Zobacz temat - [R620 sdi] Czujnik temperatury paliwa a odpalanie na mrozie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620 sdi] Czujnik temperatury paliwa a odpalanie na mrozie

vacand - Nie Sty 13, 2013 19:37
Temat postu: [R620 sdi] Czujnik temperatury paliwa a odpalanie na mrozie
Czy uszkodzony czujnik temperatury paliwa może mieć wpływ na słabe odpalanie w mroźne dni?
Pytam bo tak jak wiele osób na forum, mam problem z odpaleniem auta po mroźnej nocy. Już wykorzystałem wszystkie sposoby zwalczenia tego problemu, które opisane są na forum i zastanawiam się jaka jeszcze może być tego przyczyna. Ręce opadają, temperatury powyżej 0, auto odpala bez problemu. Temperatury tak do -3 to pochechła z 10 sekund ale jeszcze odpali ale już niższe temperatury to mogę zapomnieć...Wychechłam cały akumulator i nic, dopiero jak podpinam się na kable i po chwili dalszego kręcenia auto odpala.

kadzaf - Nie Sty 13, 2013 19:48

vacand napisał/a:
Czy uszkodzony czujnik temperatury paliwa może mieć wpływ na słabe odpalanie w mroźne dni?

Mysle ze tak, w sumie na innym przykladzie podam
Miałem 2 pompy od sdi i po przelozeniu czujników w stawniku pogorszyły sie praca silnika jak i równiez jego rozruch ( juz nie pamietam jake róznice były w ich oporonosci ale nie za duza )

vacand - Nie Sty 13, 2013 21:46

Jaki parametr zmienia się na podstawie wskazań czujnika temperatury paliwa?
A wie ktoś może jakie jeszcze parametry silnika zmieniają się przy zimnym starcie?
Na podstawie jakich czujników te parametry się zmieniają?
Nie wiem , nie znam się na tym zupełnie ale tak sobie myślę, że na przykład przy zimnym i ciepłym silniku ustawiany jest może jakiś inny kąt wtrysku czy coś a czujnik, który za to odpowiada mam uszkodzony i dlatego nie mogę odpalić auta w mrozy:)

kadzaf - Nie Sty 13, 2013 22:49

Tak jest jedno cudo ktore własnie odpowiada za lzejszy rozruch ,a mianowicie zawor kata wtrysku , oblukaj ten temat bowiem było wspomiane na jego temat
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#769506
Choc na twoim miejscu najpierw zajałbym sie ustawienie kata wtrysku .

vacand - Pon Sty 14, 2013 00:01

kadzaf napisał/a:
Choc na twoim miejscu najpierw zajałbym sie ustawienie kata wtrysku .


Od tego zacząłem już dawno temu i przerabiałem to kilkukrotnie tak więc na 100% nie w tym problem, niestety...:(
Wiadomo na jakiej zasadzie działa ten zaworek?

kadzaf - Wto Sty 15, 2013 14:19

vacand napisał/a:
Ręce opadają, temperatury powyżej 0, auto odpala bez problemu. Temperatury tak do -3 to pochechła z 10 sekund ale jeszcze odpali ale już niższe temperatury to mogę zapomnieć...

Raczej mysle ze nie bedzie tym zaworkiem skoro przy plusowych temp nie ma problemu z rozruchem .
A sprawdzałes na innym aku oraz połączeniach stykow i swiece rowniez grzeja wszystkie ?

szoso - Wto Sty 15, 2013 17:32

vacand napisał/a:
Wiadomo na jakiej zasadzie działa ten zaworek?

jest to elektrozawór kąta wtrysku, jest połączony z pierwszym wtryskiwaczem sterującym
dlatego kąt się zmienia jak silnik jest zimny lub ciepły
szczegółów jego działania musiałbyś poszukać w opisie budowy pompy vp-37

vacand - Pią Sty 18, 2013 21:06

Niestety w moim wypadku wymiana czujnika temperatury paliwa oraz odpięcie zaworka regulującego kąt wtrysku nie pomogła. Auto dalej ciężko pali w minusowych temperaturach.
kadzaf - Pią Sty 18, 2013 21:37

vacand napisał/a:
Niestety w moim wypadku wymiana czujnika temperatury paliwa oraz odpięcie zaworka regulującego kąt wtrysku nie pomogła. Auto dalej ciężko pali w minusowych temperaturach.

Tak jak wczesniej Ci pisałem ,jesli byłoby pompa to przy plusowych temp równiez miałbys problemy.
Moze pora zajac sie odcinkiem bak- pompa wtryskowa .
A nie pisałes odnosnie strony elektrycznej( swiece,aku,styki)

vacand - Pią Sty 18, 2013 22:09

Akumulator wymieniony, gruszka wymieniona twardnieje po dwóch, trzech naduszeniach, kąt ustawiany nawet kilka razy, świece wymienione, przekaźnik wymieniony, czujnik temp. paliwa wymieniony.
automechanik - Pią Sty 18, 2013 22:46

A czy masz pewność, że świece grzeją w momencie rozruchu, nie wiem jak konkretnie w tym silniku ale w większości przypadków kiedy świece nie grzeją a są sprawne i przekażnik świec żarowych też, winny jest czujnik temperatury płynu chłodzącego odczytujący za wysoką w stosunku do faktycznej temperaturę. W takim przypadku nie nastąpi zasterowanie przekażnika.
vacand - Pią Sty 18, 2013 22:52

Tak, dobrze grzeją. Od czasu jak przekręcę zapłon aż do czasu kiedy wyłączy się przekaźnik. W tym silniku z tego co czytałem to świece zawsze grzeją przez taki sam okres czasu. Ale powiem Ci, że właśnie mam zamiar sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego bo wydaje mi się, że na podstawie jego wskazań, ECU ustawia odpowiednie parametry do uruchomienia zimnego silnika ale pewności nie mam.
kruszan - Pią Sty 18, 2013 23:08

vacand napisał/a:
Tak, dobrze grzeją. Od czasu jak przekręcę zapłon aż do czasu kiedy wyłączy się przekaźnik. W tym silniku z tego co czytałem to świece zawsze grzeją przez taki sam okres czasu. Ale powiem Ci, że właśnie mam zamiar sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego bo wydaje mi się, że na podstawie jego wskazań, ECU ustawia odpowiednie parametry do uruchomienia zimnego silnika ale pewności nie mam.


Czas grzania świec się zmienia względem temperatury. Czujnik cieczy chłodzącej / temperatury silnika jest najważniejszy, więc warto go sprawdzić na start.

ps. w moim temacie opisałem co było prawdopodobną przyczyną nie palenia u mnie, okaże się jutro rano, aczkolwiek nie spodziewam się innego rezultatu niż pozytywnego :)

19bizon08 - Sob Sty 19, 2013 12:51

Chyba u mnie też ten czujnik siadł, ponieważ niezależnie od temperatury cały czas grzeje mi tak samo bardzo krótko świece ok 3s (nawet przy -8) i rano przez to mam duże problemy z odpaleniem. chyba że uważacie że to inna przyczyna ?? ?
szoso - Sob Sty 19, 2013 13:35

19bizon08, czujnik temp paliwa nie jest odpowiedzialny za grzanie świec
karolkos - Sob Sty 19, 2013 15:49

19bizon08 napisał/a:
Chyba u mnie też ten czujnik siadł, ponieważ niezależnie od temperatury cały czas grzeje mi tak samo bardzo krótko świece ok 3s (nawet przy -8) i rano przez to mam duże problemy z odpaleniem. chyba że uważacie że to inna przyczyna ?? ?


Kolego 19bizon08 .
Dlaczego uważasz , że świece grzeją zawsze 3 sekundy? Czas świecenia kontrolki od świec nijak się ma do czasu ich grzania . Kontrolka dawno zgaśnie , a świece jeszcze kilka sekund grzeją do momentu pstyknięcia przekaźnika . Tak więc aby efektywnie podgrzewać świece trzeba wsłuchać się dobrze w to "pyknięcie" i dopiero zacząć kręcić .
Chyba , że mierzyłeś czas grzania miernikem , wówczas rzeczywiście masz "skopany" czujnik

szoso - Sob Sty 19, 2013 15:56

karolkos napisał/a:
wówczas rzeczywiście masz "skopany" czujnik

ludzie, ile razy mam to pisać, ten czujnik nie odpowiada za czas grzania świec, niech to w końcu dotrze do was ;/
tutaj napisałem co jest za to odpowiedzialne http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84675
sterownik silnika potrzebuje danej temp paliwa do wyznaczenia dawki, inna temperatura, inna gęstość paliwa a co za tym idzie inne dawkowanie

19bizon08 - Sob Sty 19, 2013 17:48

szoso - ale mi chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej, a nie paliwa. Również nie ma nic do długości grzania świec ?? ? Ponadto po przejechaniu ok. 20 km chłodnica i węże są gorące, w środku wieje ciepłe (nie gorące) powietrze, a wskazówka od temp. wody jest minimalnie nad kreską lub na niej. Czy to normalne ?? ?
tronsek - Sob Sty 19, 2013 17:55

19bizon08 napisał/a:
Czy to normalne ?
To nie jest normalne. Termostat do wymiany.
szoso - Sob Sty 19, 2013 17:59

19bizon08, temat jest o czujniku temp paliwa więc myślałem że o nim piszesz :wink:
19bizon08 napisał/a:
mi chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej, a nie paliwa. Również nie ma nic do długości grzania świec ?? ?

zajrzyj do linka w moim poście wyżej
19bizon08 napisał/a:
Ponadto po przejechaniu ok. 20 km chłodnica i węże są gorące, w środku wieje ciepłe (nie gorące) powietrze, a wskazówka od temp. wody jest minimalnie nad kreską lub na niej. Czy to normalne ?? ?

może termostat padł

vacand - Nie Sty 20, 2013 12:07

19bizon08 napisał/a:
Ponadto po przejechaniu ok. 20 km chłodnica i węże są gorące, w środku wieje ciepłe (nie gorące) powietrze, a wskazówka od temp. wody jest minimalnie nad kreską lub na niej. Czy to normalne ?? ?

Też tak mam praktycznie od dwóch lat jak go kupiłem i tez podejrzewam termostat ale jakoś nie mogę się zmobilizować do wymiany, szczególnie w taką pogodę jaką mamy teraz :/

Szoso a jak odepnie się ten czujnik temperatury płynu to jakie wskazanie dostanie ECU? Że jest zimno? Bo w innym temacie napisałeś kiedyś, że wtedy świece dłużej grzeją.

szoso - Nie Sty 20, 2013 12:14

Cytat:
Bo w innym temacie napisałeś kiedyś, że wtedy świece dłużej grzeją.

trzeba by to miernikiem sprawdzić, albo poczekać po jakim czasie przekaźnik puści na odłączonym czujniku bo według samej kontrolki świece grzeją dłużej

vacand - Nie Sty 20, 2013 12:22

Rozumiem. Szoso a co u Ciebie było przyczyną słabego odpalania? Bo gdzieś mi się kiedyś też taki Twój temat przewinął.
19bizon08 - Nie Sty 20, 2013 15:22

A czy pokazanie zbyt niskiej temperatury na wskaźniku przekłada się na większe spalanie ?? ? (diesel niedogrzany jest faktycznie czy to tylko zły odczyt) ?
vacand - Nie Sty 20, 2013 16:03

19bizon08 napisał/a:
A czy pokazanie zbyt niskiej temperatury na wskaźniku przekłada się na większe spalanie ?? ? (diesel niedogrzany jest faktycznie czy to tylko zły odczyt) ?

Za wskazania na desce rozdzielczej odpowiedzialny jest czujnik jednopinowy a do ECU podaje wskazania temperatury inny czujnik, dwupinowy. Jeżeli ten pierwszy będzie zepsuty to nie wydaje mi się, żeby miało to wpływ na spalanie. Co innego ten drugi...

[ Dodano: Nie Sty 20, 2013 16:03 ]
Przed chwilą wypiąłem czujnik temperatury płynu (ten dwupinowy) i faktycznie kontrolka świec świeci się o wiele, wiele dłużej. Same świece też dłużej grzeją gdyż pyknięcie przekaźnika następuje także po o wiele dłuższym czasie.

19bizon08 - Nie Sty 20, 2013 16:30

VACAND - Gdzie dokladnie znajduje sie ta wtyczka, żeby ją wypiąć ?? ? Można tak normalnie cały czas jeździć ?? ?
vacand - Nie Sty 20, 2013 17:51

19bizon08 napisał/a:
VACAND - Gdzie dokladnie znajduje sie ta wtyczka, żeby ją wypiąć ?? ? Można tak normalnie cały czas jeździć ?? ?

W tym temacie znajdziesz miejsce w którym jest zamontowany http://forum.roverki.eu/v...temperatury+sdi
Nie wiem czy tak można jeździć. Wydaje mi się, że po jej wyciągnięciu silnik chodził trochę nierówno.

[ Dodano: Nie Sty 20, 2013 17:51 ]
Wie ktoś może jakie oznaczenie ma ten czujnik temperatury płynu? Nie mogę go znaleźć w katalogu inter carsu.

19bizon08 - Nie Sty 20, 2013 18:05

Byłem przed chwilą w aucie przejrzeć te czujniki i sprawa wygląda kiepsko. Jednopinowy ma pękniętą plastokową osłone i trzyma sie dosłownie na jednym druciku, a dwupinowy cały dookoła zasyfiały zielonym nalotem. Dodam, że w aucie pokazuje mi bardzo niską temp. i na odpalonym silniku często sama spada jeszcze niżej i mimo czekania po zgaśnięciu kontrolki od grzania świec zimne auto bardzo długo kręci. Uważacie że oba są do wymiany ?? ?
vacand - Nie Sty 20, 2013 19:34

Tutaj masz opisany sposób, jakim można sprawdzić ten dwupinowy czujnik: http://forum.roverki.eu/v...p=624022#624022
Wydaje mi się, że jego oznaczenie to 0 280 130 026 (oryginał Boscha) Będę wdzięczny jeżeli ktoś potwierdzi czy to na pewno ten czujnik siedzi w naszych SDI. Jeżeli tak, to w katalogi intercarsu jest jakiś tani zamiennik za 20 parę złotych. Jeżeli będą go mieli na miejscu to jutro go kupie bo wychodzi na to, że mam go walniętego skoro u mnie świece grzeją zawsze tak samo długo bez różnicy na temperaturę.
Natomiast tego jednopinowego za cholerę nie mogę znaleźć w żadnym sklepie. Może ktoś zna jego oznaczenie?

[ Dodano: Nie Sty 20, 2013 19:34 ]
Poprawka! Ten niby tani zamiennik o którym pisałem to chyba właśnie jest ten czujnik jednopinowy.
Czyli:
-czujnik dwupinowy, który daje sygnał na ECU to: ERR 2081 (oryginał Rover), 0 280 130 026 (oryginał bosch)
-czujnik jednopinowy, który daje sygnał na deskę: PEL 100230 (oryginał wg intercars), ERR6397 (oryginał wg TomaTeam), FAE32350 (zamiennik ze strony intercarsu).
Dorze by było gdyby ktoś mógł to potwierdzić.

19bizon08 - Nie Sty 20, 2013 19:47

coś chyba pokręciłeś. Według mnie jednopinowy jest z kabelkiem http://sklep.intercars.co...rupyS¬itle=1
tylko poszukaj sobie tańszego :D
(wejdź sobie w układ chłodzenia, czujniki, FACET 1 830 250

vacand - Nie Sty 20, 2013 20:21

Faktycznie, masz rację. Ale wydaje mi się, że ten co podałem to to samo tylko, że bez kabelka. Pewnie jest rozłączany ale pewności nie mam, więc lepiej kierować się Twoim oznaczeniem.
Damian_Pietras - Sro Lut 13, 2013 12:21

19bizon08 napisał/a:
A czy pokazanie zbyt niskiej temperatury na wskaźniku przekłada się na większe spalanie ?? ? (diesel niedogrzany jest faktycznie czy to tylko zły odczyt) ?


podaje charakterystykę oporności tego czujnika dwupinowego , na pewno się przyda

http://images35.fotosik.p...6de12e3c793.jpg