Zobacz temat - [R400] HGF ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] HGF ?

kezmanq - Pią Lut 01, 2013 11:24
Temat postu: [R400] HGF ?
Przeczytałem mnóstwo tematów o HGFie ale rozwiejcie moje łudzenie się, że to jednak nie to. Płynu ubywa od jakiegoś czasu systematycznie ( z rury powiedzmy, że dym trochę ponad przeciętną) w oleju cisza aż do pewnego dnia. Patrzę poziom maksymalny, leciutki dosłownie ledwo zauważałny majonez pod korkiem. Przejechałem następnego dnia pare km a tu poziom oleju 3/4 taki jak był wcześniej, majonezu brak. Czy to HGF ?
leszczu - Pią Lut 01, 2013 13:12

Olej sprawdzany na zimnym silniki i w tym samym miejscu ??
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 14:03

najpierw na zimnym za drugim razem powiedzmy, że letni. Miejsca inne
leszczu - Pią Lut 01, 2013 14:11

kezmanq napisał/a:
Miejsca inne

No właśnie. Te miarki są bardzo niedokładne i olej zawsze sprawdzamy w jednym miejscy przy całkowicie zimnym silniku.

kezmanq - Pią Lut 01, 2013 14:19

no ok a ten majonez ?
bizon - Pią Lut 01, 2013 14:45

A w plynie chlodniczym nie widac zeby jakies plamy oleju plywaly??
leszczu - Pią Lut 01, 2013 14:47

kezmanq napisał/a:
no ok a ten majonez ?

Majonez pod korkiem będzie się też pojawiał jak auto robi krótkie odcinki i nie jest używany codziennie.

kezmanq - Pią Lut 01, 2013 16:25

bizon napisał/a:
A w plynie chlodniczym nie widac zeby jakies plamy oleju plywaly??


nie wiem za bardzo jakby miało to wyglądać ale jeśli tak jak oczka w rosole to nie, nic nie ma. Płyn spalinami też nie śmierdzi.

edit.

W takim razie gdzie jest płyn ? Uszczelka kolektora ?

Squid - Pią Lut 01, 2013 19:15

kezmanq napisał/a:
w oleju cisza aż do pewnego dnia. Patrzę poziom maksymalny, leciutki dosłownie ledwo zauważałny majonez pod korkiem.


Wg mnie nie ma tak, że raz jest albo nie w oleju - jeśli raz się pojawia i olej idzie na maxa do coś jego stan musiało podbić. Pod korkiem masło może pojawiać się na krótkich odcinkach jeżdżenia w zimie ale wtedy nie zmienia się stan oleju/płynu. U mnie olej przedostawał się do płynu chłodniczego - pół roku cisza, a potem co 2k km musiałem czyścić zbiorniczek wyrównawczy bo na ściankach była maź majonezowa. Od momentu wymiany (1,5 roku płyn i olej stoją w miejscu). Co do dymienia - to nawet jak wszystko jest OK to przy wilgoci w powietrzu za roverem chmura pary wodnej :) jak się przyciśnie. A płyn chłodniczy jak? - jego stan zmienia się ? Jeśli ciągle ubywa to może być uszczelka pod kolektorem. Ale wtedy nie powinno przybywać oleju. Jak oleju przybywa, płynu ubywa, a potem wszystko wraca niby do normy to raczej musi być uszczelka. Obserwuj i bądź czujny :)

kezmanq - Pią Lut 01, 2013 19:28

płynu ubywało od jakiegoś czasu już ale z olejem nic się nie działo. Co do tego stanu maksymalnego to auto może faktycznie stało trochę nie równo i w ogóle :???:
Adrian - Pią Lut 01, 2013 19:30

O tym poziomie oleju i jego mierzeniu to kolega napisał:
Cytat:
najpierw na zimnym za drugim razem powiedzmy, że letni. Miejsca inne
Założyć trzeba, że jednak jego stan się nie zmienił. :wink:
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 19:51

test uszczelki pod głowicą rozwieje wątpliwości ?
Adrian - Pią Lut 01, 2013 20:07

Szukaj wycieku najpierw. Może opaski masz luźne, może z obudowy termostatu się sączy, może z uszczelki kolektora cieknie. Opcji jest sporo. ;) Problemów z pracą silnika nie masz żadnych?
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 20:12

na benzynie śmiga normalnie, mocy nie brakuje, na gazie trochę mocy traci ale to pewnie regulacja itd. Odpala bez problemu, nie grzeje się, ogrzewanie w normie.
Adrian - Pią Lut 01, 2013 20:14

A to LPG masz... Posprawdzaj trójniki na wężach i złącza przy reduktorze. Tamtędy też lubi sobie płyn parować.
Squid - Sob Lut 02, 2013 07:05

Adrian napisał/a:
A to LPG masz...


No to mogą być opaski na trójnikach - u mnie było to samo - ubyło, dolałem i ok przez tydzień dwa, potem to samo - znów ubytek. Podokręcałem opaski na trójnikach i spokój.

leszczu - Sob Lut 02, 2013 12:45

Adrian napisał/a:
Szukaj wycieku najpierw. Może opaski masz luźne, może z obudowy termostatu się sączy, może z uszczelki kolektora cieknie. Opcji jest sporo. ;) Problemów z pracą silnika nie masz żadnych?

Sprawdź czy też nie cieknie z pod samej uszczelki głowicy. Tylko to sprawdzaj po postoju nocnym jak silnik jest całkowicie zimny.

mastersik - Nie Lut 03, 2013 11:51

Podpinam się pod temat.
Tydzień temu dolalem płyn chłodniczy. dziś sprawdzam a tu w zbiorniczku ledwo co na dnie jest. olej sprawdzałem i jest ok. wyciekow nie widzę.
samochód w gazie.
temperatura dochodzi minimalnie poniżej połowy na wskaźniku i nigdy wiecej.
grzeje dobrze.

leszczu - Nie Lut 03, 2013 12:15

mastersik napisał/a:
wyciekow nie widzę.

Pompa wody, obudowa termostatu sprawdzana ?? Z pod uszczelki głowicy nie leje się ??

kezmanq - Nie Lut 03, 2013 12:23

olej sprawdzany kilka razy na zimnym silniku w tym samym miejscu i jednak go nie przybyło :wink: co do wycieków podłożyłem narazie karton pod auto ale sucho :neutral:

edit:

jednak HGF, zrobiłem przed chwilą test :|