Zobacz temat - [R214] Mały remont po zakupie (mechaniczny) | HGF?

Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Mały remont po zakupie (mechaniczny) | HGF?

rooneq - Pon Kwi 15, 2013 21:21
Temat postu: [R214] Mały remont po zakupie (mechaniczny) | HGF?
Witam,
Jestem świeżo upieczonym nabywcą Rover'ka 214, w którym trzeba "nieco porobić". Z resztą jak w każdym używanym samochodzie. Na wstępie chciałbym dodać, iż jestem jeszcze laikiem w sprawach mechaniki samochodów, także proszę o wyrozumiałość.

Jak czytałem na forum wielu użytkowników zmaga się z wyciekami cieczy chłodzącej. W moim przypadku jest dość podobnie, zauważyłem "dość" spory wyciek płynu chłodniczego, a po dokładniejszych oględzinach wygląda na to, że jest to uszczelka dolotowa kolektora (woda cieknie pod jedną ze śrub, jest to 1-sza śruba od prawej strony patrząc od przodu, przy której widać krople wody i wyraźny zaciek, a następnie po bloku silnika spływa na ziemię)
W jednym z tematów wyczytałem, że taka uszczelka kosztuje ok 70 pln. Dodam, że w płynie chłodzącym nie ma żadnego śladu oleju, czy też spalin - woda jest czysta, a w oleju nie ma wody.

Drugą rzeczą jest tłumik, który strasznie hałasuje i przepuszcza spaliny (głównie tłumik przedni). Z tego co mi powiedział znajomy, powinienem go wymienić od bloku silnika, aż do końcowego + uszczelka pod kolektor zewnętrzny, ale to kolejny wydatek...

Stąd moje pytanie, ponieważ nie chce wydać nie wiadomo ile, a tylko tyle co niezbęde. Ile powinna mnie kosztować w przybliżeniu taka przyjemność? I przed czym powinienem się ustrzec będąc w warsztacie?

W razie pytań proszę pisać w temacie.
Pozdrawiam

Kozik - Wto Kwi 16, 2013 08:01

rooneq napisał/a:
W jednym z tematów wyczytałem, że taka uszczelka kosztuje ok 70 pln. Dodam, że w płynie chłodzącym nie ma żadnego śladu oleju, czy też spalin - woda jest czysta, a w oleju nie ma wody.