Zobacz temat - [ZS/R45] Zgubił cały olej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ZS/R45] Zgubił cały olej

kasjopea - Pią Lut 01, 2013 09:34
Temat postu: [ZS/R45] Zgubił cały olej
Spotkała mnie bardzo niemiła przygodna.
Na odcinku ok. 30 km samochód zgubił cały olej. Lampka mi błysnęła i po otworzeniu maski okazało się, że wszystko jest na silniku rozbryzgane. Bagnet był na miejscu, korek zakręcony. Na bagnecie zero oleju. Macie jakieś pomysły, którędy to mogło uciec?

tronsek - Pią Lut 01, 2013 09:49

:hm: Może przez odmę ??
kruszon - Pią Lut 01, 2013 13:22

Opcji jest kilka: przez uszczelniacze albo zaslepki walków :( Jeszcze ewentualnie oring na obudowie bagnetu przy wejsciu do miski olejowej. Innej opcji raczej brak. Przez odmy raczej nie wywaliloby tego tyle, chociaz kto wie.
Wspolczuje!

kasjopea - Pią Lut 01, 2013 13:56

Poczytałam trochę w R75 o tym. Dzień wcześniej miałam epizod ze skaczącymi obrotami. Czy to może wskazywać na zamarzniętą odmę?
Tam jest tak wszystko zawalone olejem, że ja nie widzę, którędy by to mogło. A te zaślepki to nie wiem gdzie są :oops: .

kruszon - Pią Lut 01, 2013 14:11

Powinny byc kapselki takie gumowe tu gdzie oznaczone na obrazku.
kasjopea - Pią Lut 01, 2013 14:45

Ten z przodu to widzę na zdjęciu, że jest. Później zerknę w garażu jak z drugim.

Dzięki kruszon :) .

Brt - Pon Lut 04, 2013 12:10

i na czym stanęło ?? wiadomo co było przyczyną awarii ?? :)
kasjopea - Pon Lut 04, 2013 14:59

Nie, dopiero za dwa tygodnie wolarz wraca i będzie go oglądał. Stawiam na tę odmę, ale którędy poszło to nie wiem.
AndrewS - Wto Lut 19, 2013 23:31

a nie leci w tym silniku olej pod cisnieniem jakims gumowatym przewodem ??
ale takie kwiatki to bardziej w turbo

jesli zamarzla odma to jak najbardziej moglo wywalic jakis uszczelniacz

wolarz - Sro Lut 20, 2013 16:01

Witajcie!

Winny okazał się kapturek/zaślepka wałka (przedniego) tak jak ostawiał kruszon - wielkie dzięki :) Po rozgrzaniu to się już nieźle lało.
Po wymianie zobaczymy czy coś jeszcze nie ucierpiało.

Ciekawe jest to, że oleju zostało poniżej 1 litra a po odpaleniu silnika lampka smarowania gasła :/ Moim zdaniem przy tym poziomie olej już nie dociera w do wałków - pracowały dość głośno a ucichły dopiero po dolaniu oleju. Takie moje wrażenie ;)

Brt - Sro Lut 20, 2013 16:08

Witamy w PL ;)

A co do usterki ... ten kapturek to sam wypadł? czy też winna jest przytkana odma lub inne badziewie ?? bo raczej sam z siebie nie powinien wylecieć ??

AndrewS - Sro Lut 20, 2013 16:34

wolarz napisał/a:
Moim zdaniem przy tym poziomie olej już nie dociera w do wałków - pracowały dość głośno a ucichły dopiero po dolaniu oleju


No nie do końca, przecież smok pompy jest usytuowany dość nisko miski olejowej. Jeśli smok jest zanurzony w oleju to pompa go bez problemu zassie i poda wszedzie, tylko jest jedno ale.
Jeśli przy tak malym stanie oleju pompa pociagnie troche powietrza, to poda go tez wyżej miedzy innymi do hydraulicznych popychaczy, wtedy zaczynają klepać, jest to wielce prawdopodobne, bo zapalała sie juz lampka cisnienia oleju.

Brt napisał/a:
ten kapturek to sam wypadł? czy też winna jest przytkana odma lub inne badziewie


Dokładnie
Zamarznięta odma spowodowała wypchnięcie Senn-owi w poldoroverze uszczelniacza na wale od strony sprzegła :-|
Te korki to bardzo dobre bezpieczniki, lepiej myc silnik z oleju niz zwalać skrzynie :-)

wolarz - Sro Lut 20, 2013 16:46

AndrewS szczerze mówiąc nie wiem jak tam jest, tak było niestety słychać :/ Lampka na 100% przy tym stanie oleju zgasła. Po zalaniu olejem (najpierw wlałem ~3 litry) silnik pracował już zdecydowanie ciszej.
Wie ktoś ile litrów jest w misce żeby pokazało się coś na bagnecie?

Markzo - Sro Lut 20, 2013 17:25

5,5l to chyba full stan?

Czy Ty czasem nie masz catch tanka załozonego?

greg-si - Sro Lut 20, 2013 18:28

z tego co pamiętam czujnik ciśnienia oleju rozłącza obwód przy 0,3b czyli baaardzo mało.
kasjopea - Sro Mar 06, 2013 12:16

Zaślepka wymieniona, nic nie leci, więc złomek jeszcze trochę z nami zostanie ;) .