Zobacz temat - [rover 216 si] oleju ubywa mimo wymienionych pierscieni i re
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 216 si] oleju ubywa mimo wymienionych pierscieni i re

justekbb - Sob Mar 02, 2013 15:07
Temat postu: [rover 216 si] oleju ubywa mimo wymienionych pierscieni i re
Witam, mam problem poniewaz silnik pali olej. Wymienilam uszczelanicze zaworow, uszczelke pod glowica i pierscienie mimo to auto dalej kopci na bialo i olej ubywa w szybkim tempie :/ pomocy
leszczu - Sob Mar 02, 2013 15:12

justekbb napisał/a:
auto dalej kopci na bialo

Na biało ?? A może na niebiesko ??
justekbb napisał/a:
i olej ubywa w szybkim tempie

Znaczy dokładnie to ile ??

justekbb - Sob Mar 02, 2013 15:15

dodam jeszcze, ze przejechalam niecale 1000 km od wymiany i z pol stanu oleju zrobilo sie minimum :(

[ Dodano: Sob Mar 02, 2013 15:15 ]
Na bialo takie chmmary dymu leca

leszczu - Sob Mar 02, 2013 15:35

justekbb napisał/a:
dodam jeszcze, ze przejechalam niecale 1000 km od wymiany i z pol stanu oleju zrobilo sie minimum

W tym silniku miernik jest mało precyzyjny. Zawsze olej sprawdzamy w tym samym miejscu co poprzednio na kompletnie zimnym silniku i miarkę wsadzamy zawsze w takie samo położenie co wcześniej.
justekbb napisał/a:
Na bialo takie chmmary dymu leca

Biały dymek świadczy albo o płynie chłodzonym który dostaje się do komór spalania, czyli np.: padnięta uszczelka pod głowicą, lub w tym silniku uszczelka kolektora ssącego która puszcza płyn do cylindra 1 lub 4-go. Ale śmiem twierdzisz, że to tylko para wodna która o tej porze roku jest widoczna w prawie każdym aucie.
Jeśli silnik brałby olej to dymek byłby niebieski i nasilał się przy obciążonym silniku.

justekbb - Sob Mar 02, 2013 15:56

Uszczelka pod glowica zostala wymieniona tak jak uszczelniacze zaworow i pierscienie, doleje olej i bede obserwowac

[ Dodano: Sob Mar 02, 2013 15:56 ]
Znajomy twierdzi, ze przy moim przebiegu (prawie 200 tys) nowe pierscienie moga sie nie dopasowac i polecil mi plyn uszczelniajacy ktory dolewa sie do oleju. co o tym sadzicie|?

leszczu - Sob Mar 02, 2013 16:11

justekbb napisał/a:
co o tym sadzicie|?

Nie dolewaj do oleju żadnych wynalazków.

kangaroo69 - Sob Mar 02, 2013 20:42

justekbb napisał/a:
Znajomy twierdzi, ze przy moim przebiegu (prawie 200 tys) nowe pierscienie moga sie nie dopasowac

Ja swoje pierścienie sprawdzałem w tym roku i choć mam 220 tys przebiegu to oleju nie bierze ;-) Możliwe że masz źle poskładane i dlatego olej ginie, choć ten dym to tak jak Leszczu pisze - para albo płyn ;-) a tego ostatniego Ci nie ubywa ?

szoso - Sob Mar 02, 2013 20:56

justekbb napisał/a:
nowe pierscienie moga sie nie dopasowac

bywa też że po jakiś czasie się dopiero dopasują

sTERYD - Sob Mar 02, 2013 22:13

pierścienie na pewno muszą się dotrzeć. Jeśli tuleje nie były wymieniane, to zajmie im to jakieś 50 godzin pracy silnika.
Inna sprawa na pewno wymieniałaś pierścienie na tłokach, a nie po prostu pierścienie uszczelniające wałków. nie ma na pewno jakiejś kropki oleju?
200 tysięcy na pierścienie, to nie jest jakiś straszny przebieg

justekbb - Wto Kwi 02, 2013 10:21

plynu ubywa i to bardzo duzo, korek od wlewu oleju jest czysty..

[ Dodano: Wto Kwi 02, 2013 11:21 ]
aha zapomnialam dodac, ze samochod jak jest zimny to chodzi nie rowno tak jakby chodzil na 3 gary, potem jak sie zagrzeje jest juz ok

leszczu - Wto Kwi 02, 2013 10:55

justekbb napisał/a:
aha zapomnialam dodac, ze samochod jak jest zimny to chodzi nie rowno tak jakby chodzil na 3 gary, potem jak sie zagrzeje jest juz ok

Po nocce stania, wykręć świece 1 i 4 i zobacz czy są suche. Jeśli któraś będzie mokra to puszcza uszczelka kolektora ssącego.