|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416] Szarpie po puszczeniu gazu
dawidd - Sro Mar 13, 2013 06:02 Temat postu: [r416] Szarpie po puszczeniu gazu Witam
Mam od jakiegoś czasu problem z R416 si. Po puszczeniu całkowicie gazu, gdy auto się toczy na biegu są odczuwalne dość wyraźne szarpnięcia, zarówno na PG jak i LPG. Przy dodawaniu lub trzymaniu równo gazu wszystko jest ok.
1 Co może powodować takie zachowanie?
2 Czy gdy pości się gaz całkowicie i auto lecie rozpędzone z obrotami powyżej 1,5 tys obrotów, to odcinane są tylko wtryski PB (LPG) czy iskra tez przestaje strzelać?
zdzichu - Sro Mar 13, 2013 09:53
Odcinane jest tylko paliwo, tylko że MEMS odcina przy 2800 obr/min. (benzynę, nie wiem jak jest z gazem) Co do szarpania to może być MAP-sensor. Sprawdż przewód podciśnienia od kolektora do sterownika (MAP-sensor jest w sterowniku)
dawidd - Sro Mar 13, 2013 13:20
Przewód od mapsensora sprawdzałem i jest ok (wizualnie) Nie mogę go wyciągnąć z kolektora, nie wiem czy jest na wcisk czy może jest jakoś blokowany?
truten23 - Sro Mar 13, 2013 23:27
zdzichu napisał/a: | tylko że MEMS odcina przy 2800 obr/min |
A nie do progu 1500?
Jeśli instalacja jest sekwencyjna, to wtryski gazu także przestają podawać gaz (komp gazu bierze sygnały sterujące z wtrysków benzynowych, jeśli na wejściu czas wtrysku jest "0" to na wejściu więcej nie będzie).
zdzichu - Sro Mar 13, 2013 23:52
Podręczniki Haynes'a podają 2800. Sam nie sprawdzałem.
dawidd - Czw Mar 14, 2013 07:07
Tak się zastanawiam czy czasami tryski od PB nie przepuszczają i może stad to szarpanie, od lpg były 2 dni temu regenerowane wiec to wykluczam, a poza tym przy wyłączonym gazie 2 zawory odcinają dopływ LPG wiec tu jest pewnie wszystko ok. Przepustnice wymyłem - żadnych zmian
Świece nowe - tez nic nie pomogło (bo i w sumie nie mogło )
A TPS może powodować takie zachowanie?
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
truten23 - Czw Mar 14, 2013 09:10
Tps może coś takiego robić.
zdzichu napisał/a: | Podręczniki Haynes'a podają 2800. Sam nie sprawdzałem. |
To nie wiem, ja sprawdzałem na słuch na wtryskach od gazu. Kiedy obroty spadną do 1500-1600 to zaczynają pracować.
sTERYD - Czw Mar 14, 2013 10:35
wg RAVE odcięcie wtrysków jest do 1600 rpm.
dawidd - Czw Mar 14, 2013 11:48
To sprawdzę jeszcze tego TPS'a, a pamięta ktoś jakie miał wartości przy otwartej i zamkniętej przepustnicy?
leszczu - Czw Mar 14, 2013 11:50
dawidd napisał/a: | pamięta ktoś jakie miał wartości przy otwartej i zamkniętej przepustnicy? |
http://forum.roverki.eu/v...2&highlight=tps
Micros - Pią Mar 15, 2013 13:07
Myślę, że to wina odczytów z TPS-a. Wykonaj taki test: na dobrze rozgrzanym silniku, odłącz TPS-a (krokowy zostaw podłączony oczywiście) i przejedź się. U mnie wtedy przy silniku 2.0 benzyna tego poszarpywania nie ma, ustaje też szarpnięcie w momencie dodania/ujęcia gazu. Napięciowo jak sprawdzisz to pewnie TPS będzie wskazywał poprawne wartości, ale myślę, że to wina mechanicznego wytarcia potencjometru. Ja nie wymieniałem, szkoda mi 200zł na to, skoro 100% pewności i tak nie mam, że pomoże. Może to wina potencjometru, a może komp źle obrabia wszystkie dane, które do niego docierają w wysłużonym nieco układzie.
Oczywiście nie da się na dłuższą metę jeździć z odpiętym TPSem, bo będą Ci się zawieszały obroty i gasł na nierozgrzanym.
Jeśli ciekawi Cię dlaczego auto jeździ poprawnie(a nawet lepiej) z odpiętym TPS odpowiedź brzmi: w tych generacjach układów TPS służy głównie do informowania o nagłym przyspieszaniu (chodzi stopień wzbogacania mieszanki przy przyspieszaniu oraz o zachowanie norm emisji spalin EURO) oraz do utrzymywania niskich obrotów na właściwym poziomie).
PS. WAŻNE! Nie wiem jak w 1.6 z Check Engine, nie wiem czy Ci się nie zapali, w 2.0 nie mam, więc mogłem śmiało odpinać:D
dawidd - Nie Mar 17, 2013 15:09
Odpinanie TPS przerabiałem kiedys i wizyta na kompie sie skonczylo - gasl przy każdorazowym wcisnieciu sprzęgła, także w 1,6 odpięcie tps powoduje taki blad i nie ma co takich prób przeprowadzać.
RafalTBG - Nie Mar 24, 2013 09:22
sprawdz jeszcze 2 rzeczy
1) czy w kopułce na czterech stykach nie ma bialego nalotu (jak cos to oczyscic)
2) jaki masz stan poduszek zawieszenia silnika/ skrzyni
dawidd - Sob Mar 30, 2013 17:02
Kopułka i palec sa ok, poduchy tez. Wrażenie jest takie: jadąc rozpędzonym na biegu (dowolnym) bez wciśniętego gazu - czasami dostało sie paliwo na cylinder i szarpnie - jest tak zarówno na lpg i Pb. Wtryski LPG SA świeżo po regeneracji ale nic to nie zmieniło – a wątpię ze przepuszczają zarówno lpg i pb
truten23 - Nie Mar 31, 2013 10:04
Sprawdź tego TPSa...
kurczak - Nie Mar 31, 2013 11:30
miałem tak samo jak miałem benzynkę ,u mnie był wybity krzyżak na osi i po wymianie trochę pomogło ale jeszcze czasami szarpało .zmieniłem przewody WN i problem zniknął
dawidd - Nie Mar 31, 2013 21:13
tps sprawdzony, doregulowalem go zeby przy zamknietej przepustnicy mial 590 om, wyczyscilem krokowca i jego gniazdo, sprawdzilem i oczyscilem kopulke z palcem. Dalej jest to samo - moze z ta roznica ze szarpanie sie zmniejszylo gdy silnik jest zimny, po przejechaniu 10 km wszystko wraca. Ze 2 m-ce temu sprawdzalem czujniki temp - oba byly ok, a szarpanie jak bylo tak jest. Co jeszcze moze powodowac takie objawy? Swiece i przewody NGK - nowe
leszczu - Pon Kwi 01, 2013 12:11
dawidd, jaka masz przepustnice Plastik czy metal ?
dawidd - Czw Kwi 04, 2013 06:33
Aluminiowa od poldka. Mam ja juz ze 2-3 lata i nigdy nie bylo problemow z nią
[ Dodano: Czw Kwi 04, 2013 07:33 ]
Nikt nie ma pomysłu?
leszczu - Czw Kwi 04, 2013 09:50
A masz stara przepustnice z oryginalnym tps-em
dawidd - Sob Kwi 06, 2013 07:04
mam stara przepustnice, ale jakoś nie wydaje mi sie żeby to ona była przyczyna. Niedawno ja wyciągałem i cala myłem, pod światło wyglądała na szczelna, TPS sprawdzony - myślę ze to nie tu jest problem
|
|