Zobacz temat - [R75] uszczelnienie silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] uszczelnienie silnika

kmisiowy - Sro Kwi 17, 2013 07:07
Temat postu: [R75] uszczelnienie silnika
witam, mój R75 ma już przejechane prawie 300 tys. i niestety już sie mocno poci. właściwie to podobno wszędzie gdzie to możliwe. chciałbym się dowiedzieć czy opłaca się uszczelniać silnik czy po prostu kupić nowy. póki co bierze jakieś 1-1,5l na 5tys.km. da się z tym jeździć, ale w dłuższej perspektywie będzie trzeba coś z tym zrobić. co ciekawe nie ma żadnych plam oleju na podłożu. pocieszające jest to że nie ubywa płynu ani nie ma capuccino - brak objawów HGF :)
Części (uszczelniacze, usczelki) są relatywnie tanie - największym wydatkiem jest zapewne robocizna - da się niektóre rzeczy wymienić samemu bez podnośnika? (klucz dynamometryczny planuje zakupić). jak się ma toturiala i dobre narzędzia to chyba można sporo rzeczy samemu wymienić - taką mam nadzieję :)
chciałbym podejść do tematu kompleksowo i zrobić to raz a dobrze i mieć temat na jakiś czas z głowy...
pozdr

Adsik - Sro Kwi 17, 2013 07:16

Jeśli masz trochę pojęcia i robił byś to sam, to na pewno wyjdzie taniej niż wymiana silnika. Lecz ma on juz 300 tys, ja bym wymienił na coś młodego z anglika, profilaktycznie HGF i jeździł dalej. Ale ta druga opcja jeśli masz z 2,5-3tyś wolnych środków :)
staffer - Sro Kwi 17, 2013 12:55

O!Niewiele użytkowników przyznaje się do takich przebiegów swoich R, lub też są ich nieświadomi ;)

Co do motorka - Obejrzyj z czego głównie cieknie - mocne pocenie bez objawów HGF to może być objaw uszczelki pod pokrywą zaworów, koszt zrobienia tego nie jest zbyt duży, w moim autku było to porządnie zaklejone silikonem i trzyma do teraz.

Mam 1.4 z 270k na liczniku (a nie zdziwiłbym się, jakby realnie było więcej :D )

leszczu - Sro Kwi 17, 2013 17:05

Ja osobiście bym uszczelniał ten silnik, bo nigdy niewiadomo w jakim stanie kupisz używany motor.
kmisiowy - Pią Kwi 19, 2013 07:26

Chyba będę uszczelniać bo przynajmniej wiem co mam. tym bardziej że koszty części są małe. Napewno leci z pokrywy, miski olejowej i usczelniaczy wału :/ ostatnio wymieniłem przy okazji rozrządu simmeringi wałków bo tam też leciało :) uszczelki z pokrywy zaworów i miski olejowej to wymienie sam, ale żeby wymienić uszczelniacze wału to chyba trzeba skrzynie zdejmować? Czy mogę jeżdzić samochodem w takim stanie do wakacji (dopiero wtedy będę mieć czas żeby to zrobić)?oczywiście dolewając i konktrolując stan oleju itd.- pytanie czy może się zdarzyć tak że olej któregoś razu wyleci mi cały? wtedy to będzie masakra.
pozdr

leszczu - Pią Kwi 19, 2013 18:59

kmisiowy napisał/a:
wymienić uszczelniacze wału to chyba trzeba skrzynie zdejmować?

Jeśli cieknie od strony skrzyni to tak. :wink:
kmisiowy napisał/a:
Czy mogę jeżdzić samochodem w takim stanie do wakacji

Jeśli olej będziesz trzymać cały czas w odpowiednim stanie, to tak.

Adsik - Pią Kwi 19, 2013 19:31

kmisiowy napisał/a:
pytanie czy może się zdarzyć tak że olej któregoś razu wyleci mi cały?


Napisałes, że wycieka Ci około 1-1,5L na 5 000km. Więc jest to niewielki wyciek, nie martwił bym się, że zleci cały, jesli będziesz kontrolował. Choć mi poszła w oplu raz chłodniczka oleju, tzn oring i po 100km straciłem ponad 2 litry oleju;

kmisiowy - Sob Kwi 20, 2013 14:53

obejrzałem dzisiaj trochę dokładniej skąd leci olej - z tego co widzę to głównie leci nie z uszczelki pokrywy zaworów tylko z pokrywy wałków rozrządu (nie wiem jak ta część się dokładnie nazywa). chodzi mi o łączenie dolnej części głowicy z górną tam gdzie są wałki.patrzyłem w internecie i nie znalazłem informacji żeby była tam uszczelka....

[ Dodano: Sob Kwi 20, 2013 15:53 ]
może wystarczy tam silikonem uszczelnić? chodzi mi o połączenie tych dwóch połówek:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001679

rafalmis1 - Sob Kwi 20, 2013 15:22

nie wiem jak w 1.8 ale w 2.0, 2.5 V6 nie ma uszczelki tylko jest silikon, u mnie uszczelniałem to miejsce
leszczu - Sob Kwi 20, 2013 16:18

kmisiowy napisał/a:
może wystarczy tam silikonem uszczelnić? chodzi mi o połączenie tych dwóch połówek:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001679

Te miejsce właśnie uszczelnia się silikonem.

kmisiowy - Sob Kwi 20, 2013 23:31

dzieki za odpowiedz, w takim razie jeszcze kilka pytań:
-może ktoś podać linka jakiego użyć najlepiej silikonu?
-czy powierzchnie wystarczy dokładnie oczyścić ze starego silikonu czy muszę jeszcze oddać do szlifowania?
-czy uda mi się uszczelnić te elementy bez demontażu rozrządu?(chodzi o to czy wystarczy jak poluzuję pasek rozrządu na rolce napinającej)
-dwa tygodnie temu wymieniałem uszczelniacze wałków rozrządu-czy teraz powinienem założyć nowe dla spokoju?
-czy potrzebne będą nowe śruby (te długie) do skręcenia silnika czy coś źle spojrzałem w RAVE?
-może po prostu oddać to mechanikowi żeby zrobił - to dosyć prosta operacja dla kogoś z doświadczeniem. lubię samemu robić w samochodzie ale zawsze mam dużo pytań :)
pozdr

MultecFSO - Nie Kwi 21, 2013 00:13

leszczu napisał/a:
kmisiowy napisał/a:
może wystarczy tam silikonem uszczelnić? chodzi mi o połączenie tych dwóch połówek:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001679

Te miejsce właśnie uszczelnia się silikonem.


Taaa, a potem płacz bo popychacze stukają. Do tego najlepszy jest klej anaerobowy, typu Loctite 518 lub jego zamienniki.
Silikon, a raczej pasta uszczelniająca ewentualnie może być (np. Elring Dirko), ale trzeba uważać, żeby nie przesadzić z jego ilością, bo może pięknie przytkać nam kanał olejowy do wałka/popychacza.

1. j/w
2. Powierzchnie wystarczy oczyścić i odtłuścić przed nakładaniem uszczelniacza.
3. Trzeba rozpiąć rozrząd - wałki i tak wyskoczą z gniazd w głowicy.
4. Nie
5. Nie. Mostek wałków przymocowany jest 26cioma śrubami M6 z łbem na klucz 8mm.

kmisiowy - Nie Kwi 21, 2013 08:36

MultecFSO, dzięki
oglądałem ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=tdk7RTEnyjE i myślałem że żeby zdjąć mostek wałków trzeba odkręcać też główne śruby ale wtedy to by cała głowica wyszła. czyli tak reasumując:
1. zdejmuje osprzęt (świecie przewody itd)
2.rozpinam rozrząd
3.odkręcam pokrywę i zdejmuje uszczelkę pokrywy
4.odkręcam 26 śrub M6
5.oczyszczam i odłuszczam powierzchnie, kładę klej
6.skręcam wszystko z odpowiednimi momentami w odwrotnej kolejności
dobrze rozumiem?

leszczu - Nie Kwi 21, 2013 09:43

kmisiowy napisał/a:
dobrze rozumiem?

Tak, tylko potem dobrze rozrząd ustaw.

kmisiowy - Nie Kwi 21, 2013 10:50

leszczu, czyli jak już wszystko skręcę to ustawiam koła rozrządu zgodnie ze znakami , blokuję koła, zakładam pasek i ustawiam naciąg, tak?
leszczu - Nie Kwi 21, 2013 11:06

Tak. Zresztą na forum są schematy i nawet do pobrania cala serwisówka k-series. Wystarczy poszukać..