|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Elektrozawór EGR - podłaczenie z EGR
SmoK - Sob Lut 09, 2013 09:24 Temat postu: [R75] Elektrozawór EGR - podłaczenie z EGR Witam.
Postanowiłem wymienić kilka wężyków w moim R i niestety jednego połączenia jestem pewny na 95% mianowicie chodzi o połączenie EGR z tym małym zaworem sterowania tylko czy to tak ma wyglądać z poniższego schematu wygląda ze jest ok ale wole mieć 100% pewność.
z Góry dziękuję za pomoc.
Pzdr
SmoK
szpynior - Sob Lut 09, 2013 10:11
Tak jest ok. Zgodnie z oznaczeniami out i vacum .
A tak wogóle to wywal tego EGR-a
sew87 - Sob Lut 09, 2013 13:08
a co daje usuniecie go? jakies skutki sa jezdzenia bez niego lub plusy bez niego
Pieta - Sob Lut 09, 2013 13:57
AGR to żadne plusy dla kierowcy poza ekologią.
Na niskich obrotach EGR się otwiera i do kolektora trafia cześć spalin. Efekt taki, że masz mnóstwo czarnego syfu na dolocie. W skrajnych przypadkach dolot masz w połowie zatkany lub zawór EGR zblokowany i cały czas spaliny idą do kolektora dolotowego. Jest to kłopotliwy element i trzeba go regularnie kontrolować i czyścić. Więc lepiej pozbyć się go i po kłopocie.
Ja u siebie zatkałem wężyk i zawór w ogóle się nie otwiera i spaliny nie trafiają do cylindrów.
tak może wyglądać rejon zaworu EGR jak się go długo nie czyści
http://automodyfikacja.pl/egr-agr-recyrkulacja.php
a tu w R75
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75serv.htm
szpynior - Sob Lut 09, 2013 14:13
Ja wstawiłem bypass
sew87 - Sob Lut 09, 2013 14:48
czyli nic zlego sie nie dzieje a tylko polepszy :)jeszcze jak sie do niego dostac i co zrobic czym zaslepic itd
Pieta - Sob Lut 09, 2013 14:50
sew87 napisał/a: | jeszcze jak sie do niego dostac i co zrobic czym zaslepic itd |
zawór jest normalnie zamkniety
wyjmujesz wężyk z egr i wsadzasz w ten wężyk gwóźdź
sew87 - Sob Lut 09, 2013 15:06
aha a trudno sie do niego dostac? i gdzie on sie znajduje? i bledu nie bedzie pokazywac ?
szpynior - Sob Lut 09, 2013 15:36
można wężyk zaślepić bądź wstawić zaślepkę - stara jednozłotówka idealnie wchodzi .
Omawiane tutaj - http://forum.roverki.eu/v...3&highlight=egr
maciejk1980 - Pon Wrz 29, 2014 20:10
czy po wyciagnieciu wezyka z EGR i zaslepieniu go ktos odnotowal wieksza moc silnika?? wiem ze dolot powietrza mozna odciac zaraz przy plastikowej oslonie silnika, ludzie twierdza ze dodalo to sily i zrywu
szpynior - Pon Wrz 29, 2014 21:20
maciejk1980, raczej nie, lecz to jest dobra baza do wprowadzania dalszych modyfikacji .
longer86 - Wto Wrz 30, 2014 08:11
maciejk1980 napisał/a: | czy po wyciagnieciu wezyka z EGR i zaslepieniu go ktos odnotowal wieksza moc silnika?? wiem ze dolot powietrza mozna odciac zaraz przy plastikowej oslonie silnika, ludzie twierdza ze dodalo to sily i zrywu |
Sam mam tak ucięzty dolot, choć nie jest to dobre rozwiazanie... większy wlot może i tak, ale w tym wypadku ciągnie ciepłe powietrze z chłodnicy
maciejk1980 - Wto Wrz 30, 2014 18:22
odlaczylem wezyk od EGR i zatkalem sruba, czuc roznice samochod troche lzejszy jakby, przy nizszych obrotach szybciej zalapuje, utne ten wlot i zobacze, tak by sie wydawalo ze cieple powietrze bedzie zbieral nie tylko z chlodnicy ale z silnika, ale duzo anglikow twierdzi ze poprawilo to zryw samochodu szczegolnie na drugim biegu
szpynior - Wto Wrz 30, 2014 22:09
No to panowie różnicę na wykresach trzeba pokazać
maciejk1980 - Sro Paź 01, 2014 18:47
mi wystarczy ze czuje roznice, zreszta jak w kazdym samochodzie w ktorym zablokowalem EGR, R75 to moj pierwszy diesel
|
|