|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] potrzebuję pomocy przy wymianie whaczy!
borsuk88 - Sob Mar 30, 2013 19:41 Temat postu: [R75] potrzebuję pomocy przy wymianie whaczy! witam
czekam na wahacze wraz z tulejkami , końcówki drążków i łączniki stabilizatora i mechanik zaśpiewał 300zł za robotę więc mam pytanko czy dużo kłopotu jest z wahaczami??może ktoś ma jakieś patenty??za każdą radę dzięki wielkie!
tomi24lbn - Sob Mar 30, 2013 19:55
Z wahaczami nie jest trudno sam wymieniałem ale po wymianie końcówek drążków kierowniczych powinno się ustawić geometrie.
radi - Sob Mar 30, 2013 20:33
Popsikaj wszystkie śruby jakimś sprajem typu "preparat na zapieczone śruby" z 4 godziny wcześniej może być dzień przed wymianą. Przygotuj się ,że będziesz musiał wymienić sworznie przegubu kulowego te co przychodzą do zwrotnicy. Ja tak naparzałem młotkiem ,że musiałem kupić nowe (pamiętaj tylko hartowane!).
Wszelkiego typu końcówki łamane ,przedłużki klucza, dobry młotek, breszke i do dzieła. Oczywiście nie zapominamy o podpórkach pod auto i klinach pod koła. Powodzenia
borsuk88 - Pon Kwi 01, 2013 12:21
czyli powinienem sobie poradzić z wahaczami co do geometrii wiem że trzeba ustawić rzecz oczywista -ale dzięki za przypomnienie ! a jeszcze pytanko odnośnie hamulców i łożyska na tylnej osi! hamulce trzeba cofnąc wkręcając a jeśli ktoś nie posiada takowego urządzenie ma ktoś jakiś patent??? i łożysko z piastą idzie - a jak je sie wymienia???
[ Dodano: Pon Kwi 01, 2013 13:21 ]
potrzebuję poocy bo wahacz wyszedł bez problemu a nie da rady odkręcić tego ucha co jest w ni tuleja wahacza??jest ona na dwie śruby przykcona ale nawet nie drgną
dafit - Pon Kwi 01, 2013 16:09
no kombinować musisz, mi też ciężko się to odkręcało ale trochę młotkiem odbiłem trochę pneumatem potraktowałem i jakoś poszło + dużo wd40 generalnie ciężko to odkręcić i trzeba się pomęczyć tym bardziej że dostęp z tego co pamiętam też nie jest dobry do tych śrub ,
borsuk88 - Pon Kwi 01, 2013 18:57
no i pofarciło sie odkręciłem trochę wyginania sie i kobinowanie ale poszło! teraz mam pytanko czy najpierw przykręcać tuleje do sanek czy nałożyć na wahacz a potem skręcać????bedzie dostęp do tych śrub jak będzie wahacz czy łatwiej jest przykręcić tuleje a potem wciskać wahacz?
kalafior - Wto Kwi 02, 2013 11:14
zaloz tulejke na wahacz i caly zestawik dopiero montuj na samochodzie
borsuk88 - Wto Kwi 02, 2013 15:25
a jak złoże to dojdę wtedy kluczem żeby go zakręcić??bez kanału robie dodam ha
kalafior - Wto Kwi 02, 2013 16:28
jest troche gimnastyki ale dasz rade
thorgalxxx - Wto Kwi 02, 2013 21:11
radi napisał/a: | Przygotuj się ,że będziesz musiał wymienić sworznie przegubu kulowego te co przychodzą do zwrotnicy. Ja tak naparzałem młotkiem ,że musiałem kupić nowe (pamiętaj tylko hartowane!). |
A cóż to takiego???
radi - Wto Kwi 02, 2013 23:35
Nabijasz się???
Może być śruba blokująca przegub kulowy wahacza. Pozycja 15 na rysunku.
thorgalxxx - Sro Kwi 03, 2013 10:14
Po prostu napisałeś to w taki sposób, że musiałem przeczytać pięć razy zanim zrozumiałem o jaka część ci chodzi, a również wymieniałem sam wahacze. Więc dla kogoś kto tego na oczy nie widział to trudne do zrozumienia.
radi - Sro Kwi 03, 2013 10:50
Thorgalxxx. Masz rację. Myślę ,że teraz wszystko jasne. W każdym razie o to to mi chodziło.
borsuk88 - Czw Kwi 04, 2013 19:49
więc tak kupiłem wahacze jakieś firmy na d i od 16 meczyłem sie do 20 i wyszyedł problem na początku nie mogłem nabić tuleji ale jakoś poszło trochę ją obiłem ale weszła wkręcałem śruby od tuleii i wystąpił problem ! tylna śruba wkeciła sie cała a przedniej ok 4mm brakuje więc jutro kupię podkładkę ok5mm i powinno być ok - bo śruba w sanki wchodzi ok 1.9cm po odliczeniu tych 5mm na podkładkę! nie wiem czemu tak jest bo gwint dobry a cos ją zaciska! am nadziej że jak założę jutro wszystko to będzie ok i nie będzie problemów ! ostatni raz wahacze podróbki kupuję!
czy ktoś ma pomyśl jak cofnąc tylne tłoczki w hamulcach??
MaReK - Czw Kwi 04, 2013 19:52
Ja jeżdżę na chińskich wahaczach i tulejach Nie wymieniałem tego nigdy sam, bo stary już jestem i łamie mnie w kościach Ale patrząc jak to robią inni, nie było nigdy problemu.
Może Ci jednak ta poducha się źle ustawiła i coś nie pozwala śrubie się dokręcić do końca.
radi - Czw Kwi 04, 2013 22:26
Tłoczki cofnij trzonkiem młotka używając większej siły albo zaprzyj o coś i wciskaj muszą się schować. Wahacz też musiał Ci się kantnąć, że trzpień nie wszedł do końca. Ja najpierw wbiłem go w tuleję gumową, potem w ramę i na końcu podlewarować kolumnę i trzpień w zwrotnicę. Nie jest łatwo.
rafalmis1 - Czw Kwi 04, 2013 23:28
borsuk88 napisał/a: | czy ktoś ma pomyśl jak cofnąc tylne tłoczki w hamulcach?? |
możesz cofnąć tak tak piszę radi, ale trzeba założyć wężyk na odpowietrznik, a drugi koniec wężyka do butelki z płynem hamulcowym i w trakcie wciskania tłoczka, poluzować odpowietrznik. To tak dla bezpieczeństwa układu, ale oczywiście nie znaczy, ze jak tak nie zrobisz, to coś zepsujesz
borsuk88 - Pią Kwi 05, 2013 17:19
witam
więc tak piach był i dlatego nie dochodziła śruba! dokręcony siedzi elegancko ! teraz mam pytanko czy wahacze terzeba parami wymieniać czy nie??bo ten drugi tzw prawy ma nową tuleje i wygląda całkiem dobrze - bo w lewym tyleji wogle nie było ha hamulce z przodu to wiem że ściskiem sie zmienia ale z tyłu ponoć są wkręcane?? tzw trzeba wciskać i kręcić ! też pójdą ściskiem??
TomaszM - Sob Kwi 06, 2013 08:15
W R75 z tyłu są tylko wciskane identycznie jak z przodu.
sebol11 - Sob Kwi 06, 2013 11:45
Jak sie nie ma pojęcia to lepiej oddać komuś kto się na tym zna bo można sobie tylko krzywdy narobić a hamulce to nie zabawa
borsuk88 - Sob Kwi 06, 2013 14:56
no właśnie nie wiedziałem że z tyłu są tarczo bębny ale już zmienione ha teraz pozostał problem śiwecącej sie kontrolki od hamulców! czujnik z tyłu przełożyłem a z przodu są urwane kable więc jak zrobić żeby znikła???
dukat11 - Sob Kwi 06, 2013 15:15
borsuk88 napisał/a: | no właśnie nie wiedziałem że z tyłu są tarczo bębny ale już zmienione ha teraz pozostał problem śiwecącej sie kontrolki od hamulców! czujnik z tyłu przełożyłem a z przodu są urwane kable więc jak zrobić żeby znikła???
|
zewrzeć styki we wtyczce np spinaczem. Ale dzięki temu nie masz czujników
borsuk88 - Sob Kwi 06, 2013 15:35
to znaczy połączyć 2 kabelki??zamknąć obieg??
no i abs sie świeci chociaż czujniki na swoim miejscu ha no i wszystkie żarówki mam świecące a wyświetla mi sie że przepalona ha
dukat11 - Sob Kwi 06, 2013 15:59
borsuk88 napisał/a: | to znaczy połączyć 2 kabelki??zamknąć obieg?? |
TAK
borsuk88 napisał/a: | abs sie świeci chociaż czujniki na swoim miejscu |
Pewnie kabel przetarty lub uszkodzony czyjnik
borsuk88 napisał/a: | no i wszystkie żarówki mam świecące a wyświetla mi sie że przepalona |
Sprawdź oświetlenia rejestracji i światła pozycyjne z tyłu
borsuk88 - Sob Kwi 06, 2013 16:00
a czujnik abs trzeba wymienić czy też można jakoś obejść żeby sie nie świeciło???
rafalmis1 - Sob Kwi 06, 2013 16:06
tylko wymiana
SeniorA - Sob Kwi 06, 2013 17:37
borsuk88 napisał/a: | no i abs sie świeci chociaż czujniki na swoim miejscu | a odkręcałeś odpowietrznik przy cofaniu tłoka , czy nie ?
TomaszM - Sob Kwi 06, 2013 18:41
dukat11 napisał/a: | borsuk88 napisał/a: | no właśnie nie wiedziałem że z tyłu są tarczo bębny ale już zmienione ha teraz pozostał problem śiwecącej sie kontrolki od hamulców! czujnik z tyłu przełożyłem a z przodu są urwane kable więc jak zrobić żeby znikła???
|
zewrzeć styki we wtyczce np spinaczem. Ale dzięki temu nie masz czujników |
Nowy czujnik kosztuje chyba 20 czy 30 zł...?
borsuk88 - Nie Kwi 07, 2013 05:26
odpowietrznika nie ruszałem po prostu ściskiem tłoczek wciskałem a potem nadmiar płynu usunęłem ze zbiorniczka! hamulce sie nie świecą już teraz zostały światła i abs! światła wiem czemu podświetlenie rejestracji rozwalone i trzeba nowe kupić a abs to pewnie czujniki chociaż żaden nie przetarty! a pompe da sie jakoś sprawdzić bo ona pod aku jest tak??
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 07:35
borsuk88 napisał/a: | zostały światła i abs! |
czy przed wymianą klocków ABS się świecił czy dopiero po wymianie
SeniorA - Nie Kwi 07, 2013 10:02
borsuk88 napisał/a: | odpowietrznika nie ruszałem po prostu ściskiem tłoczek wciskałem a potem nadmiar płynu usunęłem ze zbiorniczka | dla uniknięcia uszkodzenia pomp ham. i ABS powinno się odkręcać odpowietrznik.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=84528
borsuk88 - Nie Kwi 07, 2013 10:43
paliła sie przed wymianą jak kupiłem już! i poduchy się palą ale to może być ze faotele nie podpięte jak należy! a jeśli chodzi o abs to co posprawdzać radzicie???i jak?? wykluczamy czujniki bo to przy pomocy kompa raczej sprawdza sie ! dzięki wielkie
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 19:18
borsuk88 napisał/a: | poduchy się palą ale to może być ze faotele nie podpięte jak należy |
co dokładnie masz na myśli borsuk88 napisał/a: | a jeśli chodzi o abs to co posprawdzać radzicie??? |
pod komputer sprawdzisz który czujnik nie daje sygnału, jeżeli nie chcesz się wybierać na kompa, to trzeba posprawdzać przewody, czy nie poprzecierani i wtyczki. Pompę abs tez watro sprawdzić czy piny nie zaśniedziały
borsuk88 - Czw Kwi 11, 2013 19:19
chodzi mi o to że w fotelach są poduchy tak??a one nie podpięte ha no i dziś zauważyłem że w prawym kole sie przewody przetarły i licznik padł trzeba będzie polutować
[ Dodano: Czw Kwi 11, 2013 20:19 ]
więc wahacze wymienione zawieszenie ok w silniku filtry wymienione olej też maxlife 10w40 zalany - tylko trochę misa wilgotna jakby sie sączyło z uszczelki isy ale plam nie ma pojeździ się i sie zobacz! wszystkim wielkie dzięki za pomoc i temat do zamknięcia bo zawiecha wymieniona pozdrawiam
grulek - Sob Cze 01, 2013 06:00
tak na marginesie, to ciekawe czy wiesz, że wahacz dokręca się gdy auto stoi na kołach lub na klockach!-nigdy przy aucie na lewarku!
borsuk88 - Sob Cze 01, 2013 12:19
tak wiem i tak robiłem
sash997 - Sob Cze 01, 2013 12:35
ja tam dokręcałem na podnośniku i po 2 latach gałeczki od wahacza oraz tuleje są w jak najlepszym stanie:)
radi - Sob Cze 01, 2013 13:27
Pierwsze słyszę. Czyli wszystkie warsztaty nie dysponujące kanałem tylko podnośnikiem nie wymieniają wahaczy bo trzeba się pod auto wczołgać żeby je dokręcić. Czy chodzi o bezpieczeństwo. Bajki jakieś.
thorgalxxx - Sob Cze 01, 2013 15:58
grulek napisał/a: | tak na marginesie, to ciekawe czy wiesz, że wahacz dokręca się gdy auto stoi na kołach lub na klockach!-nigdy przy aucie na lewarku! |
Dlaczego piszesz takie brednie? Na jakiej podstawie to stwierdziłeś? Wymieniałeś wahacze w r75?
borsuk88 - Wto Sty 20, 2015 17:37
odgrzewam kotleta
więc po prawie 2 latach moje tulejki przedniego wahacza pomalutku zaczynają mieć coraz większe luzy - sypią sie! Kupiłem więc nowe febi - jedną ze sklepu - 120zł - drugą od kolegi od nas z forum ! Ku mojemu zdziwieniu różnią się kolosalnie - wład od kolegi ok jak orginał , ta ze sklepu więcej dziur niż gumy! czyżby febi teraz robi aż taką tandetę - dodam, że na gumie jest wytłoczony napis febi i numer - bo myślałem już , że Pan ze sklepu przekłada sobie w opakowania jakąś Chinszczyznę !
AdaskoC - Wto Sty 20, 2015 18:31
Ta ze sklepu ogólnie jakoś tandetnie wygląda, wkład jak by od niechcenia był odlewny
borsuk88 - Wto Sty 20, 2015 20:21
Dokladnie juz zapakowane i odsylam do sklepu bo starch założyć! W lutym kupie oryginalną lewa strone i trzeba będzie założyć
sebol11 - Wto Sty 20, 2015 21:04
borsuk88, kupiłem w zeszłym roku wkład tulei z Polmotu i wymieniałem cztery razy bo za każdym razem był albo za duży albo zniekształcony.Za piątym razem wybrali mi taki który był za duży "tylko" o 2mm i stwierdziłem ,że już mi się nie chce znowu kuriera od nich zamawiać i sobie dotoczyłem.Rekordem było 6mm odchylenia od normy.Takie mamy czas ,że spływa do nas śmietnik z Chin...
Balas87 - Pią Sty 30, 2015 12:37
Hej witajcie, mam pytanie dostałem dzisiaj wahacze teknorot i co zaobserwowałem lewy wahacz - większy sworzeń ma zdecydowanie większy luz niż pozostałe sworznie, można nim swobodnie obracać w każdą stronę bez używania większej siły. Na drugim wahaczu żeby ruszyć ten większy sworzeń to trzeba się o niego opierać żeby go przełamać, potem idzie gładko. Czyżbym dostał wadliwy wahacz . A może w jednym smar idealnie rozlał się po kulce sworznia a w drugim jest tylko po wierzchu.... Co o tym sądzicie ? Reklamacja ?
AdaskoC - Pią Sty 30, 2015 13:03
Mają wybitą datę produkcji? Jeden mógł długo leżeć i sie zastoi co jest normalne, nawet używany jak leży długo to sztywno chodzi później. A drugi moze być w miarę świeży, lub ktoś go rozruszał. Jesli nie ma luzów to jest ok.
Balas87 - Pią Sty 30, 2015 13:38
a powiedz mi proszę jak taki luz można gołą ręką wybadać jak nim obracam i szarpie to nic nie czuje tzn żadnego pukania itp itd.....
longer86 - Pią Sty 30, 2015 13:48
kulka ma sie obracac... tylko żeby nie latał luźno , ma sie tylko obracac
AdaskoC - Pią Sty 30, 2015 14:00
Balas87, ma byc dokładnie tak jak kolega pisze...
longer86 napisał/a: | kulka ma sie obracac... tylko żeby nie latał luźno , ma sie tylko obracac |
Jesli nie nie czuć stuków, a jedynie się obraca to jest ok.
Balas87 - Pią Sty 30, 2015 14:33
Tak, ja to rozumiem że ma się obracać, ale dlaczego sworzeń na prawym wahaczu zostaje w miejscu gdzie go przesunę - chodzi sztywniej, a sworzeń na drugim wahaczu można ruszyć praktycznie bez siły i co teraz zauważyłem przy maksymalnym jego wychyleniu potrafi się cofnąć gdy go puszczę, jednak tak jak pisałem łapałem za gwint szarpałem i bardzo szybko nim ruszałem i nie wyczułem żadnych luzów....
longer86 - Pią Sty 30, 2015 14:47
jak sam wraca po maks wygięciu to już mnie się nie podoba
nie ryzykuj. niech wymienią
Balas87 - Sob Sty 31, 2015 19:12
wezmę jutro ten wahacz i przejadę się po kilku mechanikach i zobaczymy co powiedzą na to.
[ Dodano: Sob Sty 31, 2015 19:12 ]
No więc jestem po wymianie wahaczy (teknorot jakość wykonania naprawdę średnia ) no i tulei na poliuretanowe - trochę było z tym zabawy no ale wszystko ładnie zaszło. Więc tak pisałem wyżej o tym że jeden sworzeń na większe luzy od pozostałych, byłem z tym u dobrego mechanika powiedział że faktycznie pracuje dużo lżej ale nie ma żadnych luzów i że zakładać i jeździć i że dużo wahaczy tak ma ważne żeby się nie ruszał góra dół i nie pukał. Ale do rzeczy jestem po wymianie zawieszenia i co ? jadać na wprost słyszę takie ciche stłumione pukanie po obu stronach.... ktoś się orientuje co jeszcze może pukać w roverkach pomijając wahacze tuleje i łącznik stabilizatora - bo też nowy febi.
longer86 - Nie Lut 01, 2015 00:39
koncówki/koncówka drążka? a gumy stabilizatora?
Balas87 - Nie Lut 01, 2015 09:50
i pewnie poduszki amortyzatora .... ktoś się orientuje czy one mają jakąś tuleje ?
|
|