|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - W edycji
Adsik - Sro Lut 20, 2013 15:08 Temat postu: W edycji Poradnik w edycji...
Cierpliwości
kerbi - Sro Lut 20, 2013 16:23
Czytam twój post i aż sam z siebie zacząłem sie śmiać. Czemu, no właśnie. po cholerę ja ten drugi nit rozszczepiałem?? . Dobra robota.
apples - Sro Lut 20, 2013 16:31
kerbi napisał/a: | Dobra robota. | Dokładnie.
Wstawcie jeszcze numery katalogowe tego silniczka/zamiennika.
kerbi - Sro Lut 20, 2013 16:37
z tego co wiem to silniczki mają rózne numery. W zasadzie to nie ma znaczenia który silniczek, ważne aby działał. Ps te silniczki to nie zamienniki, tylko oryginały wyciągnięte głównie z zamków tylnych drzwi.
apples - Sro Lut 20, 2013 17:20
Takie same są w siłownikach klapek VIS http://forum.roverki.eu/v...p=603362#603362 i jeśli dobrze zrozumiałem to różnią się tylko zębatką. Z posta Adsik, wynika że w prosty sposób można ja wymienić na taką jaką chcemy.
Nowe silniczki zamienniki mają numer FC-280PC-22125 i z tego co widać mają szerokie zastosowanie ale głównie w zamkach drzwi niektórych modeli aut Honda, Renault, Rover, Land Rover, Mini, Mazda, Lexus, Ford, Toyota.
kerbi - Sro Lut 20, 2013 17:30
Wygląda na identyczny, ale diabeł tkwi w szczegółach. Czy te wymiary w tym poście to sa wymiary tego silniczka?
apples - Sro Lut 20, 2013 17:33
kerbi napisał/a: | Czy te wymiary w tym poście to sa wymiary tego silniczka? | Mikrostyku. Trzeba by było dorwać silniczek ten który podałem numer katalogowy i porównać z tym z zamka.
kmisiowy - Sro Lut 20, 2013 17:35
super robota!
czyli mogę kupić zamek od np. tylnich drzwi i wymienić wtedy ten silniczek - muszę wtedy też przekładać ślimaki czy po prostu przekładam silniczek z ślimakiem w całości?
dzieki
pozdro
kerbi - Sro Lut 20, 2013 17:38
Słuchaj wpisałem ten numer w google i wg rysunków z wymiarami silniczek ten ma ok 10 mm długości wałek, w silniczku od zamka wałek ma ok 28 mm (nie mam w domu suwmiarki - pomiar linijką). Co do numerów, mam przed soba dwa silniczki i:
cz cieńszym slimakiem:
20005
391965
z grubszym:
20006
384321
apples - Sro Lut 20, 2013 17:42
Podobno silniczki różnią się jeszcze długością trzpienia? Adsik, potwierdzasz?
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 17:40 ]
kerbi napisał/a: | Słuchaj wpisałem ten numer w google i wg rysunków z wymiarami silniczek ten ma ok 10 mm długości wałek w silniczku od zamka wałek ma ok 28 mm (nie mam w domu suwmiarki - pomiar linijką) | http://www.kysanelectroni...p?recordID=5959
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 17:42 ]
http://www.kysanelectroni...p?recordID=1523
kerbi - Sro Lut 20, 2013 17:44
No dokładnie ta sama strona, wałek silniczka jest zdecydowanie za krótki. Inne wymiary raczej są identyczne
apples - Sro Lut 20, 2013 17:45
kerbi napisał/a: | . Co do numerów, mam przed soba dwa silniczki i:
cz cieńszym slimakiem: | Ślimak można podmienić, więc pozostaje dobranie silniczka z odpowiednim trzpieniem.
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 17:45 ]
kerbi napisał/a: | No dokładnie ta sama strona, wałek silniczka jest zdecydowanie za krótki. | To pozostaje szukać dalej ale myślę że trop jest dobry.
kerbi - Sro Lut 20, 2013 17:51
Jasne, tylko czy idzie dorwać gdzieś te silniczki, i jeszcze jedno jeżeli gdzieś by były - cena. Jak na razie najtańszą opcją jest zamek tylny za ok 60 zł. Juz kiedyś zadałem pytanie na forum odnośnie zamka klapy tylnej, ciekawe co tam siedzi - one są jeszcze tańsze. Niestety nikt mi nie odpisał.
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 17:51 ]
Kmisiowy, zależy który ci silniczek padł (najcześciej pada z cińszym ślimakiem), ale owszem przekładasz silniczek i po sprawie.
Adsik - Sro Lut 20, 2013 18:43
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 18:43 ]
FC-280PC-22125 nie będzie zbyt dobry. Brakuje w nim frezu, a to na nim trzyma się ślimak. Moża by było przykleić ślimak do trzpienia, ale nie wiem czy wytrzyma. A brakujący trzpien to nie problem, można wtedy dociąć go ze starego silniczka, nasmarować klejem i wsadzić do ślimaka. Wtedy wszystko będzie w miarę sztywne, ale to juz troche druciarstwo
haszczyc - Sro Lut 20, 2013 18:58
ja jedynie naprawiałem zamek od kierowcy gdyż ma wkładkę na zamek, jak mi padł od pasażera wolałem zakupić za 25zł sprawny cały zamek
Adsik - Sro Lut 20, 2013 19:16
Widzę jeszcze z tego linku http://www.mabuchi-motor....uct/p_0305.html , że te silniczki występują w wibratorach. Ot taka ciekawostka. Jeśli ktoś ma w domu, jakis stary JUŻ nie używany wibrator to można z niego silniczek wyciągnąć
[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 19:16 ]
haszczyc napisał/a: | ja jedynie naprawiałem zamek od kierowcy gdyż ma wkładkę na zamek, jak mi padł od pasażera wolałem zakupić za 25zł sprawny cały zamek |
Ja tam lubię naprawiać. Przy okazji całość przesmarowałem.
haszczyc - Sro Lut 20, 2013 19:46
Adsik, zamek od kierowcy jest inny bo ma wkładkę na klamkę żeby otworzyć kluczykiem drzwi dlatego namęczyłem się i wymieniłem silniczki bo ciężko taki zamek z wkładka na kluczyk dostać bo anglik ma wkładkę po drugiej stronie, nie mam tu żadnej aluzji do Ciebie, chodziło mi o to że czasem można dorwać tanio zamek i podmienić trzeba pamiętać że nie każdy ma garaż, własny dom, by zostawić auto otwarte bez zamka na czas kiedy wymienimy silniczek, gdyż wtedy auta nie da rady zamknąć pozdrawiam
Adsik - Sro Lut 20, 2013 19:52
haszczyc napisał/a: | trzeba pamiętać że nie każdy ma garaż, własny dom, by zostawić auto otwarte bez zamka na czas kiedy wymienimy silniczek, gdyż wtedy auta nie da rady zamknąć |
Tego nie brałem pod uwagę.
MaReK - Czw Lut 21, 2013 19:46
Haha A ja u..bałem trzy zamki i rozcinałem nit środkowy
A tu wpada 19latek i pokazuje wszystkim "oj durnie... ale po co tak?"
Z tego co dowiedziałem się od dzieju silniczki z VISów mają inną prędkość obrotową. Wstawione do zamków, powodują, że silnik jeszcze kręci po otwarciu drzwi co znowu generuje hałas.
Adsik - Czw Lut 21, 2013 21:06
MaReK napisał/a: | Z tego co dowiedziałem się od dzieju silniczki z VISów mają inną prędkość obrotową. |
Bardzo możliwe i tego nie neguję. Ale...
MaReK napisał/a: | Wstawione do zamków, powodują, że silnik jeszcze kręci po otwarciu drzwi co znowu generuje hałas. |
Z tego co zaobserwowałem, próbując naprawić wcześniej stary silniczek. Gdy zamek jest już otwarty i znów chcemy go otworzyc, to silnik nie może się więcej obracać. Bo te koło zębate blokuje się na tym elemencie którym porusza i ruch silniczka możliwy jest jedynie w odwrotnym kierunku, czyli zamykania. Co prawda może wydać jakiś dzwięk, bo jakiś minimalny ruch jest, ale to tylko po ponownym próbowaniu otwierania. To samo tyczy się zamykania. Więc myślę że raczej nie było by problemem wstawienie silniczka od VIS'a. Choć bardzo możliwe by było uszkodzenie mechanizmu stosując mocniejszy silniczek.
Jest to tylko moje zdanie, wynikające z mojej obserwacji. Więc jeśli się myle to mnie poprawcie. No ale nawet patrząc na zdjęcie to widać, że CHYBA mam rację
[ Dodano: Czw Lut 21, 2013 21:06 ]
Trochę poprawiłem pierwszy post, bo aż raził oko. Teraz jest troche mniej byków
MaReK - Pią Lut 22, 2013 15:06
Gdy silnik nie może kręcić, bo już jest opór to okej, ale nie okej, jak zaczyna kręcić, przesuwa zębatki i jego siła nadal w nie pcha. Mój pierwszy zamek, który padł mi w drzwiach pasażera, miał połamane zębatki. Silnik się kręcił.
Oryginalny silnik z zamka, jest widocznie obliczony na ten ruch, że dokręci do końca i zamek jest otwarty lub zamknięty. Tak mi się wydaje i tak to zrozumiałem z opisu dzieja. Nie wiem co steruje napięciem zamka, na pewno BCU, ale czy jest to jak z szybami? Że dojeżdża do końca i wraz ze wzrostem oporu rozłącza zasilanie?
szemet33 - Wto Mar 26, 2013 19:38
Czy zamek od kierowcy z anglika pasuje do pasażera w wersji europejskiej? Czy wystarczy wymienić zamek? Czy może od pasażera z anglika? Chce uniknąć wymiany samego silniczka
haszczyc - Wto Mar 26, 2013 22:58
szemet33, tak pasuje wymieniaj śmiało
Wizard_gp - Nie Paź 13, 2013 10:07
Odgrzeje dla potomnych.
MaReK napisał/a: | Oryginalny silnik z zamka, jest widocznie obliczony na ten ruch, że dokręci do końca i zamek jest otwarty lub zamknięty. |
Silnikami steruje jedynie impuls ok 1 sekundy, który został wyliczony do konkretnej prędkości obrotowej, jeżeli wstawimy zbyt wolny, zamek nie otworzy się do końca w tym czasie. Dzieje się też tak, jak kończy się silniczek. Wstawienie zbyt szybkiego spowoduje, że zamek już się otworzy, ale silniczek będzie nadal "chciał" się kręcić i spotkanie metalowego ślimaka z plastikową zębatką, może nie za pierwszym razem, ale za kolejnymi napewno pozbawi kilku ząbków.
Jeszcze jedna uwaga, silników tych nie można zamieniać miejscami, ponieważ mają odwróconą polaryzację. No chyba, że chcecie później ciąć kable jak kolega Adsik.
Dodatkowo, mogę podpowiedzieć, że te silniczki w 80% można reanimować
wschodni - Nie Paź 13, 2013 22:37
A na czym polega owa reanimacja?
longer86 - Wto Sty 21, 2014 10:54
trochę odgrzeję kotleta... reanimacja silniczka hmm
Próbowałem z 2 zamkami i w obu pacjent przeżył i ma się dobrze.
Sprawę nitu pominę bo wstyd się przyznawać
w silniczku tak jak w moich przypadkach skończyły się szczotki w plastikowym zakończeniu obudowy silniczka. wystarczy podmienić tylne obudowy gdzie szczotki są dobre, lub przy odrobinie cierpliwości dolutować malutkie miedziane blaszki żeby stykały się z komutatorem silniczka i śmiga aż miło... przynajmniej u mnie pomogło
Wizard_gp - Czw Sty 23, 2014 09:14
longer86 napisał/a: | w silniczku tak jak w moich przypadkach skończyły się szczotki |
To jest jedna z opcji, padają jeszcze z kilku powodów, m.in. przepalenia któregoś z uzwojeń, stopienia podstawy komutatora, powstania zwarcia między stykami, na skutek odkładania się pyłu ze szczotek, itp.
longer86 napisał/a: | lub przy odrobinie cierpliwości dolutować malutkie miedziane blaszki żeby stykały się z komutatorem silniczka i śmiga aż miło... |
I śmigać będzie, ale na ktrótką metę. W tym przypadku będą wycierać się styki komutatora, co spowoduje już nieodwracalne uszkodzenie całego silniczka.
Limakow - Sro Kwi 16, 2014 16:27
Hej
U mnie nie otwiera centralny z pilota drzwi kierowcy a zamyka wszystkie, wychodzi na to, że też czeka mnie wymiana silniczka.
Dziwi mnie tylko jedna rzecz: w środku z przycisku przy podłokietniku ani nie otwiera ani nie zamyka drzwi kierowcy. Rozumiem, że nie otworzy bo silniczek chyba padł ale dlaczego nie zamyka. Może wada nie jest kwestią silniczka tylko czegoś innego ?
Dodam, że wielokrotnie próbowałem synchronizować wciskając jeden przycisk naraz 4 razy lub 0ba cztery razy.
apples - Czw Kwi 24, 2014 20:53
kmisiowy napisał/a: | czyli mogę kupić zamek od np. tylnich drzwi i wymienić wtedy ten silniczek - muszę wtedy też przekładać ślimaki czy po prostu przekładam silniczek z ślimakiem w całości? |
1. Jeśli kupisz zamek z anglika to nie musisz przekładać samych silniczków tylko przekładasz całą elektronikę (biała puszka) do swojego zamka.
2. Zamek z drzwi tylnych (cały) pasuje do drzwi przednich - (prawa strona) ... trzeba tylko usunąć mechanizm blokady przed dziećmi. Ja u siebie wyłamałem rygiel który wystaje po montażu z drzwi - pamiętajcie o ustawieniu w pozycję odblokowane - a część mechaniczną która przesuwa rygiel odkręciłem. Wszystko śmiga jak trzeba bez rozbierania zamka.
sTERYD - Sro Sie 06, 2014 13:12
a moze taki silniczek:
http://www.conrad.pl/Siln...A_19779_1210014
grosze kosztuje, po wymiarach powinien podejść, tylko z tym wałkiem, ale to też wbrew pozorom nie problem. Jak będę miał z pół godziny czasu to zamówię i poskładam i opisze co i jak dla potomstwa
zbygru - Nie Sty 18, 2015 18:05
proszę o pomoc!
Niedawno kupiłem R75, od początku przednie drzwi pasażera mogłem zamykać pilotem i kluczykiem w drzwiach kierowcy ale otwierać mogłem tylko klamką wewnętrzną;wymontowałem i naprawiłem silniczek i po zamontowaniu zamka wszystkie cięgna niby poruszają się prawidłowo ale drzwi pozostają stale otwarte ; "cypek" przy szybie wysuwa się po otwarciu z pilota lub kluczyka i chowa po zamknięciu ale klamką zewnętrzną nadal można drzwi otwierać i oczywiście włącza się alarm; po zamknięciu dioda od alarmu "mruga" tak jak opisuje to instrukcja a drzwi pasażera są otwarte; trzymając zamek w rękach po odłączeniu cięgien sytuacja jest taka sama, nadal dźwignią do której mocuje się ramię od klamki zewnętrznej mogę otworzyć zamek mimo że pilotem go zamknąłem; czy problem jest z ryglem ? (jaki?) zamki w pozostałych drzwiach działają prawidłowo
W trakcie naprawy nie demontowałem żadnych elementów oprócz modułu z silniczkami.Naprawa sprowadziła się do wyczyszczenia styków w obudowie i styków miedzianych wewnątrz silniczka.
Mogę za kilkadziesiąt złotych kupić inny zamek i po krzyku.Ale nie o to chodzi.Skoro zamek wcześniej działał tzn zamykał a nie otwierał bo silniczek się zawiesił a tera pracują oba silniczki to chciałbym wiedzieć dlaczego nie blokuje klamki zewnętrznej
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która dźwignia powoduje blokadę cięgna od klamki zewnętrznej? czy na załączonym zdjęciu dźwignie są ustawione w pozycji zamek zamknięty czy otwarty?
Przepraszam autora fotki za jej użycie ale znalazłem ją właśnie w temacie problemów z zamkami
longer86 - Nie Sty 18, 2015 22:55
cięgno klamki zewnętrzne jest niewidoczne na tym foto. zamek jest w pozycji otwartej
zbygru - Pon Sty 19, 2015 12:54
dzięki
thorgalxxx - Wto Sty 20, 2015 19:26
Witam. Czy ktoś posiada zdjęcia kolegi Adasika ponieważ zostały usunięte z serwera, a kolega Adsik już chyba zniknął z forum sądząc po ostatniej wizycie. Zapomniałem zapisać, a było ładnie krok po kroku opisane.
AdaskoC - Wto Sty 20, 2015 21:24
Nie zniknął, jestem Ale to dłuuga historia Musze poszukać, może gdzieś są na kompie jeszcze
thorgalxxx - Wto Sty 20, 2015 21:45
Byłbym niezmiernie wdzięczny. Kolega Haszczyc ma zdjęcia rozbiórki zamka, ale tam jakieś kombinacje są z nitem, a pamiętam że u ciebie było to ładnie i nieskomplikowanie pokazane i środkowy nit był nieruszany.
pavello200 - Sro Cze 24, 2015 12:58
podpinam sie pod temat odnośnie zdjęc, jak możecie to udostępnijcie bo ściągnąłem bok drzwi i nie wiem co dalej
MD - Sro Cze 24, 2015 21:08
pavello200, zamek trzymają trzy śruby torx na boku drzwi.
1. Odchyl sobie wygłuszenie drzwi (klej będzie wciąż lepki, później po prostu przykleisz je z powrotem).
2. Na dole odkręć prowadnicę szyby, pozwoli Ci to odchylić ją wgłąb drzwi i łatwiej wyjąć zamek.
3. Odepnij wtyczkę od zamka (asymetryczna, bez problemu zapniesz ją z powrotem właściwie).
4. Odkręć 3 śruby torx na zewnątrz drzwi, zamek zostanie poluzowany.
5. W środku zobaczysz, że cięgło klamki zewnętrznej trzyma się w takim białym, plastikowym uchwycie. Po boku ma on takie jakby zatrzaski, coś al'a skrzydełka. Wystarczy wsunąć w nie płaski śrubokręt i odchylić - puści samo. Warto spojrzeć, ile cięgła mniej więcej wystawało z tego po drugiej stronie, dzięki temu przy montażu będziesz mieć pewność, iż klamka zewnętrzna działać będzie jak wcześniej. Złączkę tę zapina się przez położenie cięgła w rowku i ściśnięcie jej - ot, cała filozofia.
6. Wysuń zamek, odchylając przy tym prowadnice poprzez wpychanie ich wgłąb drzwi. Jeżeli wyjmujesz zamek kierowcy - masz dodatkowego questa. Spróbuj podczas wyciągania nie rzucić żadną urewką, a przy wkładaniu go - powstrzymaj się od chęci zamordowania inżynierów. Po prostu musisz wyczaić, pod jakim kątem go wyciągać.
W sumie to całość nie jest taka straszna. Ciężko coś popsuć, ale przed złożeniem tego w kupę - podepnij zamek na sucho, śrubokręt włóż w rygiel by zasymulować zamknięcie drzwi i pobaw się cięgłami, zamykaniem, otwieraniem. Jeżeli wszystko działa, po prostu włóż zamek, przykręć go, zapnij cięgło klamki zewnętrznej, podepnij wtyczkę, wygłuszenie, kable przy boczku, boczek i po robocie.
Porady z doświadczenia:
Wkładając boczek KONIECZNIE pamiętaj - kołek od ręcznego zamykania drzwi idzie pierwszy. Po prostu jak już nim wcelujesz, to wszystko wyjdzie idealnie, a jak o nim zapomnisz, to założysz boczek i zorientujesz się, że czegoś brakuje.
Druga sprawa - jeżeli robisz zamek kierowcy - przypnij zamek do bębenka na kluczyk przez ten metalowy łącznik z zębatką. Napisz to sobie na kartce i naklej ją na drzwiach. Bez tego po prostu zapomnisz o tym fakcie (ze względu na wcześniejszy proces wkładania tegoż zamka) i będziesz musiał rozbierać wszystko raz jeszcze. Łącznik wkładamy w gniazdo, przykręcamy zamek choć 1 torxem i przekręcamy kluczyk - jak otwiera i zamyka to jest git (do zamykania drzwi symulujemy ich zatrzaśnięcie poprzez wciśnięcie zamka śrubokrętem). Jak nie otwiera i zamyka to nie jest git. Trzeba tego torxa wykręcić, wysunąć łącznik z gniazda, obrócić go nieco i włożyć z powrotem. Mnie się udało za 2 razem, choć do otwierania mam nieco zbyt duży opór.
I uwaaaaaga (niczym TheFoodEmperor), nie spieeeeeprz mikroprzełączników, bo karniaki z nieba będą lecieć. Zobaczysz je na zamku, takie małe, plastikowe kołeczki w chyba zielonej gumce. Lubią się wygiąć w bok. Jeżeli tak się stanie - popraw je, bo to one dają komputerowi sygnały o pozycji zamka.
adam_26 - Sro Cze 24, 2015 21:31
MD instrukcja pierwsza klasa. Jakieś 3 tyg temu przerabiałem temat i takiej szczegółowej instrukcji na forum nie było. Przeszedłem przez wszystkie punkty twojego tutoriala łącznie z k$&@ jak ten zamek ułożyć żeby wyszedł, a potem żeby jeszcze tak samo wszedł. Oczywiście nie obyło się bez drugiego zrzucania boczka po obczajeniu że kołek jeszcze został jak się obczai tą jedyną opcję ułożenia zamka to wychodzi dosyć łatwo nawet swobodnie bym powiedział
MD - Czw Cze 25, 2015 00:02
adam_26, dokładnie! To jest tak pod ukosem w każdej z 3 osi, choć czasem mam wrażenie, że trzeba ułożyć ten zamek jeszcze w 4 wymiarze.
Ja boczek zdejmowałem dwa razy. 1 razem zapomniałem przełożyć kołeczka, 2... zapomniałem włożyć tego ząbkowanego dzyndzla, co łączy zamek kierowcy z bębenkiem od zewnętrznego kluczyka. Właśnie, muszę to dopisać do instrukcji. Bo jak się zapomni to włożyć - trzeba wszystko rozbierać od nowa.
A jak mi fundniecie nowy zamek do drzwi to jestem w stanie zrobić fototutorial z opisami by MD.
AfricaTwin - Pią Wrz 11, 2015 11:02
Adsik masz może fotki z pierwszego postu ? Nie powiem, bardzo by się przydały. Teraz i mnie dopadła wymiana silniczków w zamku kierowcy.
Muody - Nie Paź 30, 2016 15:50
longer86 napisał/a: | trochę odgrzeję kotleta... reanimacja silniczka hmm
Próbowałem z 2 zamkami i w obu pacjent przeżył i ma się dobrze.
Sprawę nitu pominę bo wstyd się przyznawać
w silniczku tak jak w moich przypadkach skończyły się szczotki w plastikowym zakończeniu obudowy silniczka. wystarczy podmienić tylne obudowy gdzie szczotki są dobre, lub przy odrobinie cierpliwości dolutować malutkie miedziane blaszki żeby stykały się z komutatorem silniczka i śmiga aż miło... przynajmniej u mnie pomogło |
Odgrzewam kotleta, jest ktoś w stanie mi podpowiedzieć albo pokazać zdjęcie na którym widać w.w szczotki? Mam problem z zamkiem centralnym i bardziej mi się widzi reanimacja aniżeli wymiana całego
longer86 - Nie Paź 30, 2016 17:01
Tak mogę Ci odpowiedzieć ze ten zamek wylądował na śmietniku, bo blaszki miedziane wytarły komutator. I przestał działać.
A szczotki masz w tych małych silniczkach w zamku, sa 2 sztuki.
Silniczek jest zblizony do tego:
A szczoteczki sa bardzo małe, i dostanie sie do środka wymaga troche zabawy
Muody - Nie Paź 30, 2016 18:29
A więc co polecasz w mojej sytuacji? Film jak to wygląda dawałem w innym poście, zapewne go widziałeś.. bawić się na krótki okres czasu z tymi szczotkami? wymieniać całe zamki ?
[ Dodano: Nie Paź 30, 2016 18:29 ]
dla przypomnienia: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
czort - Nie Paź 30, 2016 19:20
Zobacz to tak wygląda w zamku.
Muody - Nie Paź 30, 2016 20:37
czort, masz jakieś większe zdj? nic na nich wiele nie zobcze
AdaskoC - Pon Paź 31, 2016 06:50
Na tych zdjęciach wszystko widać co potrzebne
Jeszcze przedni zamek warto regenerować ze względu na jego cenę. Ale tylne są na tyle tanie że nie warto bawić się w ich naprawę. Koszty materiałów i Twój czas przewyższą cenę używki
stelman - Wto Lis 01, 2016 15:33
Czyli zamki tylne i przednie sa takie same? Mógłbym przełożyć tylny zamek lub pasazera do drzwi kierowcy ale dołączyć do niego otwieranie z kluczyka?
longer86 - Wto Lis 01, 2016 16:20
Sa takie same, tylko zamek kierowcy ma miejsce na lacznik od kasety bębenka i 2 dodatkowe switche.
AdaskoC - Wto Lis 01, 2016 20:51
Oprócz tego że zamek kierowcy ma opcję obsługi klamki z wkładką. To dodatkowo tylne zamki mają suwak do blokady rodzicielskiej, można go usunąć ewentualnie
riki - Pon Maj 21, 2018 10:46 Temat postu: Re: [R75] Nie działa zamek? Wymiana silniczka w zamku R75. Najprościej jest go usunąć szlifując z dwóch stron. Nie radzę go wyciągać w całości, bo można wtedy powyginać trzpień silniczka lub uszkodzić coś w środku.
Witam
Czy są może gdzieś do odzyskania zdjęcia z tego fantastycznego opisu.
Jeestem na etapie naprawy zamka. Narazie postrzelały mi te nieszczęsne plastikowe zaczepki, odkręciłem trzy torxy, usunąłem środkowe zabezpieczenie z nita i nie mogę wysunąć tej białej plastikowej obudowy.
Ktoś pomoże?
tomi_zog - Pon Maj 21, 2018 15:26
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24456&view=next
AdaskoC - Pon Maj 21, 2018 17:33
riki, jak byś jakimś dziwnym trafem sobie nie poradził to regenerujemy zamki i posiadamy w sprzedaży wszystkie ORYGINALNE części
Ogólnie na etapie którym jesteś to jest wszystko już rozłączone, teraz po prostu wyciągnij elektronikę, tam nie ma jakiejś większej filozofii.
riki - Wto Maj 22, 2018 15:45
tomi_zog napisał/a: | https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24456&view=next |
Wielkie dzięki "tomi_zog".
Udało mi się uruchomić silniczek. Działa.
Tylko mam problem spadł mi ten cypelek z klamki wewnątrz drzwi.
Muszę chyba ściągnąć teraz kasetę klamki.
Klamkę zewnętrzną ściągnąłem, 2 śrubki odkręciłem od kasety którymi jest przykręcona do drzwi, tylko za cholerę nie wiem teraz jak ją wyciągnąć. Szyba przeszkadza. Czy muszę ją ściągnąć. Jak do tego się dobrać? uff
I na koniec najważniejsze, jak ten cypelek ma być zamontowany?
AdaskoC - Wto Maj 22, 2018 17:31
Ten cypelek wystarczy wcisnąć od wewnątrz drzwi. Nie musisz demontować klamki.
riki - Wto Maj 22, 2018 20:12
AdaskoC napisał/a: | Ten cypelek wystarczy wcisnąć od wewnątrz drzwi. Nie musisz demontować klamki. |
"AdaskoC" Tobie również podziękowania. Miłe to bardzo jak śledzicie posty, pomagacie i oferujecie pomoc. I o to chodzi. Tak trzymać.
Poradziłem sobie jakoś ze swoim problemem. Podpowiem tylko, że w moim przypadku, żeby ściągnąć kasetę klamki drzwi lewych przednich dobrze jest uwolnić lewe mocowanie szyby. Wystarczy.
Podziękowania raz jeszcze dla zainteresowanych.
|
|