|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tarcie przy hamowaniu auta.
markozalko - Pią Sty 04, 2013 17:07 Temat postu: [R75] Tarcie przy hamowaniu auta. Od pary dni jak przyszła odwilż podczas pierwszego ruszenia i hamowania auta słyszę jakieś odgłosy tarcia i szumu z kół. Najgorzej jest przy pierwszym hamowaniu, potem jeszcze ze 2-3 razy i potem cisza. Czy to może być że coś się dostało do kół przez zimę i teraz jak cieplej to pościło i trze? Ale jakby tarło to tarłoby cały czas a nie tylko przez pierwsze hamowania. Wcześniej tego nie było. Musze jechać umyć koła pod ciśnieniem może coś pomoże, a jak nie to co to może być? Klocki z przodu zmieniane niedawno, z tyłu nie. Kontrolka się nie świeci od klocków. Słychać to w całym aucie jakby z przodu i z tyłu tarło. Jakby się klocki zużyły to dawałyby znać dużo wcześniej a nie tak nagle.
Jak ktoś umyje auto i np. rano jedzie to może wie o co mi chodzi, bo u mnie tez wtedy tak tarło ale tylko za pierwszym hamowaniem.
szemet33 - Pią Sty 04, 2013 17:21
proponuje kilka bardzo ostrych hamowań plus jazda z zaciągniętym ręcznym
dzelo23 - Pią Sty 04, 2013 17:40
Może to tylko rdza na tarczach, jest wilgotno, ciepło i nalot się szybko robi. Zobacz przed jazdą czy tarcze są czyściutkie czy z rudą, jak z rudą to ja bym obstawiał że to to jest przyczyną
markozalko - Pią Sty 04, 2013 18:18
Ok dzięki za rady. Jutro zobaczę cóż to może być.
TomaszM - Pią Sty 04, 2013 18:41
Normalne w takiej wilgotności i temperaturach
PS.
szemet33 napisał/a: | plus jazda z zaciągniętym ręcznym |
a co ma do tego ręczny? w tarczo-bębnie?
szemet33 - Pią Sty 04, 2013 23:00
TomaszM napisał/a: |
szemet33 napisał/a: | plus jazda z zaciągniętym ręcznym |
a co ma do tego ręczny? w tarczo-bębnie? |
mi tarło z tyłu i pomagało zaciągnięcie ręcznego i przejechanie kawałka. Może sie poluzowały
etm - Sob Sty 05, 2013 13:54
Sprawdz tą metalową osłonę która jest pomiędzy amartyzatorem a wokół tarczy. Mocowania tej osłony potrafią puścić i wciska się ona pomiędzy klocek i tarczę i stąd to dziwne tarcie
SeniorA - Sob Sty 05, 2013 14:27
TomaszM napisał/a: | a co ma do tego ręczny? w tarczo-bębnie? | to ,że tam zbiera się dużo zanieczyszczeń a bęben jest często tak skorodowany , że są aż wżery.Tarczo bęben współpracuje ze szczękami najczęściej na postoju w przeciwieństwie do bębna hamulcowego.
TomaszM - Sob Sty 05, 2013 20:05
Ale tarcie słychać przy hamowaniu hamulcem zasadniczym, trzeba czytać objawy zadającego pytanie. Tarcie słychać przy pierwszym/drugim przyhamowaniu gdy klocki trą o tarczę, więc nijak ma się to do bębna czy szczęk, nawet jeśli w środku byłby syf. To nie te objawy w tej konstrukcji
SeniorA - Sob Sty 05, 2013 20:19
TomaszM napisał/a: | Ale tarcie słychać przy hamowaniu hamulcem zasadniczym, trzeba czytać objawy zadającego pytanie. | tak
markozalko napisał/a: | podczas pierwszego ruszenia | dlatego szamet33 pisał o ręcznym.Oczywiście to nie jest przyczyną , ale warto przetrzeć bębny szczękami.
markozalko - Pon Sty 07, 2013 19:05
Kawalątek przejechałem się na ręcznym i jakby pomogło. Czasem słychać jakieś szumy przy hamowaniu ale to nie to co było. Widać coś ten ręczny pomógł. Dzięki wielkie
rafalmis1 - Pon Sty 07, 2013 19:22
A sprawdzałem czy nie odpadła, a raczej nie zaczyna odpadac metalowa osłona tarczy? Najlepiej do tego trzeba ściągnąć kolo
|
|