Zobacz temat - Rover do maksymalnie 6000 zł
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover do maksymalnie 6000 zł

geckon - Pon Sty 21, 2013 09:38
Temat postu: Rover do maksymalnie 6000 zł
Witam.
Już tu kiedyś pisałem, szukając Roverka 25. Nie kupiłem, jeżdżę swoim autem, które ktoś nagle zechciał kupić...mimo, ze nie jest na sprzedaż wystawione.
Biorąc pod uwagę, że będę miał maksymalnie 6000 zł na auto (żeby coś na opłaty i ewentualne naprawy zostało) pod uwagę znów biorę Rovera...tylko nie wiem, którego.
200/25 - trochę mały, ale od biedy może być. O ile wiem, to trzeba w nich uważać na uszczelkę pod głowicą. Jakoś można ją sprawdzić?
400/45 - w sumie bardzo sensowny zwłaszcza w 5-cio drzwiowej wersji. Tylko mam obawy, że tutaj silnik co najmniej 1.6 lub 1.8, żeby auto miało jako takie parametry. Tutaj też są problemy z uszczelką, czy raczej nie?
600/75 - tego nie brałem pod uwagę, ze względu na wiek, ale ceny są bardzo atrakcyjne. Warto się nim interesować? Widzę, że nie mają one kosmicznych przebiegów, jak niemal wszystkie VW/Audi, dlatego wydaje mi się, że wiek nie gra aż takiej roli. I jaki tutaj polecacie silnik?
Swoją drogą-najlepiej benzyna, żeby była opcja założenia instalacji LPG.

EDIT:
Co z tym autem jest nie tak, że nieco ponad 6000 zł kosztuje?
http://otomoto.pl/rover-7...-C26041578.html

torek86 - Pon Sty 21, 2013 10:43

po pierwsze problem z uszczelką występował na ogół tylko w silnikach 1.4 16V, więc nie ma sensu odnosić się do wszystkich R25/R200.

Nie ma promocji i okazji w autach. więc R75 za około 6000zł nie będzie dobrym wyborem.. co może w nim dolegać.. może być już termin wymiany rozrządu.. może być zajechany silnik, może być składany z trzech aut i zostawiać cztery ślady za sobą.. dużo może być haczyków.. najlepiej się przejechać i obejrzeć.

leszczu - Pon Sty 21, 2013 10:54

torek86 napisał/a:
po pierwsze problem z uszczelką występował na ogół tylko w silnikach 1.4 16V, więc nie ma sensu odnosić się do wszystkich R25/R200.

Problem z uszczelka występował i występuje we wszystkich motorach k-series, czyli 1.1, 1.4, 1.6, 1.8.
geckon napisał/a:
Biorąc pod uwagę, że będę miał maksymalnie 6000 zł na auto

Dysponując taki budżetem szukaj R200, ewentualnie R25, bądź R600, resztę odpuść.

torek86 - Pon Sty 21, 2013 12:07

leszczu napisał/a:
torek86 napisał/a:
po pierwsze problem z uszczelką występował na ogół tylko w silnikach 1.4 16V, więc nie ma sensu odnosić się do wszystkich R25/R200.

Problem z uszczelka występował i występuje we wszystkich motorach k-series, czyli 1.1, 1.4, 1.6, 1.8.


ale w takim razie tyczy się to wszystkich modeli Rover'a.. tak?

tronsek - Pon Sty 21, 2013 12:10

torek86 napisał/a:
ale w takim razie tyczy się to wszystkich modeli Rover'a.. tak?
:taa: Tak, we wszystkich modelach z K-series pod maska.
bociannielot - Pon Sty 21, 2013 12:22

kup np 200 w dobrym stanie w dieslu, l-seria wolna jest od problemów k serii :ok:
leszczu - Pon Sty 21, 2013 12:26

torek86 napisał/a:
leszczu napisał/a:
torek86 napisał/a:
po pierwsze problem z uszczelką występował na ogół tylko w silnikach 1.4 16V, więc nie ma sensu odnosić się do wszystkich R25/R200.

Problem z uszczelka występował i występuje we wszystkich motorach k-series, czyli 1.1, 1.4, 1.6, 1.8.


ale w takim razie tyczy się to wszystkich modeli Rover'a.. tak?

torek86 od razu na wstępie nie przekreślaj k-series. Owszem silniki te maja problemy z uszczelka, ale dobrze zrobiona starcza na bardzo długo, średnio na 100 tyś. Ważne jest aby na początku nie kupić silnika z HGF. :wink: A jeśli nie zależy ci na mocy to szukaj wersji 1.4 8V, tam najrzadziej uszczelka pada.

geckon - Pon Sty 21, 2013 13:59

bociannielot napisał/a:
kup np 200 w dobrym stanie w dieslu, l-seria wolna jest od problemów k serii

Diesla w dobrym stanie? Raczej ciężko będzie. Jakoś nie mam przekonania, że to jest dobry pomysł.

A dlaczego 400/45 odpuścić? Pomiędzy 200 a 600 różnica gabarytowa ogromna. Jakoś bardziej sensowny się 600 wydaje.

leszczu - Pon Sty 21, 2013 14:04

geckon napisał/a:
A dlaczego 400/45 odpuścić?

A sorka zapomniałem doliczyć jeszcze R400. Jak najbardziej Rover 400 mieści się w twoim budżecie. :wink:

geckon - Pon Sty 21, 2013 14:08

No, to wiem tyle, co wiedziałem :D Żartuję, na tym forum zawsze się ludzie sensownie wypowiadali. Czyli rozrzut wielki.
A takie pytanie-czy różnice między 25 a 200 były jakieś wielkie, czy raczej kosmetyczne? Tak samo między 45 a 400.

leszczu - Pon Sty 21, 2013 14:11

geckon napisał/a:
A takie pytanie-czy różnice między 25 a 200 były jakieś wielkie, czy raczej kosmetyczne? Tak samo między 45 a 400.

Kosmetyka. Mechanika ta sama. :wink:

geckon - Pon Sty 21, 2013 14:14

Motory k-series...pytanie laika, ale skąd wiedzieć, że akurat taki w danym aucie siedzi?
A co do dynamiki, to obawiam się, że przesiadka ze 113-konnego Colta na Rovera z silnikiem 1.4 by bolała pod względem parametrów :)

leszczu - Pon Sty 21, 2013 14:26

geckon napisał/a:
Motory k-series...pytanie laika, ale skąd wiedzieć, że akurat taki w danym aucie siedzi?

Jak ?? To bardzo proste. w R200/R25 wszystkie motory benzynowe to seria k-series. W R400 też tak samo, tylko ,że jeszcze w tym modelu można spotkać silnik serii t-series 2.0 136KM gdzie uszczelka tam nie pada. W R600 silników k-series nie montowali.
geckon napisał/a:
A co do dynamiki, to obawiam się, że przesiadka ze 113-konnego Colta na Rovera z silnikiem 1.4 by bolała pod względem parametrów

Nie bój się o dynamikę silnik 1.4 103KM też daję rade, 10.9 do setki według danych technicznych. 1.6 jeszcze lepiej wypada pod względem dynamiki, bo tu już setka jest poniżej 10s, dokładnie 9.9s. :wink: A jeśli szukasz małej wyścigówki to motor 1.8 VVC zadowoli cię na pewno, 8s. do setki.

geckon - Pon Sty 21, 2013 14:30

W sumie "martwił" się będę, jak się Colt sprzeda ;) W co osobiście dość trudno mi uwierzyć.
Dzięki za odpowiedzi. Najbardziej podoba mi się 600, ale nie ma 5-tych drzwi niestety.

bociannielot - Pon Sty 21, 2013 15:02

geckon, zobacz crash test - pewnie Ci przejdzie :ok:

[ Dodano: Pon Sty 21, 2013 15:00 ]
leszczu napisał/a:
Nie bój się o dynamikę silnik 1.4 103KM też daję rade, 10.9 do setki według danych technicznych.
toż to cała wieczność ;-)

[ Dodano: Pon Sty 21, 2013 15:02 ]
a co do diesla w dobrym stanie - łatwiej znaleźć niż dobrą k-serię czasem :ok:

tronsek - Pon Sty 21, 2013 17:27

leszczu napisał/a:
W R400 też tak samo, tylko ,że jeszcze w tym modelu można spotkać silnik serii t-series 2.0 136KM
oraz Hondowską D-series z automatyczną skrzynia biegów, ale to już prawdziwa rzadkość.
greg-si - Pon Sty 21, 2013 17:40

Do takiej kasy śmiało kupisz fajne R400. Jeżdżę to budą od ponad 4 lat. Kupiłem drugiego z silnikiem benzynowym 2.0. Fajne autko lecz w sedanie trochę ciężkie do miejskiej jazdy.
R600 jest fajne ale spore. Sedan... Ale na prawdę wygodne, dobrze się nim jeździ na trasie, w mieście gorzej.

Jakie trasy będziesz robił? Miasto, trasa, parkingi, itp.

Lysy_ - Pon Sty 21, 2013 17:47

Ja się podpisze pod tym co napisał gre-si . Sam 3 tyg. temu puściłem swoją 400stke z motorem 2.0 w wersji Si LUX. Super autko fajnie wyposażone, bagażnik w sedanie duży ale i auto długie (do tego miała hak więc na prawdę trzeba wprawnego oka do parkowania czytaj np. koperta). Osiągi zadowalające spalanie lpg przy sekwencji w granicach 12-13 litrów w mieście pod moją nogą, która nie należy do najlżejszych ;) . I pewnie powoziłbym ją nadal, gdyby nie to że potrzebowaliśmy drugiego kombi/vana. ;)

Ewentualnie R45. 200 mała (wg mnie - każdy ma swój gust i potrzeby).

leszczu - Pon Sty 21, 2013 18:17

tronsek napisał/a:
leszczu napisał/a:
W R400 też tak samo, tylko ,że jeszcze w tym modelu można spotkać silnik serii t-series 2.0 136KM
oraz Hondowską D-series z automatyczną skrzynia biegów, ale to już prawdziwa rzadkość.

Był ostatnio na tablicy wystawiony z takim motorem. :wink:

geckon - Pon Sty 21, 2013 21:21

greg-si napisał/a:
Jakie trasy będziesz robił? Miasto, trasa, parkingi, itp.

Póki co to codziennie jakieś 35 km, w weekendy koło 70. Parking? Jak to pod centrami handlowymi-ciasny jak diabli. Ale Nissanem Primerą dawałem tam radę ;)
Czasem zdarzy się przejazd około 60 km w jedną stroną. Raz lub dwa razy w roku trasa Opole-Stalowa Wola (tak mniej więcej).
600 ma dla mnie kapitalną linię. 400 ma tę zaletę, że więcej bagażu do niej zmieszczę. Czy raczej większy gabaryt tego bagażu.

greg-si - Pon Sty 21, 2013 21:43

Jeśli głownie trasy to zdecydowanie R600 będzie wygodniejsze od R400.
Gdybym robił więcej km i jeździł w trasie zdecydowałbym się właśnie na R600 z silnikiem 2.0 turbo. Super zestrojenie skrzyni z silnikiem, komfort bardzo dobry, wyposażenie też zupełnie wystarczające.

Ale że jeżdżę głównie dla przyjemności to wybrałem R400 a budżet też miałem podobny bo powiedziałem sobie że nie dam więcej niż 6k zł za R400. Wyszło że kupiłem sporo taniej, w gorszym stanie technicznym ale z nawet, nawet blachą i wyposażeniem.

Jednak musisz zwrócić w tych samochodach główną uwagę na blachę. Niestety to już okolice 15 lat i rdza wyłazi, niektórzy usuwają to strasznie tandetnie, fotki fajne, na żywo nawet do samochodu wsiadać się nie chce. Niestety kawał polski objeździłem żeby kupić coś w kasie adekwatnej do stanu i koniec końców dołożyłem do auta 1,5k zł na same 'zwiedzanie'.

Także uzbrój się w cierpliwość i szukaj :)

geckon - Pon Sty 21, 2013 21:49

Turbiny się obawiam. Gdybym chciał LPG zainstalować, to turbo jakoś mi się nie widzi ;)
Kozik - Pon Sty 21, 2013 22:43

geckon, dobremu gazownikowi i turbo nie straszne, mało tego nawet podkręcone turbo :)
bociannielot - Wto Sty 22, 2013 12:45

2.0 turbo rovera to nie jest silnik stworzony do gazu - niech sobie zwykłe 2.0 gazuje - źle to też przecież nie jeździ :ok:
geckon - Wto Sty 22, 2013 14:10

Turbo bym nie gazował. Już mi tu ktoś z forum Rovera 600 proponuje ;)
bociannielot - Wto Sty 22, 2013 14:20

http://www.youtube.com/watch?v=YVaYwbU8xzk nawet taka pchła jak r25 wyszła lepiej
geckon - Wto Sty 22, 2013 14:24

W artykułach chyba były wyniki testów zderzeniowych i o ile dobrze pamiętam, to 25 miał 3 gwiazdki, a 600 miał ich 4. Ale gniecie się to tragicznie.
bociannielot - Wto Sty 22, 2013 14:26

geckon, dwie :!: http://www.euroncap.com/t...600_1997/1.aspx pod filmem był ten link, druga jest przekreślona ;]
geckon - Wto Sty 22, 2013 14:27

To z czego oni go zrobili? Ja dzwona z sarną miałem, ciężkie bydle a na liczniku znacznie więcej, niż 60 km/h. Maska, szyba przednia i przedni pas poszły, ale nadkola nietknięte.
Znalazłem z forum artykuł:
http://www.roverki.pl/rov...derzeniowy.html

leszczu - Wto Sty 22, 2013 14:41

bociannielot napisał/a:
leszczu napisał/a:
Nie bój się o dynamikę silnik 1.4 103KM też daję rade, 10.9 do setki według danych technicznych.
toż to cała wieczność

Aj tam nie przesadzajmy. Na dzisiejsze czasy starczy na normalne przemieszczanie się.

geckon - Wto Sty 22, 2013 14:44

Szkoda, że nie ma podanej elastyczności. Na sprintach do 100 km/h mi średnio zależy ;)
bociannielot - Wto Sty 22, 2013 14:54

leszczu, apetyt rośnie w miarę jedzenia :ok: pogadamy za jakiś czas ;-)
greg-si - Wto Sty 22, 2013 15:00

Ja bym się nie ładował w 1.4 i 1.6.
Nie dlatego że hgf czy inne czorty. Jak masz zakładać gaz to różnica w spalaniu nawet 2l Cię nie zbawi a poruszanie się samochodem z większą pojemnością jest wiele bardziej komfortowe.
1.4 i 1.6 elastyczne na 5`ce nie jest wogóle.

leszczu - Wto Sty 22, 2013 15:03

geckon napisał/a:
Szkoda, że nie ma podanej elastyczności.

Rover 214Si
Na 4 biegu 60-100 km/h - 11,9 s.
Na 5 biegu 60-100 km/h - 16,0 s.

geckon - Wto Sty 22, 2013 15:05

O, gdzie znalazłeś? Masz może jeszcze 80-120 km/h?
Najbardziej mi się podoba silnik 1.8 145KM. Oni nie mieli z Mitsubishi przypadkiem silników? Bo mocno podobne parametry.

bociannielot - Wto Sty 22, 2013 15:08

nie mieli z mitasubiszi
leszczu - Wto Sty 22, 2013 15:16

geckon napisał/a:
O, gdzie znalazłeś?

A z artykuły gazety wziąłem. :wink:
geckon napisał/a:
Masz może jeszcze 80-120 km/h?

Niestety nie.
Masz tu jeszcze kilka innych danych.
0-50 km/h - 3.5 s.
0-100 km/h 10,8 s.
0-130 km/h - 18,0 s.
Droga hamowania - 42,3 m.
Średnica zawracania 10,3 m.
Poziom hałasu przy 100 km/h (4 bieg) - 71 dB.

geckon - Wto Sty 22, 2013 15:18

Całkiem ładnie śmiga. Trzeba się będzie rozejrzeć, w okolicy wiem, że jeden na sprzedaż jest i mam go w przyszłym tygodniu zobaczyć.
Julek - Wto Sty 22, 2013 22:33

w przedziale do 6000zl mysle ze dobrym wyborem by byl r25 3 lub 5 drzwiowy z silnikiem 2.0 IDT jesli chcesz zeby fajnie pojechalo to nie kupuj r200 bo tam silnik SDI i za wiele z niego nie wycisniesz a jak kupisz IDT z postawa 101km po wtryskach i mapach koszty jakies 350zl zyskasz prawie 50kucy i 90 momentu :) sam mojego r25 kupilem za 4400zl w skorze full opcji 3 d od 1 wlasciciela z przbiegiem 144k km. w sumie nic nie naprawialem oprocz takich rzeczy jak rozrzad oleje plyny klocki tarcze itd ale to taka podstawa po zakupie auta na ktora trzeba meic 1500zl :)
Raptile - Wto Sty 22, 2013 23:15

+ padająca pompa/sterownik przy ok 200 tys przebiegu ;)
Julek - Wto Sty 22, 2013 23:17

a jaki masz silnik w zs?;p
geckon - Sro Sty 23, 2013 06:42

Czy ja dobrze zrozumiałem? Za jakieś 350 zł można mieć o tyle większą moc i moment?
Jeszcze jedno. Zdaje się, że w 200 był silnik SDI, o mocy 105 KM. DO setki sprint w 9,8 sekundy. Całkiem ładny wynik moim zdaniem :)

bociannielot - Sro Sty 23, 2013 10:24

Julek napisał/a:
a jaki masz silnik w zs?;p
Raptowi sterownik w pompie nie padnie bo tylko modele z okresu 2000-2002 czyli z początku produkcji miały wadliwy tranzystor w tymże sterowniku SDi przy iDT to wzór trwałości a kwota 6000 pozwoli znaleźć zadbany SDi / względnie trupa iDT który raczej nie będzie przysparzał swojemu właścicielowi radości z bezawaryjnej eksploatacji... SDi tez się da podkręcić spokojnie także bez przesady.
torek86 - Sro Sty 23, 2013 11:44

dokładnie, przecież mapki można wgrywać i tu i tu, niezależnie czy jest to SDI czy IDT. ja bym akurat pod tym względem nie patrzył.
geckon - Sro Sty 23, 2013 12:51

Znalazłem wątek, gdzie ktoś z forumowiczów za jakieś 450 zł robi tuning. Jak to auto po tym zabiegu ma spalanie na poziomie 5 lirów i elastyczność 80-120 km/h na poziomie 9 sekund, to pełen szacun... :twisted:
bociannielot - Sro Sty 23, 2013 12:54

geckon, znajdź auto a o tuning się potem pomartwisz - są w dieslu możliwości - każdym :!:
geckon - Sro Sty 23, 2013 13:03

Nie znajdź, a najpierw sprzedaj swoje ;) Żeby się to nie zakończyło tak, jak ostatnio...
Tego chcę jechać zobaczyć:
http://tablica.pl/oferta/...bfb7a5f;r:12;s:
Może w tym tygodniu nawet.

Julek - Sro Sty 23, 2013 19:48

trupa r25??????? mi jakos daje frajde tak tyle ze do silnika z r200 wtryskow SDI nie masz po co wkladac bo juz tam sa :) mozesz tylko mapke zrobic z turbo cos i inne pierdoly. w IDT mozesz wlozyc wtryski SDI czyli najtanszy mod najwiekszy przyrost mocy. mi moj po tuningu za 400zl 60-100 robi w 5.2 sec na 4 biegu 0-100 okolo 8sec moze 7.7 ? nie wiem nie sprawdzalem.
bociannielot - Pią Sty 25, 2013 11:00

Julek, a wiesz kiedy padnie Ci sterownik ? nie ? bo wiesz w SDi on nie padał - o popacz o_O
kostek - Nie Sty 27, 2013 19:34


geckon - Nie Sty 27, 2013 19:38

Widziałem. Przekracza budżet ;)
kostek - Nie Sty 27, 2013 21:05

Budżet masz adekwatny do ceny zawsze można coś urwać :roll:
Adrian - Nie Sty 27, 2013 21:15

Ogłoszenia sprzedaży wystawiamy w odpowiednim dziale, a negocjacje można załatwiać poprzez PW. ;-) Proszę trzymać się tematu...
geckon - Czw Maj 09, 2013 06:22

No to wczoraj udało mi się sprzedać swój samochód. Nawet mam jedną propozycję z forum. Jest to Rover 600 z silnikiem SDI. W dość dobrej cenie ;) Szkoda, że w opolskim na nic trafić nie można.