|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214] Problem z gazem sekwencyjnym
Damiano - Czw Mar 14, 2013 16:09 Temat postu: [Rover 214] Problem z gazem sekwencyjnym Witam:)
Jako że nasi ulubieńcy czasem chorują to i mój złapał kolejną infekcję:/
Problem polega na tym, że kiedy jadę na benzynce wszystko jest ok:) lecz włącze sekwencje to jak się silnik rozgrzeje to się przełączy na gaz pojadę kawałek i pika że nie ma w zbiorniku nic, mimo że jest pełny lub w połowie;/ więc krótko mówiąc wyłącza mi się;/ jest to strasznie uciążliwe. Byłem u gazownika ( jakiś dziwny) powiedział że nie ma objawów... co ja mam zrobić ? ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dziękuję i POZDRAWIAM:)
MatiNitro - Czw Mar 14, 2013 16:15
A jak Ci zaczęło pikać że nie ma gazu to musiałeś gasić silnik, czy wystarczyło przełącznikiem LPG przełączyć na benzynę a potem ponownie na gaz i przełączył się??
Gazownik podpinał instalację po komputer??
Gucjan - Czw Mar 14, 2013 20:37
kolego przy normalniej jezdzie ci przeskakuje na bp czy jak go troche przeciągniesz na obrotach jakie masz podzespoły od tego gazu ? i najlepiej to zdciecia z programu by sie przydały. a i jeszcze jedno posprawdzaj dobrze czy wszystko jest podpiete pod maską czy sie kabelki nie zruszyły przy elektrozaworze przy parowniku. jak przeskakuje sam to cos z czujnikiem podcisnienie jest chyba nie tak
Adrian - Czw Mar 14, 2013 20:48
Sprawdź też, czy masz płyn chłodzący w zbiorniczku wyrównawczym.
Damiano - Pią Mar 15, 2013 00:12
Adrian, no właśnie miałem mały przypadek że odpaliłem auto i jak dałem gazu to słyszałem jakby woda ciurkiem leciała jak z kranu i poźniej zobaczyłem ze nie mam plynu chłodzącego więc dolałem PRESTONE i teraz juz jest ok.
MatiNitro, wystarczyło przełączyć przełącznikiem, tak podłączał i powiedział że było trochę za niskie ciśnienie czegoś tam (nie znam się:P )
Gucjan, na niższych obrotach przeskakuje a jak jadę w trasie tak ponad 3,5 tys obrotów to spokojnie przejeżdzam 100 km i jest git ale to na autostadzie. A jeśli chodzi o podzespoły to nie mam pojęcia bo mam inne wpisane w homologacji a inne są (bo podobno jakiś niższy podatek czy cuś) do zdjęc z programu niestety nie mam dostępu:/
Gucjan - Pią Mar 15, 2013 12:51
styki typu zasilanie itp. Trzeba wszystko posprawdzać począwszy od akumulatora, aż do zasilania ewentualnego sterownika LPG.
Ale problem nie musi leżeć tutaj. Możesz mieć też problem z ciśnieniem gazu i sterownik odczytuje je jako zbyt niskie, przerzuca na PB.
Adrian - Pią Mar 15, 2013 12:57
Damiano,
Zmień gazownika i jedź z tym problemem gdzieś indziej, bo ten który coś tam próbował zdiagnozować, to chyba powinien jedynie zapalniczkami się zajmować...
Damiano - Pią Mar 15, 2013 14:35
ok chłopaki więc teraz pytanie ile to będzie kosztować, bo ta moja perełka jeszcze troche to mnie puści z torbami:P Pozdro:)
Gucjan - Pią Mar 15, 2013 18:03
Ciekawe co bedą robic, ja raz za ustawienia i zebanie nowych map płaciłem 50zł.
a moze posprawdzaj co sie da od tego Lpg filtry wymien po co odrazu im płacic, dodam ze mi tez kiedys tak sie robiło ze 2 razy moze i poruszałem cos przy kablach przy parowniku a dokładnie przy tym elektrozaworze i tym od podcisnienia, wymieniłem filtry i działa do tej pory, a długo masz juz ten lpg załozone i od jakiego czasu masz takie problemy
maxindeco - Sob Mar 16, 2013 00:13
Drogi Kolego w pierwszej kolejności sprawdź masę jest to dosyć częsta usterka( Można dopiąć dodatkowo masę do karoserii powinno pomóc ) W wyniku niskiego poziomu płynu chłodzącego instalacja mogła zadziałać prawidłowo i w wyniku niedogrzania parownika czujnik temperatury podawał zbyt niską wartość i komp gazowy wywalał się na benzynę informując cię o tym po przez sygnał z buzera . Może też być to spowodowane uszkodzeniem czujnika temperatury lecz to powinien zobaczyć Twój gaziarz po podpięciu do kompa ,czasami pęka przewód podciśnienia przy map-sensorze ale to byś czół gaz w kabinie no i czasami ten sam objaw wykazuje parownik ( nie wiem jakie masz graty pod maską Zrób zdjęcia przynajmniej będzie można coś więcej pomyśleć) Zasyfia mu się trzpień który trzeba wyczyścić. No i jak koledzy ci podpowiadają zmień fachowca he he .
Tyle już czytałem na temat jakie muszą to być instalacje i potem nie jeździ dostaje czkawki na wolnych obrotach i takie tam . Dla przykładu ja jeżdżę na he he ZENIT 2005
lista Valteka 3 om Alaska i nie mam najmniejszych problemów a wysterować to to jest niestety sztuką .
No to pozdrawiam i miłej walki z autkiem
Damiano - Sob Mar 16, 2013 00:49
bardzo mi miło że staracie się mi pomóc:)
gaz mam od styczna 2012. problemy mam od jakis 2 tygodni.
maxindeco, mało rozumiem;p ale jutro coś postaram się powalczyć;)
i dziś mi sie coś z silniczkiem krokowym zaczęło dziać;/
maxindeco - Sob Mar 16, 2013 00:54
Jak dasz radę to wrzuć parę fotek przynajmniej kompa lub zczytaj z kompa nazwę i model i z parownika.A jeszcze listę wtryskową lub wtryskiwacza jeśli są pojedyńcze.
rafal506 - Sob Mar 16, 2013 13:32
Jaką masz tą sekwencję założoną?
robsson78 - Sob Mar 16, 2013 16:52
Damiano napisał/a: | A jeśli chodzi o podzespoły to nie mam pojęcia bo mam inne wpisane w homologacji a inne są |
Nie chcę Cię martwić ale jak podczas przeglądu technicznego jakiś pan diagnosta będzie wyjątkowo upierdliwy i stwierdzi niezgodność to ...........
rafal506 - Sob Mar 16, 2013 17:00
Przecież na przeglądzie interesuje ich tylko homologacja na butle i pieczątka w dowodzie.Ja mam założonego Agisa a w papierach mam KME i nikogo to nie interesuje.Tylko,że Ja chociaż wiem jaką mam instalacje założoną i za jaką zapłaciłem.
maxindeco - Nie Mar 17, 2013 13:47
No więc drogi kolego zacznij od rozebrania i wyczyszczenia parownika na pewno masz KME do Agisa .Moim skromnym zdaniem możesz to zrobić sam jest to 1 godz . roboty,i jest to bardzo prosty parownik . Jak to zrobisz to daj znać. Pozdrawiam .
Myślałem iż posta pisał kto inny , ale skucha he he .
robsson78 - Nie Mar 17, 2013 16:26
Wyczyszczenie parownika na pewno nie zaszkodzi ale i nie pomoże.
Damiano napisał/a: |
gaz mam od styczna 2012. |
nie sądzę aby po tak krótkim czasie wymagał czyszczenia.
Generalnie.......... staramy się pomóc ale tak na prawdę niewiele da się zrobić bez podpięcia pod kompa. Potrzebne jest oprogramowanie i interfejs usb odpowiedni do typu założonego sterownika (wszystko do kupienia na allegro za około 30-40 zł.) lecz problem jest w tym że autor postu sam nie wie co ma pod maską. Sorry za bezpośredniość ale tak jest.
Damiano - Nie Mar 17, 2013 20:40
robsson78, tak masz racje nie znam się bo auto kupilem juz z zamontowanym gazem
[ Dodano: Nie Mar 17, 2013 20:40 ]
Zdjęcia:
Uploaded with ImageShack.us
maxindeco - Pon Mar 18, 2013 20:25
No teraz coś widać . Oczywiście poczciwe Valteki 1 omove - będą klepały długo długo. Parownik Tomasetto Alaska AT 09 wbrew obiegowym opiniom bardzo dobry daje radę Co do sterownika nie jestem pewien ale chyba tam stag siedzi , jak by można jakieś zdjęcia przodu lub oznaczenia.
Zacznij sprawdzać od filtra przy parowniku czy dochodzi gaz jeżeli go tam nie ma to należy sprawdzić cewki czy się załączają (słychać specyficzne puknięcie przy załączaniu gazu ) jak dochodzi to sprawdź czujnik temperatury przy parowniku wydaje mi się że już ktoś go izolował i daj znać pomyślimy co dalej .
robsson78 - Wto Mar 19, 2013 17:01
Za wiele to nie zmienia ale coś tu nie gra.
Damiano napisał/a: |
gaz mam od styczna 2012. |
Instalacja wygląda jakby miała kilka ładnych lat.
Damiano napisał/a: | bo auto kupilem juz z zamontowanym gazem |
To jak w końcu jest ?
A może kupiłeś auto w którym gaz założony był w styczniu 2012 ?
Jeśli biała wtyczka którą trzymasz w ręku na fotce to złącze interfejsu, to to jest prawdopodobnie stag 100
maxindeco - Sro Mar 20, 2013 17:23
Kolega Robson Słusznie zauważył iż instalacja jest starsza gdyż żółte valteki zostały dawno wycofane ze względu na szybko zużywające się tłoczki.
Damiano - Sro Mar 20, 2013 19:58
Koledzy mam papier ze gaz zostal zalozony w styczniu 2012 r jest cala faktura itp. tak auto kupilem z gazem. Dzis chyba cos odkryłem. to czerwone cos co jes koło parownika mi się oderwało. chyba to tego wina;/ moze tak byc?
matys7522 - Sro Mar 20, 2013 20:40
ja wychodze z założenia, że jak coś jest urwane to trzeba poprawić i nie pytam o zgode innych heh
Damiano - Sro Mar 20, 2013 20:47
matys7522, naturalnie, ale ja zadałem pytanie czy to moze być wina tego i co to jest?
robsson78 - Sro Mar 20, 2013 20:54
Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale "to czerwone" przy parowniku to czujnik temperatury. Na pewno trzeba to poprawić. Dziwi mnie tylko dla czego pika że nie ma gazu. Może to taka reakcja na brak wskazań temperatury do komp. lpg a wydawało by się że po prostu powinien przełączyć na benzynę.
Ogólnie jest coś nie tak, delikatnie mówiąc z tą instalacją ponieważ żółte velteki (1ohm jak się domyślam) nie są już zakładane a stag 100 to bardzo stary sterownik.
Moja zakładana w 2009 i ma stag 300.
Wygląda jak by ktoś założył używaną instalację ale nie przejmuj się. Oby tylko była sprawna. Spróbuj naprawić ten czujnik i sprawdź czy na komp. LPG nie ma żadnych napisów wskazujących na rodzaj sterownika.
Damiano - Sro Mar 20, 2013 21:00
sam tego nie naprawię;/ tam jakaś zywica była czy coś muszę to dac do jakiegoś speca z tym że dopiero na początku następengo miesiąca bo teraz fundusze zerowe;/
maxindeco - Sro Mar 20, 2013 21:00
Nie baw się czasem w łatanie to jest właśnie czujnik temperatury parownika i instalacja działa prawidłowo właśnie w ten sposób oznajmia brak jego odczytu.
Czujnik kosztuje w granicach 15-30 zł .Lutownica troszkę cyny i po sprawie.
U mnie zapłacił byś z wymianą i wpięciem 50 zl,ale Masz troszkę daleko he he.
Pozdrawiam.
Damiano - Sro Mar 20, 2013 21:02
maxindeco, akurat prawie codziennie jestemw warszawie:)
maxindeco - Sro Mar 20, 2013 21:07
Tak dla potomnych żółte valteki są bardzo dobre do roverków choć i czerwone jak są dobrze wysterowane to też śmigają.
[ Dodano: Sro Mar 20, 2013 21:07 ]
No to możesz podjechać do Pruszkowa
Damiano - Sro Mar 20, 2013 21:12
maxindeco, pogadajmy na pw;]
maxindeco - Sro Mar 20, 2013 21:12
A tu wersja z lutownicą i cyną he he .
http://moto.allegro.pl/cz...3085629505.html
robsson78 - Pią Mar 22, 2013 17:07
maxindeco napisał/a: | Tak dla potomnych żółte valteki są bardzo dobre do roverków choć i czerwone jak są dobrze wysterowane to też śmigają. |
Zgadzam się. Miałem żółte i śmigały elegancko ale szybko padły. Teraz mam czarne i było troszkę kłopotów z regulacją a i tak nie jest dobrze w 100%
kangaroo69 - Pią Mar 22, 2013 21:43
Przełącza, bo jak ma tego nie robić skoro traci sygnał z czujnika temperatury Jedynym rozwiązaniem jest zakup kabla i ściągnięcie programu by zobaczyć co dzieje się z instalacją. Myślałeś o tym ?
Damiano - Sob Mar 23, 2013 22:29
wina była po stronie czujnika temperatury...;/ wymiana kostowała mnie 270 zl
kangaroo69 - Nie Mar 24, 2013 08:55
Tylko nie mów ze za czujnik "ten czerwony" w reduktorze zapłaciłeś tyle ?bo za dwie stówy to można kupić reduktor i to do 150 km, wiec z dużym zapasem no i lepszy niż ta nieszczesna alaska która mamy
Damiano - Nie Mar 24, 2013 12:45
wybaczcie czujnika ciśnienia:P
robsson78 - Nie Mar 24, 2013 14:02
Jaki to czujnik że wymiana kosztowała 270 zł.
Damiano - Nie Mar 24, 2013 17:27
Czujnik ciśnienia 200 zl + wymiana 70 zl
kangaroo69 - Nie Mar 24, 2013 18:28
Ehh...złodzieje Ci gazownicy Mapsensor po 130 pln na allegro, wymiana to wypięcie dwóch wężyków i wtyczki a tyle kasy biorą
[ Dodano: Nie Mar 24, 2013 18:28 ]
maxindeco napisał/a: | Tak dla potomnych żółte valteki są bardzo dobre do roverków choć i czerwone jak są dobrze wysterowane to też śmigają |
Ja bym teraz brał pojedyncze Lubelskie wtryski Idealne dla naszych roverków bo świetnie by się obok benzynowych układały, piszą że do pół sekwencji na własne ryzyko ale za tą cenę Jak tylko moje jękną od razu te kupuje, no chyba że będzie mnie stać na Hany http://www.drypa.pl/produ...bieski_4x1.html
|
|