|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Układ chłodzenia - 1.8 problem
Emil.P - Czw Sty 24, 2013 21:33 Temat postu: [R75] Układ chłodzenia - 1.8 problem Witam jestem nowym forumowiczem .Mam problem z moim Roverem dokładniej chodzi o układ chłodzenia . silnik 1.8 16 V 120 km . Auto się grzeje i przestały działać nawiewy . Obstawiłem ze to wina termostatu więc został sprawdzony wraz z innym termostatem od byłego anglika , obydwa sprawne . korek pożyczony i sprawdzony , nadal to samo . Została sprawdzona pompa wody ,sprawdzona i jest wszystko dobrze . Zalany został płynem ,odpowietrzony i nawiewy zaczęły chodzić jest lekka poprawa ale tylko powyżej 2 tyś obr. czuć bardzo ciepłe powietrze ,poniżej 2 tyś już chłodniejsze. choć po stronie pasażera zawsze jakoś zimniejsze leci .Poza tym chłodnica zimna i wąż dolny także zimny. A ten górny bardzo gorący i puchnie. Wentylator i czujnik raczej sprawny bo się załącza Dziś zabrałem się za konkretne przepłukanie osobno chłodnicy i całego układu , jest wszystko ok . zostanie tylko zalanie i odpowietrzenie , lecz myślę ze to nic nie da bo jakiegoś syfu nie było . uszczelka możliwe ze dobra bo olej jest czysty i tłumikiem tez nie widać aby wywalało Proszę o pomoc i jakieś wskazówki co dalej . Z góry bardzo dziękuje
wschodni - Czw Sty 24, 2013 21:44
Nie wiem jak w roverze ale w poprzednim aucie mialem podobny problem. Mimo, ze pompA pracowala to wirnik byl uszkodzony ponad to przyczyna dmuchania raczej zimnego powietrza byla nagrzewnica. Nie wiem jak jest w roverze ale skoro chlodnica jest zimna to znaczy, ze cos nid pompuje.
Jaka ci pokazuje temperature?wskazowka powinna byc w polowie.
SeniorA - Czw Sty 24, 2013 21:44
trzeba jeszcze sprawdzić nagrzewnicę w kabinie i ją odkamienić.
Emil.P - Czw Sty 24, 2013 23:03
Pompa 100% sprawna. Temperatura w połowie , choć nieraz podskoczy do góry, a co do nagrzewnicy jak ją odkamienić ?
Kamil79 - Pią Sty 25, 2013 18:07
Emil.P napisał/a: | Pompa 100% sprawna. Temperatura w połowie , choć nieraz podskoczy do góry, a co do nagrzewnicy jak ją odkamienić ? |
Mi w 1.8 przez 5 lat temp. nie wyskoczyła ponad połowę. Jeśli u Ciebie skacze szczególnie w zimie to ja bym obstawiał raczej początek hgfu.
Napisz jak odpala rano, jak zachowuje sie na jałowym, czy mocno dymi , odkręć korek oleju i sprawdź czy nie masz mazi, sprawdź zbiorniczek wyrównawczy i olej.
domel101 - Pią Sty 25, 2013 18:31
a po tych sprawdzeniach to podjedź jeszcze do jakiegoś mechanika i zróbcie test płynu chłodzącego na zawartość w nim spalin. bo zależy, jak już gdzie Ci poszła uszczelka są takie opcje: maź w zbiorniczku i przybywa Ci oleju czyli olej miesza się z płynem, albo płyn idzie w spalanie, kopcenie z rury(mocniej niż zawsze zimą) i co2 w płynie dlatego zrób test tego płynu.
Emil.P - Pią Sty 25, 2013 20:56
a więc bez poprawy , z odpalaniem jest gorzej od jakiegoś czasu , z kopceniem jakieś różnicy nie zauważyłem . pod korkiem od oleju maź troszkę jest choć oleju nie przybyło i na miarce wygląda na czysty. Płyn delikatnie ubywał lecz nie widać było gdzie . Czy poprzez sprawdzenie ciśnienia na cylindrach da się ocenić walniętą uszczelkę ? bo test na co2 to nie wiem czy mechanik będzie miał .[/center]
Adsik - Pią Sty 25, 2013 21:47
Moim zdaniem niestety będzie to raczej HGF
Kamil79 - Sob Sty 26, 2013 16:01
Spróbuj zrobić test kopmpresji, jak u mnie był hgf to na cylindrach miałem:
14 8,5 12,5 13,5 więc z 2 było coś nie tak, a hgf objawiał sie że rano przy odpalaniu wypadał mi zapłon na 1 cylindrze, po lekkim rozgrzaniu ustępowało. Ubywało też lekko płynu i miałem wrażenie ze bardziej tłusto kopci.
leszczu - Sob Sty 26, 2013 18:43
Adsik napisał/a: | Moim zdaniem niestety będzie to raczej HGF |
Niekoniecznie. Emil.P, musisz koniecznie zrobić ten test na CO2
domel101 - Nie Sty 27, 2013 10:31
jak zrobisz test na co2 i okaże się, że uszczelka poszła to poczytaj to http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961 temat nowej uszczelki pod głowice
leszczu - Nie Sty 27, 2013 12:28
Z doświadczenia wiem, że lepiej tego nowego typu nie wstawiać. Jak już coś to stary typ, ale wzmacniany.
saikwon - Nie Sty 27, 2013 17:50
Zanim wplączesz się w robotę z wymianą uszczelki pod głowicą sprawdź uszczelkę pod kolektorem dolotowym. Miałem bardzo podobny do Twojego przypadek, też wszyscy wróżyli uszczelkę łącznie z mechanikiem który naprawiał mojego Rovera. Zadzwonił do mnie i powiedział, że to uszczelka, albo co gorzej pęknięta głowica i żebym szukał nowej a on w tym czasie rozbierze silnik. Całe szczęście chciało mu się jeszcze sprawdzić tą jedną uszczelkę właśnie pod kolektorem zanim rozmontował silnik i okazało się, że to była przyczyna. Na następny dzień miałem samochód u siebie i od tamtego czasu (już ponad rok) żadnych problemów z chłodzeniem, płynu nie ubywa silnik się nie grzeje.
Trzymam kciuki żeby w najgorszym wypadku skończyło się to tak jak u mnie
Stanislaw - Nie Sty 27, 2013 18:06
Witam,mam problem z ukladem chlodzenia silnika
Auto R 75 CDTI
Latem przy temp.zewnetrznej i maksymalnym obciazeniu auta oraz dluzszej jezdzie autostrada wskazowka na wskazniku temperatury ustawia sie caly czas przed polowa skali,tak gdzies ze 3 milimetry przed kreska oznaczenia polowy skali
Wczoraj przejechalem ok 55 km przy temperaturze zewnetrznej ok plus 13 stopni,z predkoscia 110 km wskazowka caly czas ustawila sie na pierwszej kresce wskaznika.
webasto mam odlaczone-obydwie wtyczki;
wentylator sprawny zalacza sie
z klimatyzacji leci cieple powietrze ale nie za gorace
I moje pytanie,czy oprocz prawdopodobnej wymiany termostatu,musze jeszcze gdzies szukac usterki w ukladzie?
w jakiej pozycji na wskazniku powinna byc wskazowka w sprawnie dzialajacym ukladzie chlodzenia,czy caly czas w polowie skali?
Nie sprawdzilem temperatury wezy i chlodnicy,zrobie to w przyszlym tygodniu poniewaz codziennie robie bardzo male przebiegi ok 4do 5 km
Prosze o porade
Pozdrawiam Stanislaw
seba1100 - Nie Lut 03, 2013 10:27 Temat postu: uklad chlodzenia ja mialem inna jazda i nie wiem o co chodzi mianowicie kilka dni temu wylecial mi caly plyn do srodka auta opinia najprawdopodbnioej nagrzewnica ale po rozebraniu i sprawdzeniu wszystko jest niby ok plyn dolany auto grzeje sie do normlanych temperatur i wyglada na to ze wszystko jest dobrz e? mial ktos taki przypadek moze?
leszczu - Nie Lut 03, 2013 11:16
seba1100 napisał/a: | kilka dni temu wylecial mi caly plyn do srodka auta |
Na pewno był to płyn
Emil.P - Sob Lut 16, 2013 12:01 Temat postu: Problem rozwiązany Witam nie miałem czasu aby wcześniej odpisać , ale wszystkiemu winna była uszczelka . Silikonowe uszczelnienia były poprzerywane , po planowaniu włożeniu uszczelki wszystko jest ok temperatura w normie , Więc Kamil 79 pomógł jak najbardziej , choć teraz pojawił się mały problem ale obstawiam na pompkę paliwa , ponieważ kreci a nie chce odpalić dopiero po pewnym czasie kręcenia z bólem załapie.Zrobiłem więc próbę przekręcam 3 lub 4 razy zapłonem i pali od strzała , Więc proszę o rade czy to pompka czy jakiś tam zawór zwrotny , podkreślam ze jak wymieniałem hgf to stan benzyny spadł poniżej 1/4 zbiornika , ale teraz jest ponad połowa i jest taka sama reakcja na te przekręcenia zapłonu 3 lub razy i od strzała pali .
rafalmis1 - Sob Lut 16, 2013 12:14
na ciepłym czy na zimnym masz problem
Emil.P - Sob Lut 16, 2013 12:16
Tylko na zimnym jak postoi dłuższy czas ,
domel101 - Nie Lut 17, 2013 13:43
1,2,3 (chodzi o biegi w trasie)gaz w podłoge do odcinki i zobacz czy da rade, ja tak u ojca postawiłem diagnoze - trafną, ale to było w golfie.
jak przekręcisz kluczyk to słyszysz buczenie pompki
Emil.P - Pon Lut 18, 2013 11:53 Temat postu: [R75] Układ chłodzenia - 1.8 problem Ściągałem siedzisko i pompkę słychać ,bo strasznie cicha jest przy moim roverku , w porównaniu z innymi autami . a czy niema innego sposobu niż odcinka. ???
kornelia10 - Czw Lut 15, 2018 16:52
Pomocy zrobiona uszczelka pod głowicą, i problem wyrzuca płyn przez zbiorniczek wyruwnawczy dolny przewód zimny,górny goracy aż puchnie nagrzewnica podaje cieple powietrze nowy termostat i lipa co moze byc przyczyną
dzelo23 - Czw Lut 15, 2018 17:48
Np. odwrotnie wsadzony termostat albo spaliny idą w układ chłodzenia albo mocno zapowietrzony układ. Trzeba sprawdzić termostat, dobrze odpowietrzyć i zrobić test na obecność CO2 w układzie chłodzenia.
kornelia10 - Czw Lut 15, 2018 19:06
Dzięki za odpowiedż ale jak dobrze odpowietrzyc nie widac nigdzie żadnego odpowietrznika
[ Dodano: Czw Lut 15, 2018 19:06 ]
rozmawiałem z mechanikiem i mowi ze nie można odwrotnie termostatu włożyć ,można / nie można i zagwózdka?
dzelo23 - Czw Lut 15, 2018 20:36
Odpowietrznik jest na metalowej rurce idącej od termostatu, wzdłuż bloku nad skrzynią biegów, jest on mniej więcej pod przepustnicą, taka śrubka na klucz 8 wkręcona w tą rurkę metalową.
cyborg - Czw Lut 15, 2018 21:32
Z tego co widzę to są dwa typy termostatów, jeden zamknięty w plastikowej obudowie fabrycznie, a drugi normalny wklad w rozkrecanej obudowie. Ten drugi da się włożyć odwrotnie, przeczytaj moj wątek w podobnej sprawie..
|
|