|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 D] Weze od turbo,intercoolera w oleju
dobrylek - Sob Kwi 20, 2013 16:52 Temat postu: [R200 D] Weze od turbo,intercoolera w oleju Witajcie próbowałem się przywitać ale wyskakiwał błąd ... Wracając do tematu ..
Otóż jak w temacie mój roverek coś słabo się zbiera jak zwykły diesel bez turbo , zauważyłem nie mila niespodziankę pod maską węże zaczynając od intercoolera do turbo są całe zaolejone wszystko tam jest w oleju Nie mam pojęcia skąd ten olej tam jest .. Wczoraj trochę po czyściłem to wszystko ale turbo nie dotykałem. Zauważyłem poprawę , teraz trochę lepiej się zbiera ale i tak to chyba nie jest to co powinno być. Może jest jakiś forumowicz który jest z moich okolic i będzie wiedzieć skąd ten wyciek albo sprawdzi czy dobrze się zbiera mój, bo może mi tylko coś się wydaje ze jest słaby .. Dzięki wszystkim za wypowiedzi..
kadzaf - Nie Kwi 21, 2013 08:55
Witamy nowego kolege .
Pierwsze co nasuwa sie to sprawdzic luz na wirniku turbawki czy nie jest za duzy oraz nie ociera o obudowe.Sprawdz czy nie ucieka gdzies powietrze oraz czy po przygazowaniu puchna weze (powinny).
Co do oleju to ma dwie drogi ,od smarowania tubawki (jesli dosc wymeczona to moze własnie nia olej leciec) oraz odmą (wiekszosc osob zaslepia EGR oraz otwor od odmy a ja samo wyprowadza inaczej)
Uzupełnij kolego profil wtedy moze znajdzie sie ktos z twoich okolic.
Pomierz sobie czasy 0-100 i 60-100 bedziesz wtedy z grubsza wiadomo jakie osiagi.
dobrylek - Pon Kwi 22, 2013 10:26
Wiec tak jeden wąż ten gruby który idzie do dolnego króćca intercoolera jest pęknięty wzdłuż jakieś 5cm zakleiłem go taśmą i teraz słychać turbinę na 2-gim przy 3500 tys/obr ma 3-cim już przy 2900-3000 tys/obr Czy tak jest dobrze ?
Remigiusz - Pon Kwi 22, 2013 11:38
Kup nowe węzę takie coś nie będzie trzymało
dobrylek - Pon Kwi 22, 2013 14:46
Jezu ta cena mnie przeraziła... Wiec jak nie znajdę gdzieś używki to będę tak jeździć... To taśma poliuretanowa czy jakoś tak rozciąga się jak guma i się kurczy Ojciec mi przywiózł z pracy...
[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 14:46 ]
Wszystko po czyściłem dokładnie jeszcze raz sprawdziłem i łopatki turbawki nie mają luzu dokładnie uszczelniłem węże , wszystkie opaski po zdejmowałem i po skręcałem jeszcze raz porządnie I teraz roverek czuć jak ciągnie z niskich obrotów i jest bardziej zrywny.. Zmierzę 0-100 km/h Wstawię na yt i dam link... ...
Ale jestem bardzo z siebie zadowolony że udało mi się zrobić coś samemu bez wydawania kaski na mechaników
Ps. co tak naprawdę daje zaślepienie tego egr ? Czytałem ze lepszy bucik niby.... I mógł by ktoś podesłać fotkę które to ustrojstwo jest
Remigiusz - Pon Kwi 22, 2013 14:56
dobrylek, Orig. węży kupować nie polecam lepiej sobie u spawać z rur aluminium lub nierdzewnych nowe rurki i kupić tylko silikonowe kolanka na montaż.
Takie klejenie z duck tape nie ze długotrwale rozwiązanie
Zaślepienie EGR powoduje zastopowania zasyfienia kolektora dolotowego. Tak to mocy to nie dodaje jak masz sprawny układ EGR to nic to nie zmieni, co innego ja ktoś ma zepsuty zawór EGR ze sie nie domyka, dlatego stad potem czuć przyrost mocy.
Warto tez pomyśleć o wyczyszczeniu kolektora dolotowego az do głowicy z syfu przez EGR
dobrylek - Pon Kwi 22, 2013 15:07
Powiedz mi jak sprawdzić ten egr czy sprawny jest ... ? Bo jak dodaje gazu potencjometrem stojąc przed silnikiem to te coś na ścianie grodziowej bzyczy(Dzwiek taki jak zwarcie sie robi) chwile po spadaniu obrotów
Remigiusz - Pon Kwi 22, 2013 15:14
dobrylek, Trzeba by go wymontować i podpiąć pod podciśnienie i zobaczyć czy się zamyka całkiem
To co brzęczy jest elektrozawór podciśnienia do sterowania EGR
kadzaf - Pon Kwi 22, 2013 15:27
Nie zampominajmy o odmie ona robi jeszcze wiekszy syf .
A co do weza to tak jak Remi powiedział owiniecie dobre na krótka mete .
dobrylek - Wto Kwi 23, 2013 14:08
Aha.. No dzięki za odpowiedź ... To czyli ten zawór ma tak bzyczeć ... Jednak nie będę ruszać tego egr zostawię to na jakieś lepsze czasy.. .. A teraz coś z okolicy pompy mi bzyczy jak kluczyk jest przekręcony w pozycji zapłonu Jak nie urok to sraczka
kadzaf - Wto Kwi 23, 2013 14:57
dobrylek napisał/a: | teraz coś z okolicy pompy mi bzyczy jak kluczyk jest przekręcony w pozycji zapłonu Jak nie urok to sraczka |
zaden urok ani raczka tylko zaworek czasu wtrysku u dołu pompu bzyczy .
normalne zjawisko w kazdym R na tej pompie
dobrylek - Wto Kwi 23, 2013 15:08
predzej zdawalo mi sie ze tego nie bylo a to po chwili nie powinno przestac ?
Remigiusz - Wto Kwi 23, 2013 15:51
Tak ma być jak by nie było pompy słychać to byś miał w tedy problem
kadzaf - Wto Kwi 23, 2013 16:02
dobrylek napisał/a: | predzej zdawalo mi sie ze tego nie bylo a to po chwili nie powinno przestac ? | w momencie przekrecenia kluczka II pozycja (kontrolki swieca) zaczyna brzeczec.
Choc da sie zrobic w ten sam sposob i nie bedzie brzeczało (wystarczy ze zgasnie silnik w trakcie pracy i wtedy nie bedzie hałasic)
|
|