Zobacz temat - [Honda Accord] 20T2N - początek wtrysku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [Honda Accord] 20T2N - początek wtrysku

lolo83 - Wto Sty 01, 2013 20:29
Temat postu: [Honda Accord] 20T2N - początek wtrysku
Cześć wszystkim,
Chcę ustawić początek wtrysku w silniku 20T2N i tak;
na zimnym silniku po podłączeniu kts'a 540 pokazuje mi wartość kąta za dużą - poza zakresem. Zapala, pracuje twardo choć w miarę równo lecz daje mocno duszące spaliny. Ale już po pełnym nagrzaniu tester pokazuje mi prawidłowy kąt ładnie oscylujący na wykresie słupkowym na zielonym polu oraz brak jest duszących spalin.
I teraz nie wiem czy po nagrzaniu komputer sam przestawia sobie ten kąt na prawidłowy czy co jest grane.
Koledzy podpowiedzcie czy ten kąt na zimnym silniku ma być prawidłowy? A dokładniej mówiąc czy ustawia się kąt na zimnym silniku czy na pełnym nagrzaniu?
Aha dawkę ustawiłem na 4mg z wcześniejszej wartości 2,3mg choć żadnej różnicy w paleniu na zimnym czy ciepłym silniku nie ma, no zobaczymy może spalanie ogóle się zmniejszy a przynajmniej powinno.[/i]

szoso - Wto Sty 01, 2013 21:00

kąt się ustawia na ciepłym silniku tak samo i dawkę
ja mam dawkę 3mg ale ustawię 5mg jak jest w książce

kadzaf - Wto Sty 01, 2013 21:37

lolo83 napisał/a:
I teraz nie wiem czy po nagrzaniu komputer sam przestawia sobie ten kąt na prawidłowy czy co jest grane.

W pompie u dołu znajduje sie zaworek czasu wtrysku ,który do własnie na zimnym silniku dochodzi do niego zasilanie i przyspiesza kat w celu łatwiejszego rozruchu zimnego silnika .

sTERYD - Wto Sty 01, 2013 21:57

kadzaf napisał/a:
na zimnym silniku dochodzi do niego zasilanie i przyspiesza kat w celu łatwiejszego rozruchu zimnego silnika .

Opóźnia ;)

kadzaf - Wto Sty 01, 2013 22:59

sTERYD napisał/a:
Opóźnia

Moj błąd .(w koncu na zalaczonym odciaga i udraznia przepływ paliwa)

lolo83 - Sro Sty 02, 2013 09:31

a co z tymi duszącymi spalinami? to jest normalne w tym silniku przed całkowitym nagrzaniem że tak kopci?
a druga sprawa jeśli chodzi o dawkę to kolega "szoso" napisał że wartość książkowa to 5mg to jakoś taka duża i obawiam się że będzie słabe przy takiej dawce choć nie próbowałem jeszcze przestawić. Obecnie mam ustawione 4mg.

kadzaf - Sro Sty 02, 2013 10:40

lolo83 napisał/a:
a co z tymi duszącymi spalinami? to jest normalne w tym silniku przed całkowitym nagrzaniem że tak kopci?

na zimnym silniku spaliny moga nie dopalac sie calkowicie,wiec calkiem normalny objaw.Ewent do tego moze dojsc trefne paliwo itp.

lolo83 - Sro Sty 02, 2013 10:44

Panowie a może by zrobić taką próbę aby odłączyć na dole pompy ten zaworek i na zimnym silniku sprawdzić testerkiem jaki jest ten kąt (pod warunkiem że w ogóle odpali), aby mieć pewność że to nie komputer reguluje sobie ten kąt i dlatego przed nagrzaniem kopci i jest kąt poza zakresem a po nagrzaniu jest ok.
kadzaf - Sro Sty 02, 2013 13:19

lolo83 napisał/a:
próbę aby odłączyć na dole pompy ten zaworek i na zimnym silniku sprawdzić testerkiem jaki jest ten kąt (pod warunkiem że w ogóle odpali), aby mieć pewność że to nie komputer reguluje sobie ten kąt i dlatego przed

Mozesz dolaczyc kostke na probe ,tylko musisz dac 1 kabel pod elektrozawor do pompy bo inaczej bedzie zamkniety dopływ.
Jak maszyna gwizda to nie przejmowałbym sie reszta ,ekologiem nie jestem a sa o wiele gorsze przypadki zanieczyszczen srodowiska jak niedogrzany silnik czy zaslepiony EGR badz brak katalizatora :mrgreen:
pozdrowka .

redcloud - Sro Sty 02, 2013 15:23

Cytat:
czy zaslepiony EGR badz brak katalizatora

Oj tam oj tam!

szoso - Sro Sty 02, 2013 16:17

lolo83, tu jest sporo o parametrach http://forum.roverki.eu/v...na+parametr%F3w
a dawka 5mg nie jest wcale taka duża, ja jak kupiłem Rovera to było 7mg i jeździłem tak przez 3-4 lata a jak robiłem pompę to koleś mi ustawił 3mg i tak zostało

mareczek - Sro Sty 02, 2013 16:34

oco chodzi z tymi np 3mg 5mg 7mg??
szoso - Sro Sty 02, 2013 16:55

to jest dawka paliwa, nie mylić z kątem
mareczek - Czw Sty 03, 2013 01:08

acha dzieki ;-)