Zobacz temat - [R75] Po zatankowaniu, nie chce palić!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Po zatankowaniu, nie chce palić!

keda - Sro Kwi 10, 2013 23:17
Temat postu: [R75] Po zatankowaniu, nie chce palić!
Witam

Kolejna dziwna sprawa, wsiadam do samochodu, pali od strzała, dojeżdżam 12 km na stacje, tankuje samochód.....i auto nie chce odpalić.

Po ściskaniu węża idącego od pompki paliwa -----> Filtra samochód odpala.

Orientuje się ktoś co może być przyczyną?


W podobnej sytuacji (gdy nie wpadłem na patent ściskania węża paliwowego) musiałem auto długo kręcić, odczekać 20 minut i wtedy odpalił.

rafalmis1 - Sro Kwi 10, 2013 23:43

może pompka pod akumulatorem padnięta
hs26 - Czw Kwi 11, 2013 00:33

Witaj. Temat z przed kilku dni.
Podałeś mało danych.
1. Czy silnik reaguje na gaz (pedał przyspieszenia) w całym zakresie, czy tylko na początku a dalej nie żadnej reakcji?. Ważna rzecz.
2. Jakie uzyskujesz obroty na biegu jałowym i podczas jazdy?.
Tak jak pisze kolega rafalmis1 sprawdź pompę paliwową w komorze silnika, (metalowa długa puszka z lewej strony akumulatora). To tylko jedna z przyczyn, ich jest kilka.
Sprawdź przewody, wężyki, czy coś nie jest wyciągniete, urwane. Następnie pozostaje czujnik na listwie CR. Narazie tyle.

keda - Czw Kwi 11, 2013 08:21

jeśli chodzi o moc dynamikę jazdy to żadnych mankamentów, po odpaleniu wszystko jest okej. Nie odczuwam braku mocy, obroty jak zapalę i chodzi na biegu jałowym to obroty trzymają się tak 700-800 obrotów (ciężko określić po kreseczkach) nie zauważam skoków ani nic, chodzi równo.
apples - Czw Kwi 11, 2013 14:03

keda, zbieg okoliczności. Moim zdaniem padł czujnik impulsów wałka rozrządu ... nie pali na ciepłym. Czytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721


keda napisał/a:
dojeżdżam 12 km na stacje, tankuje samochód.....i auto nie chce odpalić.

keda - Czw Kwi 11, 2013 18:53

pojechałem (po męczącej próbie odpalenia) na komputer, koleś skasował błędy, auto odpalało od strzała.

Błędy to:

P1260
P1E25

Wniosek, nie mam pojęcia co to jest.
Znalazłem na forum że P1E25 to cos z czujnikiem położenia wału.

apples - Czw Kwi 11, 2013 19:28

Tu masz odpowiedz http://forum.roverki.eu/v...p=472007#472007 :wink: Chyba mam rację. :wink:
keda - Czw Kwi 11, 2013 20:46

spróbuję go wyczyścić, powiedzcie mi tylko gdzie on się znajduje bo już od tych czujników mnie głowa boli, tyle ich jest.
Adsik - Czw Kwi 11, 2013 20:49

Tego czujnika się nie czyści, go się wymienia. Ewentualnie możesz styki sprawdzić czy nie pośniedziały jak u mnie. Lub kable czy sa ok
apples - Czw Kwi 11, 2013 21:17

keda napisał/a:
powiedzcie mi tylko gdzie on się znajduje bo już od tych czujników mnie głowa boli, tyle ich jest.
Wystarczy użyć funkcji szukaj albo zajrzeć tu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757


Tu masz http://forum.roverki.eu/v...p=464865#464865 Nr 1

keda - Pią Kwi 12, 2013 14:08

powiedz mi jeszcze czy przeczyszczenie go sprężonym powietrzem coś pomoże?
Adsik - Pią Kwi 12, 2013 15:11

Cytat:
powiedz mi jeszcze czy przeczyszczenie go sprężonym powietrzem coś pomoże?


Nie. Jak pisałem wyżej. Możesz sprawdzić czy wtyczka nie jest pośniedziała i czy przewody są ok. Czujnika sie nie czyści.

keda - Wto Kwi 23, 2013 09:12

Panowie, przeglądnąłem forum i wyczytałem że błąd P1260 odnosi się do niskiego ciśnienia, pytanie co jest odpowiedzialne za to że to ciśnienie może być za niskie?
Pompka ta przy aku? Mój ojciec na to stawia na tą pompkę, ale czy jeśli była by trefna to samochód by gasł? Nie odpalał? Objawy podczas jazdy? Jak ją ewentualnie można sprawdzić?

Błędy wykasowane, R75 teraz odpala, ale mam obawy że jak znowu go zatankuje to nie odjadę od dystrybutora.

Nurtuje mnie jeszcze jedno czy samo wykasowanie błędów wystarczy? Czy znowu za jakiś czas nie pójdzie sygnał do ECU że coś jest nie tak i nie będzie chciał palić.

[ Dodano: Wto Kwi 23, 2013 09:12 ]
Panowie wymieniłem czujnik wałka rozrządu i dalej lipa, zdarza się że nie odpala.
Najwiecej problemów z odpaleniem jest po zatankowaniu na pół zbiornika, jak paliwa jest mniej to problemy ustają....

rafalmis1 - Wto Kwi 23, 2013 09:56

trzeba sprawdzić pompkę w baku i przy aku, może któraś od czasu do czasu się nie załącza
sash997 - Pią Kwi 26, 2013 21:45

P1260 dotyczy niskiego ciśnienia wytwarzanego przez pompke przy akumulatorze, czujnik od tego jest zamontowany w podstawie filtra paliwa,mi ten błąd wyskakuje zawsze przy wymianie filtra paliwa bo nie chce mi sie go zalewać ropą tylko przykręcam pusty i ze 3 razy włączam zapłon i jest git, kup jakiś manometr tani taki co mierzy do 5 bar,zrób trójnik za filtrem i tam go wepnij powinien pokazywać ok 3,5-4 bary jak pokazuje 2z czymś to już za mało i pompka na złom :)