Zobacz temat - [R420] przestawiony rozrząd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] przestawiony rozrząd

Modrato - Czw Mar 21, 2013 09:49
Temat postu: [R420] przestawiony rozrząd
Witam
Wybaczcie jeśli ten temat był już poruszany. Mam taki przypadek. Wystrzępił mi się pasek , wieloklin ( ten co napędza pompę wody, sprężarkę klimy itd. ) i nitki zablokowały koło. W konsekwencji jak twierdzi mechanik przestawił się rozrząd o jeden ząbek. Mechanik nie ma czasu, a ja potrzebuję auta. Rozebrałem już to co trzeba, ale problem, bo nie mogę znaleźć otworu blokady koła zamachowego. Jak twierdzą na forum, czasami nie ma. Na górnym kole rozrządu są znaki, a na dolnym nie ma. Teraz problem w którą stronę przestawił się o ten jeden ząbek. Kto pomoże :cry:

Wcześniej sam wymieniałem rozrząd w tym aucie , to nie było problemu, bo nie potrzebowałem znaków tylko zablokowania kół.

mirwin - Czw Mar 21, 2013 13:31

Ale jak wcześniej ustawiałeś rozrząd w tym aucie to dlaczego nie możesz teraz tego zrobic jeszcze raz?
Modrato - Czw Mar 21, 2013 13:56

Dlatego, że wcześniej ustawiłem sobie górne koła na znaki i je zablokowałem ( również koło dolne )Potem zdjąłem pasek rozrządu stary i założyłem nowy. Teraz mam przestawiony rozrząd, a na dolnym kole od wału nie ma znaków, nie mam też otworu blokowania koła zamachowego. Dlatego też nie wiem jak ma być. Rozrząd przestawiony o jeden ząbek, ale w którą stronę ??Jeśli byłby przestawiony o dwa to by wszystko pogięło, a auto jeździ. Prawdopodobnie można też po ustawieniu tłoków. Stojąc przed samochodem w drugim cylindrze od lewej tłok ma być w najniższym położeniu jak koła są na znakach ?? Tego też nie jestem pewien !!
szoso - Czw Mar 21, 2013 14:01

otwór mają wszystkie albo żaden, poszukaj dokładnie w okolicach czujnika położenia wału
nie wierze że go tam nie ma, tu masz pokazane http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=24994

kadzaf - Pią Mar 22, 2013 02:09

W linku który podał Szoso ładnie widac na fotkach w którym miejscu jest owy otwor w obudownie silnika oraz punkt w którym musi sie pokrywac kolo zebate wałka rozrzadu.
najprostszy sposob to odnies sobie prawe koło wrzuc najwyzszy bieg i powoli obracaj kołem (bedzie miał wtedy wyczucie w razie gdyby zawor którys opierał sie tłok) wtedy zawsze mozesz cofnac .

Modrato - Pią Mar 22, 2013 12:55

Już znalazłem. Wcześniej nie mogłem ,bo szukałem otworu od strony skrzyni biegów, a on jest od strony silnika.Pomogła mi bardzo ta fotka. Założyłem drugi pasek i sprawdzałem kręcąc kluczem czy gdzieś nie opiera. Wszystko było ok. Po odpaleniu silnik pochodził ok. minuty i coś stuknęło i zgasł. Teraz kręci lekko tak jak by pogięło zawory. Jeszcze raz sprawdziłem znaki i wszystko jest ok. Nie wiem dlaczego tak się stało, być może to przez tą jazdę z przestawionym rozrządem.
kadzaf - Pią Mar 22, 2013 15:43

zrób kolego tak jak pisałem ci wczesniej ,wtedy wczujesz czy na poszczegolnym suwie jest sprezanie na danym garze(jesli którys bedzie nie trzymał bedzie obracało sie dosc lekko oraz bedzie charakt syczenie)