Zobacz temat - [420Si] Brak kontrolki ciśnienia oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420Si] Brak kontrolki ciśnienia oleju

greg-si - Pon Lut 18, 2013 19:45
Temat postu: [420Si] Brak kontrolki ciśnienia oleju
Cześć.
Mam mały problem z kontrolką ciśnienia oleju.
Jak kupiłem samochód to była, świeciła jak trzeba.
Po pewnym czasie zaczęła się żarzyć podczas jazdy, czasami zapalać, czasami gasnąć. Ogólnie magia więc postanowiłem wyciąć kawałek niepewnego przewodu i go zastąpić nowym.
Po tym zabiegu kontrolka ciśnienia oleju wogóle się nie zapala.
Sprawdziłem, żarówkę. Jest dobra.
Odpiąłem kostkę od czujnika, wtedy jakby czujnik był zły, zblokował się, powinna się świecić. Niestety tak nie jest.

No i mam zagwozdkę. O co chodzi? W czym może być problem?

Właśnie przejrzałem Rave i wychodzi na to że bezpośrednio z wtyczki czujnika przez różne kostki przewód idzie do zegarów. Jutro sprawdzę przejście na tym przewodzie. Jednak w jednym miejscu przewód rozgałęzia się do MFU. Może ono coś się wysypało? Jednak nie mogę znaleźć nic konkretnego w MFU.

Sugestie, spostrzeżenia, doświadczenia bardzo mile widziane :)

Brt - Pon Lut 18, 2013 19:47

zewrzyj końcówkę do masy .... powinna wtedy świecić. To najprostszy sposób na sprawdzenie samej instalacji. Jesli nie będzie działać w ten sposób, to tylko przekopanie instalacji :bezradny:
greg-si - Pon Lut 18, 2013 19:56

Ale to głupie :)

Zwarte do masy i działa, kontrolka świeci :)

Czyli rozumiem że mam czujnik do wymiany?

Artu - Pon Lut 18, 2013 20:05

Albo silnik :) Zmierz dla pewności rezystancję czujnika.
Remigiusz - Pon Lut 18, 2013 20:07

Raczej czujnik jak świeci inaczej Gregi :wink:
ADI-mistrzu - Pon Lut 18, 2013 20:14

Czujnik ma wewnątrz taką jak by membranę która fizycznie wymuszona jest aby była wygięta w danym kierunku. Membrana w stanie normalnym dotyka do innego przewodu dzięki czemu prąd może przepłynąć od niej do tego złącza które zazwyczaj jest połączone z masą.

Gdy odpalamy silnik i następuje wzrost ciśnienia, olej napiera na membranę i powoduje jej odkształcenie w drugim kierunku, przez co oddala się od złącza i prąd nie przepływa.

Ci mogła ta membrana albo się zawiesić z wypracowania materiału albo wręcz zerwać.
Czujnik drogi nie jest, jego wymiana powinna załatwić sprawę :)

greg-si - Pon Lut 18, 2013 20:24

Artu, czujnik jest rozwierny, nie ma żadnej rezystancji

Remigiusz napisał/a:
Raczej czujnik jak świeci inaczej Gregi :wink:

Tylko on nie świecił.

ADI-mistrzu, no właśnie. Kupię czujnik i po sprawie.
Myślałem że działa to na innej zasadzie. Jeśli nie ma przejścia, świeci kontrolka, jest przejście, nie świeci. A tu odwrotnie. Trochę to głupie bo jak przetrze się przewód to nie ma informacji na desce o tym.

Tak czy inaczej, kupuję nowy czujnik, podłączam i daję znać czy działa.
Choć niby zbędny wydatek bo będę miał oddzielny komplet ciśnienia i temperatury oleju, no ale u mnie ma wszystko grać :)

Brt - Pon Lut 18, 2013 20:29

:) ... i wszystko jasne :) ;) ... a co do przetarcie przewodu, to po to właśnie świeci kontrolka oleju po przekręceniu kluczyka a przed odpaleniem auta. I jesli nei świeci, to wiadomo, że coś jest nei tak albo z żarówką albo z instalacją. :)
greg-si - Pon Lut 18, 2013 20:32

Brt napisał/a:
:) ... i wszystko jasne :) ;) ... a co do przetarcie przewodu, to po to właśnie świeci kontrolka oleju po przekręceniu kluczyka a przed odpaleniem auta. I jesli nei świeci, to wiadomo, że coś jest nei tak albo z żarówką albo z instalacją. :)

Teraz mi to rzuciło się w oczy że coś nie świeci. A samochód stał ponad dwa miesiące nieuruchamiany. Ważne że dwa sobotnie problemy dziś zostały rozwiązane :)

Remigiusz - Pon Lut 18, 2013 20:32

greg-si, W sensie jak na krotki się zwiera :mrgreen: