałem w/g opisu ten termostat, od jakiejś renówki, temp. otwarcia 89sC. Niby wszystko ładnie pięknie, wskazówka równo się utrzymuje w połowie skali, w samochodzie grzeje, tylko martwi mnie jedno- w zbiorniczku wyrównawczym jest cały czas zimny płyn, nawet nie letni, zbadane po przejechaniu 100km. Wentylator niby się nie załącza, nie czuć przegrzewanego się silnika, rura w który wsadzony jest termostat dość gorąca a w zbiorniczku zimno. Co WY na to koledzy.
MatiNitro - Sro Paź 08, 2014 19:42
phuss, sprawdź podczas jazdy jakie temperatury płyny chłodzącego pokazuje komputer pokładowy. Wskazówka jest "toporna" na zmiany temperatury, w połowie skali ustawia się już przy 75C.
phuss - Sro Paź 08, 2014 19:53
Komp. nie pokazuje mi temp. płynu.
MatiNitro - Sro Paź 08, 2014 19:59
phuss, pokazuje, tylko nie przy sterowaniu manetką, a przyciskiem od licznika Trip o tak sprawdź https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
phuss - Sro Paź 08, 2014 20:08
Sprawdzę to, ale tak jak napisałem, gumowa rura w którą wsadziłem termostat jest gorąca a płyn w zbiorniczku zimny, nie martwi mnie niedogrzanie tylko ewentualne przegrzanie silnika
MatiNitro - Sro Paź 08, 2014 20:11
phuss, dlatego sprawdź te temperatury bo wskazówka nie wskaże Ci przegrzania, chyba że już będzie za późno u mnie przy 90C na komputerze płyn w zbiorniczku jest gorący
grota10 - Wto Cze 09, 2015 21:05 Temat postu: [R 75] termostat Witam.Czy sprawdzal ktos na swoim samochodzie ta metode http://www.75ztcommunity....ment-t2877.html
naprawy termostatu? Musze wymienic termostat,a ta metoda wydaje mi sie mega latwiejsza
longer86 - Wto Cze 09, 2015 21:14
link nie działa
grota10 - Wto Cze 09, 2015 21:20
Poprawione,juz dziala
marcin.misek - Wto Cze 09, 2015 21:21
grota10 napisał/a: | Musze wymienic termostat,a ta metoda wydaje mi sie mega latwiejsza |
Moze i łatwiejsza.. ale po co skoro nowy mozna juz za okolo 150 zł kupic. Przynajmniej bedziesz miale pewnosc co do działania i szczelnosci.
grota10 - Wto Cze 09, 2015 21:30
Wiem ze mozna,ale ja pytam o ten sposob
prebenny - Wto Cze 09, 2015 21:45
Ja mam na 89 stopni i śmiga bezproblemowo. Sandman ma bodajże na 83 albo 86 stopni i też zadowolony z efektu jest.
Przy robocie trzeba uważać żeby nie złamać króćca wody (trójnik, z którego wyciągamy wąż). W razie co nowy kosztuje niecałe 50 zł w intercarsie (część od BMW - numery te same).
Sandman - Sro Cze 10, 2015 15:00
Potwierdzam. Bardzo dobra metoda.
A do kolegi marcin.misek - można, plus jeszcze 150 zł za wymianę w warsztacie czyli 10x więcej niż wsadzenie samego termostatu w waż. A działa dokładnie tak samo.
grota10, jeśli będziesz potrzebować konkretniejsze info - jaki termostat i opis roboty to mogę coś dokładniej opisać
MatiNitro - Sro Cze 10, 2015 15:55
marcin.misek, ja kupiłem oryginalny termostat i powątpiewałem w jego skuteczne działanie, auto długo łapało temperaturę, nawet z włączonym webasto.
Jako że RRR sprzedałem to nie będę miał możliwości sprawdzenia patentu z w/w linku, ale myślę, że o wiele korzystniej wychodzi niż oryginał
marcin.misek - Sro Cze 10, 2015 16:33
MatiNitro napisał/a: | auto długo łapało temperaturę |
bo ten typ tak ma..
Mi też długo łapie temperature, po za tym nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Ba.. mialem taką sztuczke zastosowaną ( o czym nie wiedzialem ). Ale miesiac po kupnie R 75 termostat sie rozleciał( pekła obudowa). Wiec wnioskuje że albo ktoś coś źle zrobił, coś uszkodził przy wymianie, albo ta właśnie sztuczka to spowodowała. Od 3 lat jezdze na oryginalnym termostacie, i śpie spokojnie.
Sandman napisał/a: | plus jeszcze 150 zł za wymianę w warsztacie |
Zawsze mozna to zrobić samemu, po za tym za włożenie tego termostatu w węża też trzeba bedzie zapłacic, i też pewnie podobną kwotę.
longer86 - Sro Cze 10, 2015 17:34
Termostat zamiennik kupiłem za 89 zl wraz z obudowa, wymiana samemu zajela mi 3h. Zima przy -15 i pracującym webasto auto po 3 km uzyskiwalo temp robocza
Sandman - Sro Cze 10, 2015 19:03 Temat postu: [R75 CDT/i] termostat - inne podejście Ponieważ temat termostatu wraca co jakiś czas pozwoliłem sobie popełnić fotorelację zainspirowaną brytyjskim odpowiednikiem naszego forum. Chodzi o dołożenie NIEORYGINALNEGO termostatu w górnym wężu układu chłodzenia. Wyraźnie zaznaczam, żeby nie było później że nakłaniam do złych praktyk, jest to inne podejście niż zalecane w instrukcji napraw - wszelkie modyfikacje wykonujecie na własne ryzyko
Sama metoda jest już przetestowana na dwóch R'kach i działa bez zarzutów - silnik nabiera optymalnej temperatury po przejechaniu 3-5 km.
Do wykonania modyfikacji będzie nam potrzebny termostat o średnicy pasującej do przewodu w którym chcemy go umieścić - ok 43mm oraz temperaturze otwarcia 86-89 st. C, 3 opaski skręcane do zamocowania powtórnego węża (średnice: 2 x 60mm, 1 x 40mm), około 1 L płynu chłodniczego do uzupełnienia po wymianie, oraz dowolny smar w spreju - wazelina techniczna, silikonowy.
Idealnie nadaje się termostat Vernet'a do Renault 5:
np. taki jak na aukcji: http://allegro.pl/renault...4962101454.html
Termostat ten musimy umieścić w wężu zaznaczonym na zdjęciu:
Aby się do niego dostać musimy ściągnąć pokrywę silnika. Możemy tęż (ale nie musimy) ściągnąć kolektor. Wąż jest przymocowany szybko-złączką do króćca wody - jest zabezpieczona spinką, która delikatnie podważamy i odginamy płaskim śrubokrętem, a następnie w tym samym miejscu możemy wsunąć śrubokręt i delikatnie podważać w celu wyciągnięcia szybko-złączki.
zdjęcie ze ściągniętym kolektorem dokładnie widoczny krócieć wody i szybko-złączka.
Z drugiej strony wąż wchodzi do chłodnicy:
Przy wyciąganiu węża z trójnika (króćca wody) należy zachować ostrożność gdyż w przypadku mocno wygrzanych elementów łatwo o ukruszenie (szczególnie przy ruszaniu na boki):
Co do samego montażu w wężu - najpierw musimy zdjąć szybko-złączkę, jest ona włożona do węża, a na nim zaciśnięty pierścień stalowy, który musimy przeciąć za pomocą multiszlifierki (dremela) albo szlifierki kontowej (robimy to delikatnie aby nie uszkodzić plastiku oraz węża) - termostat należy wcisnąć do węża (miedzianą końcówką w stronę silnika!) tak aby końcówka nie wystawała (tu przyda się smar w spreju) i nie przeszkadzała w ponownym włożeniu złączki.
http://s6.postimg.org/gawqudmqp/term_1.jpg
http://s6.postimg.org/otb8vtzkx/term_2.jpg
Następnie wszystko montujemy w odwrotnej kolejności i gotowe
U mnie całkowity koszt wyniósł jakieś 35zł i niecałą godzinę spokojnej pracy. Polecam ze względu na prostotę wykonania i niski koszt, oraz na bardzo dobre efekty.
Powodzenia!
SeniorA - Sro Cze 10, 2015 20:22
Sandman napisał/a: | żeby nie było później że nakłaniam do złych praktyk, | nie martw się , to już było.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84295
Sandman - Sro Cze 10, 2015 20:51
O! Jak kiedyś szukałem możliwości wymiany to tego nie znalazłem... dopiero na angielskim forum.
Tak czy siak, kilka osób mnie pytało o tą przeróbkę (może też nie trafili na powyższy temat) więc może się komuś jeszcze przyda
sTERYD - Sro Cze 10, 2015 21:07
Trochę to trwało ale scaliłem.
Dorzucam też link do tematu workshop manual.
grota10 - Wto Cze 23, 2015 18:07
No i zrobione.Termostat 35zl plus 2 opaski.Niestety meczylem sie ze dwie godziny aby rozpiac szybkozlaczke,ale sie nie udalo.Przecialem wiec delikatnie opaske bez rozpinania.Temperature lapie b.szybko wskazowka minimalnie pod srodkowa kreseczka i ani drgnie.Powinna byc nieco wyzej,ale patent swietnie sie sprawdzil,jak na razie
[ Dodano: Wto Cze 23, 2015 19:07 ]
Dzisiaj sprawdzalem temp na kompie przy nowo zainstalowanym termostacie.Wacha sie od 84-89C a powinno byc...???
Sandman - Wto Cze 23, 2015 19:47
grota10, wg Rave - nawet 94 st. C. (temperatura otwarcia oryginalnego termostatu i zarazem załączenia wyższego biegu wentylatora)
grota10 - Sro Cze 24, 2015 17:50
Czyli norma zachowana?Ciekawe jak bedzie w upaly.
Sandman - Sro Cze 24, 2015 19:37
U mnie cały czas się tak trzyma, a już te 30 st było
prebenny - Sro Cze 24, 2015 19:42
U mnie również wskazówka nie przekroczyła połowy skali mimo dość dynamicznej jazdy
grota10 - Pon Gru 28, 2015 00:02
No i stalo sie.Dzisiaj wracajac z UK podczas dosc dlugiej trasy i dynamicznej jezdzie termostat padl. Od czerwca do dzisiejszego dnia po bez awaryjnym dzialaniu nie dal rady.Chyba jednak nie obejdzie sie bez oryginalu.Moze to jednak gowniany wyrob do Clio? Moze czyms innym zastapic,sa jakies pomysly?
AdaskoC - Pon Gru 28, 2015 00:10
Ja mam u siebie od długiego czasu termostat z Clio firmy Wahler i działa jak należy. Kupując tani termostat mozna sie spodziewać ze długo nie popracuje
grota10 - Wto Gru 29, 2015 12:23
Miałem dość duży problem z dostaniemy go w normalnym sklepie. Pan za ladą potrzebował dość dużo danych by stwierdzić jaki typ a mi podać. Wziąłem na chybił_trafił,ale nie pamiętam do jakiego konkretnego modelu ma być. Może więcej szczegulow to jutro pobiegam po sklepach
[ Dodano: Wto Gru 29, 2015 12:23 ]
Kupiony,wymieniony. Wskazówka stoi,jak nie powiem co
longer86 - Wto Gru 29, 2015 14:06
grota10 napisał/a: | Wskazówka stoi,jak nie powiem co |
jak chleb na gardle
ZiGi - Czw Gru 31, 2015 09:31 Temat postu: No to ja dziś zmarzłem Dziś do pracy wybrałem się moim Roverem i przez 40km drogi miałem maksymalnie 50°C na komputerze wskazówka prawie w ogóle się nie podniosła. Najwyraźniej mam cały czas otwarty termostat bo to nie możliwe żeby przy -7,5°C nie złapał silnik normalnej temperatury.
grota10 - Sob Sty 02, 2016 14:59
Raczej na pewno termostat.Moja pierwsza zima z dieslem bez webasto.Roznica porazajaca.U mnie -2 i juz ciezko zalapac prawidlowa temperature na krotkich odcinkach.W poprzednim -2 czy -15 nie mialo znaczenia,czas nagrzania silnika praktycznie taki sam.Bardzo zaluje ze teraz tego nie mam.
ps.Wszystkiego dobrego w nowym roku.Jak najmniej awarii
[ Dodano: Sob Sty 02, 2016 14:59 ]
Pytanie.Jak juz wczesniej pisalem jest to moja pierwsza zima bez webasto.Dzisiaj na dworzu-7stopni.Jazda po miescie ok 30min,temperatura na panelu ustawiona na +22stopnie,silnik nie osiaga temperatury wlasciwej.wskazowka na 1/4 skali i bardzo powolutku sie podnosi.Po wylaczeniu ogrzewania idzie w gore,ale po ponownym wlaczeniu znowu opada.W rezultacie po 30 min jazdy silnik sie nie dogrzal na max.Czy tak jest prawidlowo?Czytalem ze diesla ciezko nagrzac zima,ale az do tego stopnia? A jak bedzie -20 na dworzu? Z webasto nie bylo problemu,dlatego troche jestem zaniepokojony.Czy slusznie? Jak jest z waszymi autami? Kolega ma renault w dieslu i mowi ze ma jakies swiece ktore podgrzewaja plyn,u nas nic takiego nie ma?
edward25 - Pią Gru 02, 2016 11:35
mirekbuk120 napisał/a: | Postanowiłem zaryzykować i przetestować ten patent. Ponieważ w moim R termostat padł, a oryginalny do najtańszych nie należy zabrałem się do modyfikacji. Koszty:
termostat 22zł
dwie opaski 2zł
Założenie termostatu; pół godziny. Wszystko w/g opisu z linku podanego w poście powyżej. Poskładałem wszystko, włączyłem diagnostykę komp. pozycja 7.0(wskazanie temperatury) i jazda. Po przejechaniu ok 3km wskazówka osiągneła odpowiednią wysokość ( na wyświetlaczu 83st trochę mało). Termostat otwarł się,tzn temperatura spadła o 2st i przy dalszej jeździe wachała się 81-84st. Jest to wciąż za mała temperatura, tylko nie wiem na ile można wierzyć wskazaniom komputera. Na termostacie jest temperatura otwarcia 86st jednak wiadomo że nigdy nie jest to dokładnie jego temperatura otw. Trzeba przyjąć +/- 3st. Zobaczymy jak to się będzie sprawować dalej, a w szczególności latem. |
Skorzystałem i ja z ww patentu. Kupiłem termostat za 20 zł od Renault 21 i wierze, że będzie poprawnie działało, a co najważniejsze dojście w celu usprawnienia Rover-ka to "bułka z masłem". Dzięki wszystkim za cenne uwagi. Dołączam foto zakupionego termostatu.
grota10 - Pią Gru 02, 2016 19:36
Dokladnie na takim smigam juz drugi rok
edward25 - Sob Gru 03, 2016 21:30 Temat postu: Re: [R 75] termostat
właśnie dzisiaj zamontowałem termostat w przewodzie gumowym wg ww opisu, nie udało mi się rozłączyć szybkozłączki (może się zapiekła). Osobiście polecam tego typu rozwiązanie, bo można zrobić to samemu, jest tanio i co najważniejsze skuteczne
pieknyiro - Nie Sty 08, 2017 21:38
Po 3 latach i około 30 tyś kilometrów użytkowania padł mi oryginalny termostat. Jednym słowem lipa. Wolno silnik się rozgrzewał, a teraz przy mrozach pojawił się stan faktyczny.
Przejrzałem całego posta i jak się Wam jeździ na tym patencie?
Moje kolejne pytanie. Czy warto wchodzić w oryginał skoro padł po zaledwie 3 latach?
Jak 3 lata temu wymieniałem był praktycznie jeden producent. Teraz widzę na allegro kilku producentów (SKV, FM Parts, nawet S-parts ma dwóch producentów). Co proponujecie?
Jakie macie doświadczenia?
dawidd - Nie Sty 08, 2017 21:44
Ja jakieś 5 lat temu wstawiłem oryginalny i wytrzymał jakieś 90 tys. Wczoraj znów zamówiłem kolejny bo ten już nie domyka, oryginał z s parta za 140 zl
AdaskoC - Nie Sty 08, 2017 21:46
pieknyiro, wkładaj w wąż termostat z Renault i będziesz zadowolony
pieknyiro - Nie Sty 08, 2017 22:00
AdaskoC, kusi mnie właśnie zastosowanie patentu skoro oryginał mnie zawiódł. Jakiego producenta proponujesz?
Jakiego producenta proponujecie termostat z renaulta, może jakiś typ?
longer86 - Nie Sty 08, 2017 22:54
3 rok jeżdżę na zamienniku fatimexu za 100. Miesiąc temu wymienialem pompę wody, termostat wygląda jak wyciągnięty z pudelka i nadal działa wysmienicie
MateuszV6 - Czw Sty 12, 2017 14:47
Witam,
czy ktoś zna podobny patent do R75 2.5 V6 albo czy można zrobić to samo w benzynie?
prebenny - Czw Sty 12, 2017 18:07
W benzynie bym nie kombinował ze względu na wrażliwość tych silników na temperaturę. Może ktoś próbował i powie czy działa ale ja bym nie ryzykował.
pieknyiro - Nie Kwi 30, 2017 16:43
Może się komuś przyda. Moje wnioski.
Wracając do tematu termostatu w silniku CDTi. Przejeździłem na nowym oryginalnym termostatacie 4 lata i zrobiłem około 28 tyś kilometrów. Czyli niewiele. Skusiłem się na Wasz Patent. Założyłem termostat WAHLER TERMOSTAT RENAULT 21o numerze 3029.89. Temperatura otwarcia 89'C. Czas montażu z kawką do godziny czasu. Jak się komuś spieszy to 30 min.
Działa u mnie nawet lepiej niż fabryczny termostat. Silnik osiąga dużo szybciej temperaturę właściwą. Zrobiłem na nim około 1000 km. Uruchamiałem samochód przy minimalnej temperaturze otoczenia -2'C i maksymalnej +20'C. Jest puki co super i sprawdza się patent. Kosztował mnie 34 zł plus dwie opaski.
AdaskoC - Nie Kwi 30, 2017 17:26
pieknyiro, no i bardzo dobrze postąpiłeś
Montować chiński zamiennik oryginalnego termostatu to strach ze względu na kruchość obudowy. A oryginał za ponad 300zł to też nie jest ciekawe wyjście.
pieknyiro - Pon Maj 01, 2017 18:59
AdaskoC, zgadzam się z Tobą. Zamiennik odpada. Oryginał też nie daje rady. Przynajmniej u mnie tak było.
AdaskoC - Pon Maj 01, 2017 19:06
pieknyiro napisał/a: | Oryginał też nie daje rady. Przynajmniej u mnie tak było. |
Tutaj to już kwestia stanu układu chłodzenia. Jak jest zabrudzony, to termostat szybko ulega uszkodzeniu.
A układ się brudzi jeśli lejemy jakieś tanie płyny i jeśli płyn nie jest regularnie wymieniany.
|
|