Zobacz temat - [214si '97] Nie odpala! W dalszym ciągu! :(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214si '97] Nie odpala! W dalszym ciągu! :(

214_SI - Nie Kwi 21, 2013 08:57
Temat postu: [214si '97] Nie odpala! W dalszym ciągu! :(
Hmm, cewka sprawdzone, przewody nowe, iskar zapierdzela jak trzeba. Nie pali dalej,
odkręciłem filtr paliwa, odpaliłem auto i paliwo leci... Cholera, co to może być? Pompka może podawać za mało paliwa, zbyt małe CISNIENIE? To może być efektem nie palenia auta.

--
założyłem zamiennik pompy paliwa: 76297, nie pasowało to do obudowy z pływakiem, nie przerabiałem, ale dla sprawdzenia założyłem, pompa dostaje prąd, jest cichutka w porównaniu do starej, ale auto dalej nie pali, jak kręcę zapłonem dłużej to słychać jak by na jeden gar chciał zapalić ale nic z tego.

Podpowiedzcie coś co jeszcze można sprawdzić?
Ps, podlinkował by ktoś gdzie kupić pasującą pompę paliwową do R214si (by się ładnie bez kombinacji zmieściła w obudowę z pływakiem).

leszczu - Nie Kwi 21, 2013 09:14

Paliwo może dochodzi za filtr paliwa, ale sprawdź czy wtryski leją te paliwo. Wykręć listwę wtryskową, daj ja do góry i kręć wtedy rozrusznikiem
214_SI - Nie Kwi 21, 2013 20:44

A jak nie dochodzi to co?
--------------------------------
Poleci ktoś pompkę pasującą do rover 214si, nie chcę kombinować z tamtą, nie pasuje do obudowy z pływakiem, założyłem "od tak" by sprawdzić czy to nie pompa stara padła?

ADI-mistrzu - Pon Kwi 22, 2013 07:21

Jak wtryskiwacze nie sikają to możliwe iż uszkodzony jest czujnik MAP w ECU w dość specyficzny sposób.

Powinny rozpylać mgiełkę na wysokość około 50cm naprzemiennie parami (1 z 3 i 2 z 4).

214_SI - Czw Kwi 25, 2013 19:58

Wszystko posprawdzałem - tak sądzę, paliwo leje się gdzie trzeba, na powrocie leje się ostro, do swiec dochodzi, wtryski działają.
Odpadać powoli zaczynam!

Czy to może być problem z rozrządem? Przeskok na pasku rozrządu?
Czy można jakoś sprawdzić czy to przeskoczyło jest jakiś czujnik?

Jak nie palił tak nie pali. ;(

jest jakis schemat jak powinen być ustawiony rozrząd?

PS, idę chyba w skrajność! Jak nie rozrząd to co może być przyczyną nie odpalania auta?
Jakie są objawy zatarcia silnika?

MultecFSO - Czw Kwi 25, 2013 22:42

ADI-mistrzu napisał/a:
Jak wtryskiwacze nie sikają to możliwe iż uszkodzony jest czujnik MAP w ECU w dość specyficzny sposób.

parami (1 z 3 i 2 z 4).


Czujnik MAP nie ma wpływu na odpalanie.
Owszem parami, ale 1-4 i 2-3 (cylindry współbieżne).
Jeżeli jest kompresja, paliwo i iskra to nie ma bata - musi zaskoczyć. Jak dla mnie nadal czegoś brakuje. Czujnik położenia wału skołuj na podmiankę, albo chociaż zmierz jego rezystancję.

zdzichu - Czw Kwi 25, 2013 22:57

Można sprawdzić. Wykręć świece i ściągnij górną osłonę rozrządu. Ustaw tłoki dokładnie na tej samej wysokości (pomiar suwmiarką na 1 i 2 cylindrze) Sprawdż położenie znaków na kołach zębatych na wałkach. Muszą być w jednej lini.
ADI-mistrzu - Pią Kwi 26, 2013 09:05

Oczywiście ze ma wpływ, spróbuj w tym wężyku wygenerować ciśnienie (np. ustami dmuchnij) a auto nie zaskoczy.
Ustawia wtedy minimalną dawkę paliwa (praktycznie nie sika) i przez to nie odpala.
Spowodowane jest to uszkodzeniem MAP sensora w dość specyficzny sposób.

214_SI podnieś wtryski do góry i zobacz czy sikają.

214_SI - Pią Kwi 26, 2013 11:42

Gdzie się znajduje czujnik położenia wału?
ADI-mistrzu - Pią Kwi 26, 2013 12:05

Z tyłu silnika koło ściany grodziowej na połączeniu skrzynia-blok po prawej stronie od cewki zapłonowej patrząc na silnik, od przepustnicy w duł.
Trzyma się na jednej śrubie bodajże 10.

214_SI - Pią Kwi 26, 2013 12:42

Jeszcze jedna prośba czy ktoś mógłby podesłać/wstawić rysunek poglądowy jak powinien być ustawiony rozrząd?
Adrian - Pią Kwi 26, 2013 12:46

A weź no sobie wstukaj "ustawienie rozrządu" w wyszukiwarkę... Mało tematów wyskoczyło? Proszę, korzystaj z tego co masz już napisane na forum.
214_SI - Pią Kwi 26, 2013 12:48

znalazłem coś od 1999, ale ponoć różne są schematy w zależności od roku prod. Dzięki dziś będę dalej walczył.
Adrian - Pią Kwi 26, 2013 12:50

Schemat ustawienia jest taki sam. Różne mogą być napinacze paska (manualny lub automatyczny).
piotrekcrash - Pią Kwi 26, 2013 13:30

W R200 były chyba tylko manualne bo dopiero koło 2000-2001 pojawiły się automaty w R25
MultecFSO - Pią Kwi 26, 2013 17:14

Od 1998 był automatyczny za wyjątkiem VVC.
CPWK jest przykręcony na śrubkę z łbem pod klucz 7mm.

leszczu - Pią Kwi 26, 2013 18:09

MultecFSO napisał/a:
Od 1998 był automatyczny

Dodajmy, że pod koniec 1998. :wink:

214_SI - Sob Kwi 27, 2013 07:52

zdzichu napisał/a:
Można sprawdzić. Wykręć świece i ściągnij górną osłonę rozrządu. Ustaw tłoki dokładnie na tej samej wysokości (pomiar suwmiarką na 1 i 2 cylindrze) Sprawdż położenie znaków na kołach zębatych na wałkach. Muszą być w jednej lini.


Jak rozrząd jest ustawiony na znakach OK, to wszystkie tłoki są w jednej lini?

Czujnik położenia wału raczej ok, nowe mają oporność w okolicach 1300ohm, ten mój ma dokładnie 1270ohm, wnioskuję po tym że jest sprawny. Wczoraj jak by zaczynał coś kręcić ale aku było już wytrzaskane, zostawiłem na noc by się ładował.

ArekL - Sob Kwi 27, 2013 08:10

A czujnik temperatury płynu chłodzącego? Tylko że wtedy zapaliłby, ale dopiero po długim kręceniu. U mnie kiedyś zimą w PoldoRoverze jak ten czujnik był wyjęty to musiałem nawet kilkanaście minut kręcić (oczywiście z przerwami) zanim zaskoczył.
214_SI - Nie Kwi 28, 2013 10:04

Jak się aku naładuje to dziś pokręcę... się okaże. Mam nadzieje cały czas ;)

[ Dodano: Sob Kwi 27, 2013 14:56 ]
Padł silnik krokowy, jak go ręcznie ustawiłem to auto odpaliło!!! ;-)

[ Dodano: Nie Kwi 28, 2013 11:04 ]
Zamówiłem na allegro silniczek używany, można znaleźć nowy zamiennik? Ciekawe ile ten używany pożyje?!

leszczu - Nie Kwi 28, 2013 10:12

Jest oryginał, ale do zamówienia przez ebay. Zamienników nie produkują.
214_SI - Nie Kwi 28, 2013 10:19

Nowy? A w jakich to pieniądzach oscyluje? Tak z ciekawości ?:)
leszczu - Nie Kwi 28, 2013 10:48

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-MDQ100040
ADI-mistrzu - Nie Kwi 28, 2013 11:41

Kup używkę z rozbitka, taniej wyjdzie.
214_SI - Nie Kwi 28, 2013 12:41

Już kupiona, używka z pl serwisu aukcyjnego 150pln + przesyłka. Może we wtorek dojdzie to założę.

Zastanawiałem się ile kosztuje nówka, do auta o wartości między 2-3kzł to 500zł za silniczek krokowy trochę sporo, cóż tak kosztuje i już.

zdzichu - Pon Kwi 29, 2013 09:11

Tak, tłoki są w jednej lini ale trzeba dokładnie mierzyć. Można też ustawić na znaki na wałkach rozrządu i wtedy mierzyć.
214_SI - Sob Maj 04, 2013 20:29

Przyszedł silnik krokowy, auto odpaliło, pochodziło 20min i zaczeło gubić obroty, dymi trochę na biało i teraz bardzo ciężko odpala, mechanik wymienił jeszcze czujnik połozenia walu (na którym wcześniej auto odpaliło) a teraz wzioł czujnik od 416 i trzeba mocno kręcić i jak się trzyma obroty powyżej 1000 obr to silnik działa ładnie ale trochę kopci, mam tego powoli dość... Już nie wiem co z tym robić!

POMOCY!

patryq - Nie Maj 05, 2013 11:37

Wszystko fajnie,
a patrzyłeś na kompresję? jaki dym na drugim czujniku, nadal biały czy niebieski, czarny?
Jakieś odgłosy z silnika?

kangaroo69 - Nie Maj 05, 2013 12:41

214_SI napisał/a:
mechanik wymienił jeszcze czujnik połozenia walu (na którym wcześniej auto odpaliło)

Po co wymieniać dobry czujnik, wróć do starego tym bardziej że teraz jak piszesz gorzej odpala.
214_SI napisał/a:
jak się trzyma obroty powyżej 1000 obr to silnik działa ładnie

Spróbuj śrubą na przepustnicy ustawić minimalne obroty, tak aby silnik nie zgasł i zrób później autoadaptację przepustnicy, przekręć kluczyk na pozycję II wciśnij pedał gazu 5 razy, powróć do pozycji 0 kluczykiem i spróbuj jeszcze raz odpalić.
patryq napisał/a:
a patrzyłeś na kompresję?

Właśnie ?

214_SI - Pon Maj 13, 2013 07:38

Auto odpala ale trzeba kręcić... Dziś (po powrocie z wyjazdu) zamontowałem swio z powrotem, bak już wisi jak wcześniej etc, jeszcze ręczny został, po tym jak odpaliłem i się obrotu ustawiły poniżej x1000/min to po zgaszeniu kolejny raz odpalił jak przed awarią na strzała, zobaczę co będzie rano (jutro), ręczny do zamocowania, wężyki do po przykręcania. I w testową trasę...

[ Dodano: Pon Maj 13, 2013 08:38 ]
W sobote, wszystko poskręcałem, auto odpalało ale przy wyższych obrotach szarpało, świece miały pół roku, wymieniłem na nowe komplet, odpaliło jak przed awarią! Gęba się cieszy, zrobiłem testowo około 12km, dociągałem do 120 i git!

Dziś miał przejść przegląd, ale nie chce odpalić! Kręcę cały czas, nawet nie za-mruknie! Pompę słychać, paliwo dochodzi, iskra jak piorun! Silniczek krokowy działa.

Mam dość tego samochodu!

ADI-mistrzu - Pon Maj 13, 2013 10:04

Niemal na 100% masz uszkodzoną cewkę zapłonową i wypada Ci zapłon.

Podmień na dowolną inną.

214_SI - Pon Maj 13, 2013 19:40

Wymieniłem na używkę z allegro... na wszelki wypadek (stara jest raczej dobra) po wymianie nie pomogło, potem było że pompa, potem się znalazł rozsypany krokowiec...
Po pracy pójdę i zmienię na tą co była od początku...

[ Dodano: Pon Maj 13, 2013 20:40 ]
Na drugiej cewce to samo (dalej nic, kręcę rozrusznikiem ale nie zapala), iskra na świecach jest!

Dobija mnie to totalnie, kurcze żeby jeszcze w sobotę na "pykniecie" nie palił... A śmigał jak wcześniej przed awarią!

I znów w czarnej *** jestem...

ADI-mistrzu - Pon Maj 13, 2013 20:29

Cewkę wymień na inną, a co jak te dwie są walnięte?

Możesz wsadzić jakąkolwiek, nawet z malucha (trzeba tylko do niej zasilanie odpowiednio poprowadzić).

Próbowałeś odpalać z wciśniętym gazem?

214_SI - Wto Maj 14, 2013 04:14

Z wciśniętym gazem próbowałem, mimo to dzień wcześniej auto śmigało aż miło, 24h potem szlak trafił cewkę?

Rozejrzę się za cewką jeszcze... ale dla mnie to mega dziwne jest iskra wygląda na ok.

ADI-mistrzu - Wto Maj 14, 2013 07:26

W cylindrze występuje trudne środowisko z powodu kompresji, więc w atmosferze iskra może swobodnie przeskoczyć a w cylindrze mieć już problem.

A cewkę kopiłeś używana więc skąd wiesz że była sprawna?

Z nią własnie takie problemy są jak się uszkodzi, raz pali dobrze, innym szarpie a jeszcze innym nie odpala w ogóle.

214_SI - Wto Maj 14, 2013 16:03

Czyli nie ma wyjścia najlepiej nową cewkę za około 200zł + przesyłka by być pewnym?
ADI-mistrzu - Wto Maj 14, 2013 16:10

Weź byle jaką cewkę z innego samochodu i podłącz na krótko zamiast swojej dla testu.

Chyba że bardzo chcesz się pchać w nową cewkę bez pewności że to ona.

214_SI - Czw Cze 20, 2013 15:07

właśnie już się nie chce pchać w inne koszty... a za bardzo nie mam skąd wykombinować innej... zamawianie kolejnej na allegro to ruletka-totolotek... tak więc nie wiem. Jak by to się stało wcześniej to miałem jeszcze przez chwilę dostęp do r416si ale już go nie mam ;/

[ Dodano: Wto Maj 14, 2013 17:28 ]
ps, jak to nie cewka to już masakra...

[ Dodano: Sro Cze 19, 2013 19:42 ]
Pojawiła się cewka do sprawdzenia - alternatywna, ale aku zdechło - ładuje się.

Proszę o info jak sprawdzić czy czujnik położenia wału jest zasilany - wysterowywany, no i czy jesli jest coś nie tak z czujnikiem położenia wału to czy w ogóle powinna być iskra?

Ps, sam czujnik położenia wału jest raczej OK, oporność wynosi 1350ohm.

[ Dodano: Czw Cze 20, 2013 16:07 ]
Naładowane, sprawdzone, iskra jest z alternatywnej cewki, ale auto nawet nie mruknie...

Jest jak przed wymianą krokowca, dziś go obadam...