Zobacz temat - [r214] Problem - Koło "na ręcznym" nie hamuje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214] Problem - Koło "na ręcznym" nie hamuje

dirtdaras - Pon Lut 04, 2013 19:18
Temat postu: [r214] Problem - Koło "na ręcznym" nie hamuje
Witam Panowie! To mój pierwszy post na forum i z tego miejsca chciałbym wszystkich serdecznie przywitać. Problem dotyczący mojego samochodu skłonił mnie do napisania do was i poproszenia o poradę.
Wszystko rozchodzi się o tylne lewe koło, podczas zmieniania kół na zimowe pojawił się problem z odkręceniem i przykręceniem koła ponieważ nie blokowało się jak sąsiednie po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Pytanie do was czego była by tego przyczyna i czy szło by to zrobić samemu...? Wspomnę że mam 19 lat i to mój pierwszy samochód na który sam zapracowałem. Dlatego zależy mi na jak najmniejszym koszcie naprawy...
Samochód to ROVER 214 kat. 1.4, rocznik 1996.
Kolega mówił mi że w fordach zdarza się że odczepia się linka na jakimś łączeniu rozejściu na dwa koła "Y". Nie mam pojęcia jak to wygląda u mnie...
A no i wspomnie że już szukałem podobnych tematów ale większość dotyczy zakleszczania się kół nie tak jak u mnie - przeciwnie. Chyba że wpisywałem złe słowa klucze.
Pozdrawiam!

leszczu - Pon Lut 04, 2013 19:42

Prawdopodobnie linka się wydłużyła i trzeba dać nową.
robsson78 - Pon Lut 04, 2013 20:35

Podstawowe pytanie. Masz bębny czy tarcze z tyłu ?
dirtdaras - Pon Lut 04, 2013 21:20

Na tyle mam bębny.

Jeśli to linka - to na wejście już 70 zł plus minus z tego co widzę na allegro. Dwie moje 'dniówki' w pizzeri po szkole;)

Czy możliwe że było by to coś innego?

Dzięki Panowie za zainteresowanie ^.

Kozik - Pon Lut 04, 2013 21:29

leszczu napisał/a:
Prawdopodobnie linka się wydłużyła i trzeba dać nową.


nie szedłbym na pewniaka w tą stronę, linka nie jest plastikowa i nie wydłuża się sama aż tak, trzeba sprawdzić czy w środku wszystko gra (rozebrać bęben i sprawdzić czy regulacja działa jak należy, jest automatyczna i lubi się zapiekać, trzeba rozruszać i pewnie bedzie ok),
najtaniej będzie jak rozbierzesz i zobaczysz, ja bym w ciemno nie wymieniał linki

robsson78 - Wto Lut 05, 2013 11:23

Jeśli masz bębny obstawiam zablokowany samoregulator na 90%
Części zaznaczone na czerwono powinny być ruchome i współpracować ze sobą (oprócz tego kółeczka) a pod wpływem korozji i zanieczyszczeń blokują się. Samoregulator ma na celu przeskoczenie o jeden ząbek dalej za każdym razem kiedy okładzina się zużywa. Jeśli nie przeskoczy to powstaje luz i koło po zaciągnięciu ręcznego nie hamuje.
Całość trzeba wyjąć, przeczyścić drobnym papierkiem ( ja namoczyłem w oleju )
Sprawdź reż linkę czy chodzi bez oporu.


dirtdaras - Wto Lut 05, 2013 21:01

Dziękuje Panowie za pomoc. W weekend przy chwili wolnego czasu zajrzę do mojego cuda.
Niestety zamiast piwa jedynie mogę odwdzięczyć się wam forumowym 'thanks'.
Robson78 wielkie dzięki za zdjęcie i instrukcje które na pewno będą pomocne.
Pozdrawiam!