|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] HGF ?
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 11:24 Temat postu: [R400] HGF ? Przeczytałem mnóstwo tematów o HGFie ale rozwiejcie moje łudzenie się, że to jednak nie to. Płynu ubywa od jakiegoś czasu systematycznie ( z rury powiedzmy, że dym trochę ponad przeciętną) w oleju cisza aż do pewnego dnia. Patrzę poziom maksymalny, leciutki dosłownie ledwo zauważałny majonez pod korkiem. Przejechałem następnego dnia pare km a tu poziom oleju 3/4 taki jak był wcześniej, majonezu brak. Czy to HGF ?
leszczu - Pią Lut 01, 2013 13:12
Olej sprawdzany na zimnym silniki i w tym samym miejscu
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 14:03
najpierw na zimnym za drugim razem powiedzmy, że letni. Miejsca inne
leszczu - Pią Lut 01, 2013 14:11
kezmanq napisał/a: | Miejsca inne |
No właśnie. Te miarki są bardzo niedokładne i olej zawsze sprawdzamy w jednym miejscy przy całkowicie zimnym silniku.
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 14:19
no ok a ten majonez ?
bizon - Pią Lut 01, 2013 14:45
A w plynie chlodniczym nie widac zeby jakies plamy oleju plywaly??
leszczu - Pią Lut 01, 2013 14:47
kezmanq napisał/a: | no ok a ten majonez ? |
Majonez pod korkiem będzie się też pojawiał jak auto robi krótkie odcinki i nie jest używany codziennie.
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 16:25
bizon napisał/a: | A w plynie chlodniczym nie widac zeby jakies plamy oleju plywaly?? |
nie wiem za bardzo jakby miało to wyglądać ale jeśli tak jak oczka w rosole to nie, nic nie ma. Płyn spalinami też nie śmierdzi.
edit.
W takim razie gdzie jest płyn ? Uszczelka kolektora ?
Squid - Pią Lut 01, 2013 19:15
kezmanq napisał/a: | w oleju cisza aż do pewnego dnia. Patrzę poziom maksymalny, leciutki dosłownie ledwo zauważałny majonez pod korkiem. |
Wg mnie nie ma tak, że raz jest albo nie w oleju - jeśli raz się pojawia i olej idzie na maxa do coś jego stan musiało podbić. Pod korkiem masło może pojawiać się na krótkich odcinkach jeżdżenia w zimie ale wtedy nie zmienia się stan oleju/płynu. U mnie olej przedostawał się do płynu chłodniczego - pół roku cisza, a potem co 2k km musiałem czyścić zbiorniczek wyrównawczy bo na ściankach była maź majonezowa. Od momentu wymiany (1,5 roku płyn i olej stoją w miejscu). Co do dymienia - to nawet jak wszystko jest OK to przy wilgoci w powietrzu za roverem chmura pary wodnej jak się przyciśnie. A płyn chłodniczy jak? - jego stan zmienia się ? Jeśli ciągle ubywa to może być uszczelka pod kolektorem. Ale wtedy nie powinno przybywać oleju. Jak oleju przybywa, płynu ubywa, a potem wszystko wraca niby do normy to raczej musi być uszczelka. Obserwuj i bądź czujny
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 19:28
płynu ubywało od jakiegoś czasu już ale z olejem nic się nie działo. Co do tego stanu maksymalnego to auto może faktycznie stało trochę nie równo i w ogóle
Adrian - Pią Lut 01, 2013 19:30
O tym poziomie oleju i jego mierzeniu to kolega napisał: Cytat: | najpierw na zimnym za drugim razem powiedzmy, że letni. Miejsca inne | Założyć trzeba, że jednak jego stan się nie zmienił.
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 19:51
test uszczelki pod głowicą rozwieje wątpliwości ?
Adrian - Pią Lut 01, 2013 20:07
Szukaj wycieku najpierw. Może opaski masz luźne, może z obudowy termostatu się sączy, może z uszczelki kolektora cieknie. Opcji jest sporo. Problemów z pracą silnika nie masz żadnych?
kezmanq - Pią Lut 01, 2013 20:12
na benzynie śmiga normalnie, mocy nie brakuje, na gazie trochę mocy traci ale to pewnie regulacja itd. Odpala bez problemu, nie grzeje się, ogrzewanie w normie.
Adrian - Pią Lut 01, 2013 20:14
A to LPG masz... Posprawdzaj trójniki na wężach i złącza przy reduktorze. Tamtędy też lubi sobie płyn parować.
Squid - Sob Lut 02, 2013 07:05
Adrian napisał/a: | A to LPG masz... |
No to mogą być opaski na trójnikach - u mnie było to samo - ubyło, dolałem i ok przez tydzień dwa, potem to samo - znów ubytek. Podokręcałem opaski na trójnikach i spokój.
leszczu - Sob Lut 02, 2013 12:45
Adrian napisał/a: | Szukaj wycieku najpierw. Może opaski masz luźne, może z obudowy termostatu się sączy, może z uszczelki kolektora cieknie. Opcji jest sporo. Problemów z pracą silnika nie masz żadnych? |
Sprawdź czy też nie cieknie z pod samej uszczelki głowicy. Tylko to sprawdzaj po postoju nocnym jak silnik jest całkowicie zimny.
mastersik - Nie Lut 03, 2013 11:51
Podpinam się pod temat.
Tydzień temu dolalem płyn chłodniczy. dziś sprawdzam a tu w zbiorniczku ledwo co na dnie jest. olej sprawdzałem i jest ok. wyciekow nie widzę.
samochód w gazie.
temperatura dochodzi minimalnie poniżej połowy na wskaźniku i nigdy wiecej.
grzeje dobrze.
leszczu - Nie Lut 03, 2013 12:15
mastersik napisał/a: | wyciekow nie widzę. |
Pompa wody, obudowa termostatu sprawdzana Z pod uszczelki głowicy nie leje się
kezmanq - Nie Lut 03, 2013 12:23
olej sprawdzany kilka razy na zimnym silniku w tym samym miejscu i jednak go nie przybyło co do wycieków podłożyłem narazie karton pod auto ale sucho
edit:
jednak HGF, zrobiłem przed chwilą test
|
|