Zobacz temat - [214] Płyn chłodniczy w oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214] Płyn chłodniczy w oleju

vegan - Czw Sty 17, 2013 16:44
Temat postu: [214] Płyn chłodniczy w oleju
Witam,
Problem mój polega na tym iż w pewnym momencie cały płyn chłodniczy przedostał się do oleju w moim Roverku 1.4 8v. Nie było żadnych wcześniejszych objawów, nie ubywało wcześniej płynu chłodniczego. PO tym zdarzeniu miałem mleko a nie olej i stwierdziłem ze na pewno jest to uszczelka pod głowicą. Po rozebraniu okazało się że uszczelka jest cała i nienaruszona jakby nowa, nigdzie nie przerwana.
i teraz pytanie co się stało? Oddawać blok i głowicę do sprawdzenia czy są całe? Moze jakieś inne propozycje. Z góry dzięki za odpowiedź

leszczu - Czw Sty 17, 2013 16:50

Może głowica jest pęknięta ??
vegan - Czw Sty 17, 2013 16:52

Nie widać na niej żadnego pękniecia. Pytanie czy oddać ją do sprawdzenia czy od razu z blokiem
leszczu - Czw Sty 17, 2013 19:02

Jeśli naprawdę uszczelka wygląda na cała to trzeba głowice oddać do sprawdzenia, a blok dokładnie obejrzeć.
vegan - Sob Sty 19, 2013 13:10

Głowica dzisiaj sprawdzona na szczelność i jest idealna. Czyli pewnie pękł blok lub tuleja w nim...
leszczu - Sob Sty 19, 2013 15:06

Jeszcze na forum nie spotkałem się, aby blok pękł. Przegrzałeś jakoś mocno ten silnik ??
vegan - Sob Sty 19, 2013 15:37

Właśnie sęk w tym że nic niepokojącego się nie działo. Jeździł bez problemu aż na raz zauważyłem ubytek płynu chłodniczego, dolałem i na odcinku 20 km wyparował cały ze zbiorniczka do oleju. A co do przegrzania to nie wchodzi w rachubę, dbałem o niego, wszystko było ok, wskazówka temperatury była w normalnym miejscu. Może to nie pęknięty blok tylko tuleja w bloku. Nic będę musiał się z tym uporać jakoś.
leszczu - Sob Sty 19, 2013 15:45

Jak możesz to wrzuć dokładne foty swojej uszczelki.
vegan - Sob Sty 19, 2013 15:52

Nie mogę wrzucić bo została u mechanika. Mam uszczelkę stalową z takimi silikonowymi obwódkami. W żadnym miejscu nie jest ten silikon przerwany i cała uszczelka wygląda jak nowa a taka nie jest, bo ja już jeżdżę nim 5 lat i nic przy silniku nie majstrowałem bo sprawował się idealnie. Zrobiłem ponad 100tys i było wszystko ok aż do teraz...
leszczu - Sob Sty 19, 2013 16:05

Szkoda, że jej nie masz.
brkzzz - Nie Sty 20, 2013 03:10

Aż nie chce się wierzyć... vegan, pokaż foto uszczelki :P
Ew. pozostaje tylko uszczelka kolektora ssącego.

ADI-mistrzu - Nie Sty 20, 2013 09:51

Głupio by było jak by niepotrzebnie się głowicę podnosiło bo uszczelka w dolocie przeciekła :mrgreen:
vegan - Nie Sty 20, 2013 10:46

O uszczelce kolektora nie myślałem nawet. Tylko czy gdyby ta uszczelka przerwałą się w jeden dzień straciłbym płyn chłodniczy przynajmniej ze zbiorniczka który poszedł w olej?. Bo ewidentnie z oleju zrobiło mi się kakao. Mechanik który rozbierał mówił że przy wyjęciu głowicy dziwnie podniosło tuleję z bloku, mówił ze to dziwne stąd sugestia o bloku. Problem z tym że nikt się nie chce podjąć w okolicy sprawdzenia bloku.
leszczu - Nie Sty 20, 2013 11:02

ADI-mistrzu napisał/a:
Głupio by było jak by niepotrzebnie się głowicę podnosiło bo uszczelka w dolocie przeciekła

Przecież kolega wyżej wyraźnie pisze że płyn dostał się do oleju.
vegan, jeśli tuleja poszła do góry lub na dół to niema sensu sprawdzać tego bloku. Szukaj całego motoru, lub samego bloku. :wink:

kondzio508 - Nie Sty 20, 2013 11:05

leszczu napisał/a:
lub samego bloku.


Nawet wiem kto ma sprawny ladny blok od 1,4 16v jak cos :)

jezeli Twoja głwowica jest dobra to warto wyminic sam blok , jezeli glowica juz nie nadaje sie do montazu trzeba by bylo szukać calego motoru .

vegan - Nie Sty 20, 2013 11:07

Jeśli szukałbym bloku to do 8V:) a najlepiej cały motor. Moze ktoś ma coś pewnego
kondzio508 - Nie Sty 20, 2013 11:15

Ja mam blok od 16v ale pasuje i tak do 8v , moj blok jest w ladnym stanie , leszczu tez go ogladal . takze jak cos pisz PW . bo tu jest temat o problemie a nie dzial gielda ;)

silnik jak juz bys zmienial caly to bym szukal 16 v , latwiej dostepny , kupic tylko z osprzetem zalozyc , potem kompa podmienic i bedziesz mial wiecej mocy .

leszczu - Nie Sty 20, 2013 11:26

vegan napisał/a:
Jeśli szukałbym bloku to do 8V:)

Tylko jak coś to bierz blok od 1.4 ale z takimi tłokami.

Bo 1.4 16V blok jest taki, ale czasami różnią się tłokami

ADI-mistrzu - Nie Sty 20, 2013 11:35

leszczu, zapomniałem że wymieszało mu wodę z olejem...
vegan - Sro Sty 23, 2013 15:09

Dzięki wielkie za pomoc wszystkim. Jutro będe szukał rozwiązania ale skłaniam się chyba do wymiany motoru...

[ Dodano: Sro Sty 23, 2013 15:09 ]
Narazie jestem w kropce:( szukam jakiegoś sprawnego silnika 8V do mojego autka ale znalezienie czegoś konkretnego i w pełni sprawnego graniczy z cudem...