Zobacz temat - [Rover 25 1.4 103KM] ubytek płynu chłodzącego, brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25 1.4 103KM] ubytek płynu chłodzącego, brak mocy

mae - Pią Lut 08, 2013 18:48
Temat postu: [Rover 25 1.4 103KM] ubytek płynu chłodzącego, brak mocy
Sprowadziłem Roverka z Niemiec, przywieziony na lawecie. Stał praktycznie neijeżdżony od października. Dzisiaj podczas dziewiczego rejsu stwierdziłem brak mocy (prędkość maksymalna - 140km/h) i brak ogrzewania - ciepłego powietrza. Okazało się, że w zbiorniczku brak płynu chłodzącego. Dolałem ok. 1,5l do poziomu między min a max, po przejechaniu ok 3-5km, płyn chłodzący znikł. Z prawej strony maski widoczna była para. Na bagnecie nie widać kaszy, majonezu. Czasami cięzko zapalić po krótkim rozruchu. Temperatura silnika na poziomie 90st, raz przy okresowym mocnym depnięciu delikatnie podniosła się.
Proszę o informacje co może być przyczyną, czy na pewno problem z HGF?

leszczu - Pią Lut 08, 2013 19:00

Trzeba wpierw zlokalizować wyciek. Gdzie dokładnie była ta para, przecie musiałeś widzieć gdzie jest mokro ??
mae - Pią Lut 08, 2013 19:27

Nie widać jakoś szczególnie plamy, wydawało się że paruje spod korka
BladySc - Pią Lut 08, 2013 21:07

sprawdz sobie to ja pomimo hgf'a i tak glowny wyciek mialem przez ten trojnik

nawet rozkladalem kartony ale silnik gubil plyn dopiero jak chodzil :wink:

leszczu - Sob Lut 09, 2013 13:32

Do sprawdzenia.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Potem wymiana korka. I szukanie wycieku. Pompa wody, obudowa termostatu, opaski węży, same węże, chłodnica.

dozowacz - Sob Lut 09, 2013 17:41

leszczu napisał/a:
Do sprawdzenia.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Potem wymiana korka. I szukanie wycieku. Pompa wody, obudowa termostatu, opaski węży, same węże, chłodnica.

Sprawdz sobie kolego kolektor, być może płyn wylatuje wydechem. Te typy tsk mają :)

mae - Sob Lut 09, 2013 20:09

Panowie dziękuję za podpowiedzi.
Dziś zlokalizowałem wyciek = cieknie intensywnie ciurkiem od obudowy rozrządu - wnioskuje, że pompa wody do wymiany.
Czy w związku z awarią pompy wody auto przez to nie ma mocy i ogrzewania?
Poza tym pojawił się wyciek jak na zdjęciu poniżej - co to może oznaczać?


leszczu - Sob Lut 09, 2013 20:17

To wyciek oleju, albo z pod pokrywy walków albo zaworów. :wink:
mae - Sob Lut 09, 2013 20:22

Od strony rozrządu cieknie czysty płyn, więc ten wyciek ze zdjęcia to na pewno nie HGF? ;)
leszczu - Sob Lut 09, 2013 20:27

mae napisał/a:
Od strony rozrządu cieknie czysty płyn

O to bo wskazywało na pompę wody. :wink:
mae napisał/a:
więc ten wyciek ze zdjęcia to na pewno nie HGF?

Nie.

mae - Sob Lut 09, 2013 20:42

A możliwe że przez pompę wody brakuje mocy? Czy problemu szukać gdzie indziej?
hannar - Sob Lut 09, 2013 20:49

mae napisał/a:
A możliwe że przez pompę wody brakuje mocy? Czy problemu szukać gdzie indziej?

Dziwnie bo ja mam też z 2004 roku i jak mi ubyło płynu to mi czerwona kontrolka poziomu płynu zapaliła się (płynu było trochę poniżej dna zbiorniczka ) po dolaniu 0.5 l OK ale faktycznie na tym trójniku wyżej mam wyciek (jak będzie trochę cieplej założę opaski)

leszczu - Nie Lut 10, 2013 12:41

mae napisał/a:
A możliwe że przez pompę wody brakuje mocy?

Raczej nie. :wink:

mae - Sro Lut 13, 2013 16:18

Walki z Roverem ciąg dalszy.
Po wymianie pompy wody, rozrządu, termostatu, oleju, filtrów, uszczelki pokrywy zaworów okazuje się że teraz podczas uruchomionego silnika, płyn chłodniczy w zbiorniczku podnosi się do góry. Nadal brak ogrzewania, brak mocy, ciężko z zapalaniem i wydaje mi się że kopci na biało. Brak mazi majonezu gdziekolwiek. Ciśnienie na cylindrach na poziomie 6-8. Czy może być jeszcze coś innego niż HGF przed którym się bronie? :-| wydaje mi się, że poprzedniemu właścicielowi poszła pompa wody i przegrzał silnik.

rudealis - Sro Lut 13, 2013 16:47

Niewiem czy nie za male to cisnienie,moze byc glowica do roboty a jak uszczelka nie byla robiona to bym profilaktycznie ja wymienil dla swietego spokoju.
leszczu - Sro Lut 13, 2013 16:49

mae napisał/a:
Ciśnienie na cylindrach na poziomie 6-8

Chłopie silnik do remontu się nadaje. :neutral:

mae - Sro Lut 13, 2013 17:35

Wydaje mi się że jest przedmuch stąd takie wartości. Auto do 140km/h rozpędza się bez problemu, później jest już gorzej.
Mam nadzieje że uszczelka pod głowicą to najgorszy scenariusz.

ADI-mistrzu - Sro Lut 13, 2013 17:53

Albo rozrząd przestawiony, albo niezłe przedmuchy pomiędzy tłokami...
Jak odkręcisz korek do wlewu oleju to nie dmucha za mocno?
Najlepiej założyć na otwór woreczek foliowy i zobaczyć jak szybko się napompuje.

Silnik w idealnym stanie powinien powodować jedynie pulsowanie woreczka, tak zwane oddychanie.

hannar - Sro Lut 13, 2013 23:13

mae napisał/a:
Walki z Roverem ciąg dalszy.
Po wymianie pompy wody, rozrządu, termostatu, oleju, filtrów, uszczelki pokrywy zaworów okazuje się że teraz podczas uruchomionego silnika, płyn chłodniczy w zbiorniczku podnosi się do góry. Nadal brak ogrzewania, brak mocy, ciężko z zapalaniem i wydaje mi się że kopci na biało. Brak mazi majonezu gdziekolwiek. Ciśnienie na cylindrach na poziomie 6-8. Czy może być jeszcze coś innego niż HGF przed którym się bronie? :-| wydaje mi się, że poprzedniemu właścicielowi poszła pompa wody i przegrzał silnik.

Stanowczo za niskie ciśnienie (albo powypalane zawory albo zapieczone mocno pierścienie na tłokach). Podejrzewam że bez kapitalnego remontu silnika się nie obejdzie .
Krzysztof