Zobacz temat - Rover 400 - Rover 45 różnice
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 400 - Rover 45 różnice

Artu - Pon Kwi 08, 2013 01:31
Temat postu: Rover 400 - Rover 45 różnice
Witam,

Pytanie jak w temacie, niemniej nie chodzi mi tutuj o aspekty wizualne a przede wszystkim o jedną kwestię, która najbardziej irytuje mnie w mojej obecnej 400-tce - wytłumienie. Czy została ona w jakikolwiek sposób poprawiona w Roverze 45? Pytam ponieważ powoli zbieram się do przesiadki na inny samochód i jedną z opcji jest właśnie Rover 45.

leszczu - Pon Kwi 08, 2013 18:51

Na pewno R45 ma lepsze blachy niż w R400. Za to R400 będzie miał lepszej jakości materiały we wnętrzu.
K-series w R45 podobno miał być poprawiony tak aby uszczelka już nie padała, ale i tak pada.

falar - Wto Kwi 09, 2013 18:56

leszczu napisał/a:
Na pewno R45 ma lepsze blachy niż w R400.

Pod jakim względem? Że niby rdza je 400 a 45 nie?
Moim zdaniem rdzewieją te które były walone/malowane/poprawiane, R400 może jest więcej bo są po prostu starsze i/lub więcej czasu minęło od ostatniej naprawy blacharskiej.

Artu napisał/a:

[...] wytłumienie. Czy została ona w jakikolwiek sposób poprawiona w Roverze 45?


Nie.


Do różnic dodałbym jeszcze cenę. Zamiast lecieć na nowy pas przedni i kilka chromowanych pasków, lepiej kupić R400 w lepszym stanie za te same lub mniejsze pieniądze.

sTERYD - Wto Kwi 09, 2013 23:14

no i w 400 więcej miejsca w środku. Na minus w R400 przemawia mniejsza ilość poduszek max 2 a w 45 były max 4 no i była opcja klimatronic. Ponadto w R400 nie występował silnik 1,8 serii K, za to był 2,0T :twisted:
Generalnie to ten sam samochód różniący się wiekiem i drobiazgami

marcin316 - Sro Kwi 10, 2013 07:44

R400 w dieslu znajomego miał z przodu wentylowane tarcze a z tyłu lite oraz lusterka z podświetlaniem w osłonach przeciwsłonecznych... W R45 są z przodu tarcze lite a z tyłu bębny zatem widać zdanie księgowego liczyło się bardziej w nowszym Roverku.
greg-si - Sro Kwi 10, 2013 09:47

marcin316 napisał/a:
lusterka z podświetlaniem w osłonach przeciwsłonecznych...

Że co?

Artu - Sro Kwi 10, 2013 10:15

Nie spodziewałem się aż takiego odzewu :) Dzięki za informację.

Zastanawiałem się głównie nad jednym - czy po prostu kupując Rovera 45 odczuję, że jeżdżę nowszym samochodem, czy też różnice zobaczę tylko i wyłącznie z zewnątrz pojazdu. Poza tym niepokoi mnie to, że Rover 45 ma gorsze jakościowo wykończenie wnętrza (na zdjęciach wygląda wprost przeciwnie).

andrew0503 - Sro Kwi 10, 2013 10:39

marcin316 napisał/a:
W R45 są z przodu tarcze lite a z tyłu bębny zatem widać zdanie księgowego liczyło się bardziej w nowszym Roverku.

To zależy, w moim są wentylowane z przodu a lite z tyłu

marcin316 - Sro Kwi 10, 2013 12:44

greg-si, w tych osłonach na szczycie przedniej szyby... nie wiem jak to się fachowo nazywa. Mam to w dwudziestoletnim Passacie, miałem w Jeepie Grand Cherokee a w R45 nie ma, tylko lusterko dla pasażera...

andrew0503, wiem że od 1.8 w górę jest tak jak piszesz. Ja mówiłem o dieslu który jest nawet cięższy niż 1.8 a ma słabsze hamulce.

greg-si - Sro Kwi 10, 2013 12:44

marcin316, weź zrób jakieś zdjęcie bo nie wiem o co chodzi

Na hamulce nie ma co patrzeć bo jest naprawdę różnie. Jedne mają lite inne wentylowane niezależnie od pojemności i innych rzeczy. Jedynie co udało mi się zaobserwować to to że różnie rocznikami różne wychodziły hamulce.
U mnie w 1.4 są wentylowane z przodu i lite z tyłu.

Ja osobiście wybrałem ponownie R400 bo wnętrze i na zewnątrz dużo bardziej mi się podoba od R45. Choć wiadomo dostać fajną 400`ke jest bardzo ciężko.

marcin316 - Sro Kwi 10, 2013 12:48

Chodzi mi o to:


greg-si - Sro Kwi 10, 2013 12:52

marcin316, to w serii tego nie było w żadnym R400/45
marcin316 - Sro Kwi 10, 2013 13:06

Jeśli mnie do reszty skleroza nie dopadła to w R400 znajomego było właśnie coś takiego. Nie wiem czy dokładnie w takim kształcie jak na obrazku ale było...

greg-si, a czy w R45 były seryjne czujniki cofania?

szoso - Sro Kwi 10, 2013 13:12

Panowie a R400/45 miał wentylowane tarcze z tyłu? bo mi się nie wydaje :wink:
poza tym jeszcze nie miałem okazji widzieć takich tarcz w jakimkolwiek aucie, zawsze z tyłu były lite :wink:

marcin316 - Sro Kwi 10, 2013 13:14

szoso, nikt nie pisał że z tyłu są wentylowane...
greg-si - Sro Kwi 10, 2013 13:19

marcin316 napisał/a:
Jeśli mnie do reszty skleroza nie dopadła to w R400 znajomego było właśnie coś takiego. Nie wiem czy dokładnie w takim kształcie jak na obrazku ale było...

Ale to nie oznacza że to było seryjnie w niektórych modelach.

marcin316 napisał/a:
greg-si, a czy w R45 były seryjne czujniki cofania?

Tak, były takowe.

szoso, sporo aut sportowych ma takie tarcze. Najłatwiej jednak znajdziesz tarcze wentylowane z tyłu w samochodach rajdowych :)
W R z tyłu albo bęben albo tarcze lite.

szoso - Sro Kwi 10, 2013 13:23

marcin316 napisał/a:
szoso, nikt nie pisał że z tyłu są wentylowane...

to coś źle zrozumiałem, zwracam honor ;)
greg-si napisał/a:
szoso, sporo aut sportowych ma takie tarcze. Najłatwiej jednak znajdziesz tarcze wentylowane z tyłu w samochodach rajdowych :)

to że w sportowych to ja wiem ale tu o takich nie było mowy :)