Zobacz temat - [R75] ABS - problem po wymianie tarcz i klocków
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] ABS - problem po wymianie tarcz i klocków

dziuniek - Czw Sty 10, 2013 13:33
Temat postu: [R75] ABS - problem po wymianie tarcz i klocków
Wymieniłem:
Z przodu klocki (Jurid) - wymienione tydzień wcześniej i nie było problemu.
Z Tyłu - 2 sprężyny, 2 amortyzatory, 2 tarcze (GIRLING, ale na tarczach było logo TRW)
i klocki (Mintex) - wymieniam części które moim zdaniem mogą mieć wpływ na działanie ABS.

Jeździłem 1 dzień po mieście i było ok. - wczoraj pojawił się problem - bez poślizgu zaczęły włączać się ABSy pod koniec hamowania ( jak już prawie stałem), po kilku hamowaniach włączyła się kontrolka ABS ( zostały wyłączone), po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu problem najpierw znikł, a potem znów się pojawił i tak 3 razy. Dziś to samo.
Jakieś pomysły - a może rozwiązanie jest proste tylko ja nie wiem :)
Proszę o szybką pomoc bo za tydzień wyjeżdżam na narty.

SeniorA - Czw Sty 10, 2013 15:48

dziuniek, to jest objaw uszkodzenia łożyska ( pierścienia magnetycznego ) albo zabrudzenia czoła czujnika ABS.W Twoim przypadku trzeba sprawdzić tył.Ale może też być usterka pompy ABS na skutek niewłaściwej wymiany klocków hamulcowych ( cofania cylinderka ).
dzelo23 - Czw Sty 10, 2013 17:35

SeniorA napisałeś :
" Ale może też być usterka pompy ABS na skutek niewłaściwej wymiany klocków hamulcowych ( cofania cylinderka )."
Najprawdopodobniej będę zmieniał tarcze na wiosnę (mają już mały rancik ale przy zmianie kółek zmierze sobie i podejmę decyzję o wymianie) no i klocki. Do tej pory robiłem to tylko w eR 400 i cofałem cylinderek ściskaczem domowej roboty mając tylko odkręcony korek na zbiorniczku płynu hamulcowego. Po wymianie wszystko działało ok. (400seta miała ABS). Jak zrobię tak w 75 to będzie ok? I o co chodzi z tą niewłaściwą wymianą klocków? :) nie chciałbym sobie przez niewiedzę autka uziemić.

SeniorA - Czw Sty 10, 2013 17:59

dzelo23 napisał/a:
o co chodzi z tą niewłaściwą wymianą klocków?
chodzi o to, że przy cofaniu tłoka należy założyć na odpowietrznik wężyk zanurzony w płynie i poluzować go w momencie cofania tłoka ,żeby nadmiar płynu nie szedł w przeciwnym kierunku i nie wracał do pompy ABS (możliwość uszkodzenia zaworków) i pompy hamulcowej (możliwość wywinięcia uszczelnienia nazywanym przez producenta "flip" uszczelki cylindra ).
dzelo23 - Czw Sty 10, 2013 18:05

No tak wszystko logiczne, to miałem fuksa :lol: że wszystko działało. Wielkie dzięki.
SeniorA - Czw Sty 10, 2013 18:10

dzelo23 napisał/a:
to miałem fuksa
przy cofaniu powolnym z czuciem najczęściej się udaje , ale raz na 100 może się nie udać.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73506

dziuniek - Pią Sty 11, 2013 07:38

A jak to sprawdzić czy to jest zabrudzenie czujnika czy uszkodzenie łożyska lub pompy ABS ? - czy na kompie wyjdzie, czy może jakimś domowym sposobem można?
apples - Pią Sty 11, 2013 15:06

dziuniek! Temat zamykam.

Odpowiedzi na Twoje pytanie szukaj w następujących tematach: #1.

Następnym razem zanim założysz nowy temat użyj funkcji Szukaj
lub przejrzyj Workshop Manual ROVERki.pl. :wink:

Pozdrawiam,
apples