|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Szarpanie przy dodawaniu gazu
szewczykpila - Nie Mar 24, 2013 18:38 Temat postu: [R416] Szarpanie przy dodawaniu gazu Witam. Jestem nowym użytkownikiem, chciałbym prosić o radę. Otóż w moim pojeździe (416) pojawił się pewien problem. Auto strasznie szarpie podczas jazdy. Gdy jadę w trasie przy stałej prędkości jest ok, problemy zaczynają się w mieście. Podczas ruszania, gwałtownego naciskania na gaz auto jakby się "dławiło", szarpanie, strzelanie w tłumik pojawia się tylko na lpg, na benzie występuje samo szarpanie.
W aucie ostatnio zostało wymienione:
- uszczelka pod głowicą
- pompa wody
- kable do świec
- termostat
na świecach przejechałem ok 20 tyś po wymianie, wykręciłem wszystkie i wydają się ok.
Z góry dzięki za pomoc : )
adam8056 - Nie Mar 24, 2013 22:15
Sprawdzałeś czy jest iskra na wszystkich świecach?Sprawdź też przewody podciśnienia u mnie był jeden pęknięty i też szarpało.
staffer - Pon Mar 25, 2013 16:10
Dławienie i szarpanie u mnie było spowodowane totalnie rozregulowaną instalacją gazową i złymi dyszami.
Napisz w profilu i w temacie że auto z LPG, bo ta informacja ma wpływ na to, co należy sprawdzić.
RafalTBG - Pon Mar 25, 2013 23:30
po
1) 20tys km dla swiec przy LPG to sporo
2) najpierw wymien swiece
3) wyczyść kopułke od srodka ( 4 styki)
4) nie zauwazyłeś tego czasem od momentu wymiany przewodow WN
na 90% przyczyna jest w ukł zapłonowym 8% LPG 2% pozostałe mozliwosci
kadzaf - Wto Mar 26, 2013 10:06
staffer napisał/a: | Dławienie i szarpanie u mnie było spowodowane totalnie rozregulowaną instalacją gazową i złymi dyszami.
Napisz w profilu i w temacie że auto z LPG, bo ta informacja ma wpływ na to, co należy sprawdzić. |
Niby tak ale jesli takie same objawy na gazie jak i benie to raczej równiez obstawiałbym ukł zapłonowy
szewczykpila - Wto Mar 26, 2013 20:33
Więc tak - problem szarpania rozwiązałem - szarpanie ustało po wymianie palca i kopułki. Lecz pojawił się kolejny problem - układ chłodzenia. Wskaźnik temperatury jest ok, lecz w środku wieje zimne powietrze. Po odpowietrzeniu układu, 2 dni leci ciepłe, potem znów zimne. Ma ktoś jakieś pomysły? Mój mechanik twierdzi, że zapowietrza się pompa wody. Jeżeli tak, to jak temu zapobiec?
sTERYD - Wto Mar 26, 2013 21:16
a poziom płynu w zbiorniczku się nie zmniejsza?
Może po prostu korek nie trzyma ciśnienia.
RafalTBG - Wto Mar 26, 2013 22:56
sory ziom ale korek tu nie ma nic do tego
sprawdz bardziej działanie tego zaworku na węzu co idzie do nagrzewnicy oraz czy weze obydwa są ciepłe
edit: oraz działanie termostatu !!
sTERYD - Sro Mar 27, 2013 06:54
nie ma sprawy ziom, ale Twoje wskazówki sam bym podsunął gdyby nie jeden mały szczegół:
szewczykpila napisał/a: | Po odpowietrzeniu układu, 2 dni leci ciepłe, potem znów zimne. |
Gdyby to zawór nagrzewnicy, albo termostat, to odpowietrzanie nic mu nie da
|
|