Zobacz temat - [R75] 1.8 turbo + turbina od mazdy 2.3 MPS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R75] 1.8 turbo + turbina od mazdy 2.3 MPS

davidlive - Czw Mar 28, 2013 19:07
Temat postu: [R75] 1.8 turbo + turbina od mazdy 2.3 MPS
Witam

Dziś podciągnąłem troszkę roverka na doładowaniu, nie dużo bo tylko do 0.8 BAR ładnie się brykało do czasu az w turbinie padły uszczelniacze i zalało silnik olejem.

W silnik nic sie nie stało jednak turbina do regeneracji i dolot do czyszczenia.

Podjechałem do znajomego speca od turbin, pokazałem starą stwierdził że faktycznie uszczelniacze do wymiany i luzy juz spore.
Koszt regeneracji 700do 900 zł

Jednak wiem że ta turbina jest za mała wydajnością do tego silnika dlatego poprosiłem go o dobranie jakiejś turbinki większej.

Okazało sie że posiada turbinę od MAZDY CX-7 2.3 260 KM w dobrej cenie po regeneracji bo tylko 850 zł. widocznie temat ciężki do sprzedania.

Różnica jest tylko we flanszy do wydechu, a z tym sobie poradzę , oczywiście będzie założony down pipe.


A teraz do sedna, czy jest ktoś mądry i powie mi ile ten silnik wytrzyma?

Ma 138 tys oryginalnego przebiegu zrobione GHF.

Liczę jeździć na doładowaniu 0.9 bara.

I co ze zmiana intercoolera , czy jest sens inwestować.

Czekam na wasze opinie

Marrkus - Czw Mar 28, 2013 21:26

Większe turbo większy lag :D
Jakaś świnia się jeszcze przyda by to wszystko wystroić, wtryski mogą nie wydoić i pompa paliwa...
Wymiana turbo to dopiero początek...

davidlive - Pią Mar 29, 2013 00:22

Siema Marrcus ;-)
Korci mnie strasznie ale wiem że temat nie opłacalny aby robić ponad 200 bhp, stare t16 by takie mody znosilocałe k seria moim zdaniem za delikatna . 0.8 może 0.9 bara max.

Problemem tamtej turbiny było to że nie wyrabiala się . Komplet ludzi i pod górkę i doladawanie spada .

Markzo - Pią Mar 29, 2013 09:26

Zacznij od tego, żeby odczytać numery z wtrysków i zobaczyć jaką masz wydajność. Turbo.. nie kupuj nic na pałe. Zobacz jaką masz flanszę montażową w turbo, co podejdzie bez rzeźby pod Twój kolektor. Wiem, że Hvil miał u siebie w 1,8t turbo t3/t4 (nie wiem co dokładnie). W przypadku Twojego auta nie ma potrzeby świni ani SA, można poprawić mapy na ori sterowniku :ok: IC jak najbardziej ;)
davidlive - Sob Mar 30, 2013 16:52

Sprawa jest taka że ja ta turbine będę miał w sumie za 650 zl . Bo stara weźmie w rozliczeniu . Prócz tej flanszy nic się nie róźni . Nie jest ona specjalnie większą niż oruginalna . Może minimalnie .


Jak mogę te mapy poprawić ?

[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 16:52 ]
Panowie mam numer wtrysków ale jak sprawdzić ich wydajność ?

leszczu - Sob Mar 30, 2013 17:37

davidlive napisał/a:
Panowie mam numer wtrysków ale jak sprawdzić ich wydajność ?

Podaj ten numer.

davidlive - Sob Mar 30, 2013 18:29

0260155079
MultecFSO - Sob Mar 30, 2013 20:08

Chyba coś źle odczytałeś. :P
1.8 turbo mają wtryskiwacze 0 280 156 079 o wydajności 238,6cc/min.

davidlive - Sob Mar 30, 2013 20:10

Sory fakt , żle przepisałem

czyli wtryski słabe z tego co widać :(

w tym silniku wszystko robione jest na styk, na ori częściach pow 0.9 bara to już kat dla silnika

Markzo - Nie Mar 31, 2013 10:53

może wtryski od Tserii? 440 wydajności mają ;) Co to remapa to każdy to powinien ogarnąć (jakiś dobry zakład) bo tu nie ma takich jaj jak w starszych z lutowaniem kości itp ;)
Yog-Sothoth - Nie Mar 31, 2013 11:02

może wtryski od Tserii? 440 wydajności mają

Nie wszystkie, w 800 sedanie siedziały 380cc a w coupe nawet jeszcze nie sprawdzałem.

davidlive - Nie Mar 31, 2013 14:30

T serie mam na podwórku dokładnie 620ti

Panowie nie zapędzajmy się, za dużo modów by wyszło, listwę trzeba by przerabiać regulator, pompa, dolot
wszystko to duża kasa a silnik po prostu konstrukcyjnie za słaby do takich cudów.

0.8 bara starczy na seryjnych gratach

greg-si - Nie Mar 31, 2013 14:53

czyli nie pozostaje nic innego jak wrzucić T-serię do R75 :)
davidlive - Pon Kwi 01, 2013 13:34

No nie bowiem k-seria nie mam nawet poły tego jadu co mam w 620ti ale jednak takich modów wolę uniknąć .

Panowie szukam po necie gdzie sie da , proszę was o wrzucanie tu info na temat modów w 1.8t.

rovek - Pon Kwi 01, 2013 16:33

Modzenie k-serii turbo to za droga zabawa jak na nasze realia, generalnie wszystko sprowadza sie do śrub ARP i kucizny, bez tego taka zabawa jest bezcelowa.

davidlive napisał/a:

Panowie szukam po necie gdzie sie da , proszę was o wrzucanie tu info na temat modów w 1.8t.

Wszystko znajdziesz na forum: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50670


Tak poza tematem, k-seria ma natrysk oleju na denko tłoka?

Julek - Pon Kwi 01, 2013 21:57

oszzz turbo od od pakietu mazdaspeed no ladnie nie wiem czy to ci silnika nie wydmucha :D bo to niezle pompuje... moim zdaniem za mocna i ten silnik za malo wydajny na to.
davidlive - Pon Kwi 01, 2013 22:47

Czytam o niej cały czas fakt jest to mocną turbina . Ale. Wkońcu mam MBC aby ją regulować .

Z tego co już się dowiedziałem to albo jest to k04 albo jej odpowiednik.
Za taką kasę warto brać.
Dowiedziałem się przy okazji co jest powodem szarpania mojego silnika
Jutro może w środę będę już wiedział więcej .
Będzie sporo.zabawy przy wodzie i oleju, bo ktućce są chyba inne.

Zapraszam też do giełdy tam zgłosiłem stara turbine może komuś się przyda.

Remigiusz - Wto Kwi 02, 2013 00:29

Co to znaczy ze niezłe pompuje ? Nie wsadza się Turbo i wywalam Wastegate żeby pompowała ile da rady tylko po to się ustawia Turbo na zadane ciśnienie doładowania i tyle. Przy większym Turbie lag będzie większy. :wink:
davidlive - Wto Kwi 02, 2013 09:48

Remi weź czasem zaznacza do kogo piszesz ok,bo już myślałem że do mnie ;-) .

Wracając do tematu, aby nie przesądzić z doladowaniem mogę i chyba to zrobię,skrócić cięgło od westgata. Ustawić je np na max 1 bar i dalej regulować mbc.

0.7 0.8 bar myślę że styknie .

Ciekawe ile ten silnik wytrzyma

Markzo - Wto Kwi 02, 2013 10:20

Ciekawe jaki to turbo będzie miało lag, tam jest 2,3 motor w maździe?
davidlive - Wto Kwi 02, 2013 11:05

2.3 260 KM seria
rovek - Wto Kwi 02, 2013 14:09

Markzo napisał/a:
Ciekawe jaki to turbo będzie miało lag, tam jest 2,3 motor w maździe?


Jeśli to k04 to przy dobrym wystrojeniu nie powinno mieć dużo większego lagu od t20. K04 montowana jest w vagach 1.8t w wersji 225hp oraz polecana do modów w zakresie 220-280hp.

Remigiusz - Wto Kwi 02, 2013 14:53

davidlive, Jak by było do ciebie bym zaznaczył ale było ogólnie do tych co tak napisali :wink:
Markzo - Wto Kwi 02, 2013 14:56

Hm, no to całkiem sensownie to wygląda ;) ciekawe ile ten motor zniesie :D
davidlive - Wto Kwi 02, 2013 20:16

No panowie panowie niestety, nic z tego nie będzie, jest mi na pewno bardziej przykro nawet niż wam :evil:

Po wielu przymiarkach i modach widać że muszę przerabiać albo robić od podstaw cały kolektor wydechowy.

Szukam teraz turbawki z garretta aby flanszy nie przerabiać, mam po dobrej kasie T25 od nissana 200sx i chyba taka wleci.

A szkoda kur*** szkoda.

Za dużo rzeźby panowie

Markzo - Wto Kwi 02, 2013 23:18

davidlive napisał/a:
T25 od nissana 200sx

to taka sama jak w t16, powinno być spoko ;) tylko w jakim stanie...

davidlive - Sro Kwi 03, 2013 15:09

Widziałem ja , nie wiem kiedy ale była regenerowana bo jeszcze nie ściemniało aluminium.

zobaczymy co da sie zrobić

Julek - Czw Kwi 04, 2013 23:48

ale szkooooda bo kiedys jezdzilem tym silnikiem z mazdyy i to tak przyjemnie dzialalo :D
davidlive - Pią Kwi 05, 2013 00:40

ale niestety k-seria to kupa i panowie nie da sie tego ukryć nawet na serii trzeba uważać z tym silnikiem.

Większość silników ma jakiś zapas na mody ten niestety seryjnie jest już za bardzo wysilony

Markzo - Pią Kwi 05, 2013 15:20

a jak reaguje na odgrodzony stożek?
davidlive - Sob Kwi 06, 2013 11:01

ale ja nie mam stożka i nie będę go zakładał , jedynie wkładkę K&N i nic poza ty.

Wczoraj wreszcie spawałem wydech, musiałem spawać żeliwny downpipe od nissana, ciężki temat do roboty ale nie popękało więc jest dobrze.

Ogólnie to różnic i modów i tak było w ch*** spływ oleju zasilanie oleju, wydech, sonda w innym miejscu.

Westgate też jest inaczej i trzeba przy nim rzeźbić.

Wydech od samej turbinę jest 2.25" chcialem więcej ale nie było możliwości przerobić tego na większą średnice bo wstawiając kolanko wadziło by to o klimę.

W każdym razie jest na pewno lepiej niż w oryginale, wcześniej było 47mm teraz około 60mm.

w poniedziałek turbo daję do regeneracji, bo wolałem wszystko pasować na "starym".

pozdro