Zobacz temat - [R All] Instalacja katalizatora umiwersalnego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R All] Instalacja katalizatora umiwersalnego

violinerpl - Pon Kwi 29, 2013 22:04
Temat postu: [R All] Instalacja katalizatora umiwersalnego
Nabyłem widoczny na zdjęciach katalizator uniwersalny polskiej produkcji firmy JMJ. Niestety nigdzie nie ma strzałki, która wskazywała by kierunek przepływu spalin. Czy ktoś może mi pomóc. Sprawa bardzo pilna!
tronsek - Pon Kwi 29, 2013 22:14

A nie prościej zadzwonić do producenta katalizatora ?? Powinien to wiedzieć i odpowiedzieć od razu.
:hm: Skoro nie ma strzałki to może nie jest istotne w jakim kierunku mają przepływać spaliny. To takie moje przemyślenia.

violinerpl - Pon Kwi 29, 2013 22:29

Nie mogę zadzwonić bo o 18 odebrałem go w sklepie a jestem umówiony na 7 rano żeby przyspawać więc nie zdążą mi odpisać. Pomocy Koledzy!
leszczu - Wto Kwi 30, 2013 19:24

Po mojemu, jeśli niema strzałki, to można zakładać jak się chce.
kruszan - Wto Kwi 30, 2013 22:20

Powinno być to dowolne, przepływ musi być taki sam, to nie strumienica aby były różnice.
violinerpl - Czw Maj 02, 2013 21:47

Wspawali mi ten katalizator uniwersalny, a diagnosta powiedział, że działa tak, jakby go nie było... (kat firmy JMJ)

Poza tym teraz podczas jazdy dziwnie brzęczy, jak się zatrzymałem to było czuć spod auta taki sam zapach, jaki było czuć przy spawaniu, a jak teraz jechałem, to tak jakby coś w nim małego wybuchło!

Czy zapach spawania może być związany z łataniem dziur na tłumiku środkowym, którą robił facet przy okazji montowania kata?

Co może być powodem tego strzału w kat? Czy mam się czegoś obawiać-za kata dałem 150+ 100 za montaż, więc to dla mnie trochę jest. Proszę o pomoc

falar - Czw Maj 02, 2013 22:25

violinerpl napisał/a:
[...]
Czy mam się czegoś obawiać-za kata dałem 150...

Szczerze?
Za więcej skupują wkłady z używanych katalizatorów więc to co tam jest w środku ma z nim niewiele wspólnego.

sTERYD - Czw Maj 02, 2013 23:18

100 za wspawanie katalizatora? jak dla mnie drogawo za 10 minut roboty :hm:
Dodzwoniłeś się do tego sprzedawcy w kwestii kierunku montażu? Czysto teoretycznie każdy katalizator powinien działać bez względu na kierunek przepływu spalin. Różnica może być w średnicach rur (grubsza zawsze w stronę silnika) i tak samo kanałków wkładu. A w ogóle to lambda działa prawidłowo?
U mnie przy dobrej lambdzie bez wkładu w kacie spaliny są ok, acz na granicy normy

violinerpl - Pią Maj 03, 2013 09:20

Lambda dział bez zarzutu) jest przed katalizatorem). Nie miałem jak się dodzwonić bo odebrałem tłumik poznym popołudniem w poniedziałek, a we wtorek o 7 rano już mi wspawywali

[ Dodano: Pią Maj 03, 2013 10:20 ]
Czy ten odgłos wybuchu mógł być efektem pęknięcia kolektora wydechowego?

kruszan - Pią Maj 03, 2013 09:59

Niestety ale kolega zuk, ma rację, skoro org. kat kosztuje 600-1000zł to za 150zł nie wiem ile tych metali szlachetnych tam jest... Szkoda kasy było na to, lepiej używki szukać było ;/
violinerpl - Pią Maj 03, 2013 13:43

Ciężko było na "od zaraz" znaleźć pasującą używkę, tym bardziej, ze nie miałem pewności, że nie będzie zapchana na przykład.
kruszan - Pią Maj 03, 2013 22:34

violinerpl napisał/a:
Ciężko było na "od zaraz" znaleźć pasującą używkę, tym bardziej, ze nie miałem pewności, że nie będzie zapchana na przykład.


No tak, ale teraz masz 150zł + 100zł i dalej nic, teraz to wywalić i szukać dalej... koszta rosną nieubłaganie ;/

sTERYD - Pią Maj 03, 2013 23:09

Cytat:
Czy ten odgłos wybuchu mógł być efektem pęknięcia kolektora wydechowego?

Raczej jak pękł od naprężenia to musiał być niezły huk. Ale to oznacza ni mniej ni więcej, tylko tyle, że Ci strasznie spaprali spawanie :/ Może i ten kat w wyniku jest uszkodzony :hm: