|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Forum i WWW - [www] Artykuł o dopasowaniu sprężarki klimatyzacji z diesla
ADI-mistrzu - Nie Maj 12, 2013 10:40 Temat postu: [www] Artykuł o dopasowaniu sprężarki klimatyzacji z diesla Witam,
Napisałem artykuł o różnicach oraz jak dopasować kompresor klimatyzacji z diesla do benzyniaka.
Nie wiem jak ze zdjęciami zrobić, mógł by ktoś je pozmniejszać albo zrobić linki do większych?
Normalnie stosowałem sztuczkę że zamieszczałem mały obrazek i po kliknięciu na niego odsyłało do linku gdzie był większy rozmiar.
Niestety na forum tutaj to nie działa...
--------------
Jest to opis jak zamontować kompresor klimatyzacji stosowany w silnikach diesla do silnika benzynowego.
Artykuł powstał ponieważ kompresory z diesla są łatwiej dostępne i tańsza a w gruncie rzeczy niczym się nie różnią.
Na początku uwaga:
Jak odkręcimy starą sprężarkę to dobrze czymś szczelnie zatkać przewody. Klimatyzacja posiada osuszacz który chłonie wodę, jeśli ich nie zatkamy to będzie ją chłonąć z atmosfery i szybko się zniszczy. A co za tym idzie, będziemy mieć wodę w układzie klimatyzacji co może zatrzeć sprężarkę.
Na pierwszy rzut oka są identyczne, ale po dokładniejszych oględzinach mają 3 różnice pomiędzy sobą które zaznaczyłem na zdjęciach.
Na pierwszym zdjęciu na górze jest sprężarka benzynowa, gdy się przyjrzeć to zauważy się że inne są koła pasowe.
Benzyna ma PV5 zaś diesel PV6 (5 rowków na pasek dla benzyny i 6 dla diesel).
Drugie zdjęcie pokazuje dolne mocowanie sprężarki, w benzynie jest kilka cm krótsze.
Ostatnią różnicę było najgorzej zauważyć ponieważ jest niewielka.
Mianowicie w benzynie tuleja tylne w sprężarce w którą wchodzi śruba montażowa jest z 1cm krótsza.
Ale jak to zamontować? W sumie niema większego problemu, nie będę opisywał jak ją wykręcić i wkręcić, opiszę jak ją przerobić aby pasowała.
1. Pierwsza kwestia to koło pasowe, trzeba je zamienić:
Nad kołem pasowym jest sprzęgło które w trakcie pracy klimatyzacji jest przyciągane przez elektromagnes:
Aby je ściągnąć trzeba wpierw za nie złapać (ja użyłem imadła) ale niewielką siłą, po prostu ma się nie obrócić. Następnie odkręcamy śrubę po środku i ściągamy sprzęgło:
Za sprzęgłem jest zamek który trzeba ściągnąć a następnie całe koło pasowe razem z łożyskiem wychodzi:
Po zdjęciu zobaczymy czarny elektromagnes, go można zostawić:
Poniżej widać obydwia zdjęte koła pasowe ze sprzęgłami. W sumie musimy jedynie przełożyć koła bo sprzęgło nowe jest w lepszym stanie jak i pozostałość.
Z powierzchni koła pasowego papierem ściernym zdarłem nieco rdzy a następnie przetarłem fosolem aby pozbyć się pyłu:
Potem jeszcze brzegi pomalowałem, ale to tak dla siebie, nie trzeba tego robić
A tak wygląda już nasze stare koło pasowe w nowej sprężarce:
Teraz nadszedł czas aby zamontować sprężarkę. Po jej wsadzeniu przykręcamy ją na 2 śruby, górną i tą z tyłu sprężarki. Dolną musimy niestety kupić bo jest za długa. Niżej widać zdjęcie o ile jest za długa oraz taka jaką kupiłem:
Gdy już przymocujemy sprężarkę na te 3 śruby, może pojawić się jeden mały problem... mianowicie tylna śruba w sprężarce z powodu że nieco bardziej odstaje będzie haczyć o przewody od klimatyzacji.
Dobrze że są aluminiowe, bo można je nieco odgiąć dzięki czemu da się je potem przymocować do sprężarki.
I to tyle, potem zakładamy alternator, pasek i cieszymy się
kasjopea - Nie Maj 12, 2013 12:07
ADI-mistrzu, może po prostu wrzucimy to na stronę klubową?
ADI-mistrzu - Nie Maj 12, 2013 12:15
Ależ proszę bardzo, jestem za
|
|