Zobacz temat - [Rover 214i] - duże spalanie - po diagnostyce - POMOCY!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214i] - duże spalanie - po diagnostyce - POMOCY!!

rafii9 - Czw Mar 28, 2013 15:24
Temat postu: [Rover 214i] - duże spalanie - po diagnostyce - POMOCY!!
Witam wszystkich;

Mam taki problem. Od prawie roku jestem posiadaczem Rovera 214i i mam problem ze spalaniem. Auto pali mi od 10 do 12 l/100km. Auto zalewałem do pełna przejechałem nim 400km i wskaźnik już znajdował się na czerwonej kresce, zalałem do pełna i weszło tyle samo co wcześniej ok. 42l( na tej samej stacji i dystrybutorze). Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej i nie wykazało żadnych błędów, wszystko działa jak należy. Sprawdzane były też spaliny, z nimi też wszystko w porządku. Auto nie szarpie, jeździ bez problemów. Jedyne co jeszcze muszę w nim zrobić to tylny zacisk lewego hamulca. I nie wiem co z nim jest, dlaczego tyle pali?? Może wy mi pomożecie?

rudealis - Czw Mar 28, 2013 16:19

Jakie odcinki robisz?Jaki silnik 8v czy 16v?
Sirk - Czw Mar 28, 2013 17:14

Może masz jakąś nieszczelność w układzie i gubisz paliwo. Od dawna Ci tak przepala? Bo jeśli spaliny masz ok, to skład mieszanki musi być dobry.
leszczu - Pią Mar 29, 2013 10:40

rudealis napisał/a:
Jaki silnik 8v czy 16v?

Według tego to ma 8V, 75 KM.
rafii9 napisał/a:
Rovera 214i


Tak jak pisze rudealis, podaj jak długie odcinki robisz, gdzie te odcinki robisz. Więcej szczegółów nam potrzeba.

rafii9 - Pią Mar 29, 2013 12:03

Paliwa chyba nie gubie, jak stoi to pod nim nie ma żadnych plam ale jeszcze to sprawdzę, a jeżdżę głównie do roboty to w jedną stronę mam 12km poza miasto.
ADI-mistrzu - Pią Mar 29, 2013 12:08

Benzyna szybko odparowuje, po postoju możesz tego nie zauważyć.
Tym bardziej jeśli nieszczelność pojawia się dopiero po podwyższonym ciśnieniu, czyli na działającej pompie paliwowej.

rafii9 - Pią Mar 29, 2013 15:37

Ok, dzięki to sprawdzę jeszcze czy wszystko jest szczelne.
kadzaf - Pią Mar 29, 2013 17:14

rafii9 napisał/a:
Jedyne co jeszcze muszę w nim zrobić to tylny zacisk lewego hamulca.

Lekko toczy sie po równym ?

Szymon199010 - Pią Mar 29, 2013 21:27

A jakim sprzętem był samochód diagnozowany?
rafii9 - Sob Mar 30, 2013 13:58

Toczy się normalnie, bez oporów.
robsson78 - Pon Kwi 01, 2013 14:16

Takie spalanie było od początku czy zwiększyło się nagle ?
Jakie masz opony (rozmiar, szerokość) ? Ciśnienie w kołach ?

rovek - Pon Kwi 01, 2013 16:46

Sprawdź sonde i czujnik temperatury cieczy zgodnie z instrukcjami z poniższych linków:

http://www.roverki.pl/por...nde-lambda.html
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html

rafii9 - Pią Kwi 19, 2013 13:39

Takie spalanie było od jakiegoś czasu. Opony ma 175/65. A ciśnienie 2,0 - 2,4


Teraz zmienilem na letnie i mam 195/55r15, cisnienie 2.4 wszedzie

[ Dodano: Pią Kwi 19, 2013 13:39 ]
Jeszcze mam taki mały problem. Od jakiegoś czasu w jednym kole mi schodzilo powietrze, wymieniłem opony na letnie i mam to samo. I dodam ze opona jes załozona na odwrot, bieznik w inna strone niz powinien

ADI-mistrzu - Pią Kwi 19, 2013 14:37

To ładnie Ci spierdzielili sprawę, jedź i żądaj reklamacji.
Zawór najprawdopodobniej puszcza, trzeba go wymienić.

Sirk - Sob Kwi 20, 2013 22:43

rafii9 napisał/a:
Od jakiegoś czasu w jednym kole mi schodzilo powietrze, wymieniłem opony na letnie i mam to samo. I dodam ze opona jes załozona na odwrot, bieznik w inna strone niz powinien


Jedz do wulkanizatora, zapłacisz 25 zł, za przekładkę opony oraz wymianę wentyla i po problemie.

rafii9 - Pon Maj 13, 2013 08:33

Dobra wentyl wymieniony. Zobaczymy czy teraz bedzie schodzić powietrze.

[ Dodano: Pon Maj 13, 2013 08:33 ]
Co do tego spalania to mam pewne wątpliwości co do hamulców. Gdy samochód zostawiony jest na luzie to da się go bez problemów przepchać, ale gdy go podniosłem i zakręciłem kołami to wydawało mi się że klocki ocierają o tarcze, ponieważ nie kręciły się zbyt swobodnie i było słychać jak się ocierały. Czy to może przez to samochód mi więcej pali?

ADI-mistrzu - Pon Maj 13, 2013 11:05

Jak szczeki nie odbijają to oczywiście że będzie więcej palił.
Ale klocki zawsze o tarcze ocierają, niema tam przerwy.

Rozbierz szczęki i zobacz czy coś się nie zatarło, nie zapiekło itp.
Klocki chodzą po metalowych blaszkach, dobrze je wyczyścić na błysk i posmarować smarem miedziowym.

Julek - Pią Maj 17, 2013 10:45

wymien prowadnice i ich oslony :) to ze ci klocki tra nic nie znaczy bo zawsze tak sie dzieje... jeszcze moze i byc tak ze nikt nigdy nie rozkladal zacisku hamulcowego i poprostu masz przerdzewialy tlok ktory nie chowa sie do konca :P zdejmij tez pokrywe bebna tyl wyczysc i odrazu w spalaniu odczujesz roznice mi zeszlo z 1.5l :D