Zobacz temat - [Polonez '88] Uszczelka tuż przed pierwszym odpaleniem?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Polonez '88] Uszczelka tuż przed pierwszym odpaleniem?

fsomr88 - Czw Maj 02, 2013 17:31
Temat postu: [Polonez '88] Uszczelka tuż przed pierwszym odpaleniem?
Witam, pisałem już w tej sprawie na fsoptk ale prócz lokalizacji korka oleju nic więcej się tam raczej nie dowiem


Swapuje już od dłuzszego czasu silnik z 1.6OVH na roverka 1.4 K16. Po zrobieniu instalacji i dopięciu wszystkiego na ostatni guzik postanowiłem zalać płyny.

Problem okazał się przy cieczy chłodzącej... Zalałem 4,5L po czym następne 4,5L no i już się zaniepokoiłem gdy po kilkunastu minutach poziom spadł (zszedł cały zbiorniczek i góra chłodnicy) zaniepokojony sprawdziłem nagrzewnice ale wszędzie sucho.

Sprawdziłem stan oleju - był wysoki, no ale zalałem więcej aby wszedł w filtr i układ. Postanowiłem spuścić olej i sprawdzić co jest grane. Spuściłem 10L oleju <mysli> Co mnie zastanowiło...

Rozkręciłem wszystko aż do głowicy i jestem w kropce. Uszczelka niby cała, może trochę tego czerwonego silikonu odleciało ale nie jestem pewien.
Jak rozpoznać co jest grane? Może blok?

Silnik stał ponad dwa lata bez cieczy chłodzącej - prawdopodobnie ostatni płyn w nim to była woda.









leszczu - Czw Maj 02, 2013 18:37

Po uszczelce widać, że w jednym miejscu brakuje kawałek silikonu, a dokładniej to przy dolnej środkowej śruby głowicy.
AndrewS - Czw Maj 02, 2013 23:12

fsomr88 napisał/a:
pisałem już w tej sprawie na fsoptk ale prócz lokalizacji korka oleju nic więcej się tam raczej nie dowiem


hmm czytałem tam ten watek i mam raczej odmienne zdanie

fsomr88 - Pią Maj 03, 2013 10:54

Na tym forum dużo jest ludzi którzy mają pojęcie, jednak nikt z nich nawet nie wchodzi do działów technicznych... a Ci którzy wchodzą - im się po prostu nie chce.

Co do mojego problemu, czy to realna że uszczelka uległa uszkodzeniu od stania? Jestem przekonany że przed odstawieniem go na bok silnik prawidłowo pracował.

leszczu - Pią Maj 03, 2013 10:56

Na pewno przed montażem trzeba sprawdzić głowice na szczelność, i obadać dokładnie blok.
flapjck1 - Pią Maj 03, 2013 19:06

i zobaczyc czy nie podniosly sie tulejei tam moze byc jeszcze nieszczelnosc