|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R414] czy to jest wyciek oleju z pokryty zaworów?
z0neee - Czw Mar 14, 2013 13:22 Temat postu: [R414] czy to jest wyciek oleju z pokryty zaworów? Przede wszystkim chciałbym się przywitać Witam i proszę o pomoc
Dziś oglądałem ładnego roverka 414, sprzęgło, skrzynia w stanie idealnym jednak z jednym ale - wyciek oleju. Ponieważ ja na silnikach znam się jak na produkcji jedwabników postanowiłem zadzwonić do znajomego mechanika. Powiedział on, że jest to wyciek z pokrywy zaworów a koszt naprawy to max 120zł. Uszczelka pod głowicą nigdy nie była robiona, a auto ma 130tys km przejechane, rozrząd wymieniony przy 101tys. Czy to mogą być objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
Jak mu trochę dałem po obrotach to pojawiło się więcej oleju.
Jest sens brać w ogóle to auto? Cena jak dla mnie idealna
Z góry dziękuję za odpowiedz
leszczu - Czw Mar 14, 2013 13:33
Na pewno to nie cieknie z pod głowicy, albo z pokrywy zaworów, albo z pokrywy wałków. Obstawiałbym to pierwsze.
z0neee - Czw Mar 14, 2013 13:35
Dzięki za szybką odpowiedz
Wybacz ale nie bardzo się na tym znam czy jest to wyciek z pokrywy zaworów czy z pokrywy rozrządu?
leszczu - Czw Mar 14, 2013 13:39
z0neee napisał/a: | Wybacz ale nie bardzo się na tym znam czy jest to wyciek z pokrywy zaworów czy z pokrywy rozrządu? |
Sorka wyżej się pomyliłem. Chodzi o pokrywę zaworów lub pokrywę wałków.
I tak jak pisałem wyżej, raczej to uszczelka pokrywy zaworów puszcza. Kosztuje max 60 zł, a wymienić można samemu w 10 min.
ADI-mistrzu - Czw Mar 14, 2013 13:43
Na głowicy masz kilka śrub (bodajże rozmiar 12), odkręcasz je, wyjmujesz stara uszczelkę, zakładasz nową np. taką:
http://allegro.pl/uszczel...3080097793.html
Zakręcasz pokrywę i po robocie
130tys km to mało... trochę bym wątpił w ten wynik.
greg-si - Czw Mar 14, 2013 13:46
z0neee, wyczyść to i zobacz dokładnie skąd się leje choć tak jak chłopaki pisali na 99% cieknie z pokrywy zaworów. Olej wygląda na w miarę świeży.
z0neee - Czw Mar 14, 2013 16:01
Szczerze to nie mam jak tego wyczyścić ponieważ mam do sprzedawcy ponad 40km
Co do przebiegu, w sumie auto jest bardzo zadbane, kierownica itp ma małe oznaki zużycia ale ja również wątpię ten przebieg: 16 lat 130tys, to mniej niż 10tys na rok...
A ktoś może ma jakiegoś kumpla albo sam się zna na roverkach, w sumie to w ogóle na autkach i za przysłowiową flaszkę chciałbym się ze mną przejechać 40km od Krakowa?
[ Dodano: Czw Mar 14, 2013 16:01 ]
byłem u mechanika, pokazałem mu foty i odradził powiedział ze jakby to była tylko uszczelka to by koleś ją wymieniał przed sprzedażą - koszt samej uszczelki 35zł...
temat do zamknięcia
ps. o to auto mi chodziło:
http://allegro.pl/rover-4...3080587000.html
dzięki wszystkim za pomoc,
hey o/
ADI-mistrzu - Czw Mar 14, 2013 19:15
Czy ja wiem, oleju tamtędy ucieka bardzo mało, więc dolewać nie trzeba, jak się nie dolewa to po co wymieniać tą uszczelkę jak mu nie przeszkadza
Mi zaciekało po prawej stronie przy rozrządzie także (jeszcze w R200) i tez z tym jeździłem, bo jak wytarłem to dopiero po 500km był ślad
z0neee - Czw Mar 14, 2013 21:04
he? No jak masz możliwość wymienienia samodzielnie uszczelki która kosztuje 35zł i dzięki temu nikt nie przyczepi się do silnika samochodu to tego nie robisz, nie mówiąc już z e zajmie Ci to 5-10min? ^_+
Specjaliści...
ADI-mistrzu - Czw Mar 14, 2013 21:28
Z lenistwa, ludziom po prostu nie chce się grzebać, brudzić itp.
Tym bardziej jak niema skutków jak tego nie zrobisz.
sobrus - Czw Mar 14, 2013 21:59
To chyba spod pokrywy zaworów, ale nie wyklucza to że może ciec z rozpołowienia głowicy, bo tam też masz pełno oleju. Wtedy niestety jest większy problem. Koszt uszczelnienia to ok 400zł. Sprawdź też koniecznie czy alternator jest suchy, a jeżeli nie to wytrzyj go dokładnie - bo inaczej kolejne pare stówek w plecy.
adamek.o2 - Pią Mar 15, 2013 12:43
sobru pisałeś o suchym alternatorze. U mnie podobnie trochę "chlapie" i alternator też się przybrudza?
Może to doprowadzić do jego uszkodzenia? Czy można jakoś osłonić alternator, np elementem aluminium lub tym podobnym?
sobrus - Pią Mar 15, 2013 13:21
Nie tylko może doprowadzić ale na pewno doprowadzi. Ja u siebie dwa razy alternator robiłem, tyle że u mnie jak się okazało cieknie z rozpołowienia głowicy. To bardzo niewinnie wygląda, ale jak się przekonałem całkiem sporo kosztuje
Nie da się osłonić alternatora, sączy się na niego po łapie.
Tymczasowo uszczelniłem to silikonem wysokotemperaturowym, nie jest to 100% szczelne, ale przynajmniej alternator mam już suchy. Uszczelnić to najlepiej przy następnej wymianie rozrządu.
adamek.o2 - Pon Mar 18, 2013 15:19
Sobrus kilka tygodni temu wymieniany miałem rozrząd więc się mam nadzieję na wymianę nie zapowiada prędko.
Co w takim przypadku zrobić? Obawiam się, że u mnie też cieknie z rozpołowienia głowicy.
Czy to jest jakieś bardzo newralgiczne miejsce w tych silnikach?
Należy ROZPOŁOWIĆ głowicę by to uszczelnić, jak logika wskazuje czy może znasz jakiś mniej inwazyjny sposób?
sobrus - Wto Mar 19, 2013 07:52
To się niestety uszczelnia klejem anaerobowym i wydaje mi się że powinno to zostać zrobione podczas wymiany rozrządu. Bardzo możliwe że u mnie też nie zostało - zaraz po zakupie o tym nie wiedziałem więc nie dopilnowałem.
To jest typowa "usterka", jeżeli można to nazwać usterką. Teraz raczej się skłaniam ku temu, że po prostu trzeba to zawsze robić przy wymianie rozrządu o czym nasi fachowcy nie wiedzą.
Nie mam niestety dobrych wiadomości, gdyby to dało się łatwo zrobić to bym zrobił. Niestety mechanik zaśpiewał 400zł, więc bez wymiany rozrządu po prostu mi się nie opłaca, a sam rozrządu zrzucać nie będę bo silnik mi się jeszcze przyda
truten23 - Pią Mar 29, 2013 10:46
sobrus napisał/a: | Koszt uszczelnienia to ok 400zł. |
Tyle CIę skasowali za uszczelnienie połówek głowicy? Zgodziłeś się?
powiem Ci ciekawostkę że przy odrobinie chęci uszczelniasz to połączenie silikonem za 20zł...
AndrewS - Pią Mar 29, 2013 12:17
truten23 napisał/a: | Tyle CIę skasowali za uszczelnienie połówek głowicy? Zgodziłeś się |
Przeciez rozkrecając połówki, rozwalasz rozrzad, roboty prawie tyle co przy rozrzadzie, a silikonu w to miejsce nie polecam, zamiast niego uszczelniacz anareobowy typu loctite 518
truten23 - Pią Mar 29, 2013 13:19
AndrewS napisał/a: | Przeciez rozkrecając połówki, rozwalasz rozrzad, roboty prawie tyle co przy rozrzadzie |
Faktycznie, nie pomyślałem o tej kwestii
Co do Loctite, ja zastosowałem zwykły silikon i trzyma doskonale. Grunt żeby smarować z pomyślunkiem, żeby nie zapchać sobie kanałów olejowych...
|
|